konto usunięte

Temat: Szkolenie.

Witam!
Mam stworzyć harmonogram szkolenia z branży motoryzacyjnej. Założenie jest takie, że konkurencja depcze mi po piętach, a ja jako dyrektor działu sprzedaży części grupy producenckiej branży motoryzacyjnej (pracujący w Centrali) mam przyciągnąć do siebie nowych klientów. Muszę wybrać firmę, układ szkolenia, osoby które będę szkolić. Ma to być krótko i hiperefektywnie:) Bardzo potrzebuję pomocy, gdyż taka tematyka nie mieści się w ramach moich zainteresowań... muszę od czegoś zacząc, ale nie wiem jak;) Pomocy! Pozdrawiam!
Grzegorz J.

Grzegorz J. Przedstawiciel
Handlowy Oleje
środki smarne
motoryzacja

Temat: Szkolenie.

witam a jakie czesci sprzedajesz konkretniej
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: Szkolenie.

Natalia Kumpiń:
Witam!
Mam stworzyć harmonogram szkolenia z branży motoryzacyjnej. Założenie jest takie, że konkurencja depcze mi po piętach, a ja jako dyrektor działu sprzedaży części grupy producenckiej branży motoryzacyjnej (pracujący w Centrali) mam przyciągnąć do siebie nowych klientów. Muszę wybrać firmę, układ szkolenia, osoby które będę szkolić. Ma to być krótko i hiperefektywnie:) Bardzo potrzebuję pomocy, gdyż taka tematyka nie mieści się w ramach moich zainteresowań... muszę od czegoś zacząc, ale nie wiem jak;) Pomocy! Pozdrawiam!

Co do tematów - strzelam:
1.Sytuacja na "naszym" rynku (klienci)
2.Rozpoznanie rynku, szukanie nowych klientów, nawiązywanie kontaktu
3.Nasza konkurencja i benchmarking
4.Nasze mocne i słabe strony (SWAT)
5.Nasza oferta i jej uatrakcyjnienie
6.Czego oczekują od nas klienci?
7.Jak oczarować klienta? Schemat zachowań, schemat obsługi, elementy obsługi, argumenty, scenariusze i "zagrania"
8.Warsztaty praktyczne
Tomasz Czerw

Tomasz Czerw specjalista ds.
zakupów

Temat: Szkolenie.

Witam,
mam rozumieć że, reprezentujesz firmę która produkuje pewien rodzaj części? Jeśli tak to podpowiem Ci jak to wygląda w realu (pracowałem ponad 7 lat jako produkt manager i non stop byłem "atakowany" takowymi szkoleniami). Wybierasz firmę z którą już współpracujesz jakiś czas wg kryterium:
-wedle rozeznania ma duży potencjał sprzedażowy (pokrycie rynku swoimi filiami, sieciami partnerskimi itp.)
-mimo dobrej koniunktury rynkowej nie zwiększyła swoich zakupów u Ciebie
-posiada zaplecze lokalowe do przeprowadzenia takowego szkolenia bo łatwiej jest zorganizować takowe u klienta niż w siedzibie Twojej firmy
-firma dla której przeprowadzasz takowe szkolenie może zaprosić swoich stałych dobrych (czytaj: kupujących dużo) klientów - masz przy okazji dobrą reklamę swojej marki

Łączenie kryteriów dowolne.
Szkolenia odbywają się z reguły wedle jednego schematu:
1. Przedstawienie firmy (oczywiście w superlatywach), informacje jak i co produkujecie, kto jest waszymi odbiorcami (oczywiście najlepiej chwalić się firmami które produkują samochody bo to najlepsza rekomendacja i przemawiająca do świadomości potencjalnego finalnego odbiorcy produktów)
2. Przedstawienie najnowszych produktów, oczywiście w świetle innowacyjnych rozwiązań poparte jakąś ciekawą prezentacją np w Power Point. Ich zastosowania, korzyści wypływających z ich montażu
3. Parę słów na tematy techniczne, czyli jaki co dobierać do konkretnych marek, jak to prawidłowo montować. Wskazać/rozdać katalogi lub/i strony internetowe na których takowe się znajdują.
4. Informacja o aktualnych promocjach w ofercie-czy to obniżki cen, czy to jakiś konkurs dla klientów i pracowników firmy którą szkolisz czy jakimkolwiek innym programie lojalnościowym. Często-gęsto oferowane są doroczne wycieczki dla najlepszych klientów danej firmy i ich pracowników.
5. Gadżety, gadżety i jeszcze raz gadżety dla uczestników szkolenia.
6. Jeśli szkolenie jest całodniowe to obowiązkowo po części teoretycznej przerwa na mały posiłek żeby nikt nie czuł się znużony.
7. Po posiłku i przerwie na papierosa czas na zajęcia praktyczne czyli prezentacja próbek produktów lub (jeśli produkujecie jakieś urządzenia warsztatowe) prezentacja zastosowań praktycznych waszych wyrobów.

Tak w skrócie wygląda schemat każdego szkolenia jednodniowego odbywającego się czy to w siedzibie klienta czy to w waszej. Raczej nie przeprowadza się szkoleń u i dla firm z którymi się jeszcze nie współpracuje-przynajmniej ja się z takimi praktykami nie spotkałem. Przed podjęciem współpracy to są głównie długieee negocjacje-takie (najlepiej nieodpłatne) szkolenia są dobrym atutem w rozmowach. Ale wiem że, po takim szkoleniu handlowcy/sprzedawcy chętniej sprzedają produkty takiej firmy bo po prostu więcej o niej wiedzą albo, co się niejednokrotnie zdarza, dowiedzieli się o niej właśnie ze szkolenia. Sytuacja powtarzała się niemal w 100% przypadków-zawsze części firmy która szkoli notowały wzrost sprzedaży w sieci.
Mam gdzieś kilka zaproszeń z planem szkolenia na swojej skrzynce to mogę się nimi podzielić jak to coś pomoże. Mój e-mail: tom.czerw@interia.pl
Pozdrawiam i życzę powodzenia

konto usunięte

Temat: Szkolenie.

Dziękuję za pomoc!

Dla panów, którzy piszą, że podałam za mało wytycznych wklejam całą treść mojego zadania;)

"Jesteś dyrektorem działu sprzedaży części grupy producenckiej branży motoryzacyjnej. Jesteś odpowiedzialna za części samochodowe i masz kontakt przede wszystkim z mężczyznami. Pracujesz w Centrali.
Rynek części samochodowych stał sie bardzo ciasny-konkurencja, szczególnie części nieoryginalnych, już dawno deptała ci po piętach, a obecnie zbiera żniwa, zabierając coraz to kolejnych twoich klientów.
Twoja grupa pracowników to 326 kierowców Działów Serwisowych w całej Polsce, różnych marek wchodzących w skład grupy producenckiej. Ale szefowie całej grupy od stycznia br. pozwolili kierownikom Salonów Samochodowych robić zakupy do Działów Serwisowych w dowolny sposób, nie tylko poprzez zamówienia z Centrali. A twoje wyniki spadają...
Wiesz, czego potrzebujesz: szkolenia. Nie wiesz tylko, jaką wybrać firmę. Ostatnia, która zajmowała się szkoleniami, straciła kilku dobrych trenerów i obecnie nie przedstawia już takiej jakości, jak kiedyś. Nie wiesz, jaki układ szkolenia i kogo szkolić, ale wiesz, że chcesz. Będzie musiało być hiperefektywnie oraz krótko-czyli tak jak lubisz."

To tyle...mam ułożyć do tego plan i harmonogram szkolenia. Mam nadzieję, że rozwiałam wszelkie niejasności i teraz wiecie Panowie o co mi dokładnie chodzi:)
Bardzo dziękuję za wszelkie pomysły i serdecznie pozdrawiam!
Marta Szczupak (Makowiecka)

Marta Szczupak
(Makowiecka)
SGP
Training&Consulting
Wdrożenia ISO,
Szkolenia

Temat: Szkolenie.

Jeśli poszukujesz firmy szkoleniowej, polecam nasze usługi
SGP Sorting Poland

Specjalizujemy się w szkoleniach dla branży motoryzacyjnej z zakresu produkcji oraz sprzedaży.

Zapraszam do zapoznania się z naszą ofertą
http://www.szkolenia-sgp.biz.pl
makowiecka@sgp.biz.pl
791111750

konto usunięte

Temat: Szkolenie.

Jeśli chodzi o konkret szkolenia, to polecam - dr Pawła Fortuna
http://www.ifortuna.pl/Marcin Idzik edytował(a) ten post dnia 11.12.09 o godzinie 22:33



Wyślij zaproszenie do