Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Zebranie dziesięciu EV w jednym miejscu graniczy z cudem, W Polsce zebranie pięciu aut EV w jednym miejscu może być na miarę euro 2012. Są kraje gdzie takie ilości można spotkać na stacjach szybkiego ładowania. W Norwegii, kraju w którym co 17 auto opuszczające salon jest zasilane z baterii i nie posiada tradycyjnego silnika udało się coś więcej.No tak ale rynek nowych aut EV w Norwegii to aż 6%. Jednak myślę że warto zobaczyć światowy rekord zgromadzenia w jednym miejscu największej ilości EV, który po tym aktualnie wynosi 260,5 auta EV w jednym miejscu. Czemu pół? obejrzyjcie i zwróćcie uwagę na Nissana LEAF który przemyka na filmie.

http://www.youtube.com/watch?v=Cu20sCXahos&feature=pla...
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Skoro weszliśmy już w klimaty norweskie oto ceny aut EV w Norwegii.
Co szokuje to cena elektrycznej 500. Porównując z BMW i3 i innymi większymi modelami - tesla S 60kWh..
Kurs korony to 0,512 złotego


Obrazek


Klikając na zdjęcie można powiększyć do czytelnych rozmiarów. Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.09.13 o godzinie 16:06
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Volvo pracuje nad "zamiana" poszycia samochodu w baterie

http://www.autoexpress.co.uk/volvo/s80/66479/volvo-sho...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Volvo pracuje nad "zamiana" poszycia samochodu w baterie

http://www.autoexpress.co.uk/volvo/s80/66479/volvo-sho...

To tylko kwestia czasu gdy nadwozia będą jednocześnie panelami fotowoltaicznymi. Polskie firmy już przygotowują się do produkcji maszyn wytwarzających filie grafenowe w ilościach przemysłowych, co oznacza, że będzie możliwe wytwarzanie elementów nadwozia z polimerów wzmacnianych warstwą grafenu, jednocześnie lżejszych i wytrzymalszych niż stal i gromadzących energię słoneczną :)
Stanisław Chabros

Stanisław Chabros specjalista ds.
mechanicznych,
Polimex-Mostostal
S.A. -Z1...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Szanowni Państwo! .

Ja od dnia 2 listopada 2001 podjąłem pracę w Polimex-Mostostal S.A.: do dnia 30.11.2007 na stanowisku kierownika zespołu robót montażowych (Z5) ZAKŁADU BUDOWNICTWA SIEDLCE, mając umowę zawartą do dnia 31 lipca 2010 a od dnia 1 grudnia 2007 pracowałem na stanowisku specjalisty ds. inwestycji w DZIALE ROZWOJU, gdyż w Siedlcach powstała: Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna EURO-PARK WISŁOSAN http://www.pliki.siedlce.pl/invest_pl/?i=7 - Podstrefa Siedlce. Dnia 5 listopada 2009 otwarto uroczyście Nowy Zakład Wyrobów Stalowych wraz z Malarnią i Ocynkownią w Siedlcach, w którego budowie miałem swój istotny udział. Dnia 31 marca 2010 uzyskano pozwolenie na użytkowanie inwestycji pod nazw: PARKING PIĘTROWY DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH oraz zjazd z ulicy Terespolskiej w Siedlcach. Uczestniczyłem w rozbdowy anym, nadbudowanym i przebudowanym istniejącym budynku biurowym w SIEDLCACH przy ul. Terespolskie 12. Od dnia 1 sierpnia 2010 do 30 czerwca 2012 pracowałem w Zakładzie Budownictwa Drogowego – Z10 Oddział Warszawa jako specjalista ds. mechanicznych na budowie autostrady A2 Stryków – Konotopa – odcinek B. To o czym marzyły pokolenia, zrealizowała http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/11016/A2-czekaly-na-nia-... GDDKiA. Kryzys w budownictwie http://www.wnp.pl/tematy_serwis/,8306_0_0.html dotknął i mnie i jak na razie nie przedstawiono mi propozycji dalszej pracy. Polimex-Mostostal na pierwszym miejscu w rankingu GDGKiA http://www.polimex.pl/pl-newsletter/130429qwsd/3.html

Odcinek S17 Kurów - Bogucin od węzła Sielce (położonego na gruntach wsi Chrząchówek) do węzła Bogucin http://www.kurierlubelski.pl/artykul/899954,odcinek-s1... jest gotowy. http://www.gddkia.gov.pl/4/archiwum-2010/5

S17 Kurów - Bogucin za 624,3 mln zł
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w w Lublinie otworzyła dzisiaj 12 października 2010 roku oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia na budowę drogi ekspresowej S 17, na odcinku od Kurowa (od węzła „Sielce” wraz z węzłem) do węzła „Bogucin”. Złożonych zostało 10 ofert. Najniższą cenę 624,3 mln zł brutto zaoferowało konsorcjum firm z liderem Mota-Engil Polska Central Europe SA. Kwota, jaką GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia wynosi: 768,1 mln zł.

Dodam, że w moich rodzinnych stronach w Końskowoli mają powstać:

o zbiornik o powierzchni około 80 hektarów

o farma wiatrowa? http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?A...

Paweł Buczkowski

Na początku stanie 60-metrowy maszt. A jeśli okaże się, że wiatry są sprzyjające, to prywatna firma zbuduje tu elektrownię wiatrową złożoną z kilkunastu potężnych wiatraków.

Jestem przekonany, że samochody elektryczne http://www.samochodyelektryczne.org/ to przyszłość motoryzacji.

Jestem pasjonatem EV, gdyż ceny paliw będą rosły: http://moto.onet.pl/aktualnosci/ceny-paliw-beda-rosly/... ROPY WYSTARCZY NA 45 LAT http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,115726,19...

W połączeniu z moją specjalizacją MASZYNY I URZĄDZENIA ROLNICZE (UL. RAKOWIECKA 32 W WARSZAWIE - IBMER, wchodzący obecnie w skład ITP) na Wydziale MRiP (obecnie SiMR) Politechniki Warszawskiej, RAMseS idealnie trafia w moje zainteresowania i wiejskie pochodzenie (urodziłem się we wsi Chrząchówek 53, gmina Końskowola, powiat PUŁAWSKI, woj. LUBELSKIE). DLATEGO interesuje mnie system rolniczy zasilany energią odnawialną projekt RAMseS: http://www.ec-ramses.org/ i http://www.ibmer.waw.pl/pl/inst_projekty_ramses.html .
Prezentacja systemu RAMseS odbyła się 20 września 2010 w ITP O/Poznań.

Motoryzacja interesowała mnie zawsze. W roku 1966 miałem praktykę produkcyjną w FSO. Udało się mi zobaczyć prototypy SYRENY 110, WARSZAWY 210. A teraz jest 20 lat agonii FSO: http://motoryzacja.interia.pl/raport/polska-motoryzacj... ? Odpowiedź jest prosta: przyszłość jest w EV, gdyż główne koncerny na rynku motoryzacyjnym zmieniają front: http://www.samochodyelektryczne.org/dlaczego_w_usa_zli... ale obecnie nastąpiła zmiana: http://www.samochodyelektryczne.org/gm_prezentuje_w_ch...

Przeróbka spalinowego na elektryczny oraz koszty opłacalności http://www.samochodyelektryczne.org/kalkulatory/oplaca... można wyliczyć.
Era samochodów elektrycznych http://samorzad.infor.pl/wiadomosci/artykuly/390455,pi... i http://www.autoflesz.pl/artykuly/4332,Darmowe_tankowan... zbliża się nieuchronnie.

Informacje o EV są: http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/.htm dostępne.
W Polsce jest już w sprzedaży Mitsubishi iMiEV za 160 800 PLN https://www.mitsubishi.pl

Koszty eksploatacji spalinowych rosną: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/aut...

Tak w nieodległej przyszłości może wyglądać wiata garażowa: http://www.samochodyelektryczne.org/stacje_ladowania_p...
Może jakaś firma w Polsce wypromuje coś podobnego.
Honda rozpoczyna testy pojazdów elektrycznych w Japonii http://www.samochodyelektryczne.org/honda_rozpoczyna_t... a także infrastruktura do ładowania - stacje zasilane z paneli fotowoltaicznych (wyprodukowane przez Honda Soltec), terminale ładowania oraz systemy informatyczne.
Siemens http://www.samochodyelektryczne.org/siemens_przedstawi... też ma swoją wizję.
Pojawił się Peugeot iOn, Citroen C0, OPEL AMPERA (ca. 170 000 PLN) oraz SKODA ELECTRIC a w 2013 elektryczny BMW. DROGI BĘDĄ POTRZEBNE nawet, gdy zabraknie ropy. W 2011 cena litra oleju napędowego przekroczyła cenę benzyny.

W perspektywie najbliższych lat pojazdy EV będą odgrywać coraz większą rolę http://www.samochodyelektryczne.org/podsumowanie_roku_... i http://www.samochodyelektryczne.org/interesujace_progn... a w 2030 - 100% nowe EV w USA to: http://www.samochodyelektryczne.org/elon_musk_o_przysz...

Samochody EV są lepsze od spalinowych:

Ekonomia:

+ Samochody elektryczne cechują się bardzo wysoką sprawnością, dzięki czemu pokonanie zadanego dystansu odbywa się nawet kilkukrotnie taniej, niż samochodem spalinowym.
+ Samochody elektryczne są bardzo proste w konstrukcji, silniki elektryczne posiadają bardzo mało części ruchomych, przez co zmniejsza się prawdopodobieństwo awarii oraz koszty eksploatacji.
+ Wydobycie dowolnego paliwa kopalnego, jego dostarczenie do elektrowni i zamiana na energię elektryczną, a następnie przesłanie energii elektrycznej do odbiorcy, naładowanie akumulatorów pojazdu elektrycznego i zamiana energii elektrycznej na ruch pojazdu elektrycznego jest procesem bardziej ekonomicznym niż wydobycie zagranicznej ropy, jej dostarczenie do rafinerii i zamiana na paliwo, dostarczenie paliwa na stację benzynową (do odbiorcy) i wykorzystanie paliwa do napędzenia pojazdu spalinowego.
+ Samochody elektryczne mogą odzyskiwać energię elektryczną z hamowania, zwiększając swój zasięg podczas jazdy na przykład w mieście lub w górach. Stosowanie hamowania regeneracyjnego powoduje znaczące zmniejszenie zużycia hamulców. Odzyskiwanie energii ma również swój aspekt ekologiczny.
- Niestety samochody elektryczne między innymi ze względu na małoseryjną produkcję i wysokie ceny akumulatorów są znacznie droższe od spalinowych. Ta sytuacja z biegiem czasu będzie się jednak zmieniać.

Ekologia:

+ Energia elektryczna wytwarzana może być z dowolnych paliw kopalnych, biomasy, a także ze źródeł odnawialnych (np. energia wiatru) natomiast silniki spalinowe potrzebują konkretnych rodzajów paliwa.
+ Spalanie paliw kopalnych w zawodowej elektrownii pracującej pod nadzorem odpowiednich służb, posiadającej bardzo skuteczne filtry zanieczyszczeń jest znacznie bardziej wydajne (najwyższa możliwa sprawność) i ekologiczne, niż spalanie paliwa indywidualnie w milionach samochodów tuż pod nosem spacerujących ludzi.
- Chociaż akumulatory są bezpieczne w użytkowaniu i potrafią spełniać swoją funkcję nawet 10 lat, to pozostaje pytanie co będzie działo się z nimi po okresie eksploatacji. Czy zostaną opracowane tanie i bezpieczne metody ich recyklingu lub utylizacji?

Osiągi:

+ Samochody elektryczne pod względem osiągów nie będą w żaden sposób ustępować pojazdom z silnikami spalinowymi, a ponadto dobre osiągi nie spowodują znacznie wyższych kosztów jazdy (zużycia energii), czego dowodem jest chociażby samochód Tesla Roadster.

Komfort podróżowania:

+ Samochód elektryczny nie musi mieć skrzyni biegów ani sprzęgła, dzięki czemu możliwe jest komfortowe podróżowanie (szczególnie w korku). Sportowe samochody elektryczne nie wymagają zmiany biegów uzyskując bardzo dobre przyspieszenia.
+ Silniki elektryczne są nieporównywalnie cichsze od spalinowych, co umożliwia niekiedy "bezszelestne" podróżowanie oraz komfortowe słuchanie muzyki.

Gospodarka i polityka:

+ Wszystkie państwa świata mogą wytwarzać energię elektryczną samodzielnie, dzięki czemu nie będą musiały importować coraz droższej, zagranicznej ropy.
+ Ponieważ energię elektryczną można uzyskiwać na wiele sposobów, z różnych paliw kopalnych to automatycznie gospodarka staje się mniej czuła na brak lub wyższą cenę któregokolwiek z paliw kopalnych.

Podsumowując należy stwierdzić, że samochody w 100% elektryczne są znacznie lepsze od samochodów spalinowych i hybrydowych. Ich jedynym słabym punktem są akumulatory, które jednak z roku na rok stają się coraz lepsze: http://www.samochodyelektryczne.org/dlaczego_samochody...

Przesyłam serdeczne pozdrowienia z Siedlec / POLSKA / Unia Europejska.
A poza tym U MNIE BEZ WIĘKSZYCH ZMIAN - JESTEM EMERYTEM.
Szczęśliwego Nowego 2014 Roku,
by był lepszy
od 2013
i przyniósł
jak najwięcej wspaniałych chwil.
Życzy:
--
Z poważaniem

Stanisław Chabros
e-mail: chabross@interia.pl

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Andrzej U.:
Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?
Zwiazek z GM dalby Tesli szanse na dalszy wzrost. Nowe moce produkcyjne, siec dealerska i serwisowa, baza dostawcow, srodki na opracowanie nowych modeli i technologii, etc.
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

ale czy GM ma technologie?
Auta GM elektryczne ledwo toczą się 80 km... ze słabymi prędkościami i co by nie mówić wielkimi silnikami
tesla zaś ma małe silniki które są diabelnie mocne... przejeżdżają o 120 % więcej niż auto GM-owskie z takim samym pakietem baterii.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Mateusz G.:
ale czy GM ma technologie?
Auta GM elektryczne ledwo toczą się 80 km... ze słabymi prędkościami i co by nie mówić wielkimi silnikami
tesla zaś ma małe silniki które są diabelnie mocne... przejeżdżają o 120 % więcej niż auto GM-owskie z takim samym pakietem baterii.

GM ma technologie produkcji samochodów na wielką skalę. I odpowiednie środki.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Andrzej U.:
Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?

Nie sądzę aby Tesla została kupiona przez GM, E.Musk działa w ramach tak zwanej nowej gospodarki i współpracuje z inwestorami takimi jak np. Larry Page, inwestorem Tesli jest zresztą Google i s-ka, a chętnych aby Tesli dostarczyć kapitału nie brakuje.
W jakim celu Tesla miałaby szukać inwestora, który działa w starej gospodarce i ma na koncie kasację własnego projektu jakim był EV1 ..? Musk inwestuje w energię odnawialną i technologie kosmiczne, a GM w przedpotopową technologię ICE :) Volt oczywiście jest tylko atrapę, która ma udowodnić Amerykanom, ze napęd elektryczny to przyszłość, Tesla S dokładnie odwrotnie, udowadnia, że napęd elektryczny to teraźniejszość. Nie widzę tutaj żadnej synergii.

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz R.:
Andrzej U.:
Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?

Nie sądzę aby Tesla została kupiona przez GM, E.Musk działa w ramach tak zwanej nowej gospodarki i współpracuje z inwestorami takimi jak np. Larry Page, inwestorem Tesli jest zresztą Google i s-ka, a chętnych aby Tesli dostarczyć kapitału nie brakuje.
W jakim celu Tesla miałaby szukać inwestora, który działa w starej gospodarce i ma na koncie kasację własnego projektu jakim był EV1 ..? Musk inwestuje w energię odnawialną i technologie kosmiczne, a GM w przedpotopową technologię ICE :) Volt oczywiście jest tylko atrapę, która ma udowodnić Amerykanom, ze napęd elektryczny to przyszłość, Tesla S dokładnie odwrotnie, udowadnia, że napęd elektryczny to teraźniejszość. Nie widzę tutaj żadnej synergii.

Też mi się wydaje, że TESLA sama nie da się wykupić, a podkupienie jej byłoby zbyt kosztowne.
GM nie jest zresztą firmą bez kłopotów.
Jedyne co by mogło być powodem to, że Muskowi znudzi się Tesla jako już zbyt mało innowacyjny pomysł w porównaniu z innymi jego wizjami. Jednak sprzedawanie tej firmy to raz, że pozbywanie się źródła dochodu, które wytryśnie w najbliższym czasie, a dwa że skazywanie tej wybitnej obecnie firmy na ledwie egzystencję.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Andrzej U.:
Dariusz R.:
Andrzej U.:
Czy ktoś coś więcej wie na temat oferty wykupienia TESLA MOTORS przez GENERAL MOTORS? Czy to w ogóle możliwe przy doskonałych wynikach tej pierwszej firmy?
Nie sądzę aby Tesla została kupiona przez GM, E.Musk działa w ramach tak zwanej nowej gospodarki i współpracuje z inwestorami takimi jak np. Larry Page, inwestorem Tesli jest zresztą Google i s-ka, a chętnych aby Tesli dostarczyć kapitału nie brakuje.
W jakim celu Tesla miałaby szukać inwestora, który działa w starej gospodarce i ma na koncie kasację własnego projektu jakim był EV1 ..? Musk inwestuje w energię odnawialną i technologie kosmiczne, a GM w przedpotopową technologię ICE :) Volt oczywiście jest tylko atrapę, która ma udowodnić Amerykanom, ze napęd elektryczny to przyszłość, Tesla S dokładnie odwrotnie, udowadnia, że napęd elektryczny to teraźniejszość. Nie widzę tutaj żadnej synergii.
Też mi się wydaje, że TESLA sama nie da się wykupić, a podkupienie jej byłoby zbyt kosztowne.
GM nie jest zresztą firmą bez kłopotów.
Jedyne co by mogło być powodem to, że Muskowi znudzi się Tesla jako już zbyt mało innowacyjny pomysł w porównaniu z innymi jego wizjami. Jednak sprzedawanie tej firmy to raz, że pozbywanie się źródła dochodu, które wytryśnie w najbliższym czasie, a dwa że skazywanie tej wybitnej obecnie firmy na ledwie egzystencję.
Tesla właśnie wyrusza na podbój Chin i ma szanse uzyskać zdecydowany udział w chińskim rynku pojazdów elektrycznych, z dwóch powodów. Tesla jest postrzegana jako marka premium i jako marka "eco" co w chińskich metropoliach gdzie smog ogranicza prędkość na autostradach do 40 km/h, może mieć bardzo marketingowe znaczenie.
Andrzeju, nie sądzę aby Musk się znudził, a nawet, że nie może tego zrobić, bo to jest system naczyń połączonych, firmy technologiczne w USA działają w pewnej synergii, taki model S, to efekt pracy Tesli, Solar City, Nvidii, Google i wielu innych, wzajemnie się uzupełniają i w razie potrzeby doinwestują.
Poza tym Tesla to dziecko Muska, który od początku dobrze zaplanował całe przedsięwziecie i działa w bardzo przemyślany sposób, czy ktoś taki sprzeda za "parę groszy" swoje dziecko bankierom i nafciarzom, wbrew swoim partnerom z Doliny Krzemowej... ?
Roman Wojtala

Roman Wojtala Prezes Zarządu, CBI
ASTROMAN Sp. z o.o.

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Volkswagen idzie dalej do przodu. Elektryczny e-Golf jest już gotowy i wchodzi do sprzedaży.

Szczegóły pod adresem

The new e-Golf is here

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=re...

Serdecznie pozdrawiam Grupowiczów

Roman Wojtala
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.


Obrazek

Wyjaśnijmy od razu, że zawarta w tytule nazwa prezentowanego tu samochodu jest niepełna – w całości brzmi ona NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine. Umówmy się jednak na używanie krótszego wariantu, bo wersji dłuższej nie spamiętamy. Co to w ogóle za auto i czy Tesla powinna się bać?

Wygląda bardzo nowocześnie, ale gdyby za kilka lat wyjechał na ulice, nie robiłby wrażenia statku kosmicznego - to dowodzi dojrzałości projektu.

O samochodach elektrycznych dużo się mówi, ale jakoś nie widać, by masowo zalewały one ulice naszych miast, wypierając z nich poczciwe spalinowce. Może to dlatego, że nie są takie, jak ten? Pochodząca z maleńkiego, położonego na granicy szwajcarsko-austriackiej księstwa Liechtenstein firma NanoFlowcell zbudowała auto, które osiągami zawstydza Porsche, Ferrari i Bentleya, oferuje zasięg gwarantujący spokój ducha podczas długich podróży, a przy tym jest tak stylizowane, że Tesla Model S wygląda przy nim po prostu brzydko i nijako.

Na pierwszy rzut oka QUANT przypomina Toyotę GT86 i jej bliźniaka, Subaru BRZ. Okazuje się jednak, że nadwozie jest dłuższe niż w nowym Mercedesie klasy S i mierzy 5,25 m. Przy rozstawie osi 3,2 m, szerokości 2,11 m i wysokości zaledwie 1,36 m nic dziwnego, że proporcje są bardziej właściwe modelom sportowym niż statecznym limuzynom. Dynamiczny wizerunek podkreślają jeszcze pojedyncze, choć długie na dwa metry drzwi typu "skrzydła mewy", odsłaniające dostęp do foteli przedniego i tylnego rzędu naraz.

Warto wiedzieć

Bosch Engineering jest partnerem rozwojowym limuzyny QUANT. Zaprojektował do niej układ przeniesienia napędu, zbudował system zarządzania energią oraz opracował sterowanie komponentami wysoko- i niskonapięciowymi, a także układ ABS, konsolę oraz komputer pokładowy sterujący zasilaniem.

Atletyczne i optycznie dobrze wyważone proporcje to jednak tylko zaproszenie do bliższego zapoznania się z tym, co pod "skórą". A tu – cuda i dziwy! Przy każdym kole osobny silnik elektryczny, co sprawia, że łączna moc maksymalna wynosi 925 (!) KM, choć regularna moc robocza to "tylko" 653 KM. Prawdziwe wrażenie robi jednak moment obrotowy – ponieważ przenoszony jest on niemal bez strat wprost na koła, jego wartość to 2900 (nie 290, ale właśnie 2900) Nm! Na każde koło!!! Łącznie daje to... oszałamiające 11600 Nm, a więc nic dziwnego, że pomimo 2300 kg masy własnej QUANT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, zbliżając się do terytorium zarezerwowanego dla Bugatti Veyrona. Także pod względem prędkości maksymalnej, wynoszącej ponad 380 km/h.

Obrazek

Jeszcze sedan czy już coupé?

Nie wiadomo, ale prezencję ma ponadprzeciętną. Szerokie, wysoko unoszące się drzwi stanowią głośne i wyraźne zaproszenie do zajęcia miejsc wewnątrz. Aż żal, że nie można skorzystać...

To nie koniec niespodzianek. Mimo że auto jest elektryczne, próżno w nim szukać konwencjonalnych akumulatorów. Energia jest przechowywana w formie ciekłej w ogniwie wykorzystującym płynny elektrolit zmagazynowany w dwóch zbiornikach. Ciecz jest przepompowywana przez ogniwo, gdzie w specjalnej membranie dokonuje się kontrolowana wymiana ładunków (jak w wodorowym ogniwie paliwowym). W ten sposób uwalnia się energię, którą następnie zasilane są potężne jednostki napędowe. Kosmos? A czy to auto w ogóle wygląda, jakby było z tej ziemi? Potwierdzeniem, że to nie jest tylko science-fiction, niech będzie fakt, że NanoFlowcell pracuje nad rozwojem swojej technologii (rzadko dotąd stosowanej w aplikacjach mobilnych, kojarzonej raczej z przechowywaniem energii pozyskanej z wiatru czy słońca) wspólnie ze znaną skądinąd firmą Bosch.

Zasięg na jednym tankowaniu "płynnego prądu" wynosi 400-600 km. Sam fakt, że samochód elektryczny się tankuje, a nie ładuje z gniazdka, rozwiązuje jedną z podstawowych bolączek współczesnych aut typu EV – długi czas oczekiwania na napełnienie ogniw. Zamiast kilku godzin, na odzyskanie zapasu energii wystarczy kilka minut. Ciekły elektrolit jest zaś ponoć całkowicie nieszkodliwy dla środowiska – po rozwodnieniu można go nawet wylać do zlewu, a standardowy proces oczyszczania ścieków w pełni go zneutralizuje.

Najlepsze w tym wszystkim jest zaś to, że QUANT został zbudowany nie przez wielki koncern dysponujący miliardami dolarów, lecz małą, niezależną firmę z równie małego kraju. Jak widać, nie wszystkie przełomy są kwestią pieniędzy – potrzeba jeszcze świeżego, niesztampowego podejścia. Dopuszczone do ruchu prototypy mają być gotowe przed końcem 2014 r., a w roku 2015 NanoFlowcell zamierza uzyskać dla swojego dzieła homologację. Co potem? Nie wiadomo, ale na miejscu Tesli zaczęlibyśmy się uważnie przyglądać poczynaniom nowicjuszy z Liechtensteinu.

Obrazek

http://moto.onet.pl/nanoflowcell-quant-ws-ciekly-prad/...

Czy ktoś mi może wyjaśnić jak energia może być płynna i wlewana jak zwykłe paliwo?
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Projekt jest wyjęty z mojej wizji samochodu, z wyjątkiem systemu przechowywania energii :)
Mateusz ja myślę, że firmy z Europy cały czas pracują nad rozwiązaniami wodorowymi i pochodnymi tego typu i to jest właśnie taka koncepcja. Generalnie prosty system taki jak w Tesli czy Nissanie jest wielkim zagrożeniem dla rozbudowanych systemów aktualnej motoryzacji.
Trudno tu odpowiedzieć jak działa ten system, bo za mało mamy danych ale ja sądzę, że te zbiorniki to niejako akumulatory tylko większe i posiadające system membran, które wyzwalają energię w procesie przemieszczania się elektrolitu czyli jak sam napisałeś to rodzaj ogniwa - różni się tym od baterii, że tankujesz czynnik, który w samochodzie wytwarza energię, a przy akumulatorach ładujesz gotową energię.

Obstawiam, że to system, który jest droższy od akumulatorowego od procesu produkcji samego elektrolitu po proces tankowania, produkcji tego ogniwa i koszty eksploatacji.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Na razie demonstracja na przykladzie baterii do telefonu, ale technologia warta uwagi.
http://www.gizmag.com/nanodot-smartphone-battery-30-se...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Na razie demonstracja na przykladzie baterii do telefonu, ale technologia warta uwagi.
http://www.gizmag.com/nanodot-smartphone-battery-30-se...

Nie jest to w sumie nic nowego, szef DBM- Energy podał oficjalnie, że baterie Kolibri można naładować w 6 min, co zważywszy różnicę między baterią do telefonu, a akumulatorem trakcyjnym nie stanowi wielkiej różnicy, a niemieckie baterie były gotowe do produkcji już w 2010r.....
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Co prawda grupa ma w tytule samochody, ale elektryfikuja sie tez motocykle.
http://www.gizmag.com/zero-sr-2014-electric-motorcycle...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Zamiast taszczyc baterie mozna "czerpac" prad z drogi.
http://www.gizmag.com/volvo-electric-bus-charging-road...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Ciekawy ruch Musk'a. Musze przyznac, ze moj respekt dla niego wzrosl jeszcze bardziej.

http://www.teslamotors.com/blog/all-our-patent-are-bel...

Następna dyskusja:

Projekt elektrycznej motory...




Wyślij zaproszenie do