Temat: Szkolenie.
Witam,
mam rozumieć że, reprezentujesz firmę która produkuje pewien rodzaj części? Jeśli tak to podpowiem Ci jak to wygląda w realu (pracowałem ponad 7 lat jako produkt manager i non stop byłem "atakowany" takowymi szkoleniami). Wybierasz firmę z którą już współpracujesz jakiś czas wg kryterium:
-wedle rozeznania ma duży potencjał sprzedażowy (pokrycie rynku swoimi filiami, sieciami partnerskimi itp.)
-mimo dobrej koniunktury rynkowej nie zwiększyła swoich zakupów u Ciebie
-posiada zaplecze lokalowe do przeprowadzenia takowego szkolenia bo łatwiej jest zorganizować takowe u klienta niż w siedzibie Twojej firmy
-firma dla której przeprowadzasz takowe szkolenie może zaprosić swoich stałych dobrych (czytaj: kupujących dużo) klientów - masz przy okazji dobrą reklamę swojej marki
Łączenie kryteriów dowolne.
Szkolenia odbywają się z reguły wedle jednego schematu:
1. Przedstawienie firmy (oczywiście w superlatywach), informacje jak i co produkujecie, kto jest waszymi odbiorcami (oczywiście najlepiej chwalić się firmami które produkują samochody bo to najlepsza rekomendacja i przemawiająca do świadomości potencjalnego finalnego odbiorcy produktów)
2. Przedstawienie najnowszych produktów, oczywiście w świetle innowacyjnych rozwiązań poparte jakąś ciekawą prezentacją np w Power Point. Ich zastosowania, korzyści wypływających z ich montażu
3. Parę słów na tematy techniczne, czyli jaki co dobierać do konkretnych marek, jak to prawidłowo montować. Wskazać/rozdać katalogi lub/i strony internetowe na których takowe się znajdują.
4. Informacja o aktualnych promocjach w ofercie-czy to obniżki cen, czy to jakiś konkurs dla klientów i pracowników firmy którą szkolisz czy jakimkolwiek innym programie lojalnościowym. Często-gęsto oferowane są doroczne wycieczki dla najlepszych klientów danej firmy i ich pracowników.
5. Gadżety, gadżety i jeszcze raz gadżety dla uczestników szkolenia.
6. Jeśli szkolenie jest całodniowe to obowiązkowo po części teoretycznej przerwa na mały posiłek żeby nikt nie czuł się znużony.
7. Po posiłku i przerwie na papierosa czas na zajęcia praktyczne czyli prezentacja próbek produktów lub (jeśli produkujecie jakieś urządzenia warsztatowe) prezentacja zastosowań praktycznych waszych wyrobów.
Tak w skrócie wygląda schemat każdego szkolenia jednodniowego odbywającego się czy to w siedzibie klienta czy to w waszej. Raczej nie przeprowadza się szkoleń u i dla firm z którymi się jeszcze nie współpracuje-przynajmniej ja się z takimi praktykami nie spotkałem. Przed podjęciem współpracy to są głównie długieee negocjacje-takie (najlepiej nieodpłatne) szkolenia są dobrym atutem w rozmowach. Ale wiem że, po takim szkoleniu handlowcy/sprzedawcy chętniej sprzedają produkty takiej firmy bo po prostu więcej o niej wiedzą albo, co się niejednokrotnie zdarza, dowiedzieli się o niej właśnie ze szkolenia. Sytuacja powtarzała się niemal w 100% przypadków-zawsze części firmy która szkoli notowały wzrost sprzedaży w sieci.
Mam gdzieś kilka zaproszeń z planem szkolenia na swojej skrzynce to mogę się nimi podzielić jak to coś pomoże. Mój e-mail: tom.czerw@interia.pl
Pozdrawiam i życzę powodzenia