Andrzej S.

Andrzej S. Konstruktor

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Jacek M.:
Andrzej Stasiak:
Jacek M.:
fajne ...tyle że wszystko jest na papierze lub 3d , wirtualnych samochodow są setki a rzeczywistego ani jednego ....to tak jak w przedszkolu , dzieciaki tam też ładnie rysują...puki co w kwestii polskiego samochodu ne ma różnicy pomiędzy marzeniami dorosłych i przedszkolaków


Spokojnie... Budujemy - Budujemy :) ciekawy model, mocno nawiązujący do historii rodzimej motoryzacji. Postaramy się pokazać go w Poznaniu na targach. Prawdziwy w skali 1:1 zrobiony profesjonalnie przez ludzi z branży.
A co do osób takich jak Tomasz, to właśnie oni są po to aby te wizje na papierze produkować bo to właśnie tam się wszystko zaczyna. :)
P.S
Projekt poloneza od Tomasza jest świetny mam nadzieje że kiedyś zobaczę go na ulicy.
Pozdrawiam
as


----------------------

no to fajnie ze wreszcie powstanie coś wiecej niż wirtualne cuda ( już obawiałem sie , że prędzej lasy znikną z ziemi na papier , bo co nieco projektów jest )

pytanko konkretne i nie zlozliwe , w jakim roku odwiedzic te targi poznanskie no bo nie sprecyzowałeś i wyszlo "pojęcie względne"

no i mam nadzieje że to nie coś na płycie np chryslera czy innego padlinodawcy ....sugerującego tuning ,nie budowę czegoś nowego

Słuszna uwaga roku nie napisałem :) miałem na myśli najbliższe targi (04.04.2013)
Co do konstrukcji to jest to opracowanie pod projekt, oczywiście nie zamierzamy wymyślać układów hamulcowych itp. takie rzeczy zostaną zakupione od producentów.
Na targach postaramy się przedstawić makietę statyczną nadwozia i przeprowadzimy małe badanie rynku na żywym organizmie:).
Pozdrawiam
A.
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Andrzej Stasiak:

Słuszna uwaga roku nie napisałem :) miałem na myśli najbliższe targi (04.04.2013)
Co do konstrukcji to jest to opracowanie pod projekt, oczywiście nie zamierzamy wymyślać układów hamulcowych itp. takie rzeczy zostaną zakupione od producentów.
Na targach postaramy się przedstawić makietę statyczną nadwozia i przeprowadzimy małe badanie rynku na żywym organizmie:).
Pozdrawiam
A.

-----------------------

no cóż tylko makieta pewno na ramce z profili .... ale oczywiscie dobrze , że z opracowaniem wlasnej plyty podlogowej idzie to w parze choc mija się w czasie .

Oczywicie jeżeli projekt nadwozia idzie z podłogą i zawieszeniem można mówic o czymś nowym i polskim .....( silnik skrzynia hamulce i osprzęt nie ma znaczenia - to oczywiste ) ale nie design na starym chryslerze i nazwac to nowym polskim samochodem .... no tak się nie da .
Czyli domyślam się jak na targach nie będzie zachwytu auto nigdy nie wyjedzie , a tak na marginesie jak prognozujesz czas pokazania pierwszego prototypu dopuszczonego do ruchu ? ( lub przedprototypu bo tak powinno byc , potem dopiero kilka prototypów )Potraktowałem Cię poważnie więc myslę że nie wciskasz kitu o projektowaniu spodu...D

Wiem że pracowałeś przy KLIKU ( pomysl jak pomysl , stylistyke ....pomijam milczeniem nie wiem kto to projektował , mam na myśli głównego ) ale ogarniasz temat tego co pod skorupą dlatego życzę sukcesu , to jest przynajmniej doświadczenie , a nie tylko smarowanie po papierze .

Co prawda zbudowac by tylko jezdzilo , a zbudowac by bardzo dobrze jezdziło - to przepaśc na dodatek z ładnie dopracowanymi detalami....

nie wiem w końcu czy akurat o to auto pytałem o linka czy nie jak jest to wklejJacek M. edytował(a) ten post dnia 17.02.13 o godzinie 16:39
Andrzej S.

Andrzej S. Konstruktor

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Jacek M.:
Andrzej Stasiak:

Słuszna uwaga roku nie napisałem :) miałem na myśli najbliższe targi (04.04.2013)
Co do konstrukcji to jest to opracowanie pod projekt, oczywiście nie zamierzamy wymyślać układów hamulcowych itp. takie rzeczy zostaną zakupione od producentów.
Na targach postaramy się przedstawić makietę statyczną nadwozia i przeprowadzimy małe badanie rynku na żywym organizmie:).
Pozdrawiam
A.

-----------------------

no cóż tylko makieta pewno na ramce z profili .... ale oczywiscie dobrze , że z opracowaniem wlasnej plyty podlogowej idzie to w parze choc mija się w czasie .

Oczywicie jeżeli projekt nadwozia idzie z podłogą i zawieszeniem można mówic o czymś nowym i polskim .....( silnik skrzynia hamulce i osprzęt nie ma znaczenia - to oczywiste ) ale nie design na starym chryslerze i nazwac to nowym polskim samochodem .... no tak się nie da .
Czyli domyślam się jak na targach nie będzie zachwytu auto nigdy nie wyjedzie , a tak na marginesie jak prognozujesz czas pokazania pierwszego prototypu dopuszczonego do ruchu ? ( lub przedprototypu bo tak powinno byc , potem dopiero kilka prototypów )Potraktowałem Cię poważnie więc myslę że nie wciskasz kitu o projektowaniu spodu...D

Wiem że pracowałeś przy KLIKU ( pomysl jak pomysl , stylistyke ....pomijam milczeniem nie wiem kto to projektował , mam na myśli głównego ) ale ogarniasz temat tego co pod skorupą dlatego życzę sukcesu , to jest przynajmniej doświadczenie , a nie tylko smarowanie po papierze .

Co prawda zbudowac by tylko jezdzilo , a zbudowac by bardzo dobrze jezdziło - to przepaśc na dodatek z ładnie dopracowanymi detalami....

nie wiem w końcu czy akurat o to auto pytałem o linka czy nie jak jest to wklej


"no cóż tylko makieta" - raczej od gotowego samochodu ciężko zacząć ?
"pewno na ramce z profili" - brzmi szyderczo - nie będę wnikał w szczegółu ale tak to się nie robi.
Przepraszam ale ja nie buduje żadnego projektu hobbistycznie w garażu_ dostaliśmy taki temat projektu i go realizujemy tak jak każdy inny.
Na pozostałe pytanie czy też wątpliwości mogę odpowiedzieć tak że dzisiejszym światem rządzi ekonomia, a jak pewnie wiesz zbudować w dzisiejszych czasach można wszystko problemem jest tylko to sprzedać a jeszcze większy zarobić na tej sprzedaży na tyle aby opłacało się zainwestować, zresztą jesteś przedsiębiorcą więc doskonale wiesz.
Pozdrawiam
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Andrzej Stasiak:

"no cóż tylko makieta" - raczej od gotowego samochodu ciężko zacząć ?

widzisz jeżeli jest wystawiany koncept np przez forda - przykladem jest mustang - można sobie pozwolic na makietę na ramce , bo firma ford ma sprawdzone technologie do wdrożenia makiety w życie i jest wiarygodna .

Jeżeli to samo próbuje zrobic firma " znikąd " to jest to zupełnie niewiarygodne .....dlatego właśnie jako przedsiębiorca zwróciłem Tobie uwagę . Zbudowanie wiarygodności projektu w takim przypadku wymaga pokazania gotowego do drogi pojazdu ( niekoniecznie idealnego i końcowego ) ale nie samej wydmuszki . Tym bardziej że zbudowanie prototypu lub przedproto. jest wielokrotnie tańsze niż w takim koncernie , to paradoks ....
"pewno na ramce z profili" - brzmi szyderczo - nie będę wnikał w szczegółu ale tak to się nie robi.
Przepraszam ale ja nie buduje żadnego projektu hobbistycznie w garażu_ dostaliśmy taki temat projektu i go realizujemy tak jak każdy inny.
Na pozostałe pytanie czy też wątpliwości mogę odpowiedzieć tak że dzisiejszym światem rządzi ekonomia,

no właśnie i czy pokazanie makiety jest właściwym podejściem , na pewno nie ...leopard wpakowal co prawda zbyt dużo pieniędzy w sumie w " martwy rynkowo projekt" ale za częśc tych lub takich pieniędzy można by postawic nie makietę a jeżdzący , chyba zleceniodawca zdaje sobie z tego sprawę ( badali chyba rynek i tworzyli kosztorysy ). Taki projekt nie może liczyc na to co zrobili rosjanie z "marusią" na pniu zeszły limitowane zamowienia ...ale auto było fizycznie i w kilku sztukach za pierwszym podejściem pierwsza próba zbudowania rosyjskiego samochodu . a u nas dokładnie odwrotnie....

Spora częśc obserwatorów po premierze Veno , zapowiedziach husaraii , czy ciszy po nagłośnieniu Stelth B6 nie będzie optymistyczna ...
Wlaśnie w takim wypadku pokazanie tylko makiety postawi taką firmę raczej jako obiekt dowcipów
Puki co Leopard mimo słabej sprzedaży , jako jedyna firma w polsce pokazała klase w dziale samochodow osobowych ( nie mylic z wozidełkami miejskimi )

zbudować w dzisiejszych czasach można wszystko problemem jest tylko to sprzedać a jeszcze większy zarobić na tej sprzedaży na tyle aby opłacało się zainwestować, zresztą jesteś przedsiębiorcą więc doskonale wiesz.
Pozdrawiam

od profesjonalistów wymaga się więcej niż od hobbystów , chociaż w Polsce , puki co , to ci drudzy jako jedyni zamykają temat od deski do deski bez trąb i fanfar...D
pozdrawiam

ps nie cytuj calości tylko kasuj co zbędne - to wynika z regulaminu założyciela tematuJacek M. edytował(a) ten post dnia 17.02.13 o godzinie 23:48

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

A ja tak troszkę z innej beczki

Jacku... powiedz mi proszę, co złego w ramie z profili? Przecież wiele sportowych aut jest budowana na ramie z profili i nikt się nie czepia. Z tego, co widzę, to tylko w naszym kraju (chyba ze o czyms nie wiem) ciagle taka rama jest kojarzona z kitcarami albo replikami i uważana za coś złego.

Mógłbyś mi wytłumaczyć, co złego w ramie z profili i dlaczego lepiej zaprojektować np taką ramę (oczywiście pomijajac kwestię bezpieczeństwa):


Obrazek
Tomasz Głowiak edytował(a) ten post dnia 22.02.13 o godzinie 19:06
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

po prostu nie zrozumialeś nabijam się z ramki czyli 4 profile w prostokącie ( atrapa do podtrzymania modelu nadwozia ) a nie ramy z profili lub rur ....D..... sam to stosujeJacek M. edytował(a) ten post dnia 04.03.13 o godzinie 19:18
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Andrzej Stasiak:
A jeszcze zapraszam do lektury nowego AutoRoku tam też opisano dalsze prace nad projektem i przedstawiono zdjęcia modelu w skali 1:10

---------------------------

zapraszam cię do dyskusji nad zawieszeniami i nie tylko , co prawda tam sa sami amatorzy i hobbyści ale próbują robic realne a nie wirtualne samochody , fakt wiekszośc to repliki ale są rodzynki .
ponieważ znasz się na zawieszeniach , geometrii koł , możesz podpowiedziec co i jak stosowac , na tym forum jest ponad 100 młodych obserwatorow , kto wie czy ktorys z nich nie będzie konstruktorem z powołania możesz im pomóc , w zasadzie uważam ze to stronka dla takich ludzi jak ty
link do stronki
http://www.kitcarforum.pl/index.php?PHPSESSID=2db5427a...

ciekawe tematy to 9 samochodow w trakcie budowy na tym forum , wszystkie od podstaw bez planow lub z małą ich pomocą , większośc modeluje recznie ale jest rodzynek seeman , wykonał nadwozie na frezarce CNC ( frezarka wlasnej budowy ) na zlecenie frezuje cale nadwozie -model 1\1 pod forme - w styropianie koszt ok 4500

http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=1132.75
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=28.120
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=32.120
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=588.360
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=1641.90
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=18.75
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=38.45
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=2885.30
http://www.kitcarforum.pl/index.php?topic=1103.195Jacek M. edytował(a) ten post dnia 23.02.13 o godzinie 13:10

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Rzeczywiście Jacku. Nie zrozumiałem. Mój błąd :)

Co do reklam na jutubie, to moze zmien na płacenie za wyświetlanie reklam, a nie klikniecie ;)Tomasz Głowiak edytował(a) ten post dnia 23.02.13 o godzinie 14:40
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Tomasz Głowiak:
Rzeczywiście Jacku. Nie zrozumiałem. Mój błąd :)

Co do reklam na jutubie, to moze zmien na płacenie za wyświetlanie reklam, a nie klikniecie ;)

----------------------

oczywiście masz sporo racji ale było by to realne w momęcie oglądalności 0,5mil wejśc na miesiąc a przy tej tematyce to nierealne na dzień dzisiejszy to 30\40tys wejśc miesięcznie . Korzystam z ukladu adsense więc to drobniaki....

jedyną ciekawostką jest fakt , że reklamując swój produkt( jeszcze niedopracowany) , zarabiam na tym , a nie płacę ....D i to reklama o zasięgu globalnym ( ok 160 państw , o niektórych nawet nie slyszałem )
to dośc rzadki przypadek , o ile nie jedyny w sektorze motoryzacyjnym....

Plusem jest to , że filmik z przygotowaną ofertą trafi na przygotowany grunt , a tego jeszcze nie zrobiłem ...
ponadto mam bazę potencjalnych klientow ( maile z zapytaniami o cenę i możliwośc zakupu ) to doskonalsze narzędzie niz jakiekolwiek targi motoryzacyjne w Polsce ....chyba że zaproszą za darmo , a tak też bywa .

dlatego niektóre działania zawodowców są dla mnie mało efektywne i naiwne , nic nie przynoszące i kosztowne .... no cóż zawodowcy mają okazję , nauczyc się czegoś od amatoraJacek M. edytował(a) ten post dnia 23.02.13 o godzinie 17:26

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Duża firma majaca milion/miliony na reklamę i tak je wyda nawet jesli sprzedaż wzrośnie o 5% - co jak dobrze pamietam jest wlasnie maksymalnym co mozna osiagnąć z komercyjnych reklam.

jutub jest poteżnym narzędziem marketingowym a do tego darmowym. A zeby tego ejszcze bylo malo, daje mozlwiosc zarabiania :) Jeśli ktos umie wykorzystać youtube, to zrobi to dobrze i zarobi i tak jak mowisz, masz juz zapytania ofertowe na jutubie. To swiadczy tylko o tym, ze dotarles do pewnej okreslonej liczby ludzi ktorzy dalej rozreklamują twój produkt już sami. poczta pantoflowa to kolejny niesamowicie skuteczny sposob na reklamę. jesli klient jest zadowolony z uslugi/produktu, to zawsze bedzie poelcał miejsce zakupu jako to lepsze od innych :)
Miejscami takimi często są blogi, fora dyskusyjne, rozesłąnie informacji po znajomych, czasami darmowa reklama w serwisach motoryzacyjnych lub zajmujacych się (jak w tym przypadku) kit carami, bo ktoś sie o tym dowie i postanowi napisać przy okazji reklamując :D

Takze mamy juz dwa sposoby na darmowy marketing. Internet to potężne narzedzie i jak juz mowilem, jesli umie się je wykorzystac to mozna zarobic :)

Ale Jacku... Przed tobą chyba jeszcze dluga droga do stworzenia wlasnego auta prawda? Bo do wprowadzenia F1 do sprzedazy, takiej wiekszej, bardziej masowej już nie wiele chyba zostało co?
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Tomasz Głowiak:
Duża firma majaca milion/miliony na reklamę i tak je wyda nawet jesli sprzedaż wzrośnie o 5% - co jak dobrze pamietam jest wlasnie maksymalnym co mozna osiagnąć z komercyjnych reklam.

dla mnie to istotna informacja nie wiedzialem że tylko 5% . prawdopodobnie cala produkcja Veyrona to przykład zerowego zysku , tylko mwst dla fiskusa a cała reszta darmowa reklama dla koncernu volkswagen AG

jednak w pewnych wypadkach myslę że 100% mam na mysli reklamę nowego produktu , ktory ma dopiero zaistniec
jutub jest...... dowie i postanowi napisać przy okazji reklamując :D

nie pomyślalem o tym , ale żeczywiście fora anglojęzyczne w tym takie jak internetowy news japlonik odegraly tu kluczową rolę w 2009 roku
jesli umie się je wykorzystac to mozna zarobic :)

niestety jeszcze nie umiem , ale jestem na dobrej drodze ...powoli chwytam , te mechanizmy no i podstawą jest profesjonalnie zrobiony filmik ( mam luki w tym co jest twoim hobby )


Ale Jacku... Przed tobą chyba jeszcze dluga droga do stworzenia wlasnego auta prawda?

raczej nie , to zależy od tego czy poswięcę jeszcze kilka miesięcy wlasnej pracy + pomoc i po roku może byc to kwestia designu
Bo do wprowadzenia F1 do sprzedazy, takiej wiekszej, bardziej masowej już nie wiele chyba zostało co?

masowa ..??? masz na myśli poziom koenigssega , zondy lub ultimy GTR to kwestia byc może drugiej polowy tego roku oczywiście z cenami smiesznymi , po dopracowaniu wewnętrznych detali i wypuszczeniu szostego prototypu na drogi publiczne

ale myślę ze mój przypadek jest warty przeanalizowania przez małe firmy ktore próbują ugryzdz kawałek tego torta , mam na myśli to nad czym pracuje Andrzej Stasiak . problem jest tylko jeden , tego drugi raz nie da się powtórzyc....

przetarlem po prostu pewien szlak , jak można zaistniec , ale trwalo to kilka lat i trwa nadal krok po kroku planowany , przypadków tu praktycznie nie było...Jacek M. edytował(a) ten post dnia 23.02.13 o godzinie 21:05

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Wiesz Jacku. Nie jestem pewien (bo dawno czytalem o tym) czy to dokładnie 5%, ale patrząc na to jak ludzie obecnie reagują na tradycyjną reklamę (są bardzo niechetnie do niej nastawieni), pokazuje że jest ona prawie nie skuteczna i śmiem twierdzić ze granica 5-8% skutecznosci (wzrostu sprzedaży) jest całkowicie realna przy duzym wkladzie finansowym w tradycyjną reklamę (gazety, bilboardy, reklama dźwiękowa w radiu, telewizja, internet). ludzi coraz mocniej denerwują spoty reklamowe emitowane w telewizji pomiedzy filmami. Człowiek chce obejrzec film, a jemu bezczelnie rpzerywa sie go blokiem reklamowym trwajacym często w godzinach "szczytu" (od 18 do 22 jak dobrze pamietam) od 10 do ponad 20 min (moze troche rpzesadzam, ale na neiktorych kanałach telewizyjych tak to mniej wiecej wygląda.

Czytalem jakis czas temu o statystykach wzrostu sprzedaży z tradycyjnej kamapani reklamowej, ale nie moge tego znaleźć. Myślę, ze dobrym sposobem bedzie zaczerpniecie wiedzy w psotaci ksiazki do marketingu w ktorej jest to opisane w bardzo dokładny sposób.

W kazdym bądź razie skutecznosc reklamy tradycyjnej jest dzisiaj dosyc niska, a naklady finansowe są niewspołmierne do osiaganych celów. jesli firma osiagnie dzisiaj jakies 5% (lub wiecej) wzrostu sprzedazy to uznaje sie to za sukces :)

Na prawdę nie pamiętam jak to wygladalo w rzeczywistosci. byly preprowadzane badania na ten temat. Nie chcę nikogo wprowadzac w błąd i pisac głupot. Mam nadzieję, ze niczego nie pomyliłem. Ale to mniej wiecej tak wygląda.

Co do veyrona to jest to doskonały przyklad przereklamowania produktu nie adekwatnego do ceny. No ale skoro są nabywcy... To znaczy ze produkt mimo tego dobrze sie sprzedaje ;)
nie pomyślalem o tym , ale żeczywiście fora anglojęzyczne w tym takie jak internetowy news japlonik odegraly tu kluczową rolę w 2009 roku
>
Widzisz, darmowa reklama często się pojawia i nie potrzeba nawet się o nią prosić. ludzie często sami zareklamują coś i to się mocno rozejdzie jeśli tylko trafisz z produktem w zapotrzebowanie rynku i pokazesz go swiatu :)

Jesli chodzi o reklamę w internecie, to jest tego bardzo duzo, wiele ksiazek i ebookow mozna znaleźć z tej tematyki, ale nie mowi sie w nich wszystkiego. Ciągle wiele rzeczy traktuje sie jak wiedze "tajemną" i wiele osob nie chce sie z nia dzielic, to jednak to co jest w tych materiałąch jest rownie przydatne.
masowa ..??? masz na myśli poziom koenigssega , zondy lub ultimy GTR to kwestia byc może drugiej polowy tego roku oczywiście z cenami smiesznymi , po dopracowaniu wewnętrznych detali i wypuszczeniu szostego prototypu na drogi publiczne
Nie, w zadnym wypadku. Nie mogłbys taks przedawac kitcara, bo łamał bys patenty i skonczYlo by się to na pozwie i wysokim odszkodowaniu. Chyba trochę przesadzilem z masową sprzedażą. Chodzilo mi bardziej o sprzedaz typową dla kit carów.
ale myślę ze mój przypadek jest warty przeanalizowania przez małe firmy ktore próbują ugryzdz kawałek tego torta , mam na myśli to nad czym pracuje Andrzej Stasiak . problem jest tylko jeden , tego drugi raz nie da się powtórzyc....
oczywiscie ze jest wart przeanalizowania. Można się na twoim przykladzie bardzo wiele nauczyc i dowiedziec. Sam planuję budowę wlasnego auta wg. wlasnego projektu :) niestety nie widzialem projektu Andrzeja Stasiaka więc nie bardzo wiem o czym mowa, nie sledze wątku aktywnie. Raz na jakis czas tu wskoczę :)
powtóżyć czyjś sukces jest cieżko, ale nie jest to niemożliwe ;) Ale prawdą jest ze nie da sie go powtórzyc w 100%. Nikt nie jest w stanie sprawic by np jakas firma dorównała np firmie apple. To samo tyczy się samochodów. Kazda firma na swoj sposób czerpie z wiedzy i doswiadczen innej
jesli oczywsicie ktos sie nią podzieli :) No ale to trochę inny tematTomasz Głowiak edytował(a) ten post dnia 23.02.13 o godzinie 23:55
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Tomasz Głowiak:
Sam planuję budowę wlasnego auta wg. wlasnego projektu :)

jeżeli będzie to w ciągu 2 lat to czeka nas prawdziwy wysyp polskich konstrukcji , przynajmniej około setki ......
niestety nie widzialem projektu Andrzeja Stasiaka więc nie bardzo wiem o czym mowa, nie sledze wątku aktywnie.

Też nie , to nie jego projekt tylko pracuje na zlecenie , ponoc bryła ma miec mocne polskie akcenty
powtóżyć czyjś sukces jest cieżko,

nie wiem czy będzie sukces i zależy co sukcesem nazwiemy ....
ale nie jest to niemożliwe ;)

tego nie da się powtórzyc , nie znasz jeszcze co będzie i czemu tak się odbyło , to jednorazowe wydanie ...podobnie jak Big Brawer , pierwszy raz zrobił najwieksze wrażenie , a pozniej niewielu widzów . Rozumiem Ojciec chrzesny 2 , lub Obcy decydujące starcie , ale w takim przypadku nie zadzialają te same mechanizmy . Po prostu jestem pewien inaczej nic bym nie pisał
Ale prawdą jest ze nie da sie go powtórzyc w 100%.

ale coś tam można wykorzystac
. Kazda firma na swoj sposób czerpie z wiedzy i doswiadczen innej
jesli oczywsicie ktos sie nią podzieli :)

wiadomo , że pewna częśc wiedzy to "tabu"

jak masz cos ciekawego do pokazania w zakresie własnej budowy to wpadnij na forum w/wJacek M. edytował(a) ten post dnia 24.02.13 o godzinie 17:38
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

W temacie "Projekty nowego polskiego samochodu" jakoś rzadko pojawiają się nowe projekty =]. Proszę, wrzucajmy tutaj "również" nowe projekty, design'y, wizje. Może ktoś ma jakieś zdjęcia lub linki? Z góry dziękuję. Roman

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Jacek M.:
jak masz cos ciekawego do pokazania w zakresie własnej budowy to wpadnij na forum w/w
Na razie mam kilka szkiców/projektów własnego auta, ale nie ma się czym chwalić. Jeden podobny do lamborghini drugi do koeniggsega :)
Roman H.:
W temacie "Projekty nowego polskiego samochodu" jakoś rzadko pojawiają się nowe projekty =].
Bo nic sie nie pojawia, dlatego niestety nic nie ma w temacie.Tomasz Głowiak edytował(a) ten post dnia 24.02.13 o godzinie 23:28
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

wszyscy sie na czymś wzorują ...ja też w swoim projekcie , tyle że nie szlem na łatwizne robiąc 2 osobowe coupe ... i zaprojektowałem wlasną 3 osobową kabinę z 4 fotelem dla dziecka by kopnąc w dupe patent mclarena ......autko w budowie - detali nie ujawniam, ale bedzie podobne wiadomo do czego....D ale nie budowałem na jakimś strupie toyota mr2 czy jakiś staruch kraysler

przy okazji własna rama , zawieszenie i kilka zaskakujących innowacji pod autem i oczywiście priorytetem było turystyczno/sportowe nie odwrotnie , ale jak jedziesz sam , to jest odwrotnie ...bo z pasażerami to trzeba grzecznie i bez ryzykaJacek M. edytował(a) ten post dnia 25.02.13 o godzinie 00:55

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Jacek M.:
wszyscy sie na czymś wzorują ...
No dzisiaj ciężko jest już zaprojektować cos swojego i wzorowanie się/powielanie jakiegoś kształtu i konceptu to norma, ale chce by to, co zaprojektuje czymś się rózniło w widoczny sposób i nie nawiązywało aż tak do tego co już istnieje, a to już jest ciężka sprawa.
Wiem, że się da, ale nie jestem jakimś profesjonalnym projektantem, nie pracuje dla duzych koncernów. Chcę zbudować coś ot tak dla siebie do jazdy i lansowania się na mieście, co ma rowniez ladne osiągi i moc by mozna bylo sie tym pościgac :)

Od dawna mam marzenie zbudować coś wlasnego i niepowtarzalnego ale teraz, kiedy przystąpiłem do tego zadania, widzę, że nie jest to takie latwe jak się wydawało :)
Mam nadzieję, że podołam, a co wyjdzie z tego, to wyjdzie :)Tomasz Głowiak edytował(a) ten post dnia 25.02.13 o godzinie 01:57
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

tego typu projekty wymagają od 6 do 10 lat pracy , przykladow jakiego czasu - na świecie jest wiele ....bardzo duże finanse skracają tylko o połowe i nie mam na myśli drobniakow jakimi rzekomo dysponowało np VENO ...D

po prostu to zabawa dla hobbystów i amatorow ale upartych ( trzeba temu poświęcic 80% czasu a z 20% się utrzymac - bez gwarancji na sukces ) . To właśnie czas decyduje o tym , że zawodowcy wypadają z gry i nie mają szans .... a jak podejmują temat , to lądują z ręką w nocniku ( oczywiście nasi zawodowcy ) . Tam priorytetem jest zarabianie i ekonomia , większośc z nich nawet sobie z tego nie zdaje sprawy

no to powodzeniaJacek M. edytował(a) ten post dnia 25.02.13 o godzinie 23:25

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Jacek M.:
tego typu projekty wymagają od 6 do 10 lat pracy , przykladow jakiego czasu - na świecie jest wiele ....bardzo duże finanse skracają tylko o połowe i nie mam na myśli drobniakow jakimi rzekomo dysponowało np VENO ...D
Sam proces projektowania to kilka lat gdzie tworzonych jest mase projektów, udoskanalanych kilka z czego wprowadzany jest jeden model w przeciagu kilku nastepnych lat. Sam projekt musi wybiegac również w czasie ponad to co juz nie dosc ze stworzyla firma (jesli cokolwiek stworzyla i nie jest startupem) to jeszcze ponad inne firmy. Dobry projekt, to nie wszystko. tak jak mowisz Jacku. W internecie mialem okazję zobaczyc neidawno masę, na prawdę mase świetnych projektów i praktycznie zaden z nich nie został stworzony przynajmniej jako model czy makieta w skali 1:1 (nie wspominając o prototypie) a już tym bardziej wprowadzony do produkcji.
po prostu to zabawa dla hobbystów i amatorow ale upartych ( trzeba temu poświęcic 80% czasu a z 20% się utrzymac - bez gwarancji na sukces ) . To właśnie czas decyduje o tym , że zawodowcy wypadają z gry i nie mają szans .... a jak podejmują temat , to lądują z ręką w nocniku ( oczywiście nasi zawodowcy ) . Tam priorytetem jest zarabianie i ekonomia , większośc z nich nawet sobie z tego nie zdaje sprawy
Większosć z tych hobbystów pozostanie hobbystami. Tworzą sobie jais projekt i go chcą wprowadzic w zycie jak np. Tomek Ferdek i jego Kozmo. inni chcą nie wybiegają myslami tak daleko i tworzą tylko kit cara albo replikę, a z reszty moze wyrośnie jeden albo dwóch porządnych konstruktorów ktorzy coś ciekawego stworzą i moze wprowadzą w zycie - chociaz patrząc na to co sie dzieje w polsce, calosc pozostaje głownie na etapie prototypu, co jest niestety smutne. Sam sie ostatnio zastanawiałem czemu tak sie dzieje, ze nic poza prototyp nie wychodzi. Nie pojawia sie zadna produkcja na większą skalę.
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Tomasz Głowiak:
Roman H.:
W temacie "Projekty nowego polskiego samochodu" jakoś rzadko pojawiają się nowe projekty =].
Bo nic sie nie pojawia, dlatego niestety nic nie ma w temacie.

Jak w temacie. Wystarczy trochę poszukać. Naprawdę dużo się dzieje w "mikroświecie". Chociażby kolejna piękna "Warszawa jutra by Michał Koziołek"? Więcej pod linkiem poniżej. Zapraszam =]. http://magazynconsido.pl/wywiady/warszawa-jutra


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Oraz "Zrealizowany projekt Syreny na Euro 2012" by Michał Koziołek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Następna dyskusja:

Budowa polskiego, sportoweg...




Wyślij zaproszenie do