Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...
Mariusz Lipiński napisał:
Witajcie! Wracając do wątku tematu do Daci-Lagan, autko dla Rodzinki czteroosobowej jest w sam ras, duża przestrzeń bagażnika! Jak by Logana zrobili CROS-4X4 i tak 2.0 dci 150KM to Taka wymarzona "WERSJA" byłaby w sam raz dla Mojej Rodziny!!! Co wy Na To na taką wersje Logan??? Pozdrawiam i czekam na oponie z zaciekawieniem!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem od jakiegoś czas użytkownikiem samochodu Dacia Logan z 2005 roku. Jestem z niego bardzo zadowolony. Jednakże dostrzegam w nim pewne mankamenty:
- auto słabo wygłuszone, szczególnie w wersji z silnikiem benzynowym
- plastikowa deska rozdzielcza, która jest nieprzyjemna w dotyku
- w najsłabszej wersji wyposażeniowej to po prostu "golas", brak nawet regulacji lusterek bocznych poprzez "dyndzelek".
Wad to narazie odnalazłem tyle. Przechodząc do zalet Daczki należy pochwalić silniki benzynowe montowane w autku ( szczególnie 1.4 MPI 75 KM)- silniczek bardzo ekonomiczny i pozwala na swobodną jazdę w granicach 130 km/h.
Wracając do Pańskiego zdania uważam, że wersje typu CROS-4x4 z silnikiem 2.0 dCi byłaby wersją, która nie cieszyła by się dużym zainteresowaniem. Pozwolę sobię na krótka argumentację;
1) montaż tak dużego silnika powodowałby znaczący wzrost ceny modelu
2) Proszę się nie obrazić ale osobiście uważam, że takie wersje samochodów- szczególnie sedanów to "pic na wodę". Wiadomo pewniejsze prowadzenie, bezpieczeństwo, itd. Warto zwrócić tutaj uwagę na produkowaną Dacie Sandero w wersji Stapway, która po za swoim atrakcyjnym wyglądem nie prezentuje ze sobą żadnych właściwości jazdy w innym terenie niż asfaltowym.
3) Jednym z wielu założeń konstruktorów Dacii było to aby nowo powstały model spełniał rolę auta rodzinnego- przestronny, miał dużych rozmiarów bagażnik, mało palił i był w miarę mało awaryjny. Warty jest tutaj polecenia silnik 1.4 ( Multi Point Injection) o mocy 75 KM.
Szanując Pańskie zdanie uważam, że najlepszą wersją silnikową jest silnik 1,6 105 KM 16V. Jeszcze raz podkreślam, że zamierzeniem producentów było przedstawienie auta, które ma zadanie przewieźć bezpiecznie 4 lub 5-osobową rodzinę z punktu A do punktu B. Nie jest on może demonem prędkości. Ale proponuję aby obecna gama silników pozostała bez zmian.
Pozdrawiam
Mateusz MALINOWSKI
Mateusz Malinowski edytował(a) ten post dnia 24.03.12 o godzinie 12:35