konto usunięte

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu


Obrazek
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Mariusz QubiaQ:
Witam !

Osobiście posiadam projekt samochodu klasy supersport w skali 1:9, stworzony własnoręcznie .
W tej chwili jestem w trakcie realizcji modelu w skali 1:1 .

Projekt jest absolutnie założeniem komercyjnym , lecz ze względu na ograniczone możliwości finansowe nie jest realizowany jak powinien.
Potrzebny jest silny inwestor lub ewentualnie osoby , które chciałyby wesprzeć projekt w jakiejkolwiek formie.

Do konstruktywnej dyskusji zapraszam osobiście . Nie mam zamiaru
wdawać sie w przepychanki na forum , gdyż już przerabiałem takie
sytuacje .


Mariusz;

Ciekawy projekt. Klasa supersport może być jego siłą, ale tak samo może być przyczyną, że pozostanie samochodem koncepcyjnym. Życzę byś doprowadził projekt do końca i byś znalazł nabywców.

Jeśli chodzi o dodatkowe finansowanie, Piotrek z grupy "Budujemy Auto" zaproponował kiedyś stworzenie internetowej społeczności, grupy chętnych zainwestować w uruchomienie prototypowej produkcji auta. Członkowie wpłacaliby swoje "datki" (według uznania) na poczet przyszłych zysków dzielonych według procentowego udziału. Miało to być coś podobnego do grupy chcącej wykupić i zarządzać jedną z polskich drużyn piłkarskich. Ciekawy pomysł, wymaga otwarcia działalności gospodarczej, potwierdzenia wiarygodności i intencji założyciela, ale może zacząłbyś właśnie w ten sposób. Od założenia własnej strony internetowej z opisem, zdjęciami, prawami, regulaminem i oczekiwanymi zyskami? Taki business plan.

Powodzenia dla Ciebie i Twojego projektu!Roman H. edytował(a) ten post dnia 18.06.10 o godzinie 07:15
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

witam
----------
od marzeń nikomu jeszcze głowy nie urwano . co do budowy superauta w warunkach polskich , ze jest mozliwa - no powiedzmy , ale zawsze w ten sposób wypowiadaja sie raczej ci co tylko lizneli zagadnienia i raczej tylko intuicyjnie to twierdza .
----------
warto przy okazji zwrócić uwagę ile ciekawych konceptow nie weszło do produkcji , no cóz co z tego ze bryła piękna i ciekawa jak nikt tego nie kupi bo niewygodne , a ci co by kupili nie bedzie ich stać .
mam nadzieję ze ktoś kto myslacy o tym wział kartkę i przeliczył koszty wyprodukowania + podatki + promocję ..... i tu dyskusja się kończy , z taka kasa jest wiele interesow łatwiejszych i bardziej pewnych z lepsza dochodowościa .
wypromowanie polskiego produktu w tej dyscyplinie jest niemal niemozliwe - brak wzorców , brak osiagnięc i wszystkiego co się z tym wize..
----------
nie da sie konkurować z kilkudziesiecioletnim doświadczeniem firm i nadrobic to w 2-3 lata - bzdura , wszystkie te projekciki , no pięknie , ciekawe , ładne ale chyba zaden z Panów projektantow nie zadał sobie minimum trudu by zastanowić sie nad mechanika , bezpieczeństwm - i zrobić jakiekolwiek chociaz szkice ołówkiem ? Po co , jak jakoś się to zrobi ..., tyle roboty i wiedzy potrzebnej , a to nie ma nic wspolnego ze sława " wielkiego projektanta " który pokazał światu rewolucyjna piekna bryłe nadwozia........i czeka na oklaski i zainteresowanie z łezka w oku ,jaki on wielki designer , a nikt tego nie widzi........
----------
oczywiście finanse to powazna przeszkoda , jakieś internetowe akcje no ok , ale by ruszyć niemal chałpniczo z jkaś mała produkcja czegoś co na obrazku powyzej to 4-6 mil. na dzień dobry - z opracowanym projektem i objezdzonym prototypem . kasa potrzebna na budowę partii pilotowej i modernizację projektu ....
----------
teotetycznie tylko w sektorze g+ jest jakaś szansa na zaistnienie na rynku , w tańszych i najtańszych mozna zapomnieć na dzień dobry -powtórka historii szwedzkiego samochodu koenigsegg . jezeli ktoś nie zna tej historii to równie dobrze moze wspierać zakupem akcji przedsięwzięcie veno i czekać nie wiem na co , a zapomnieć o dyskusji.....
----------
oczywiście nikt nie zabrania marzycielom budowy - zawsze mozna liczyć na łut szczęścia i przypadek
----------
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 22.02.10 o godzinie 09:02
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

jacek mazur:
witam
----------
od marzeń nikomu jeszcze głowy nie urwano . co do budowy superauta w warunkach polskich , ze jest mozliwa - no powiedzmy,
ale zawsze w ten sposób wypowiadaja sie raczej ci co tylko lizneli zagadnienia i raczej tylko intuicyjnie to twierdza .
----------
oczywiście nikt nie zabrania marzycielom budowy - zawsze mozna liczyć na łut szczęścia i przypadek
----------
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 22.02.10 o godzinie 09:02

Jacek;

Trudno się z Tobą nie zgodzić. Twój dystans świadczy o dużej wiedzy i dobrym podejściu. Ogólnie krytyczne uwagi są oczywiście bardzo cenne i wiadomo, że pomagają unikać pewnych błędów na etapie planowania. Zapewniam, że nie jesteś pierwszą osobą, która przedstawia takie rady na tym forum. Szkoda, że nie poczytałeś więcej. Jak może zauważyłeś nie panuje tutaj euforia i utopijne dążenie do uruchomienia czegokolwiek. Również w opisie - wizja i cel Naszej grupy to wymiana wiedzy, nowinek i poszerzanie horyzontów. Prosto jest wytykać minusy (które i tak już znamy). Spróbuj jednak może dać coś od siebie, zaciekawić nas, stworzyć coś, poprowadzić nowy wątek, wnieść jakąś wartość. Jak inni. To będzie cenne. Powodzenia w tym i innym. Cześć!
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Roman H.:
Zapewniam, że nie jesteś
pierwszą osobą, która przedstawia takie rady na tym forum. Szkoda, że nie poczytałeś więcej. Jak może zauważyłeś nie ...
.....Spróbuj jednak może
dać coś od siebie, zaciekawić nas, stworzyć coś, poprowadzić nowy wątek, wnieść jakąś wartość. Jak inni
-----------------------------------------
witam
1 ustalić co jest na rynku ( konkurencja i co oferuje)w sektorze aut które nas interesuja -to podstawa

2 ustalić , co moze dać przewagę nad konkurencja ,co moze zwrócić uwagę na taka konstrukcję ( strona techniczna , technologiczna - stylizacje bym sobie odpuścił bo tu nie ma szans )skupić się na bezpieczeństwie , ergonomii , materiałach


3 np ustalić miejsce w , które ma sie wkomponować ta owa polska konstrukcja ( miejsce na rynku)
niekoniecznie sprzedaz-to na samym końcu ale np
turystyka
taxi , lub coś w rodzaju wycieczkowego
wynajm , stworzenie bazy , klubu finansujacego przy okazji
marketing , imprezy integracyjne
wersja elektryczna - dostęp do miejsc pod ochrona , sródmieścia

4 stworzenie konkretnych szkiców płyty podłogowej , mechaniki z mozliwościa korekt , modernizacji i stosowania alternatywnych napędow , stworzenie jakieoś wizerunku bryły , lub skopiowanie czegoś co da łatwa mozliwość całkowitej zmiany stylizacji

5 zbudowanie prostego prototypu i przetestowanie

- trakcja
- napęd
- bezpieczeństwo
- ergonomia
- wnętrze

6 wprowadzenie do ruchu i dalsza modernizacja ( odchudzanie , wprowadzanie bardziej zaawansowanej technologii)

7 opracować wlasna stylizację

8 szukanie instytucji finansujacej lub finansować samemu

9 patrzyć co zycie przyniesie

pozJacek M. edytował(a) ten post dnia 19.09.12 o godzinie 17:10
Piotr Rosiński

Piotr Rosiński Mechanical Design
Engineer, Technical
Project Manager,
Ko...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Trzeba marzyc i probowac. Bez marzen nie bylo by dzisiaj Hondy, Kia'i, Hyundai'a, TATY, BYD, etc. Wiadomo, ze Azjaci maja inne podejscie do sprawy, ale kto by pomyslal w latach powiedzmy 70tych ze Korea Poludniowa tak sie wybije.

konto usunięte

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Mariusz QubiaQ:

Obrazek

właśnie takiego szukałam...
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Pojazd Stealth B7

Zupełnie z boku niespójnych informacji krążących w sieci na temat poczynań grupy kapitałowej VENO i AutoGroup S.A., warto przedstawić wykupiony przez nich projekt angielskiego samochodu Stealth B7. Jeśli ktoś ma zamiar rozpisywać się tutaj nad pogłoskami i spekulacjami inwestycyjnymi na ich temat - zapraszam w inne miejsce. Tutaj chciałem skupić się jedynie na pomyśle, design'ie i możliwościach zaistnienia takiego pojazdu, szumnie reklamowanego jako polski.

Obrazek


Obrazek

http://s24.pl/polska_premiera_stealth_b7-s76133.html

Technical specifications ze strony:
http://www.carsoftheworld.eu/index.php/News/stealth-b7...
Engine - GM LS9 V8-6,2-liter / 647-hp / 819 Nm (from Chevrolet Corvette ZR1)
Optional engines - Chevrolet LS7 V8-7,0-liter/513-hp, Ford or Chevrolet V8-4,4-liter to 6,5-liter/500 to 650-hp
Gearbox - 6-speed sequential Hewland DGC
Speed - 320 km/h +
Acceleration - 0-100 km/h - 3,4 s, 0-100 km/h - 8,4 s

TVN Turbo - premiera Stealth B7 2010.06.24
http://www.youtube.com/watch?v=03ndfs2EyoQ
PulsBiznesu - Premiera polskiego samochodu Stealth B7 2010.06.21
http://www.youtube.com/watch?v=hWsvt9OF108

Na polskie drogi - na pewno za szybki, choć jak na razie i tak nie ma dopuszczenia do jazdy po drogach publicznych. Na rajdy 24 Le Mans - no nie jest to fabryczny team (wsparcie technologiczne i możliwości). Na produkcję nawet od kilkunastu do kilkudziesięciu sztuk na rok - chyba jednak trzeba posiadać legendę (dużo trochę tego). Ogólnie nie jestem sceptykiem, ale w tym przypadku zdecydowanie bym uważał. Osobiście wolę nowe projekty np. Warszawy, Syrenki czy Trabanta XXI wieku ipt. Takie autka w stylu retro, ale to moje wyobrażenia =) Jakieś sugestie?
Pavlo Burkatskyy

Pavlo Burkatskyy Stylista, Arrinera
Automotive S.A.

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Roman H.:
Pojazd Stealth B7...szumnie reklamowanego jako polski.

Nie tylko reklama tak mowi ale tez rzeczywistosc:) przynajmniej jesli chodzi poszycie zewnetrzne.
Auto zostalo zaprojektowane i wykonane w Polsce z uzyciem wlokna weglowego na calej karoserii, dlatego tez wazy bardzo malo czyli nie cala tone.

Wstepny projekt:

przod

Obrazek

tyl

Obrazek


...ale jak to zwykle bywa, od projektu do gotowego samochodu jest dluga i ciezka droga do przejscia, co skutkuje roznymi zmianami wplywajacymi na finalny wyglad produktu.
Jednak pomimo trudnosci, zdolalismy stworzyc bryle, nie znacznie odbiegajaca ksztaltem od projektu wstepnego:)

PozdrawiamPavlo Burkatskyy edytował(a) ten post dnia 14.12.10 o godzinie 21:07
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Roman H.:
Pojazd Stealth B7

Na polskie drogi - na pewno za szybki, choć jak na razie i tak nie ma dopuszczenia do jazdy po drogach publicznych. Na rajdy 24 Le Mans - no nie jest to fabryczny team (wsparcie technologiczne i możliwości). Na produkcję nawet od kilkunastu do kilkudziesięciu sztuk na rok - chyba jednak trzeba posiadać legendę (dużo trochę tego). Ogólnie nie jestem sceptykiem, ale w tym przypadku zdecydowanie bym uważał. Osobiście wolę nowe projekty np. Warszawy, Syrenki czy Trabanta XXI wieku ipt. Takie autka w stylu retro, ale to moje wyobrażenia =) Jakieś sugestie?
--------------

Jakieś sugestie?....

Romanie... nie ma czegoś takiego jak za szybkie na polskie drogi , bo i tak te seryjne sa już za szybkie....
prześwit na polskie drogi.... też odstawie do lamusa te stwierdzenie ( jak ktoś chce bąknąć..) , bo da się wszędzie wjechać....trzeba tylko umieć a nie gdybać...
co do dopuszczenia do ruchu jako pojedyncze egzemplarze nie widzę problemu , co do ceny - bardzo sensowna na grupę pojazdu
stylizacja nadwozia zdecydowanie ciekawsza niż Ultima GTR ( w posiadaniu np Dziewulskiego - zarejestrowana jeżdzi po Polsce )
parametry przypuszczam , że będą porownywalne do tego j.w. a da się jeszcze zobić lepiej...jacek mazur edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 11:35
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Pavlo Burkatskyy:
...ale jak to zwykle bywa, od projektu do gotowego samochodu jest dluga i ciezka droga do przejscia, co skutkuje roznymi zmianami wplywajacymi na finalny wyglad produktu.
Jednak pomimo trudnosci, zdolalismy stworzyc bryle, nie znacznie odbiegajaca ksztaltem od projektu wstepnego:)

PozdrawiamPavlo Burkatskyy edytował(a) ten post dnia 14.12.10 o godzinie 21:07
-------------
bryła bardzo ładna , myślę , ze ten samochod ma szanse na coś więcej...

poz
Rafał Skibiński

Rafał Skibiński grafik, motion
designer

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Marek Antczak:
Witam Wszystkich:)

Jestem studentem Wzornictwa Przemysłowego i moją pasją jest projektowanie samochodów. Marzy mi się również, aby polska motoryzacja odżyła. Wklejam link do jednej z moich prac oraz mojego skromnego internetowego portfolio, które jest narazie w powijakach:)
Przedstawiam Wam Taksówkę mojego pomysłu:
http://www.digart.pl/zoom/3119483/TAXI_projekt2.html
http://www.digart.pl/zoom/3115292/Taxi_projekt.html

http://marq.carbonmade.com
Twoja taksówka kolego to masakra !!! Jest przepiękna .
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Arrinera firmy Veno Automotive

Arrinera, polski super-samochód. Ma być napędzany silnikiem GM w układzie V8 o mocy 650 KM, przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, do 300 km/h w 30 sekund, ma osiągać prędkość maksymalną 340 km/h i kosztować około 450 - 500 tyś złotych. Samochód ma być sygnowany przez znanego brytyjskiego konstruktora Lee Noble. Trwają prace nad przygotowaniem wersji produkcyjnej samochodu podobno pod koniec 2012r w zakładzie Leopard Automobile w Mielcu. Ogólnie mało informacji, dużo tajemnic, niejasności. Jeśli nie wiadomo o co chodzi, wiadomo że chodzi o pieniądze... Było głośno od połowy 2011r, zobaczymy co dalej . Jak widać dużo łatwiej próbować z produkcją mało seryjną samochodów. Co by nie było powinniśmy trzymać kciuki =).


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Arrinera Automotive - offcial trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=umRUJvc0DIs&feature=pla...

Arrinera Automotive - Official Video
http://www.youtube.com/watch?v=UgN5n93r690&feature=pla...!

Reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2Rx07aifAY&feature=fvwrel

To chyba anty-reklama (przynajmniej trochę dużo ironii =):
http://www.youtube.com/watch?v=G36AntlW2Z0

Źródła: YouTube,
http://www.smartdriver.pl/plany-arrinery-na-przyszlosc...,
http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/new...
http://veno-sa.blogspot.com/2011/08/zdjecia-arrinery-w...

Specyfikacja supersamochodu Arrinera ze strony:
http://autokult.pl/2011/08/25/polski-supersamochod-arr...
-Silnik: centralnie umieszczone V8 6,2 litra (650 KM, 820 Nm)
-Koła przednie: 255/35 R19
-Koła tylne: 335/30 R19
-Hamulce przednie: zaciski 6-tłoczkowe, tarcze 380 mm
-Hamulce tylne: zaciski 4-tłoczkowe, tarcze 350 mm
-Hamowanie z opóźnieniem rzędu 1,1-1,3 g
-Zawieszenie: niezależne, wielowahaczowe, zoptymalizowane do prowadzenia w zakrętach oraz przy dużych prędkościach (przeciążenie w zakręcie – 1,3 g)
-Długość: 4450 mm
-Szerokość: 2056 mm
-Wysokość: 1190 mm
-Rozstaw kół przód: 1594 mm
-Rozstaw kół tył: 1744 mm
-Rozstaw osi: 2695 mm
-Skrzynia biegów: Graziano
-Masa: 1300 kg
-Masa/moc: 2,0 kg/KM
-Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s
-Przyspieszenie 0-200 km/h: 8,9 s
-Przyspieszenie 0-300 km/h: poniżej 30 s
-Przyspieszenie, hamowanie 0-200-0 km: 14,3 s
-Przyspieszenie, hamowanie 0-300-0 km/h: poniżej 40 s
-Hamowanie 200-0 km/h: 133 m
-Czas na 1/4 mili: 11.0 s
-Prędkość maksymalna: 340 km/h
-Cena od: 100 000 GBPRoman H. edytował(a) ten post dnia 21.02.12 o godzinie 21:58
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Kiedy kilka lat temu widziałam pierwsze projekty 2D, myślałam, że to kaczka dziennikarska- że ktoś przerobił rysunki Lambo Reventona...
Dziwne, że jakoś cicho jest o tym, że to niemal ewidentna kopia...
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Pamiętam Dorota jak już te "kilka lat temu" poruszałaś ten temat =). Zgadza się, podobieństwo rzeczywiście jest uderzające. Dziwne było również to, że koncept Veno pojawił się jakoś "zaraz" po premierze Lamborghini. Tylko, że Ci od razu pokazali gotowy prototyp. Skoro nadal jest o tym cicho, widocznie firma Lamborghini nie widzi w projekcie Arrinera zagrożenia. Z resztą "Lambo" wyprodukowało tylko 20 sztuk tego samochodu - może więcej nie było warto? =). 1 mln Euro za "Lambo" w porównaniu z 0,5 mln PLN za Arrinerrę z pewnością robi różnicę, więc może znajdzie się więcej chętnych. A może "Lambo" właśnie czeka, aż Veno w końcu się dorobi, by było z kogo ściągać? =). Żartuję. Nie chcę nikogo bronić, ale na pewno trudno o zupełnie nowy koncept. Sami przyznacie, że auta jakoś dziwnie coraz bardziej stają się do siebie podobne. Już pisałem, że dużo łatwiej jest "uruchomić" produkcję mało seryjną samochodów, ale kto wie - może właśnie od tego się zacznie...
Tadek Jacek W.

Tadek Jacek W. Kierownik Projektu

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Witam
Projekty nowego "polskiego" samochodu .
Gdy zapytano największego chińskiego filozofa Konfucjusza ( 551 - 479 p.n.e.) , od czego zacząłby naprawę państwa , ten odparł : " Od naprawy pojęć ".
" Fizyka życia " - John Freeslow
Co to ma być "polski " samochód ???
To są wtórności , te " projekty " , do kreskówek dla dużych chłopców .
Nikogo nie chce obrazić . Tylko nie tędy droga . SF . Mamy w Polsce 4 fabryki samochodów ,
Carwarszawa , Citycarkraków , Speedlublin , Powermagełk . Roczna produkcja 6 mln sztuk .
Export 4 mln . Wtedy bawimy się w POLSKI-Orzeł V-16 1999 KM itp .
Pozdrawiam
Tadek
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Tadek Jacek W.:
Witam
.......
produkcja 6 mln sztuk .
Export 4 mln . Wtedy bawimy się w POLSKI-Orzeł V-16 1999 KM itp .
Pozdrawiam
Tadek

witam

Nic bardziej mylnego....myślenie kategoriami początkow XX w i czasami komuny w Polsce z lat 80 kiedy wszystko szło . Uważasz że jest możliwe aktualnie wejśc na rynek nawet tylko z samym projektem i go zawojowac , zaczynając w sektorze aut masowych i tanich ? Sory ale mamy 2012 rok , a nie czasy wschodzącego forda T czy malucha . Tu własnie trzeba od du..y strony , jak nie masz marki i loga . Koszty prototypu SS czy jakiegoś małego gówna są praktycznie te same . Pomijam kwestie napędu , chyba że to przełomowy silnik grawitacyjny czerpiący energie z ciemnej ......
Pomijam również mój post i punkty 1,2,3 ( czytałes ) ale zadam jedno pytanie : jak zamierzasz budowac seryjnie polakierowane nadwozia , by konkurowac z robotami ....D nawet na etapie projektu . Design i patriotyzm tego nie zrekompensuje a w sektorze SS to nie problem .

W tej grupie zainteresowanie taką tematyka jest zerowe , byc moze po za nami dwoma . przy okazji , nie cytuj klasykow , bo to nic nie wnosi ( dobre w grupie human. filozof. ).
pozJacek M. edytował(a) ten post dnia 13.09.12 o godzinie 16:30
Tadek Jacek W.

Tadek Jacek W. Kierownik Projektu

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Cześć Jacku
Dziś to jest to samo co 2000 lat temu ! Człowiek ma 2-nogi , 2 ręce i 26 znaków
na opisanie świata wokół siebie !!!!!!
Błąd że dal sobie coś wmówić i myśli TAK a nie samodzielnie , wyjdźmy z tego .
Nie idź tropem że tak , sprawdź że inaczej można . Kwestionuj prawdy objawione o miliardach .
Pozdrawiam
T
Tadek Jacek W.

Tadek Jacek W. Kierownik Projektu

Temat: Projekty nowego "polskiego" samochodu

Przeniesione z wątku o fabryce samochodu .

Witam
Bardzo grzecznie zadałem pytanie . Ile kosztuje utrzymanie 50 politechnik ?
Czego uczą się na nich przyszli inżynierowie ? A czym zajmują się profesorowie ?
Czy przyszły inż może jako pracę mgr zrobić projekt " polskiego " wielofunkcyjnego
samochodu ? Niech będzie to praca zbiorowa , 30 studentów i 4 profesorów .
Przecież to proste jest.
Dziś auto które zaczynamy budować wyposażamy w najprostsze
i niezbędne elementy . Czyli 4 koła i kierownicę . Warunek jeden . Nie idziemy tam
gdzie wszyscy . Liczę że rynek na " polskie " auto 250 tys sztuk rocznie .
Warto wybudować fabrykę .
Oczywiście się Panowie rozpiszecie że nie ma pieniędzy i takie inne blabla bla .

Pozdrawiam
Tadek

Następna dyskusja:

Budowa polskiego, sportoweg...




Wyślij zaproszenie do