Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Witajcie;

Nie chcę wyjść na kogoś kto stawia cenę nad jakością, ale z uporem zapytam co sądzicie o Dacia Logan. Czy auto tego typu i tej jakości mogłoby kiedykolwiek być hitem produkcyjnym w Polsce? Czy podobałaby się Wam taka nowa wersja Poloneza?

Wiem, że to raczej kiepskie auto, ale czy nie myślicie, że jak na polskie warunki to możemy im tylko pozazdrościć? My nie mamy nic. A inni producenci "Europy Wschodniej", w których zainwestowały zachodnioeuropejskie koncerny zaczynają wychodzić i może będą coraz lepsze (patrz przykład Skody).

Może macie swoich faworytów? Zapraszam
http://www.autocentrum.pl/go/110__Galeria_Dacia_Logan_...

Obrazek


Obrazek

Dacia Logan Geneva 2013

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.05.13 o godzinie 22:23

konto usunięte

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Powiem tak z piaski bicza nie ukręcisz :/ oni mają coś my nic (poza oczywiście potencjałem)
A co do typów ja bym poszedł w kooperacje z Japończykami.
Taka polska corolla nie narzekałbym.
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Moim ideałem jak na razie jest Toyota Prius - pod względem aerodynamiki jak i silnika. Wiem, że jest brzydka, ale jest taka funkcjonalna, oszczędna i opływowa. Hybryda to przyszłość, ale wolałbym by była z silnikiem Diesla =]


Obrazek


Pozdrawiam
RomanRoman Hawranek edytował(a) ten post dnia 31.01.09 o godzinie 16:17
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Witam;

Jeśli chodzi o zaprojektowanie całkowicie nowego polskiego auta od podstaw to chyba nie musimy się oszukiwać - nie ma szans. Czy zgodzicie się, że najlepiej byłoby wejść we współpracę z jakimś koncernem i wykupić całą licencję? Zapraszam do dyskusji.

Podsyłam kolejną propozycję auta - nowa Honda Jazz. Jak pewnie się domyślacie z załączanych przeze mnie propozycji, wydaje mi się, że raczej auto średniej wielkości byłoby najlepszym modelem tego naszego "polskiego auta". Opis auta na stronach:

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowa-Honda-Jazz-Auto-...
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/16981/__...


Obrazek



Obrazek



Obrazek


Pozdrawiam i zapraszam;
RomanRoman Hawranek edytował(a) ten post dnia 29.01.09 o godzinie 12:57
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Zacytuje tutaj wypowiedź Michała z innego tematu. Proszę o komentarze i propozycje.

http://www.goldenline.pl/forum/polskie-auto/667404/s/1...
Michał Bożek:
Witam,
Moim zdaniem na początku powinniśmy określić grupę docelową klientów,
którzy taki samochód kupią. Nie ma sensu ładować pieniędzy w kolejny concept, którego i tak nikt nie kupi. w dzisiejszych czasach na europejskim rynku samochodowym decydującą rolę odgrywają:
- cena
- wielkość/przestronność
- gwarancja
- wyposażenie
- bezpieczeństwo
- design
- marka
nie jest to kolejność przypadkowa, o czym świadczy ogromny sukces Daci.
Cel zatem jest prosty, stworzyć przestronnego kompakta z dużym bagażnikiem, którego cena byłaby bardzo atrakcyjna, nieźle wyposażonego a w dodatku z długą gwarancją.

Jeśli będzie to auto cieszyć się uznaniem klientów, będzie niezawodne to na pewno w ciągu kilku lat marka stanie się popularna wśród grupy docelowej najszerszej czyli niższej klasy średniej.
Wtedy za zarobione pieniądze będzie można, przygotować kolejny model, ale nie jak to Polacy mają w zwyczaju od razu es klass tylko małe autko miejskie idealne dla młodych kierowców, kobiet lub dla flot.
Koncentracja bowiem na segmencie B i C jak wskazują badania przynosi największe zyski i popularność a tych nowa marka przecież najbardziej potrzebuje.
Po jakimś czasie można zaproponować jakieś samochody dostawcze, które będą kusić niezawodnością, gwarancją i ceną.

Polacy maja możliwość do stworzenia własnego samochodu oraz marki jak to miało miejsce wiele lat temu. Niestety dziś nie ma już takiej siły napędowej jak kiedyś(i państwowego kapitału) do tego typu przedsięwzięć.
Mamy znakomitych specjalistów z dziedziny mechaniki/inżynierii.
Wystarczy zatrudnić kogoś, kto zaprojektuje nadwozie tak jak to robią wszyscy pozostali, skonstruować silniki i uruchomić linię produkcyjną. Niestety tak łatwo się to pisze a oczywiście są to potworne koszty, które mogą się nie zwrócić w przypadku niepowodzenia, a jest duże prawdopodobieństwo takowego i znów wracamy do punktu wyjścia, że nikt nie pozwoli sobie na takie ryzyko i nie będziemy mieli raczej w Polsce własnego samochodu.

Pozdrawiam


Nikt nie mówił, że będzie łatwo i że od razu zbudujemy fabrykę. Jedyne co nam pozostaje jako grupa, to dalsze rozwijanie się, bycie na czasie z wszystkimi nowinkami i wymaganiami, wymienianie się swoim doświadczeniem, ocenianie najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych jak i produkcyjnych, zbieranie kontaktów i zwykłe bycie otwartym na ludzi. Wszystko zależy od tego jak rozwinie się sytuacja w Polsce. Ludzie coraz bardziej się bogacą. Może jak ktoś usłyszy o "Nas" będzie mu łatwiej podjąć decyzję o takiej inwestycji? =) Największy problem to jak wiecie ludzki potencjał i doświadczenie. Bez tego nic nie można, nawet mając pieniądze.

RomanRoman Hawranek edytował(a) ten post dnia 01.02.09 o godzinie 15:10
Paweł N.

Paweł N. Kierownik działu
technologii i
produkcji; SIGMA
Service

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

gdyby rzad nie przeszkadzal i ludzie na stolkach w fso mysleli to zamiast skody w grupie VW bylby polonez.

a tak nie ma nic, a spolki zwiazane z bylym fso padaja, poniewaz warszawa ciagle ingeruje w ich prace.
gdy do fso wszedl koreanczyk wiele umow zawartych z VW i inymi firmami z branzy zostalo pozrywanych, bo to konkurencja.
A teraz nie maja co robic.

a moim kandydatem na auto, ktore moglo by byc robione i z pewnoscia znalazlo by zbyt jest cos na styl VW Tourana..Paweł N. edytował(a) ten post dnia 03.02.09 o godzinie 08:28

konto usunięte

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Wielki potencjał stanowią Koreańczycy ale nie wiązał bym się z Daewoo tylko np. KIA lub Hiundai to już uznane marki i mają wielki głód na rynki zachodnie chcą zaistnieć myślę że chcieliby się z nami dogadać z Japończykami może być się ciężej dogadać klucz do sukcesu to jak napisał Michał: uporządkuję wg. ważności
niska cena
długa gwarancja
niezawodność
ekonomika
duży bagażnik
wygląd
osiągi

konto usunięte

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Roman Hawranek:
Witam;

Jeśli chodzi o zaprojektowanie całkowicie nowego polskiego auta od podstaw to chyba nie musimy się oszukiwać - nie ma szans. Czy zgodzicie się, że najlepiej byłoby wejść we współpracę z jakimś koncernem i wykupić całą licencję? Zapraszam do dyskusji.

Na chwilę obecną kupowanie licencji nie różniłoby się niczym od montowania, a że montowanie już się w PL odbywa więc taka propozycja nie ma ekonomicznego sensu.
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Duster - nowy model Renault-Dacia. I co? =). Szkoda gadać. Nie będę ukrywał - ja czuję zazdrość w czystej formie i żal. Pozostaje nam życzyć powodzenia.

http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,48316,6335619,Dacia...


Obrazek


Obrazek
Michał D.

Michał D. Ekspert ds. funduszy
UE i programów
publicznych, Bank
Pek...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Ja uważam, że w najbliższej przysłości, jeżeli wogóle pojawi się auto pod polską marką to będzie to raczej jakiś stary model, już nieprodukowany przez właściciela, ale jeszcze całkiem nieźle sprzedający się w biedniejszych krajach (np. Europy Środ.-Wsch.).
Przykład - Zastava 10 czyli Punto II.
Może podobny los czeka niedługo Astrę II? W końcu w tym roku debiutuje Astra IV, więc nie wiem czy Opel dalej będzie chciał firmować tak "przestarzały" samochód swoim logo. Chyba że teraz miano Astry Classic przejmie Astra III :)

konto usunięte

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

I to jest myśl Astra II jest w Polsce bardzo popularna może kupić licencję i wytwarzać ją pod własna banderą popyt powinien być a i na wschód można by ją eksportować i pewnie znaleźliby się nabywcy.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Roman Hawranek:
Hybryda to przyszłość,


hybryda to przeszłość :( vide rynek amerykański. hybryda to niewypał jakich mało.
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Arkadiusz Piotr Z.:

hybryda to przeszłość :( vide rynek amerykański. hybryda to niewypał jakich mało.

Podszedłbym do tego przynajmniej od dwóch stron:
1. Czy koncerny paliwowe i "miliony miejsc pracy" pozwolą od tak sobie na zniknięcie benzyny i przetwórstwa węglowodorów?
2. Czy rzeczywiście zastąpienie wysoce energetycznego surowca jakim jest ropa w aucie innym źródłem będzie równie wydajne i opłacalne - patrząc globalnie.

Nie chcę wchodzić w dyskusję czy wytwarzanie gazowego wodoru, akumulatorów, ich recykling lub energii w reaktorach atomowych jest tańsze od energii z "naszego" swojskiego węgla czy ropy. Jedno czego jestem pewien to to, że nie ma nic za darmo i zawsze każda oszczędność jest kosztem innego wydatku.

Chciałbym Arek żebyś miał rację. Chciałbym również żeby auta przestały zatruwać środowisko. Pisząc o przyszłości skupiłem się przynajmniej na najbliższych 30 latach. W mojej ocenie do tego właśnie czasu ropa nie zniknie (uśmiech). A hybryda to dobry sposób na choć częściowy odzysk energii z ropy.

Mógłbyś trochę rozwinąć ten amerykański wątek? Pzdr.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Roman Hawranek:

Mógłbyś trochę rozwinąć ten amerykański wątek? Pzdr.


jak tylko odnajdę materiały. w każdym razie oszczędność i ekonomika hybrydy to tylko ulgi i dotacja. eksploatacja okazała się droga a w konfrontacji z małym turbodoładowanym dieslem, dodatkowo jeszcze kłopotliwa i szkodliwa ekologicznie (utylizacja baterii). napęd elektryczny to też niewypał. policz, ile akumulatorów rocznie trzeba by zutylizować? i jakie będą skutki środowiskowe? prąd jest ok, ale elektrownie i akumulatory już nie bardzo:)
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

http://www.hybridcars.com/forums/prius-really-best-aut...

onegdaj znalazlem cos takiego o Prius'e.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Witajcie! Wracając do wątku tematu do Daci-Lagan, autko dla Rodzinki czteroosobowej jest w sam ras, duża przestrzeń bagażnika! Jak by Logana zrobili CROS-4X4 i tak 2.0 dci 150KM to Taka wymarzona "WERSJA" byłaby w sam raz dla Mojej Rodziny!!! Co wy Na To na taką wersje Logan??? Pozdrawiam i czekam na oponie z zaciekawieniem!!!
Roman H.

Roman H. Tooling Expert,
Supplier Tooling
Management, WABCO
Sourci...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Krzysztof B.:
Na chwilę obecną kupowanie licencji nie różniłoby się niczym od montowania, a że montowanie już się w PL odbywa więc taka propozycja nie ma ekonomicznego sensu.

Nie jestem pewien czy wiem o co Ci chodzi Krzysztof. Pierwsze auto mogłoby być na licencji - tak jak Polski Fiat (otwarcie montowni, uruchomienie poddostawców i działu rozwoju). Później moglibyśmy coś wyprodukować sami - np. następcę wspomnianego Fiata - nowego Poloneza. Zakładając, że "nowy Polonez" będzie zrywniejszy niż stary, dla mnie miałoby to sens (uśmiech). Pzdr.
Piotr Rosiński

Piotr Rosiński Mechanical Design
Engineer, Technical
Project Manager,
Ko...

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

W dzisiejszych czasach konwencjonalny pojazd samochodowy potrafi wyprodukowac wiele krajow bo technologia jest dostepna od wielu lat. Chiny oraz Indie powoli stawiaja kroki w kierunku budowy zaawansowanych pojazdow (BYD, Brilliance, TATA, etc) oczywiscie napotykajac na problemy z bezpieczenstwem czy jakoscia. Niskie bezpieczenstwo jest spowodowane niskimi zaawansowaniem technicznym struktury pojazdu oraz nieumiejetnym doborem odpowiednich stopow stalowych albo niska ich jakoscia (VOLVO np. ma wlasne standardy stali uzywanej do produkcji pojazdow dlatego zawsze slynelo z wytrzymalosci, jeszcze przed wynalezieniem airbagow, ABS czy pasow bezpieczenstwa). W momencie w ktorym Chiny osiagna odpowiednia jakosc nikt nie bedzie w stanie oprzec sie ich konkurencji szczegolnie w kategorii pojazdow malych oraz uzytkowych. Bo pojazdy prestizowe oraz luksusowe dalej beda produkowane w Europie. Bardzo wiele europejskich firm znajdzie sie wtedy w tarapatach. Dlatego od jakiegos czasu Renault-Nissan-NEC opracowuja pojazdy elektryczne, VW, BMW, Mercedes przy wspolpracy z RWE (najwiekszy producent energii w Niemczech) pojazdy elektryczne, z ogniwami albo silnikami spalinowymi na wodor.Honda promuje pojazdy z ogniwami paliowywmi z membrana protonowa. Silnik spalinowy powoli bedzie wycofywany z produkcji. Amerykanie zmieniaja swoj przemysl samochodowy sprzedajac marki takie jak HUMMER. Beda promowac pojazdy elektryczne (Chevrolet VOLT, etc). W Polsce pewnie juz nie zobaczymy marki pojazdow osobowych. Bedac optymista proponowalbym produkcje zaawansowanych pojazdow wyposazonych wlasnie w nowoczesne systemy napedu.
Tobiasz Ztąd

Tobiasz Ztąd kiedy mówisz, że nie
chcesz to właśnie
chcesz

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Roman H.:
Moim ideałem jak na razie jest Toyota Prius - pod względem aerodynamiki jak i silnika. Wiem, że jest brzydka, ale jest taka funkcjonalna, oszczędna i opływowa. Hybryda to przyszłość, ale wolałbym by była z silnikiem Diesla =]
Pozdrawiam
RomanRoman Hawranek edytował(a) ten post dnia 31.01.09 o godzinie 16:17
Można by to cudo przerobić na gaz? i to najlepiej duo (40l lpg i 40 cng)
żeby po europie również tanio jeździć!
Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski Student,
Politechnika
Wrocławska

Temat: Czy auto segmentu Dacia Logan mogłoby być produkowane w...

Mariusz Lipiński napisał:
Witajcie! Wracając do wątku tematu do Daci-Lagan, autko dla Rodzinki czteroosobowej jest w sam ras, duża przestrzeń bagażnika! Jak by Logana zrobili CROS-4X4 i tak 2.0 dci 150KM to Taka wymarzona "WERSJA" byłaby w sam raz dla Mojej Rodziny!!! Co wy Na To na taką wersje Logan??? Pozdrawiam i czekam na oponie z zaciekawieniem!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jestem od jakiegoś czas użytkownikiem samochodu Dacia Logan z 2005 roku. Jestem z niego bardzo zadowolony. Jednakże dostrzegam w nim pewne mankamenty:
- auto słabo wygłuszone, szczególnie w wersji z silnikiem benzynowym
- plastikowa deska rozdzielcza, która jest nieprzyjemna w dotyku
- w najsłabszej wersji wyposażeniowej to po prostu "golas", brak nawet regulacji lusterek bocznych poprzez "dyndzelek".
Wad to narazie odnalazłem tyle. Przechodząc do zalet Daczki należy pochwalić silniki benzynowe montowane w autku ( szczególnie 1.4 MPI 75 KM)- silniczek bardzo ekonomiczny i pozwala na swobodną jazdę w granicach 130 km/h.

Wracając do Pańskiego zdania uważam, że wersje typu CROS-4x4 z silnikiem 2.0 dCi byłaby wersją, która nie cieszyła by się dużym zainteresowaniem. Pozwolę sobię na krótka argumentację;
1) montaż tak dużego silnika powodowałby znaczący wzrost ceny modelu
2) Proszę się nie obrazić ale osobiście uważam, że takie wersje samochodów- szczególnie sedanów to "pic na wodę". Wiadomo pewniejsze prowadzenie, bezpieczeństwo, itd. Warto zwrócić tutaj uwagę na produkowaną Dacie Sandero w wersji Stapway, która po za swoim atrakcyjnym wyglądem nie prezentuje ze sobą żadnych właściwości jazdy w innym terenie niż asfaltowym.
3) Jednym z wielu założeń konstruktorów Dacii było to aby nowo powstały model spełniał rolę auta rodzinnego- przestronny, miał dużych rozmiarów bagażnik, mało palił i był w miarę mało awaryjny. Warty jest tutaj polecenia silnik 1.4 ( Multi Point Injection) o mocy 75 KM.
Szanując Pańskie zdanie uważam, że najlepszą wersją silnikową jest silnik 1,6 105 KM 16V. Jeszcze raz podkreślam, że zamierzeniem producentów było przedstawienie auta, które ma zadanie przewieźć bezpiecznie 4 lub 5-osobową rodzinę z punktu A do punktu B. Nie jest on może demonem prędkości. Ale proponuję aby obecna gama silników pozostała bez zmian.
Pozdrawiam
Mateusz MALINOWSKIMateusz Malinowski edytował(a) ten post dnia 24.03.12 o godzinie 12:35

Następna dyskusja:

Autobusy produkowane w Polsce




Wyślij zaproszenie do