konto usunięte
Temat: Nowa 911 (991)
Cisza na tym forum, a Porsche wlasnie podało pierwsze oficjalne informacje na temat nowej 911-tki :) - kilka słów ode mnie na podstawie informacji prasowej Porsche AG:Tradycja spotyka nowoczesność – pod takim hasłem ukazała się dzisiaj oficjalna informacja prasowa zdradzająca pierwsze oficjalne szczegóły nowej 911-tki. Porsche AG podaje, że w wieku 48 lat Porsche Carrera 911 jest młodsza niż kiedykolwiek . Jak zostało podane „kompletnie przeprojektowana generacja ikony sportowych samochodów” pojawia się na rynku w nieco poszerzonej sylwetce, z ekscytującymi konturami i dokładnie zaprojektowanymi szczegółami. Nadal jednak już na pierwszy rzut oka pozostaje 911-tką.
911-tka jest teraz dłuższa o 100mm i nieco niższa od jeszcze aktualnej poprzedniczki. 20-calowe koła (czyżby były w standardzie ?) podkreślają moc i siłę auta.
Jeśli popatrzymy na auto z przodu, to rzuca się w oczy, że nowa 911-tka jest lekko szersza, co powinno zapewnić jeszcze lepszą przyczepność do drogi. Boczne lusterka przyczepione są teraz do górnej części drzwi, a nie do trójkątnego miejsca na szybie. Pozwoliło to poprawić nie tylko aerodynamikę auta, ale podkreśliło nową linię oraz wizualne wrażenie szerokości auta.
911-tka jest teraz wykonana z elementów aluminiowo-stalowych, co pozwoliło obniżyć jego wagę o prawie 45kg. Auto ma szerszy tylny spojler, który można ustawiać w kilku różnych pozycjach.
Wg niektórych wnętrze przypomina trochę Panamerę, ale Porsche podaje, że wzorowało się raczej na Porsche Carrera GT. Centralna, wyższa konsola pozwoliła umieścić dźwignię zmiany biegów bliżej rąk kierowcy, co powinni docenić wszyscy bawiący się autem na torach i slalomach. Za kierownicą, nadal w centrum uwagi, jak do tej pory, znajduje się obrotościomierz. Stacyjka nadal jest po lewej stronie . Wg Porsche wszystkie wersje (tj. opgłaszane teraz Carrera oraz Carrera S) powinny spalać mniej niż 10 litrów benzyny na każde 100km jazdy, to nawet do 16% mniej niż wersja aktualna (no już poprzednia ). Jest możliwe nie tylko dzięki zmniejszeniu wagi, lepszej aerodynamice, ale także systemowi start/stop, czy też pierwszej na świecie siedmiobiegowej manualnej skrzyni biegów. Nowy elektryczno-mechaniczny układ kierowniczy także zapewnia zmniejszenie paliwa, zwiększając jeszcze bardziej doskonałe prowadzenie auta.
Nowa 911 Carrera będzie miały nowy 350KM silnik boxer o pojemności 3.4l. Z opcjonalną skrzynią PDK auto powinno spalać niecałe 8.2l benzyny na każde 100km – o 1.6l mniej niż poprzednia wersja. Carrera S wyposażona została w silnik o poj. 3.8l i mocy 400KM i spalać będzie niecałe 8.7l /100km jeśli auto będzie miało PDK. To o 14% I 1.5 litra mniej niż wersja dotychczas dostępna w sprzedaży.
Są to imponujące dane, ponieważ nowa Carrera S z PDK przyspieszać będzie do 100km w ciągu 4.3 sekundy, a z pakietem Sport Chrono oraz w trybie Sport Plus będzie ją można rozpędzić do setki już w 4.1 sekundy ! Nowa Carrera z PDK potrzebować będzie jedynie 4.6 sekundy do setki (4.4 sekundy w trybie Sport Plus).
Wg podanych informacji, nowa 911-tka powinna się prowadzić rewelacyjnie. Szersze auto z przodu, lekko obniżone, lżejsze, precyzyjniejszy układ kierownicy to są wszystko elementy, które temu pomogą. Pojawi się jednak kilka zupełnie nowych elementów zarówno w standardzie, jak i opcjonalnych. Przykładowo po raz pierwszy będzie można zamówić do Carrery S aktywny system zapobiegający wywróceniu się pojazdu (Porsche Dynamic Chassis Control active roll stabilisation system). Układ pozwoli na większe prędkości na zakrętach, co powinno pomóc w uzyskaniu lepszych czasów na torach .
Auta będzie można zamawiać w salonach w Niemczech już od 1 września. Zobaczyć je będzie można oficjalnie na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, a w salonach powinna się pojawić 3 grudnia.