Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

http://www.sae.org/mags/aei/11238
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Indyjski rząd zatwierdził wydatki w wys. 4,1 mld $ na promowanie elektrycznych i hybrydowych pojazdów, w tym pojazdów dwukołowych, czterokołowych i użytkowych, w ciągu najbliższych 8 lat, w ramach Narodowego Planu "2020 Electric Mission Mobility"
Cel 6 milionów pojazdów elektrycznych do 2020 r. zostanie osiągnięty poprzez badania, rozwój, budowę infrastruktury i dotacje.

"Ważne jest nasze zobowiązanie wobec świata czystego i ekologicznego" - skomentował minister przemysłu Indii Praful Patel na pierwszym posiedzeniu Krajowej Rady Mobilności Elektrycznej (NCEM), która zatwierdziła plan, - "Ta misja jest priorytetem rządu i wszystkich ważnych interesariuszy" - dodał.

Plan 6 milionów pojazdów elektrycznych i hybrydowych do 2020r, przewiduje, że ok. 4 mln to będą jednoślady, a reszta to pojazdy 4 kołowe i użytkowe.
Według Stowarzyszenia Producentów Pojazdów Elektrycznych (SMEV) w Indiach istnieje 16-17 producentów elektrycznych pojazdów dwukołowych, o łącznej mocy produkcyjnej 500.000 sztuk rocznie.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Kolekcja e-maszyn od Magneti Marelli. Po lewej KERS (2009, 2011, 2012), w glebi maszyny opracowywane na rynek "cywilny".

Obrazek


Obrazek


Obrazek

W srodku kawalek "nowego Enzo".Stanisław Kowalik edytował(a) ten post dnia 15.09.12 o godzinie 21:09
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

http://viewer.zmags.com/publication/0f77e0e8#/0f77e0e8/10

Wewnatrz numeru (str. 8) krotki artykol o przyszlorocznym lokatorze garazu 56 w Le Mans.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Troche o bezprzewodowym ladowaniu baterii.

http://www.gizmag.com/remote-magnetic-gears-charging/2...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Raport Międzynarodowej Agencji Energii (IEA) mówi o sprzedaży w Europie i USA 3 700 000 pojazdów elektrycznych i hybrydowych w 2011 r.

Około 1.200.000 pojazdów elektrycznych (EV w tym e-rowerów i skuterów) i 2.500.000 hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) zostało sprzedawanych w Ameryce Północnej i Europie w 2011 roku, wg. sprawozdania Międzynarodowej Agencji Energii (IEA) Porozumienia Wykonawczego do współpracy w technologii hybrydowych i elektrycznych pojazdów i programów (IA-HEV).

Największym rynkiem dla pojazdów elektrycznych była Holandia, z szacowaną sprzedażą 800.000 jednostek. Największym rynkiem dla hybryd były Stany Zjednoczone, z wielkością sprzedaży ponad 2,15 milionów sztuk.
Drugim największym rynkiem w obu tych kategoriach była Wielka Brytania, sprzedanych prawie 68.000 pojazdów elektrycznych i ponad 99.000 hybrydowych. Inne główne rynki EV to Dania (26.500) i USA (18.100), podczas gdy inne główne rynki sprzedaży HEV to Holandia (72.000) i Francja (57.000).

Według raportu globalny rynek elektrycznych pojazdów dwukołowych - e-rowery, e-skutery, e-motocykle - będzie nadal rosnąć. Już dziś jeździ na świecie kilkaset milionów elektrycznych jednośladów. Chiny są obecnie największym rynkiem dla elektrycznych pojazdów dwukołowych, w których jeździ ponad 100 milionów e-rowerów, a następnym rynkiem pod względem wielkości jest Europa Zachodnia.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

"Green GT fires up"

http://www.racecar-engineering.com/news/green-gt-fires...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Nie tylko o elektryfikacji. Co Valeo robi, i robic planuje, dla obnizenia emisji CO2 i zuzycia paliwa.

http://www.valeo.com/fileadmin/dotcom/uploads/Mondial/...
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Audi dosc sceptycznie podchodzi do szans zarobienia dzis na elektrycznych super-samochodach.

http://www.autoexpress.co.uk/audi/r8/62169/audi-r8-e-t...
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Stanisław Kowalik:
Audi dosc sceptycznie podchodzi do szans zarobienia dzis na elektrycznych super-samochodach.

http://www.autoexpress.co.uk/audi/r8/62169/audi-r8-e-t...
Tu raczej napisano, że to klienci nie są gotowi na wejście do sprzedaży Audi R8 e-tron. Jednak wcale mnie nie dziwi, że Audi nie zamierza wprowadzić go do produkcji, niedawno niemiecka firma podała, że Audi A2 miało zadebiutować w 2015 r. jako główny konkurent BMW i3, uznano jednak, iż projekt nie ujrzy światła dziennego.

Audi A2 concept zaprezentowane w 2011 r. miał dość niską wagę (1150 kg). Silnik tego modelu został zamontowany poprzecznie z przodu. Jego 85 kW (116 KM) mocy maksymalnej (60 kW mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) miały napędzać przednie koła przez jednostopniową przekładnię.
Studyjne Audi miało przejeżdżać w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora prądem 400 V miało trwać ok. 1,5 godziny, lub w przypadku prądu z klasycznego gniazdka 230 V - ok. 4 godzin.

W porównaniu z Audi A2 zaprezentowanym przez DBM Energy w 2010 r., nowe A2, które miałoby się pojawić w 2015, byłoby rzeczywiście nieporozumieniem :)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Dariusz Rojek:
Tu raczej napisano, że to klienci nie są gotowi na wejście do sprzedaży Audi R8 e-tron.
To Audi uznalo, ze klienci jeszcze nie sa gotowi na taki samochod :)

Co nie zmiania faktu, ze grupa VW inwestuje duzo w prace nad podnoszeniem wydajnosci swoich samochodow (w tym elektryfikacje), ale oni nie sa zwolennikiem rewolucji. Ta technologia powoli znajduje droge do ich samochodow - jest juz mocno obecna w samochodach ciezarowych (gdzie hybrydyzacja ma najwiekszy sens), sporo zrobiono tez w segmencie pojazdow osobowych (hybrydy, e-sprezarki, aktywne chlodzenie, deaktywacja cylindrow przy niskim obciazeniu, obnizanie wagi pojazdow, etc.).
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Bilety jeszcze dostepne, zapraszam :)

"Hybrid technology is the hot topic of conversation in motor racing, as new regulations are finalised ahead of the 2014 season.

At the Autosport International Show, held at the Birmingham NEC on January 10-13, 2013, there will be a host of seminars looking at how the technology has been integrated into motor racing and what the future is expected to hold. At the MIA’s free to attend business workshops, Flybrid Automotive will examine whether KERS in motorsport is worthwhile, while TTXGP will look at how to grow the sport for clean emission competition and technology.

Elsewhere at the Autosport International Show, rock history meets motor racing, as Freddie Mercury’s Rolls Royce Silver Shadow goes under the hammer at the Coys Auction, which starts at 3pm on Saturday, January 12."
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

W 2017 mozemy sie spodziewac przystepnych pojazdow elektrycznych z ogniwami paliwowymi od Forda, Daimlera i Nissana.

http://www.gizmag.com/fuel-cell-2017/26015/?utm_source...

BTW, ciekawe czy Honda bedzie szybsza.
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Rewelacyjny samochód elektryczny z Mielca. Czy wjedzie do seryjnej produkcji?

Mieleckie auto elektryczne wygląda pięknie. Na razie nie wiadomo, kiedy wejdzie do seryjnej produkcji.
W Mielcu powstał rewelacyjny samochód o napędzie elektrycznym. To miejskie auto. Jego zasięg wynosi 150 kilometrów.

Na razie zbudowano prototyp, który prezentowany jest przy różnych okazjach, m. in. na targach motoryzacyjnych. Czy mieleckie auto doczeka się seryjnej produkcji, na razie nie wiadomo.

Projekt koordynuje agencja MARR

Ponad 19 mln zł. pozyskało konsorcjum Green Cars z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Projekt napisała i koordynowała jego realizacje Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A., a w realizacji uczestniczyły także firmy z Mielca.
Sztandarowym produktem konsorcjum jest prototyp samochodu o napędzie elektrycznym. Jest to samochód miejski wielkości starszego modela forda focusa. Ma zasięg 150 km i może się poruszać z prędkością do 100 km/h. W pełni rozładowaną baterię trzeba ładować od 6 do 8 godzin.

Auto powstało w 18 miesięcy

Budowa prototypu trwała 18 miesięcy, a cały projekt 3 lata. W tym czasie konsorcjum zbudowało również 200 terminali ładowania aut elektrycznych w kilku miastach w Polsce, m.in. w Mielcu i testowało je oraz modele innych aut z napędem elektrycznym.
Konsorcjum nie ma jednak pieniędzy na dopracowanie prototypu do wersji produkcyjnej. Potrzeba na to kilkadziesiąt milionów euro - oceniają eksperci.

Podstawowe parametry nowego autka z Mielca

- Maksymalna prędkość: 110 km/h

 Maksymalny zasięg: 150 km
(przy średniej prędkości: 50 km/h i temp. otoczenia: 10° C)

 Maksymalne nachylenie: 30%

 Zużycie energii: 130 Wh/km

 Koszt ładowania: ok. 4 zł/100km
(w zależności od taryfy energetycznej)

Zasilanie
 Typ baterii: Li-polimer
 Napięcie: 129.6 V
 Pojemność: 159 Ah
 Energia: 21 kWh

Pokładowa stacja ładowania
 Napięcie zasilania: 230-400 V AC
 Napięcie ładowania: 2x 150 V DC
 Czas ładowania: do 6 h

Podwozie/nadwozie:
 4 osobowa wersja pasażerska
lub 2 osobowa wersja towarowa

Wymiary i wyposażenie

 Wymiary (dł. szer. wys.): 3890 x 1770 x 1550 mm
 Pojemność bagażnika: 310 l
 Ładowność: 550 kg
 Waga: 1300 kg (800 kg bez baterii)
 Układ kierowniczy: Wspomaganie elektryczne
 Lusterka wsteczne: Kamery i monitory LCD
 Komputer pokładowy: Diagnostyka i monitorowanie zdalne

Napęd elektryczny: dwusilnikowy na przednie koła
Typ silnika: 2 silniki synchroniczne PMSM
Napięcie i prąd: 105 V DC, 160 A
Moc 1 silnika: 15 kW przy 3400 obr/min
Moc maksymalna: 25 kW
Maks. Obroty: 7000 obr/min

Sterowanie: elektroniczna zmiana biegów
Opony i felgi: 195/55 R16
Kontrola prędkości: Elektroniczna
Tryby jazdy: Ekonomiczny, Miejski, Sportowy


Obrazek

zródło: http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl/

Dodatkowy materiał:
Estetyczny, ekologiczny i ekonomiczny. Taki jest w pełni polski miejski samochód napędzany energią elektryczną, który powstał w Mielcu. Auto to najważniejszy efekt zakończonego właśnie unijnego projektu, który ma zachęcić Polaków do większego wykorzystywania pojazdów elektrycznych. Zaangażowanych było w to kilkanaście firm z całego kraju a nad wszystkim czuwała Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego.

...rodem z Mielca

Prototyp auta został zaprojektowany w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. To co pod maską to zaś dzieło inżynierów także z Mielca. Zamiast baku akumulatory, które pozwalają by auto mogło jechać nawet 110 kilometrów na godzinę. A na jednym ładowaniu pokonać do 150 kilometrów.
Grażyna Gajek, kierownik projektu, Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego -”Jest to naprawdę duży sukces - auto było już na wielu imprezach motoryzacyjnych m.in. w Monachium, gdzie wzbudziło duże zainteresowanie.”

Jest więc szansa, że w niedalekiej przyszłości wejdzie do masowej produkcji. Bo specjaliści nie mają wątpliwości, że w czasach galopujących cen paliw samochody elektryczne to przyszłość. Przekonał się o tym także samorząd Mielca, który przez wiele miesięcy testował podobne auto.
Krzysztof Urbański, Urząd Miasta Mielca
-”Olbrzymie zalety to ekologia i ekonomia - brak zanieczyszczenia i ekonomia - bo przejechanie 100 km to wydatek kilku złotych.”

Problemem jest jednak czas - szybkie doładowanie auta zajmuje 3 godzin - załadowanie do pełna 8. Można to zrobić we własny garażu - albo skorzystać ze specjalnych urządzeń - ponad 200 podobnych zamontowano w pięciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach i Mielcu.
Grażyna Gajek, kierownik projektu, Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego
-”Mamy nadzieje, że wszyscy mający samochody elektryczne będą mogli z niej korzystać i na jej wzór będzie powstawała w innych miastach np. we Wrocławiu, więc jest szansa na rozwój bo ten pierwszy krok został zrobiony.”

Żeby za pierwszym krokiem poszły następne z dotychczasowych doświadczeń bezpłatnie mogą korzystać wszyscy zainteresowani.
Propagowanie samochodów elektrycznych w Polsce to pomysł Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Na jego realizację z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka dostała 20 milionów złotych.


Obrazek

źródło: http://tvp.pl

Oraz ostatni materiał który znalazłem ta ten temat:

Elektryczny samochód z Mielca
Utworzono: środa, 30, styczeń 2013 11:15
Nie w biurach konstrukcyjnych wielkich koncernów samochodowych, ale w Mielcu powstał nowoczesny i ekskluzywny samochód elektryczny.

Auto zbudowało konsorcjum firm Green Cars. 19 mln na ten cel pozyskano ze środków unijnych. Jak mówi Ireneusz Drzewiecki, wiceprezes Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego w efekcie wspólnych prac powstał średniej wielkości samochód miejski napędzany prądem.

MARR koordynowała realizację tego projektu.

- Jest dla nas próbą wyjścia, pokazania, że w Polsce można co takiego zrobić. To jest typowo miejski samochód. Ładujemy przez noc, jedziemy do pracy, zawozimy dzieci do szkoły, po pracy jedziemy na zakupy, wracamy do domu i znowu go ładujemy - mówi Ireneusz Drzewiecki, wiceprezes MARR-u.

Główną zaletą pojazdu są koszty eksploatacji. Pokonanie 100 km kosztuje około 6 złotych. Największą wadą są wciąż mało pojemne baterie, których ładowanie trwa do 8 godzin. Konstruktorzy liczą teraz na udaną komercjalizację samochodu.

Obrazek

źródło: whttp://rdn.pl

Powiem wam ciekawa to propozycja, osobiście mielecka propozycja bije na głowę pruszkowskiego re-volta i produkcje rometa. Trzymam kciuki by finansowanie z ministerstwa nie ustało pomimo cieć. To szansa na stworzenie nowych miejsc pracy...

konto usunięte

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Ciekawe dane na temat amerykańskiego rynku EV

http://blog.rmi.org/blog_2013_02_14_when_a_LEAF_Falls

Some 14.4 million vehicles were sold in the U.S. last year, half of them cars. Compared to 2011, EV sales were up nearly 20 percent; plug-in hybrid sales were up more than 400 percent, according to the National Automobile Dealers Association. With barely a market a few short years ago, percent growth is not the best indicator. But EVs like the LEAF and PHEVs like the Volt can triple their sales from 2012 by capturing just one percent of the market.

This is an aggressive growth trajectory, but with prices dropping and EV ownership looking that much sexier, it could happen. The century-old auto industry and the related fueling/charging infrastructure won’t change overnight. But with the likes of Ford, GM, Honda, Tesla, and a long—and growing—list of others offering increasingly affordable EVs, we just might be seeing signs of it turning over a new (and cheaper) leaf.


sam artykuł dotyczy Nissana Leaf

In mid-January, just prior to the famed Detroit auto show, Nissan announced a more than $6,000 price drop for the base model of its all-electric LEAF. Compared to 2012’s base model price of $35,200, the 2013 Leaf S sticker price of $28,800 makes it the least expensive five-seat EV for sale in the U.S. In some states, the combination of federal tax credits and state incentives will bring the LEAF in under $20,000; in California, it comes in under $19,000, according to TIME.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Renault uzyskało zlecenia na dostarczenie czteroosobowych samochodów elektrycznych i kompaktowych sedanów elektrycznych w przetargu ogłoszonym przez Francuską Centralę Zamówień Publicznych (Union des Groupements d’Achats Publics, UGAP).
Przetarg ogłoszony w październiku, pozwolił na uzyskanie zamówienia 2 000 szt. Renault ZOE i 100 szt. Renault Fluence Z.E, które będą realizowane w ciągu 3 lat.
UGAP, dzięki Renault ZOE i Fluence Z.E., dysponuje szeroką ofertą pojazdów elektrycznych, by realizować potrzeby organów administracji państwowej i samorządowej oraz brać udział w rozwoju publicznego parku samochodów elektrycznych.
W ciągu następnych 3 lat Renault dostarczy łącznie ponad 17 000 pojazdów elektrycznych dla UGAP w ramach zamówienia publicznego oraz dla grupy 20 dużych przedsiębiorstw w ramach pierwszego przetargu, na podstawie którego już dostarczanych jest ponad 15 000 samochodów Kangoo Z.E.

Wprowadzony na rynek we Francji pod koniec 2012 r. w cenie od 13 700 euro brutto (odliczona zachęta podatkowa, dzierżawa akumulatora od 79 euro brutto/miesiąc przy 12 500 km rocznie przez 3 lata) Renault ZOE zostanie zaprezentowany w salonach we Francji od marca br., a w następnych miesiącach w kolejnych krajach europejskich.
Renault ZOE ma być pierwszym szeroko dostępnym samochodem elektrycznym homologowanym do 210 km autonomii (NEDC). Takie wyniki możliwe są dzięki systemowi "Range OptimiZEr", który montowany jest w wersjach podstawowych wszystkich ZOE i który pozwala zwiększyć zasięg pojazdu o prawie 25% dzięki 3 innowacjom technicznym:
- hamowanie rekuperacyjne nowej generacji,
- pompa ciepła,
- ogumienie MICHELIN Energy E-V.
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Grafenowy superkondesator...tuż za rogiem, czy wyjdą na ulice?

http://youtu.be/OtM6XJlynkkMateusz Goust edytował(a) ten post dnia 05.03.13 o godzinie 10:01
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

http://www.gizmag.com/mercedes-electric-b-class-new-yo...

Elektryczna B-klasa.
Mateusz Goust

Mateusz Goust Student, Wojskowa
Akademia Techniczna
w Warszawie

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Powrót legendarnej marki...

Może być to dość ciekawa wiadomość zważywszy że do życia wróci marka z 1907 roku.
Mówimy tu o DETROIT ELECTRIC. Niestety nie będzie to ta sama firma co w roku 1907 zasłynęła z wyróżniającego się auta na prąd.

Obrazek


Firmę wskrzesi były szef Lotusa i to właśnie cechy tego auta nabrał nowy DETROIT ELECTRIC. Można powiedzieć kolejny nudny angielski Lotus. Chciałbym bronić go, ten piękny gest powstania jak feniks z popiołów marki aut elektrycznej, która kiedyś niestety przegrała z Fordem i silnikiem spalinowym. Dziś ma z nim szanse wygrać dzięki coraz to lepszym baterią i mocniejszym silnikom. Jednak czuję że szef byłego Lotusa za bardzo upodobnił ją do LOTUSA, przez co stracił tę wyjątkowy czar, którym Detroit electric zachwycał na początku dziewiętnastego wieku. Zresztą zobaczcie sami:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Model SP:01 bazuje platformie Lotus Exige. Bo z jakiej innej platformy mógł by powstać? Nadwozie zostało wykonane z włókna węglowego.

Samochód jest napędzany jednostką elektryczną o mocy 203 KM, 225 Nm momentu obrotowego. Auto waży 1067 kg. Sprint od 0 do 100 km/h to jedynie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 249 km/h. Baterie wyczerpują się po ok. 300 km, a czas potrzebny na ponowne naładowanie ich to ok: czterech godzin.

Cena pojazdu to 135 000 dolarów (450 000 zł). i powiem szczerze mam deja-vu. Początki tesli? Jednak to już za dużo modeli bazujących i podobnych do Lotusa.
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Aktualności Ciekawosti z świata elektrycznej motoryzacji.

Amerykańska spółka włoskiego Fiata będzie tracić 10 tys. dol. na każdym egzemplarzu elektrycznej wersji Fiata 500, którego sprzedaż wkrótce zacznie się w Kalifornii, model można już zamawiać, zaś pierwsze dostawy wystartują latem tego roku.
Cena wyjściowa modelu to 32 500 dolarów, ale Fiat zapewnia, że po uwzględnieniu wszystkich rządowych zniżek, upustów oraz dodatkowych rabatów od dealera, ostateczna kwota może spaść do nawet 20 500 dolarów. W UE jest tylko pro-eko - i na tym koniec.
Po uwzględnieniu wszelkich rabatów, Fiat 500e może być cenowo na podobnym poziomie jak inne modele Fiata 500 w ofercie. Koncern oferuje również leasing w cenie 199 dolarów miesięcznie na 3 lata. Zasięg auta na pełnym ładowaniu pokona dokładnie 139 kilometrów.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13771003,Fiat_stra...


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Następna dyskusja:

Projekt elektrycznej motory...




Wyślij zaproszenie do