Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.
Szanowni Państwo! .
Ja od dnia 2 listopada 2001 podjąłem pracę w Polimex-Mostostal S.A.: do dnia 30.11.2007 na stanowisku kierownika zespołu robót montażowych (Z5) ZAKŁADU BUDOWNICTWA SIEDLCE, mając umowę zawartą do dnia 31 lipca 2010 a od dnia 1 grudnia 2007 pracowałem na stanowisku specjalisty ds. inwestycji w DZIALE ROZWOJU, gdyż w Siedlcach powstała: Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna EURO-PARK WISŁOSAN
http://www.pliki.siedlce.pl/invest_pl/?i=7 - Podstrefa Siedlce. Dnia 5 listopada 2009 otwarto uroczyście Nowy Zakład Wyrobów Stalowych wraz z Malarnią i Ocynkownią w Siedlcach, w którego budowie miałem swój istotny udział. Dnia 31 marca 2010 uzyskano pozwolenie na użytkowanie inwestycji pod nazw: PARKING PIĘTROWY DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH oraz zjazd z ulicy Terespolskiej w Siedlcach. Uczestniczyłem w rozbdowy anym, nadbudowanym i przebudowanym istniejącym budynku biurowym w SIEDLCACH przy ul. Terespolskie 12. Od dnia 1 sierpnia 2010 do 30 czerwca 2012 pracowałem w Zakładzie Budownictwa Drogowego – Z10 Oddział Warszawa jako specjalista ds. mechanicznych na budowie autostrady A2 Stryków – Konotopa – odcinek B. To o czym marzyły pokolenia, zrealizowała
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/11016/A2-czekaly-na-nia-... GDDKiA. Kryzys w budownictwie
http://www.wnp.pl/tematy_serwis/,8306_0_0.html dotknął i mnie i jak na razie nie przedstawiono mi propozycji dalszej pracy. Polimex-Mostostal na pierwszym miejscu w rankingu GDGKiA
http://www.polimex.pl/pl-newsletter/130429qwsd/3.html
Odcinek S17 Kurów - Bogucin od węzła Sielce (położonego na gruntach wsi Chrząchówek) do węzła Bogucin
http://www.kurierlubelski.pl/artykul/899954,odcinek-s1... jest gotowy.
http://www.gddkia.gov.pl/4/archiwum-2010/5
S17 Kurów - Bogucin za 624,3 mln zł
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w w Lublinie otworzyła dzisiaj 12 października 2010 roku oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia na budowę drogi ekspresowej S 17, na odcinku od Kurowa (od węzła „Sielce” wraz z węzłem) do węzła „Bogucin”. Złożonych zostało 10 ofert. Najniższą cenę 624,3 mln zł brutto zaoferowało konsorcjum firm z liderem Mota-Engil Polska Central Europe SA. Kwota, jaką GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia wynosi: 768,1 mln zł.
Dodam, że w moich rodzinnych stronach w Końskowoli mają powstać:
o zbiornik o powierzchni około 80 hektarów
o farma wiatrowa?
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?A...
Paweł Buczkowski
Na początku stanie 60-metrowy maszt. A jeśli okaże się, że wiatry są sprzyjające, to prywatna firma zbuduje tu elektrownię wiatrową złożoną z kilkunastu potężnych wiatraków.
Jestem przekonany, że samochody elektryczne
http://www.samochodyelektryczne.org/ to przyszłość motoryzacji.
Jestem pasjonatem EV, gdyż ceny paliw będą rosły:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/ceny-paliw-beda-rosly/... ROPY WYSTARCZY NA 45 LAT
http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,115726,19...
W połączeniu z moją specjalizacją MASZYNY I URZĄDZENIA ROLNICZE (UL. RAKOWIECKA 32 W WARSZAWIE - IBMER, wchodzący obecnie w skład ITP) na Wydziale MRiP (obecnie SiMR) Politechniki Warszawskiej, RAMseS idealnie trafia w moje zainteresowania i wiejskie pochodzenie (urodziłem się we wsi Chrząchówek 53, gmina Końskowola, powiat PUŁAWSKI, woj. LUBELSKIE). DLATEGO interesuje mnie system rolniczy zasilany energią odnawialną projekt RAMseS:
http://www.ec-ramses.org/ i
http://www.ibmer.waw.pl/pl/inst_projekty_ramses.html .
Prezentacja systemu RAMseS odbyła się 20 września 2010 w ITP O/Poznań.
Motoryzacja interesowała mnie zawsze. W roku 1966 miałem praktykę produkcyjną w FSO. Udało się mi zobaczyć prototypy SYRENY 110, WARSZAWY 210. A teraz jest 20 lat agonii FSO:
http://motoryzacja.interia.pl/raport/polska-motoryzacj... ? Odpowiedź jest prosta: przyszłość jest w EV, gdyż główne koncerny na rynku motoryzacyjnym zmieniają front:
http://www.samochodyelektryczne.org/dlaczego_w_usa_zli... ale obecnie nastąpiła zmiana:
http://www.samochodyelektryczne.org/gm_prezentuje_w_ch...
Przeróbka spalinowego na elektryczny oraz koszty opłacalności
http://www.samochodyelektryczne.org/kalkulatory/oplaca... można wyliczyć.
Era samochodów elektrycznych
http://samorzad.infor.pl/wiadomosci/artykuly/390455,pi... i
http://www.autoflesz.pl/artykuly/4332,Darmowe_tankowan... zbliża się nieuchronnie.
Informacje o EV są:
http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/.htm dostępne.
W Polsce jest już w sprzedaży Mitsubishi iMiEV za 160 800 PLN
https://www.mitsubishi.pl
Koszty eksploatacji spalinowych rosną:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/aut...
Tak w nieodległej przyszłości może wyglądać wiata garażowa:
http://www.samochodyelektryczne.org/stacje_ladowania_p...
Może jakaś firma w Polsce wypromuje coś podobnego.
Honda rozpoczyna testy pojazdów elektrycznych w Japonii
http://www.samochodyelektryczne.org/honda_rozpoczyna_t... a także infrastruktura do ładowania - stacje zasilane z paneli fotowoltaicznych (wyprodukowane przez Honda Soltec), terminale ładowania oraz systemy informatyczne.
Siemens
http://www.samochodyelektryczne.org/siemens_przedstawi... też ma swoją wizję.
Pojawił się Peugeot iOn, Citroen C0, OPEL AMPERA (ca. 170 000 PLN) oraz SKODA ELECTRIC a w 2013 elektryczny BMW. DROGI BĘDĄ POTRZEBNE nawet, gdy zabraknie ropy. W 2011 cena litra oleju napędowego przekroczyła cenę benzyny.
W perspektywie najbliższych lat pojazdy EV będą odgrywać coraz większą rolę
http://www.samochodyelektryczne.org/podsumowanie_roku_... i
http://www.samochodyelektryczne.org/interesujace_progn... a w 2030 - 100% nowe EV w USA to:
http://www.samochodyelektryczne.org/elon_musk_o_przysz...
Samochody EV są lepsze od spalinowych:
Ekonomia:
+ Samochody elektryczne cechują się bardzo wysoką sprawnością, dzięki czemu pokonanie zadanego dystansu odbywa się nawet kilkukrotnie taniej, niż samochodem spalinowym.
+ Samochody elektryczne są bardzo proste w konstrukcji, silniki elektryczne posiadają bardzo mało części ruchomych, przez co zmniejsza się prawdopodobieństwo awarii oraz koszty eksploatacji.
+ Wydobycie dowolnego paliwa kopalnego, jego dostarczenie do elektrowni i zamiana na energię elektryczną, a następnie przesłanie energii elektrycznej do odbiorcy, naładowanie akumulatorów pojazdu elektrycznego i zamiana energii elektrycznej na ruch pojazdu elektrycznego jest procesem bardziej ekonomicznym niż wydobycie zagranicznej ropy, jej dostarczenie do rafinerii i zamiana na paliwo, dostarczenie paliwa na stację benzynową (do odbiorcy) i wykorzystanie paliwa do napędzenia pojazdu spalinowego.
+ Samochody elektryczne mogą odzyskiwać energię elektryczną z hamowania, zwiększając swój zasięg podczas jazdy na przykład w mieście lub w górach. Stosowanie hamowania regeneracyjnego powoduje znaczące zmniejszenie zużycia hamulców. Odzyskiwanie energii ma również swój aspekt ekologiczny.
- Niestety samochody elektryczne między innymi ze względu na małoseryjną produkcję i wysokie ceny akumulatorów są znacznie droższe od spalinowych. Ta sytuacja z biegiem czasu będzie się jednak zmieniać.
Ekologia:
+ Energia elektryczna wytwarzana może być z dowolnych paliw kopalnych, biomasy, a także ze źródeł odnawialnych (np. energia wiatru) natomiast silniki spalinowe potrzebują konkretnych rodzajów paliwa.
+ Spalanie paliw kopalnych w zawodowej elektrownii pracującej pod nadzorem odpowiednich służb, posiadającej bardzo skuteczne filtry zanieczyszczeń jest znacznie bardziej wydajne (najwyższa możliwa sprawność) i ekologiczne, niż spalanie paliwa indywidualnie w milionach samochodów tuż pod nosem spacerujących ludzi.
- Chociaż akumulatory są bezpieczne w użytkowaniu i potrafią spełniać swoją funkcję nawet 10 lat, to pozostaje pytanie co będzie działo się z nimi po okresie eksploatacji. Czy zostaną opracowane tanie i bezpieczne metody ich recyklingu lub utylizacji?
Osiągi:
+ Samochody elektryczne pod względem osiągów nie będą w żaden sposób ustępować pojazdom z silnikami spalinowymi, a ponadto dobre osiągi nie spowodują znacznie wyższych kosztów jazdy (zużycia energii), czego dowodem jest chociażby samochód Tesla Roadster.
Komfort podróżowania:
+ Samochód elektryczny nie musi mieć skrzyni biegów ani sprzęgła, dzięki czemu możliwe jest komfortowe podróżowanie (szczególnie w korku). Sportowe samochody elektryczne nie wymagają zmiany biegów uzyskując bardzo dobre przyspieszenia.
+ Silniki elektryczne są nieporównywalnie cichsze od spalinowych, co umożliwia niekiedy "bezszelestne" podróżowanie oraz komfortowe słuchanie muzyki.
Gospodarka i polityka:
+ Wszystkie państwa świata mogą wytwarzać energię elektryczną samodzielnie, dzięki czemu nie będą musiały importować coraz droższej, zagranicznej ropy.
+ Ponieważ energię elektryczną można uzyskiwać na wiele sposobów, z różnych paliw kopalnych to automatycznie gospodarka staje się mniej czuła na brak lub wyższą cenę któregokolwiek z paliw kopalnych.
Podsumowując należy stwierdzić, że samochody w 100% elektryczne są znacznie lepsze od samochodów spalinowych i hybrydowych. Ich jedynym słabym punktem są akumulatory, które jednak z roku na rok stają się coraz lepsze:
http://www.samochodyelektryczne.org/dlaczego_samochody...
Przesyłam serdeczne pozdrowienia z Siedlec / POLSKA / Unia Europejska.
A poza tym U MNIE BEZ WIĘKSZYCH ZMIAN - JESTEM EMERYTEM.
Szczęśliwego Nowego 2014 Roku,
by był lepszy
od 2013
i przyniósł
jak najwięcej wspaniałych chwil.
Życzy:
--
Z poważaniem
Stanisław Chabros
e-mail: chabross@interia.pl