Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

To jest argument dla ścigających sie na 1/4 mili, a nie dla masowego użytkownika.
Michał Malanowicz

Michał Malanowicz IT, zarządzanie

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Przepraszam że się wtrącę, ale cała dyskusja - poniekąd bardzo wciągająca i ciekawa ma jedną wadę. Samochód to rzecz złożona z wielu podzespołów, niektóre są porównywalne (na przykład sprawność układu hamowania ;) ) a niektóre nie bardzo. W zasadzie auto elektryczne ma prawie same plusy, poza możliwością magazynowania odpowiedniej ilości energii potrzebnej do jazdy. Jeśli tylko ten problem zostanie pokonany, jeśli będziemy umieli wytwarzać (ekologicznie!) baterie równie wydajne co powszechnie znane paliwa płynne, to będziemy mieli rewolucję. Do tego momentu auta elektryczne przegrywają ze spalinowymi w najważniejszym aspekcie, czyli praktyczności.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Michale nie przepraszaj za udział w dyskusji, po to jest to forum. Zgadza się wszystko co napisałeś z jednym wyjątkiem, możliwością magazynowania odpowiedniej ilości energii potrzebnej do jazdy.
Taka możliwość istnieje nie od dziś, jest jednak skrzętnie kontrolowana przez nafto-korporacje i ukrywana przed światem, od kilku lat instytuty naukowe, jednostki badawcze, producenci akumulatorów itd. podają informacje o osiągnięciu znakomitych wyników w badaniach i tworzeniu nowych systemów magazynowania energii - akumulatorów trakcyjnych, superkondensatorów lub innych nowatorskich baterii. Niestety na tym się kończy, ponieważ jakoś dziwnie informacje o tych wynalazkach milkną, a badania trwają w nieskończoność...
W tym wątku jest najgłośniejszy wynalazek ostatnich lat, polecam zapoznać się z całością

http://www.goldenline.pl/forum/2997750/dlaczego-niemcy...

konto usunięte

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

a ja bylem na forum wynalzkow we wroclawiu i byl tam gostek ktory opatntowal folie do produkcji bateri (roznych jak lijon lifepo itd.) i sekretem w bateriach jest wlasnie ta folia , i okazalo sie ze jego bateria wielkosci puszki od redbula miala 3 volty i 40 ampow i co ciekawe po 7000 cykli dali sobie siana z dalszymi cyklami bo parametry miala coraz leprze i co wy na to? i przyniusl ja w kieszeni w spodniach

Dariusz Rojek:
Mateusz Goust:
Po przeczytaniu wszystkich za, mam parę argumentów które przemawiały by bardziej przeciw.

W tradycyjnym aucie nie ma czegoś takiego jak ilość tankowań, w aucie elektrycznym podawana jest ilość cykli ładowań bloku akumulatorów. Po przebyciu wszystkich cykli sprawność [pojemność] akumulatorów powinna spaść o 20%, a potem...

Jak napisałem na początku wiele nieprawdziwych informacji powiela się w mediach na temat pojazdów elektrycznych.

W tradycyjnym samochodzie jest prognozowany przebieg dla żywotności całego auta, w samochodzie elektrycznym ilość cykli ładowania baterii.
Jeśli przyjąć w dobrym modelu z silnikiem spalinowym przebieg 500 tys. km za normę, to zakładając - tak bardzo krytykowany, niski - przebieg na jednym ładowaniu ok. 200 km dla EV, normą odpowiadającą 500 tys. km byłoby 2500 cykli ładowania, co nie stanowi dziś żadnego problemu dla akumulatorów trakcyjnych Li-ion, a jak napisałem, obecne akumulatory pozwalają na znacznie większy zasięg i na znacznie więcej cykli ładowania.

Spadek pojemności jest naturalną konsekwencją zużycia, tak jak parametry samochodu z silnikiem spalinowym zbadane na hamowni np. po przebiegu 500 tys. km... Jednocześnie trzeba pamiętać, że to dopiero początek prac nad bateriami dla samochodów, z każdym rokiem parametry będą się poprawiały, tak więc i zasięg i trwałość akumulatorów będą rosły.

W kwestii ceny jest podobnie, akumulatory mogłyby już dziś być znacznie tańsze, jednak lobby motoryzacyjne zadbało o to aby póki co nie pojawiły się na rynku...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Bartłomiej P.:
a ja bylem na forum wynalzkow we wroclawiu i byl tam gostek ktory opatntowal folie do produkcji bateri (roznych jak lijon lifepo itd.) i sekretem w bateriach jest wlasnie ta folia , i okazalo sie ze jego bateria wielkosci puszki od redbula miala 3 volty i 40 ampow i co ciekawe po 7000 cykli dali sobie siana z dalszymi cyklami bo parametry miala coraz leprze i co wy na to? i przyniusl ja w kieszeni w spodniach

Chętnie nawiążę z nim kontakt, masz jakiś namiar do tego wynalazcy...?

konto usunięte

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Jerzy Dora z Wrocławia. wejdz na wynalazki.com
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

http://youtu.be/fJSMUXFwC8E

Niby ma 1000 KM, czyli tyle ile posiada Bugatti veyron a jednak prędkość maksymalna jego jest o 100 km/h mniejsza i wynosi 300km/h. Silnik elektryczny fajnie przyspiesza, pokazały to wielokrotnie wyścigi na 1/4 mili, jednak czemu mimo podobnej mocy, wyższej sprawności od spalinowego odpowiednika jedzie wolniej?
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Mateusz G.:
Pisałem kiedyś o nim, i zadałem pytanie na które odpowiedzi nie dostałem. Ponowie je wiec tutaj.
jak to jest że auto spalinowe mające 1000 KM osiąga prędkość 435km/h natomiast samochód elektryczny z 1000 KM nie jest w stanie przekroczyć 345 KM/h. Tyle jechał ten Unijny RIMAC zanim założyli mu ogranicznik zużycia energii. Dodatkowo RIMAC przepraszam VOLAR-e jest lżejszy aż o 300 kg... Czekam na odpowiedź.

Mateusz, ponieważ pytasz o kwestie różnic między napędem elektrycznym a spalinowym, odpowiem w tym wątku. Sadzę, że Twoje pytanie zostało bez odpowiedzi ze względu na Twoje kompetencje, jesteś studentem WAT :)

W pewnym sensie odpowiedź na to pytanie jest zawarta w pierwszym poście tego wątku.
O tym jaką prędkość maksymalną osiągnie samochód decyduje kilka czynników, nie tylko moc i masa własna ale również sprawność silnika, jego moment obrotowy, rodzaj przekładni napędowej i współczynnik oporu aerodynamicznego.
Tu jest dobry przykład porównania nowoczesnego silnika benzyniowego Audi (turbo, 4 zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni), z elektrycznym silnikiem trójfazowym Tesli :


Obrazek


Jak widać doładowany silnik spalinowy konkuruje z elektrycznym odpowiednikiem tylko w zakresie ok. 2000-6500 obr/min. Jeśli konstruktor zrezygnuje z bardzo wysokiej prędkości maksymalnej lub bardzo wysokiej dynamiki przy małych prędkościach, to silnik elektryczny nie musi mieć skrzyni biegów.
W tym wypadku sprawność w całym zakresie charakterystyki elektryka wynosi 80-90%, podczas gdy dla spalinowego 35-40% i osiąga ją tylko w jednym punkcie.
Wysoka sprawność dotyczy samego silnika, natomiast trzeba uwzględnić sprawność falownika zmieniającego prąd stały na zmienny potrzebny do zasilania silnika oraz pozostałe straty (np. opór wewnętrzny akumulatorów podczas ładowania i rozładowywania).
W przypadku Veyrona i Volar'a-e mamy masy 1888 kg i 1700 kg, moc to 1001 KM i 1088 KM (ponieważ dokładne dane wskazują na dostarczenie zespołu napędowego przez Rimac'a), Veyron ma przkładnię 7 stopniową DSG i osiąga moment obr. 1250 Nm, Volar-e ma stałe przełożenie przez pojedynczą przekładnię dla każdego koła i osiąga moment obr. 1000 Nm na każdym kole.
Do tego możemy przyjąć zbliżone do optymalnych (przy takich rozwiązaniach) sprawności silników czyli ok. 45% dla Veyrona i 90% dla Volara-e oraz Cx dla obu aut na zbliżonym poziomie.
Dopiero teraz można policzyć względnie dokładnie dlaczego V max. dla Veyrona to ok. 400 km/h, a dla Volara-e ok. 300 km/h.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Sejm przyujął dziś poprawkę, zgodnie z którą wytwarzanie energii elektrycznej w mikroinstalacji przez osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, a także sprzedaż tej energii przez te osoby nie będzie traktowane jako działalność gospodarcza. Energia elektryczna wytworzona w mikroinstalacjach przyłączonych do sieci dystrybucyjnej ma być kupowana po cenie równej 80 proc. średniej ceny sprzedaży energii elektrycznej w poprzednim roku kalendarzowym.

A więc wreszcie krok do przodu, bo teraz inwestycja w mikroinstalacje dla potrzeb własnych ma sens. Dotąd inwestycja tylko po to by ładować swój samochód elektryczny lub inny EV była mało opłacalna, teraz nadwyzki energii będzie można sprzedawać do sieci bez prowadzenia działalności.

Czy ktoś może sobie wyprodukować w domu trochę benzyny, oleju napędowego czy gazu LPG...?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Czy ktoś może sobie wyprodukować w domu trochę benzyny, oleju napędowego czy gazu LPG...?

Może... ON z frytkownicy :)
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Marcin T.:
Czy ktoś może sobie wyprodukować w domu trochę benzyny, oleju napędowego czy gazu LPG...?

Może... ON z frytkownicy :)

Co najwyżej, ale do Common Rail'a nie polecam, bo spalone cząstki frytek mogą uszkodzić wtryskiwacze :)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Dariusz R.:
Może... ON z frytkownicy :)

Co najwyżej, ale do Common Rail'a nie polecam, bo spalone cząstki frytek mogą uszkodzić wtryskiwacze :)

Oczywiście.... ale dobre diesle skończyły się na OM603 (tak jak Metallica skończyła się na Kill 'em All) ;)
Michał Kowalik

Michał Kowalik Woda na Marsie

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Ciekawe wniski:

10 KWh/ 100 km znaczu z 20 KWh na 200 km
ale:
1 KWh/100 km (3600 kWs = 3600 kJ = 3 600 000Nm/ 100 000 m odpowiada 36 N ) czyli jest to siła potrzebna do napędu.

10 KWh = 360 N jest więc średnią siłą do popychania LEAFa

z tego prosty wniosek, że siła ta jest potrzebna do pokonania oporów toczenia kół oraz siły oporu powietrza

siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości

jadąc więc 60 km/h zużyjemy około połowę tego co przy prędkości 85 km/h
opory toczenia nie zawsze są proporcjonalne do kwadratu prędkości.

Świadomość tego pozwala z zupełnie innej perspektywy rozumieć jazdę samochodem Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 04.11.2016 o godzinie 15:26 z tematu "NISSAN LEAF - okiem posiadacza :)"
Michał Kowalik

Michał Kowalik Woda na Marsie

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

No i jeszcze warto wiedzieć:

1 litr benzyny to około 37 MJ
spalenie 5 litrów daje 185 MJ
jeśli spalamy 5 litrów na 100 km to znaczy, że:
1 J = 1 Nm
185 000 000 Nm / 100 000 m = 1850 N

z tego prosty wniosek, że ponad 80% energii pozyskanej z benzyny idzie na straty Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 04.11.2016 o godzinie 15:26 z tematu "NISSAN LEAF - okiem posiadacza :)"

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Kochani, a skoro już o samochodach elektrycznych mowa, powiedźcie mi proszę, czy znacie jakieś godne polecenia oferty, w których można znaleźć np. ładowarki do samochodów elektrycznych, bądź też wallbox? Ja do tej pory udało mi się natrafić wyłącznie na produkty tego typu https://elwro-ev.pl/ i przyznaję, że wydaje mi się ona bardzo ciekawa, a jednocześnie atrakcyjna cenowo. Nie mnie jednak fajnie byłoby móc porównać inne dostępne na naszym rynku opcje. Za wszelkie odpowiedzi z góry pięknie dziękuję i pozdrawiam:)

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Ja do Mustanga Mach-E kupiłam dedykowanego Ford Connected WallBoxa wraz z montażem i wydaje mi się, że to jest dość optymalne rozwiązaie, żeby mieć ładowarkę właśnie od producenta Twojego samochodu. Cena była sensowna, ładowarka daje możliwość planowania ładowania, dzięki czemu ustawiłam jej włączanie się w niższej taryfie.

Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???

Dokładnie jest tak jak piszecie. Najważniejsze są zawsze nasze oczekiwania bo przecież nikt inny nie będzie korzystał z danego modelu. Oczywiście warto jest poczytać opinie na ten temat ponieważ znacznie to poszerzy nasze horyzonty, szczególnie gdy na co dzień nie interesujemy się motoryzacją. Zobaczcie jak dużą popularnością cieszą się samochody elektryczne. Dzieje się to nie bez powodu ponieważ mają wiele zalet. Jedną z podstawowych jest niska awaryjność ponieważ sam silnik ma bardzo prostą budowę, przez co nie ma konieczności serwisowania go w zakresie wymiany oleju czy filtrów. Zresztą zobaczcie jak to wygląda na przykładzie modelu marki Tesla - https://otoev.pl/modele-ev/tesla/tesla_model_3 jako jednego z najbardziej rozpoznawalnych na naszych ulicach.

Następna dyskusja:

Samochody elektryczne




Wyślij zaproszenie do