Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Obecnie inżynierowie Nissana pracują nad technologią wodorowych ogniw paliwowych. Koncepcyjny model TeRRA, zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 r. Miejski SUV 4x4, z przodu napędzany jest układem z modelu LEAF, natomiast tylną oś napędzają dwa silniki elektryczne. Akumulatory zamontowane pod podłogą kabiny, zasilane są wodorowymi ogniwami paliwowymi, kompaktową, a zarazem mocną jednostką, która mieści się pod maską pojazdu - najnowszym owocem pracy inżynierów Nissana.
Koncepcyjny model TeRRA ma dowodzić, że takie elementy jak silniki, akumulatory i falowniki mogą być współdzielone przez samochody elektryczne zasilane zarówno akumulatorami, jak i ogniwami paliwowymi, które Nissan postrzega jako technologie uzupełniające się, a nie konkurencyjne wobec siebie. Można się spodziewać, że ogniwa paliwowe opracowane przez Nissana już wkrótce wejdą do sprzedaży. Strategiczna umowa o współpracy pomiędzy koncernami Renault-Nissan, Ford i Daimler, podpisana w tym roku, ma doprowadzić do wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie masowo produkowanego samochodu elektrycznego na ogniwa paliwowe w 2017 r. Celem współpracy jest wspólne opracowanie układu ogniw paliwowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów inwestycji związanej z rozwojem tej technologii. Każda ze stron umowy będzie mieć jednakowy wkład finansowy w ten projekt.

http://www.youtube.com/watch?v=2MqbPxsWv9U
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Toyota ME.WE ma prawie 3,5 metra długości i waży ledwie 750 kg. Nadwozie zbudowano z aluminium i paneli polipropylenowych, a do stworzenia podłogi w nowym koncepcyjnym aucie wykorzystano drzewo bambusowe.
Wielofunkcyjny samochód napędzają cztery elektryczne silniki umieszczone w kołach pojazdu. To technologia zaprezentowana przez już w innym prototypie Toyoty o nazwie i-Road.

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=Fscel1tQPHA&feature=pla...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

http://www.racecar-engineering.com/articles/features/a...

"Aston Martin’s engineers have developed a prototype twin turbocharged 6.0-litre V12 engine that will power the Nürburgring car. 
Capable of running on pure gasoline, pure gaseous hydrogen, or a blend of both (...). In pure hydrogen mode, Aston Martin and Alset Global aim to show that a zero CO2 emissions lap of the Nordschleife is possible whilst emitting virtually only water from the exhaust pipe." Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 22.05.2013 o godzinie 14:09 z tematu "Wodorowe ogniwa paliwowe - przyszłość dla producentów samochodów Korei Południowej."
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Przeniosłem temat do "Ciekawostek", bo temat FCEV był zdublowany, więc go uporzadkowałem. Tylko, gdzie Ty tu Stasiu widzisz silnik elektryczny...? :) BMW 7 Hydrogen z silnikiem ICE, jeździło już 10 lat temu...
I proszę o wpisy w języku polskim, ponieważ nie wszyscy użytkownicy grupy znają języki obce :)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz R.:
Przeniosłem temat do "Ciekawostek", bo temat FCEV był zdublowany, więc go uporzadkowałem. Tylko, gdzie Ty tu Stasiu widzisz silnik elektryczny...? :) BMW 7 Hydrogen z silnikiem ICE, jeździło już 10 lat temu...
I proszę o wpisy w języku polskim, ponieważ nie wszyscy użytkownicy grupy znają języki obce :)
News umiescilem w watku o paliwach wodorowych... badzmy otwarci, rozmawiajmy o wszelkich mozliwych, i alternatywnych do spalania paliw kopalnych, sposobach napedu pojazdow :)

PS. 1. Samochody elektryczne jezdzily juz wiek temu, a mimo to maja na GL
swoja grupe ;-)

PS. 2. Coz ja poradze, ze najciekawsze wiadomosci mozna znalezc w prasie obcojezycznej. Jakby co jest google translator :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.05.13 o godzinie 17:04
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Wątek dotyczył ogniw paliwowych i to producentów azjatyckich, więc nie całkiem pasował do nich temat napędu wodorowego ICE w Aston Martinie, dlatego przeniosłem tutaj. Oczywiście nie mam nic przeciwko rozmowom na temat alternatywnych rozwiązań, choć osobiście uważam, że to się nie uda. Koncerny kupują czas za pomocą produkcji hybryd, aby zdążyć opracować napęd wodorowy - ogólnie rzecz ujmując - zanim zakończy się produkcja napędu spalinowego.
Jednak sądzę, że tak szybki rozwój technologii sprawi, iż szybko pojawią się na rynku baterie takie jak Kolibri AlphaPolymer http://www.goldenline.pl/forum/2997750/dlaczego-niemcy... - uważam, że do 5 lat "któryś" producent się złamie...

Nie oczekuję tłumaczenia całego artykułu ale napisania tych paru zdań po polsku, translator Google ma przed sobą przyszłość, w przeciwieństwie do napędu wodorowego :)
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Należąca do Elona Muska, twórcy PayPala i Tesli, firma SolarCity wraz z koncernem Honda Motors zainwestuje 65 mln dolarów w rozbudowę sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych zasilanych energią produkowaną przez dachowe instalacje fotowoltaiczne.

SolarCity to jedna z naszybciej rozwijających się firm w amerykańskiej branży fotowoltaicznej oferująca dachowe, rezydencjalne systemy fotowoltaiczne. Do tej pory działa w 14 stanach USA, w tym w Kalifornii i Nowym Jorku, i właśnie tam będzie realizować nowy projekt we współpracy z trzecim największym producentem samochodów w Japonii - Hondą.
W ramach współnego przedsięwzięcia na dachach 20 punktów sprzedaży Hondy w USA, powstaną instalacje fotowoltaiczne współpracujące ze stacjami ładowania elektrycznych samochodów. Dzięki współpracy obu firm, klienci, którzy kupią elektryczny samochód Hondy, otrzymają zniżkę w wysokości 400 dolarów na zakup domowego systemu fotowoltaicznego SolarCity.

W tym roku firma fotowoltaiczna Elona Muska chce zainstalować na dynamicznie rozwijającym się amerykańskim rynku domowych instalacji fotowoltaicznych systemy PV o łącznej mocy 250 MW. W ubiegłym roku SolarCity zaintalował ich 156 MW.
Alians SolarCity i Hondy to nie pierwszy tego rodzaju przykład współpracy firm z branży fotowoltaicznej i motoryzacyjnej. W 2011 r. Ford i amerykański producent paneli fotowoltaicznych SunPower rozpoczęły współpracę, dzięki której klienci kupujący elektrycznego Forda Focusa mogą zaopatrzyć się także w dachowy system fotowoltaiczny, który będzie zasilał domowy system ładowania samochodowej baterii.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Takie hybrydy lubie :)
Porsche 918 Spyder

http://www.gizmag.com/porsche-shows-2015-918-spyder-hy...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Lord Drayson mierzy w rekord predkosci samochodu elektrycznego.

http://www.gizmag.com/drayson-racing-ev-speed-record/2...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Pomysl Volvo na smochod elektryczny bez baterii.

http://www.gizmag.com/volvo-electric-road/27913/?utm_s...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Pomysl Volvo na smochod elektryczny bez baterii.

http://www.gizmag.com/volvo-electric-road/27913/?utm_s...

To coś jak koncepcja odwróconego trolejbusu ale jakoś tego nie widzę, jak będzie się poruszał taki pojazd gdy trzeba będzie ominąć np. kolumnę innych pojazdów ? Ten łącznik się automatycznie schowa, czy będzie się sunął za ciężarówką ? A co z bezpieczeństwem pieszych ? To ma napiecie 750 V... Koszty przeróbki tysięcy km dróg przebiją wydatki na badania, nad wydajnymi akumulatorami dla aut ciężarowych.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz R.:
To coś jak koncepcja odwróconego trolejbusu ale jakoś tego nie widzę, jak będzie się poruszał taki pojazd gdy trzeba będzie ominąć np. kolumnę innych pojazdów ? Ten łącznik się automatycznie schowa, czy będzie się sunął za ciężarówką ? A co z bezpieczeństwem pieszych ? To ma napiecie 750 V... Koszty przeróbki tysięcy km dróg przebiją wydatki na badania, nad wydajnymi akumulatorami dla aut ciężarowych.
Volvo rozwaza to jako koncepcje dla ciezarowek. Nie jest to cos co mozna zastosowac wszedzie, ale na autostradzie ma szanse to dzialac (np. pomiedzy duzymi centrami przeladunkowymi typu magazyn/fabryka->port/dworzec/lotnisko). Glownym celem jest minimalizacja bezuzytecznej masy pojazdu (a czyms takim sa akumulatory czy zbiorniki paliwa).

Poza otwartymi drogami system moglby sie sprawdzic np. w magazynach, fabrykach, centrach logistycznych i przeladunkowych, etc. (mysle nawet, ze tam szybciej moze sie doczekac realizacji).

Napiecie pojawia sie tylko pod przejezdzajacym pojazdem, wiec pieszym krzywda sie nie stanie (pomijajac fakt, ze nie wolno im sie poruszac po autostradach :) )

Osobiscie uwazam, ze nie ma wielkiego sensu w skupianiu sie na technicznej implementacji w jej obecnym ksztalcie. Na ten moment za istotne uwazam opracowanie systemu dostarczania i odbioru energii (i na tym skupiaja sie prace).

Kwestie wyprzedzania czesciowo moga rozwiazac inteligentne drogi odpowiednio kolejkujace pojazdy. Ponadto jakis system skladowania energii i tak bedzie potrzebny, chocby po to zeby zjechac na parking, ale w zupelnosci wystarczy jesli umozliwi on poruszanie sie przez max. nascie minut.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Volvo rozwaza to jako koncepcje dla ciezarowek. Nie jest to cos co mozna zastosowac wszedzie, ale na autostradzie ma szanse to dzialac (np. pomiedzy duzymi centrami przeladunkowymi typu magazyn/fabryka->port/dworzec/lotnisko). Glownym celem jest minimalizacja bezuzytecznej masy pojazdu (a czyms takim sa akumulatory czy zbiorniki paliwa).

Poza otwartymi drogami system moglby sie sprawdzic np. w magazynach, fabrykach, centrach logistycznych i przeladunkowych, etc. (mysle nawet, ze tam szybciej moze sie doczekac realizacji).
Owszem takie zastosowanie miałoby sens jednak pytanie brzmi czy byłoby opłacalne ? Koszt zbudowania infrastruktury nie byłby chyba mały, a jednocześnie ogranicza on możliwość zmiany trasy pojazdów, tramwaj czy trolejbus w mieście nie potrzebuje zmian przez lata, a fabryka może zmienić profil lub rodzaj transportu dalekosiężnego np. zamiast portu zacznie kierować ładunki na kolej, a za jakiś czas na lotnisko, bo będzie szybciej, co z gotową infrastrukturą.. ?
Napiecie pojawia sie tylko pod przejezdzajacym pojazdem, wiec pieszym krzywda sie nie stanie (pomijajac fakt, ze nie wolno im sie poruszac po autostradach :) )
Owszem ale jednak zawsze awaryjnie ktoś może na to wejść, np. podczas wypadku na autostradzie... na kolejowe słupy elektryfikacji też nie wolno wchodzić, a jednak się zdarza :) Czy
nie można wykluczyć, że napięcie jednak się pojawi bez samochodu ?

Osobiscie uwazam, ze nie ma wielkiego sensu w skupianiu sie na technicznej implementacji w jej obecnym ksztalcie. Na ten moment za istotne uwazam opracowanie systemu dostarczania i odbioru
energii (i na tym skupiaja sie prace).
Też tak sądzę ale inwestycje w infrastrukturę z myślą o napędzie elektrycznym mogą sie skończyć tak jak Better Place.
Kwestie wyprzedzania czesciowo moga rozwiazac inteligentne drogi odpowiednio kolejkujace pojazdy. Ponadto jakis system skladowania energii i tak bedzie potrzebny, chocby po to zeby zjechac na parking, ale w zupelnosci wystarczy jesli umozliwi on poruszanie sie przez max. nascie minut.
Od kilkunastu lat powtarzam (uważam), że ciężki transport kołowy, zwłaszcza ten tranzytowy powinien odbywać się wg. formuły "Tiry na tory", a te, które muszą poruszać sie po drogach na razie powinny posiadać napęd hybrydowy, wystarczyłoby takie rozwiązanie http://www.goldenline.pl/forum/3268826/volvo-v60-plug-... dla ciężarówek :)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz R.:
Od kilkunastu lat powtarzam (uważam), że ciężki transport kołowy, zwłaszcza ten tranzytowy powinien odbywać się wg. formuły "Tiry na tory", a te, które muszą poruszać sie po drogach na razie powinny posiadać napęd hybrydowy, wystarczyłoby takie rozwiązanie http://www.goldenline.pl/forum/3268826/volvo-v60-plug-... dla ciężarówek :)
Volvo chyba slucha Twoich rad, bo bardzo intensywnie pracuje nad elektryfikacja swoich pojazdow :)

Pod tym wzgledem sa w czolowce branzy, moglbym wskazac kilku ich konkurentow ktorzy mogli by brac z nich przyklad.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Dariusz R.:
Od kilkunastu lat powtarzam (uważam), że ciężki transport kołowy, zwłaszcza ten tranzytowy powinien odbywać się wg. formuły "Tiry na tory", a te, które muszą poruszać sie po drogach na razie powinny posiadać napęd hybrydowy, wystarczyłoby takie rozwiązanie http://www.goldenline.pl/forum/3268826/volvo-v60-plug-...
dla ciężarówek :)
Volvo chyba slucha Twoich rad, bo bardzo intensywnie pracuje nad elektryfikacja swoich pojazdow :)
Pod tym wzgledem sa w czolowce branzy, moglbym wskazac kilku ich konkurentow ktorzy mogli by brac z nich przyklad.
Moich rad na pewno nie słuchają :) Ale należy pamiętać, że Volvo należy do Chińczyków, którzy starają się dorównać Amerykanom i przejmując Volvo zadeklarowali, że pozostaną liderami rozwiązań w innowacjach i bezpieczeństwie.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Mała uwaga: Volvo produkujące samochody ciężarowe i Volvo produkujące samochody osobowe to dwie różne firmy mające różnych właścicieli.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Marcin T.:
Mała uwaga: Volvo produkujące samochody ciężarowe i Volvo produkujące samochody osobowe to dwie różne firmy mające różnych właścicieli.
Słusznie, napisałem o Volvo Cars i tak jakby cały koncern należał do Chińczyków, a rozmawiamy oczywiście o Volvo Trucks.
Jednak mimo podziału koncernu w 1999 roku i faktu że, Volvo Car Corporation nie jest już częścią Grupy Volvo, to jednak Grupa Volvo i Volvo Cars nadal dzielą się tą samą marką. I dlatego powstała nowa firma Volvo Trademark Holding AB, założona w 1999 r. do zajmowania się sprawami marki dla obu firm, m. in. dla zachowania spójnego obrazu Volvo jako lidera wspomnianych innowacji czy bezpieczeństwa i to w zasadzie miałem na myśli, co nie zmienia faktu pomyłki :)

Grupa Volvo: http://volvogroup.com
Volvo Cars: http://volvocars.com
Volvo Trademark: http://volvo.com/group/volvosplash-global/en-gb/Pages/...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Nissan zaprezentował innowacyjny model ZEOD RC - najszybszy na świecie elektryczny samochód wyścigowy, który ma osiągnąć prędkość ponad 300 kilometrów na godzinę, na słynnym torze "Le Mans 24 Hours".
ZEOD RC ma być poletkiem doświadczalnym dla technologii elektrycznych:
• będzie wykorzystywać tę samą technologię baterii litowej stosowaną w wielokrotnie nagradzanym modelu Nissan Leaf.
• elektryczne technologie układu napędowego mają być testowane przed wyścigami Le Mans 24 godziny w 2014r.
• Nissan będzie testował warianty nowych technologii przeniesienia napędu elektrycznego w ramach przyszłej konkurencji LM P1 i będzie walczyć o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej najbardziej prestiżowego wyścigu wytrzymałościowego na świecie.


Obrazek


http://www.youtube.com/watch?v=Rd2Xbm8HdNs&feature=pla...Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.06.13 o godzinie 12:02
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz R.:
Nissan zaprezentował innowacyjny model ZEOD RC - najszybszy na świecie elektryczny samochód wyścigowy, który osiągnął prędkość ponad 300 kilometrów na godzinę, na słynnym torze "Le Mans 24 Hours".
To co prezentowal w Le Mans Nissan to byla tylko makieta czegos co ma dopiero powstac.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław K.:
Dariusz R.:
Nissan zaprezentował innowacyjny model ZEOD RC - najszybszy na świecie elektryczny samochód wyścigowy, który osiągnął prędkość ponad 300 kilometrów na godzinę, na słynnym torze "Le Mans 24 Hours".
To co prezentowal w Le Mans Nissan to byla tylko makieta czegos co ma dopiero powstac.
Poprawione, bo rozumiem, że chodziło o "osiągnął prędkość".

Następna dyskusja:

Projekt elektrycznej motory...




Wyślij zaproszenie do