Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Firmy japońskie i koreańskie przyspieszają rozwój FCEV.

Mateusz pozwoliłem sobie tutaj przenieść Twój post, ponieważ to temat znacznie szerszy i ciekawszy niż tylko ciekawostka ze świata motoryzacji elektrycznej.
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Firmy japońskie i koreańskie przyspieszają rozwój FCEV.

Honda, Toyota, Nissan i Hyundai podpisały w Kopenhadze porozumienie mające na celu zapewnienie wsparcia we wprowadzaniu na rynek samochodów elektrycznych oraz stacji tankowania wodoru.

Podpisane pomiędzy markami motoryzacyjnymi a organizacjami z krajów skandynawskich porozumienie dotyczy lat 2014-2017. Ma ono popularyzować bezemisyjne, elektryczne pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych z zakresu ochrony środowiska.

Prace badawczo-rozwojowe nad ogniwami paliwowymi trwają już od niemal 30-stu lat. Przykładowo Honda rozpoczęła je w latach 80-tych XX w. W zeszłym miesiącu firma ogłosiła, że za dwa lata na rynku zadebiutuje nowy elektryczny pojazd zasilany ogniwami paliwowymi, przeznaczony na rynki USA, Europy oraz Japonii.

Porozumienie jest zachętą do rozpoczęcia dialogu z udziałowcami z sektora publicznego i prywatnego w Norwegii, Szwecji, Islandii i Danii n temat przyspieszenia wprowadzenia na rynek pojazdów FCEV. Zostało ono zawarte podczas konferencji 3GF w obecności duńskiego Ministra Transportu oraz przewodniczącego Dyrekcji ds. Zrównoważonej Polityki Energetycznej i Technologii przy Międzynarodowej Agencji Energetycznej.

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Azjatyckie-marki-wes...

A czemu takich kroków nie mogą podjąć w Polsce?Mateusz Goust edytował(a) ten post dnia 10.10.12 o godzinie 14:28 Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 13.10.2012 o godzinie 21:38 z tematu "Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji."
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Firmy japońskie i koreańskie przyspieszają rozwój FCEV.

Nie ma wątpliwość, że to przyspieszenie działań Hondy, Toyoty, Nissana i Hyundaia, ma związek ze spadkiem sprzedaży samochodów japońskich w Chinach.
Ryzyko polityczne i podsycanie nastrojów antyjapońskich spowodowały, że Toyota Motor, Nissan Motor i Honda Motor planują zmniejszyć produkcję swoich samochodów w Chinach aż o połowę.

Japońskie firmy zanotowały we wrześniu katastrofalny spadek sprzedaży. To efekt sporu pomiędzy Pekinem i Tokio o kilka wysepek na Morzu Południowochińskim. Mimo, że wyspy są od ponad wieku administrowane przez Tokio, pretensje do nich zaczął zgłaszać Pekin.
Po tym jak Tokio wykupiło wyspy od prywatnych właścicieli doszło do poważnego zaognienia w stosunkach pomiędzy oboma państwami.
W Chinach demolowane były japońskie restauracje i sklepy, niszczone japońskie samochody. Wiele zlokalizowanych w Chinach japońskich zakładów zmuszone było zawiesić produkcję.
Wg. anonimowego menedżera Toyoty, sprzedaż aut tej marki w Chinach w ujęciu średniorocznym spadła o 40 proc.
Swoją decyzją Japończycy dali wyraźny sygnał, że inwestycje w Chinach mogą być obarczone ryzykiem. Z kolei Pekin pokazuje, że może prowadzić politykę poprzez wywieranie presji gospodarczej.

Należy sądzić, że prawa do wysepek stały się tylko pretekstem dla Chińczyków aby w ramach swojej globalnej ekspansji pozbyć się ze swojego rynku konkurencyjnych firm japońskich, które korzystają z niskich kosztów pracy i eksportują z Chin swoje samochody na cały świat oraz sprzedają je w Państwie Środka.
Uwzględniając olbrzymi udział sprzedaży Japończyków na rynku chińskim, aby utrzymać swoją pozycję globalną, firmy japońskie muszą szukać rozwiązań, których konkurencja nie posiada i przyspieszyć ekspansję. Jak wiadomo Chiny rozwijają elektryczną motoryzację typu plug-in, a Japonia od lat prowadzi badania nad ogniwami paliwowymi, dlatego idealne do wprowadzenia na rynek FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) byłyby kraje skandynawskie, najbardziej przygotowane do wprowadzenia napędu wodorowego.
Zamożne, wyczulone na ekologiczne rozwiązania społeczeństwa i wieloletnie badania ogniw paliwowych w Skandynawii oraz stacje tankowania wodoru (w Norwegii Mazda RX-8 Hydrogen od dawna jest w ofercie leasingu dla firm), są idealnym polem dla rozwoju napędu wodorowego firm azjatyckich.
Co ważne dla producentów motoryzacyjnych, rozwój napędu ogniw paliwowych, pozwoliłby utrzymać zyski na poziomie napędu spalinowego, dlatego podpisana umowa w Kopenhadze jest walką o utrzymanie pozycji na globalnym rynku producentów japońskich i koreańskich.

Czy ogniwa paliwowe zdołają wygrać z napędem elektrycznym zasilanym z akumulatorów.. ?
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Firmy japońskie i koreańskie przyspieszają rozwój FCEV.

Grupa Hyundai-Kia ogłosiła podczas targów Frankfurt Motor Show w 2011r, że Kia będzie koncentrować się na samochodach elektrycznych, a Hyundai będzie działać w segmencie pojazdów hybrydowych plug-in i wodorowych ogniw paliwowych.
Rok później, Kia Motors potwierdziła, że nie tylko nie zrezygnowała z pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, ale że "wierzy w to rozwiązanie" na dłuższą metę.

W opublikowanym właśnie komunikacie prasowym "Kia - patrząc w przyszłość", w kontekście rosnących cen ropy, koreański producent samochodów (który od lipca 2011 należy, w 49,2% akcji do Hyundai'a) - potwierdził swoje zobowiązanie do rozwoju układów napędowych dla paliw alternatywnych, w tym baterii elektrycznych do pojazdów i wodorowych ogniw paliwowych.

Pod koniec 2011r. Kia rozpoczęła produkcję samochodu elektrycznego Ray EV o zsięgu ok. 140 km, do wykorzystania przez koreańskie agencjie rządowe. Producent jest w trakcie dostaw 2.500 Ray EV dla rządu i urzędów publicznych, jako część programu testowego.

Firma oferuje również w Korei, hybrydowy system 1,6-litrowego silnika do pracy na gaz płynny (LPG) z 15kW silnikiem elektrycznym, a także planuje gazowo - hybrydową wersję nowego Picanto.
KIA opracowała swój pierwszy pojazd z ogniwami paliwowymi w 2003 r., a teraz kończy badania nad
wprowadzeniem technologii do etapu produkcji, przez próby z "Borrego", dużym SUV-em, który może pokonać więcej niż 400 mil (643 km) na zbiorniku z wodorem i jest odpowiednikiem ekwiwalentu 54 mpg (4,36 l/100 km).

"Na dłuższą metę, Kia pokłada swą wiarę w pojazd napędzany ogniwami paliwowymi (FCEV), które łączą wodór i tlen w celu wytworzenia energii elektrycznej w trakcie jazdy. Czysta para wodna jest jedynym produktem ubocznym. "
Kia uważa, że ​​większość problemów z bezpieczeństwem i niezawodnością ogniw paliwowych zostało rozwiązanych, pozostawiając koszty jako główną barierę i że napęd wejdzie do produkcji masowej.

Kia jest jednym z siedmiu głównych producentów samochodów, którzy zgodzili się rozpocząć produkcję pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi w 2015 r.
W 2011 r. firma dołączyła do programu współpracy w zakresie czystej energii, aby pomóc promować rozwój i wykorzystanie FCEV w całych Niemczech i podpisała również memorandum z czterema krajami europejskimi, na obsługę floty pojazdów z ogniwami paliwowymi w Europie, jako część testu i rozwoju programu. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 22.05.2013 o godzinie 14:05 z tematu "Wodorowe ogniwa paliwowe - przyszłość dla producentów samochodów Korei Południowej."
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Firmy japońskie i koreańskie przyspieszają rozwój FCEV.

ix35 FCEV to już trzecia generacja pojazdów Hyundai napędzana silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami wodorowymi. Projekt pojazdów FCEV zapoczątkował model Santa Fe z 2000 r., a jego następcą był model Tuscon FCEV z 2004 r. Model ix35 FCEV, wejdzie w niedługim czasie do komercyjnego użytku.
Pozytywne oceny różnych testów pokazały, że pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi mają szansę popularyzacji tego alternatywnego paliwa w skali globalnej.

ix35 podczas testów "Zero Rally 2012" ukończył 314 kilometrową trasę i dojechał do mety na czwartej pozycji w swojej klasie, pokonując wiele masowo produkowanych pojazdów elektrycznych, hybrydowych oraz napędzanych biopaliwami.
136 KM zapewnia prędkość max. 160 km/h oraz pozwala na rozruch w temperaturach sięgających -25 st.C. Energia magazynowana jest w 24 kW litowo-polimerowej baterii opracowanej przy współpracy z LG.
Tworząc nowego Hyundaia ix35 FCEV firma wykorzystała doświadczenie, jakie zdobyła konstruując poprzednie modele. Zaowocowało to wzrostem zasięgu pojazdu o 55% do 588 km. Wg. Hyundai'a wydajność została poprawiona o 15% a koszty produkcji obniżono o 80%.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 04.10.12 o godzinie 15:37 Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 22.05.2013 o godzinie 14:05 z tematu "Wodorowe ogniwa paliwowe - przyszłość dla producentów samochodów Korei Południowej."

Następna dyskusja:

W 2016 Tesla planuje 7 stac...




Wyślij zaproszenie do