Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Temat: Dlaczego samochody elektryczne są najlepsze...???
Dariusz Rojek:Wymienione przez Ciebie f-my jesli cos robia to raczej duzo szumu :)
Naprawdę dużo robi Renault-Nissan, Tesla i BYD, reszta udaje, że robi.. :)
Ja bym raczej spojrzal na dokonania takich firm jak Calnetix, MTS, Bowman, Zytec, Magneti Marelli, Flybrid Systems, Magna-Power, International Rectifier czy Caterpillar (tak na poczatek).
Owszem na tym etapie jeszcze są droższe, bo ukrywa się rozwiązania, które pozwoliłyby na produkcję w cenie tradycyjnych samochodów, z tego też powodu póki co elektryczne przegrywają jeszcze z ICE.Ja bym bardzo chetnie zobaczyl te gotowe do produkcji rozwiazania. Fabryki, ich moce wytworcze, siec stacji ladowania porownywalna z siecia stacji benzynowych, energetyke bedaca w stanie zaspokoic popyt ne energie elektryczna, szeroki wybor tanich przydomowych stacji ladowania/generatorow, stacje serwisowe w ktorych szybko i tanio da sie naprawic inwerter, kontrakty z odbiorcami, a przede wszystkim klientow. W Polsce rynek motoryzacyjny to glownie samochody uzywane, a sprzedaz nowych od dluzszego czasu notuje spadki. W Chinachy czy Indiach jednym z glownych kryteriow jest cena pojazdu, branza szykuje sie na kolejny trudny rok... kto ma dzis kupowac nowe samochody elektryczne?
No i tu wreszcie się zgadzamy :) Dlatego koncerny motoryzacyjne i naftowe udają, że pracują nad napędem elektrycznym np. testując w nieskończoność to co dawno jest gotowe do produkcji...
A narzekajacym na chciwosc mafii moryzacyjno-naftowej polecam prosty eksperyment - niech poprosze swojego pracodawce zeby im obcial wynagrodzenie (tak z 80-90%)... sa chetni ? :)