Anna Bryńska-Nowak

Anna Bryńska-Nowak Dyrektor Reklamy
Anonse24

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Obecnie na rynku są dostępne pojazdy napędzane elektrycznie. Ich zastosowanie jest bardzo szerokie, a popularność wzrasta.
Kto z Nas użykuje tego typu pojazdy ( posiada lub są dostępne np; w firmie której pracuje) i może się podzielić opinią na ich temat?
Leszek Krzysztof Korolkiewicz

Leszek Krzysztof Korolkiewicz Marketing Manager,
publicysta
obywatelski, bloger,
umiar...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam,

Cieszę się, że powstała ta grupa, do której dołączam, ponieważ interesuję się alternatywnymi środkami transportu (oprócz roweru na razie bardziej teoretycznie) - daję temu wyraz na niedawno założonej stronce http://BezSamochodu.pl.tl (zapraszam!)

Jest tam i artykulik-wstęp do zagadnienia pojazdów z silnikiem elektrycznym (i nie tylko), ale przyznam, że nie znam tego tematu bliżej. Chętnie dowiem się więcej na tym forum i/lub zapraszam do napisania artykułu na ww. stronkę.
Jestem ciekaw, czy ktoś przewiduje zademonstrowanie takiego pojazdu w Polsce w czasie "Dnia bez samochodu" - 22 września? (protest dotyczy przecież głównie samochodów spalinowych, a nie samych samochodów, zwłaszcza takich, które nie trują...)

Dopisałem sie też podobnie do grupy Electric car - tam też dopiero początki :( , ale moze kiedys stworzymy jakieś małe lobby:) ?

Pozdrawiam

Leszek
Tomasz Dziedzic

Tomasz Dziedzic właściciel,
Rock\'n\'Roll Trikke
Hit

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam Was,
Ja jestem dystrybutorem Trikke w Polsce http://trikke.com Ale zaznaczam robie to z pasji i zamiłowania, a jeżeli przy tym zarobię pieniądze to się cieszę podwójnie.
Otóż niedługo będę miał juz pierwsze egzemplarze Trikke Tribred z napędem elektrycznym.
To jest zestaw eletryczny ( E-kit) do dołożenia i samodzielnego montażu do najbardziej popularnych modeli Trikke: T78Air, T8Air, T12. Dzięki dołączonym do zestawu akumulatorom można rozpędzić Trikke bez używania mięśni do prędkości 28 km/h i jechać z taką prędkością przez 20 km na pojedyńczym ładowaniu!! Całość waży tylko 12,7 kg dla modelu T8 i 13,2 kg dla modelu T12, szybko i łatwo się składa do transportu tak jak normalny Trikke.

Otóż napęd elektryczny jest uzupełnieniem jazdy na Trikke. Daje nam to szereg nowych możliowści. Dzięki temu jazda jest dostępna natychmiast dla każdego!! Ułatwia to zapoznanie się ze specyfiką jazdy na Trikke. Mając napęd można łatwo pokonać barierę strachu przy pochylaniu się na bok podczas jazdy. Następna rzecz to dopełnienie jazdy. Potrzebujemy przyspieszyć, ruszyć szybko to korzystamy z napędu. Akumulatory z przodu dociążają przednie koło i dzięki temu jest już trudno dla początkujących przewrócić się do tyłu. Natomiast dla doświadczonych jeźdźców na Trikke akumulatory dają nam dodatkową masę, która pozwala podczas szybkiej jazdy mocno wykorzystać siłę bezwładności. Czyli z mniejszą energią wydatkowana przez jeźdźca można szybciej jeździć lub łatwiej utrzymać zadaną prędkość. Gdy zwalniamy lub musimy zwolnić to można wykorzystać prąd i szybko przyspieszyć. Czyli jeszcze wiecej sportu i zabawy!! :) A o to przecież chodzi ;)

Jazda na takim Trikke to wielki trening i wspaniała zabawa. Można bez problemu uprawiać carving i slalom narciarski w mieście, podjeżdżać pod górę na silniku ( chociaż większość ludzi podjeżdża bez problemu na samym Trikke!!) i w dół śmigać slalomem między ustawionymi wcześniej tyczkami. To jest niesamowite!! To zmienia podejście do ruchu, do sportu dla wielu ludzi!!
Można pojechać do pracy, na spotkanie, na wycieczkę, na zakupy, uprawiać sport, mieć trening i cały czas zabawę. Dzięki temu jesteśmy ludźmi wyznaczajacymi nowe trendy w ruchu i w sporcie, podnosimy nasz status i prestiż. Jesteśmy lubiani przez otoczenie, bo każdy kto jeździ na Trikke wie, że jedyną reakcją na naszą zabawę i ruch jest szczery uśmiech innych patrzących na nas ludzi. Trikke daje zdrowie, fitness, siłę i wpływa na naszą popularność i uznanie. Potrzeby towarzyskie jakie ma każdy człowiek ulegają osobistej metamorfozie. Jeżdżąc na Trikke poznasz nowych wspaniałych ludzi, wzmocnisz swoje ciało i dostrzeżesz wspaniałości otaczajacego Ciebie świata.

Dane techniczne napędu Trikke Tribred

Cena 3100-3790 zł
Tylko 4-5 h trwa ładowanie akumulatorów z pustego do całkowitego naładowania
Średni zasięg to 20 km na samym silniku przy maksymalnej prędkosci jazdy!! a gdy wspomagamy się silnikiem to nawet dla słabo wysportowanej osoby przejechanie 50 km nie stanowi problemu !! Więc jazda jest swobodna, ekologiczna i co za tym idzie prawie DARMOWA!!!
Tribred to jest "elektryczna pomoc" w jeździe na Trikke więc należy mieć Trikke :)
Waga całkowita Trikke T8 i napedu Tribred to tylko 23,5 kg, a model T12 Roadster waży 24,5 kg
Szybkość maksymalna na silniku to 28 km/h
Ma 2 prędkości : bieg wolny to 20 km/h i szybki do 28 km/h
Używa 3 akumulatory kwasowe 12V-9Ah = 36V , ten sam typ baterii jakie są w samochodach
Motor ma 250W mocy
Przednie koło dla modelu T8 to 10"opona a dla T12 to 12” opona
Składa się go tak samo łatwo jak każdy normalny Trikke
Regulacja kierownicy daje łatwe przystosowanie dla różnego wzrostu jeźdźców na Tribred

Proszę porównać to z SEGWAY :) Segway waży 43 kg i max prędkosć to 20 km/h!! Zasięg 17 km, no i cena 25000 zł!! Dramat! A co zrobić jak się w Segway skończą baterie?? Na Trikke jeździ się dalej!!

W razie pytań czekam a teraz pozdrawiam :)

Tomasz Dziedzic
Tomasz Dziedzic

Tomasz Dziedzic właściciel,
Rock\'n\'Roll Trikke
Hit

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Bardzo fajnie sie bawiliśmy przy pomniku Kopernika na Nowym Świecie w Warszawie.
I jak się jeździ na Tribred-zie?? Po prostu rewelacyjnie!! Jest to tak doskonałe wspomaganie jazdy na Trikke, że mamy niespotykaną swobodę. Jazda jest uzależniajaca, dająca tylko przyjemność i ogromne prędkości z niebywała pewnością jazdy. Akumulatory dociążają przednie koło dając tym samym precyzyjne wyważenie i płynną jazdę. Dla osób mniej jeżdżących na Trikke pozwala cieszyć się jazdą, bo gdy jest pod górę to wspomagają się napedem a gdy lekko z góry ( trajkerzy wiedzą że Trikke od razu to wyczuwa) to śmigają carvingiem bardzo szybko. W ruchu miejskim Tribred jest nieoceniony i pozwala jeździć prosto, a gdy mamy ku temu możliwość to śmigamy naszym ulubionym carvingiem. Trikke z akumulatorami ( jadąc bez napędu) po rozpędzeniu jeździ szybciej i lepiej niż klasyczny Trikke. Wykorzystujemy tutaj siłę bezwładności.
A na jak długo starczają akumulatory? Nie wiem!! W sobotę, a było bardzo zimno ( ok 8-9 stC, więc dla akumulatorów to źle) jeździły różne osoby przez 3 godziny i zużyto 50% energii z akumulatorów!! Nie udało się nam "wykończyć" akumulatorów!! Oceniam więc, że przy normalnej pogodzie będzie można przejechać na samym napędzie lektrycznym swobodnie 30 km!! Natomiast, gdy wspomożemy sie normalną jazdą z mieśni na Trikke
to 50-60 km dla każdego nie będzie problemem. Tak więc mamy nieograniczony zasięg jazdy po mieście.
Co jeszcze daje Tribred?? Prawidłową naukę jazdy na Trikke w 5 minut dla każdego. Uczy poprawnej postawy natychmiast!! Mamy napęd więc ucząca się osoba nie myśli o napędzaniu lecz tylko koryguje swoją postawę i sama "wyczuwa" pochylanie sie do zakrętu. A po odłączeniu silnika sama śmiga na Trikke bezproblemowo. Mieliśmy wczoraj kilka takich przykładów :)
Doskonali Trikkerzy sami potwierdzili, że napęd w Trikke to kolejna rewolucja nie zabijająca piękna i swobody jazdy!!
Można swobodnie jeździć na Tribred-zie w dwie osoby i silnik daje radę.

Dziś pojechałem na przejażdżkę po moim mieście z córką ( 10 lat) . Jeżdziliśmy lajtowo ale miejscami robiliśmy między sobą wyścigi. Pojechaliśmy do centrum handlowego na drugi koniec miasta zakupić jakieś drobiazgi i dalej na cmentarz. Ja na T12 a córka na T8 obydwa z napedami. Zrobiliśmy ok . 17-18 km i wskaźniki energii wciąż wskazywały że mamy pełne naładowanie. Ja szacuję, że zużyliśmi 40% pojemności akumulatorów. Ja jeździłem traktując napęd jako wspomaganie, nie zmęczyłem się nic!! a pół drogi było pod bardzo silny wiatr!! Natomiast córka jak to dziecko non stop śmigałą na silniku. Tak więc deklarowany przez Trikke Tech.Inc. min. dystans przejazdu na samych akumulatorach 20 km przy korzystaniu z max mocy jest w pełni potwierdzone!! Zatem bez problemu można jechać 30 km nie szarżując z mocą a pomagając sobie mięśniami 50-60 km jest dystansem do osiągnięcia każdemu. A przy codziennym dojeżdżaniu pracy, na zakupy , do kina, czy załatwieniu kilku spraw "na mieście" będzie to normalny sprzęt do jazdy nawet w garniturze. No i gdy chcemy się zmęczyć mieć sport, ruch to po prostu nie przekręcamy manetki gazu tylko śmigamy z energii naszego ciała.
No i fajna kolejna zaleta napędu to to, że mozemy w carvingowym pochyleniu jechać jak na narciarskim stoku w skręcie o promieniu np. 100 m. To jest czad!! Na normalnym Trikke po chwili musisz zrobić zwrot by nadać energii do dalszej jazdy. Tu robisz to samo ale jak masz górkę, gorszą nawierzchnię to dajesz "w gaz" i jazda do przodu :)

Sądzę, że wprowadziliśmy kolejny nowy, rewolucyjny produkt na rynek dla ceniących sobie wolność, ekologię, sport, ruch i przy
tym dużą przyjemność. No i Tribred jest to doskonały środek transportu w mieście.

Pozdrawia
TomekD

konto usunięte

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam,

Nasza firma zajmuje się konwersją samochodów spalinowych na elektryczne.

Trochę faktów:
- koszt przeróbki auta spalinowego na elektryczne: około 20 tys zł
- koszt prądu: 2zł/100km,
- amortyzacja akumulatorów: ok. 7zł/100km,
- ubezpieczenie: 266zł/rok.

W porównaniu ze spalinowcem, który robi 1500 km/miesiąc, AUTO ELEKTRYCZNE ZWRACA SIĘ PO 3,5 roku (AUTO SPALINOWE NIE ZWRACA SIĘ NIGDY!).
Niektórzy powiedzą że to długo... ale z drugiej strony po 3,5 roku pozostaje AUTO, KTÓRE JEŹDZI ZA OKOŁO 9 zł/100km PO MIEŚCIE!

Zapraszam na stronę: auta elektryczne albo samochody elektryczne


Obrazek



Obrazek

konto usunięte

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam

Interesuje mnie temat homologacji samochodu w którym zostanie zmieniony silnik spalinowy na elektryczny. Jakie trzeba przeprowadzić dodatkowe badania? Na podstawie czego może zostać dopuszczony do ruchu drogowego?

Tak przy okazji to koszt przejechania 100 km samochodem łącznie z amortyzacją akumulatorów (biorąc pod uwagę akumulatory litowe za ok 20 - 30 tyś zł). Wystarczy przeliczyć ich trwałość (cykle ładowania) na koszt pokonania 100 km i już nie jest to takie kolorowe :).

Pomysł ciekawy.

konto usunięte

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Nasz Peugeot 106 electrique został bez problemu zarejestrowany w Wydziale Komunikacji - tutaj jednak sprawa była jasna - auto jeździło już po Unii Europejskiej.
W Polsce mamy jednak przykłady zarejestrowanych już około 10 samochodów przerobionych z aut spalinowych na elektryczne. Oznacza to, że jest to jak najbardziej wykonalne (m.in. zrobili to studenci Akademii Morskiej w Gdyni oraz w Zielonej Górze studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego).
Mimo tego nasza firma będzie starała się w najbliższym czasie o uzyskanie homologacji.

Jeżeli chodzi o amortyzację akumulatorów:
Zestaw akumulatorów kwasowo-ołowiowych pozwalający przejechać około 100 km kosztuje powiedzmy 4500 zł. Taki zestaw pozwala na około 600 cykli (zależnie od wielu parametrów) ładowania i rozładowania. To nam daje 60.000 km na akumulatorach za 4500 zł. Czyli to daje 7,5 zł za amortyzację na każde 100 km.
Po 600 cyklach te akumulatory nie "psują się kompletnie" tylko zmniejsza się ich pojemność... to oznacza, że powoli zmniejsza się zasięg przejechany za każdym naładowaniem.

Do tego jeżeli akumulatory nie są rozładowywane do minimum za każdym razem, tylko często doładowywane, to ich żywotność również relatywnie rośnie (można przejechać wtedy np. nie 60.000 km ale 100.000 km na zestawie).

Jeżeli chodzi o akumulatory litowe (LiFePO4 są obecnie najciekawszą propozycją), to są one cztero- pięciokrotnie droższe, ale jednocześnie mają żywotność cztero- pięciokrotnie wyższą, więc finansowo wychodzi na to samo - około 7,5zł/100km.
Baterie litowe są lżejsze i mniejsze - przez to wygodniejsze w zastosowaniu w samochodzie elektrycznym. Nie są tak wrażliwe na warunki atmosferyczne, można je szybciej ładować i rozładowywać, są mniej wrażliwe na skrajne rozładowanie i przeładowanie, często mają wbudowany system kontrolujący poziom naładowania. Do tego są bardziej ekologiczne!
Dlatego polecam moim klientom właśnie ogniwa LiFePO4.

Zapraszam na stronę: auta elektryczne albo samochody elektryczne

Obrazek
Leszek Krzysztof Korolkiewicz

Leszek Krzysztof Korolkiewicz Marketing Manager,
publicysta
obywatelski, bloger,
umiar...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Uprzejmie proszę Autora wpisu "Nasz Peugeot 106 electrique został..." o kontakt prywatny na plenty[at]vbiz.pl.
(sprawa artykułów).

Pozdrawiam
Leszek Korolkiewicz z tutejszej Grupy

konto usunięte

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Zapraszam
http://www.melex.com.pl/news-107.html
Andrzej S.

Andrzej S. Konstruktor

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam
Proponuje SAMa na logo grupy, jest to jedyny pojazd el. którym swobodnie można poruszać się po mieści a na dodatek jest produkowany w kraju ;)

http://www.tvn24.pl/12692,1606736,0,1,auto-na-prad-mad...

Pozdrawiam
Wojciech Smorawiński

Wojciech Smorawiński Compensation &
Benefit Analyst,
Mercer (Polska) Sp.
z.o.o.

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam,

Na polskim rynku dostępne są skutery elektryczne firmy E-Max. Obecnie występują w dwóch wersjach:
1. E-Max 90S (zasięg do 60km) - cena 10,999zł
2. E-Max 110S (zasięg do 90km) - cena 12,999zł

Skuter elektryczny E-Max można rejestrować tak samo jak skutery spalinowe.

W razie pytań prosze o konatkt mailowy (wojciech.smorawinski@zero-zone.pl) i podeślę więcej danych technicznych lub odpowiem na pytania.

Pozdrawiam
Wojtek

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam serdecznie,
Do sprzedaży na terenie Polski wchodzi nowy produkt- elektryczne skutery marki Govecs. Firma w 2009 roku otworzyła we Wrocławiu swój zakład produkcyjny. Owocem wieloletnich doświadczeń i pracy grupy niemieckich i polskich inżynierów jest nowoczesny i ekologiczny pojazd który jest doskonałą alternatywą komunikacyjną i przyszłościowym rozwiązaniem ograniczającym zanieczyszczenie środowiska.
Obecnie w sprzedaży oferowane są w sumie 4 produkty: 1 z serii SC i 3 modele z serii SR.
Od niedawna nasze produkty oferowane są również na polskim rynku.
Jeżeli będziecie potrzebowali jakichkolwiek informacji służę pomocą, mój e-mail: mwasinski@govecs.com
pozdrawiam,
Marek
http://govecs.com
Emilia P.

Emilia P. HR, jezyk norweski,
angielski, szwedzki

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

a oto moj ulubieniec :)

http://www.youtube.com/watch?v=AMF2zn4IxLY
Tomek Atomek

Tomek Atomek \"Gold Hand\" +
techniczny, HEVENT
Centrum atrakcji.
Pryw...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Czołem!
Ja również mam pojazd elektryczny :) i to nie jeden...
Własnej konstrukcji rowery elektryczne napędzane 12 voltowymi silnikami od wentylatorów chłodnic samochodów typu Volkswagen III i Bus T4.
Silnik o mocy 450W bardzo dobrze nadaje się do napędu roweru.
Stosuje akumulatory ołowiowe typu ENERGY firmy Zap Piastów. To odpowiedniki akumulatorów trakcyjnych o gabarytach i zaciskach biegunowych odpowiadającym typowym akumulatorom samochodowym. Przy pojemności 100Ah mogę przejechać ponad 60 Km na jednym ładowaniu.
Właśnie jestem w trakcie przerabiania kolejnego roweru na elektryczny.
Doskwiera mi trochę brak dostępu do dobrze wyposażonego warsztatu... Wszystko robię w małym pokoju w mieszkaniu w bloku :P:P
Postaram się wrzucić jakieś foty.
Pozdrawiam!
Marek Kowalczyk

Marek Kowalczyk Specjalista do spraw
systemu ERP.,
Poszukiwnia Naftowe
"D...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam !!

Ja również własnoręcznie (w większości) wykonałem swój pojazd elektryczny. Jest to hulajnoga elektryczna 24V 7,2Ah. Prędkość maksymalna to około 22 km/h a zasięg to 16-18 km. Silnik o mocy 250W zakupiony ma allegro, regulator wykonany również własnoręcznie. W lecie idealny pojazd na dojazdy do pracy. Obecnie jestem w trakcie wykonywania zabudowy, aby można było jeżdzić w czasie deszczu. Koła są od mini-pocket-bike również dostępne na allegro w rozsądnej cenie. Całość kosztowałą około 700 zł - nie licząc mojej pracy.
Całość po złożeniu mieści się do Combi - w sedanie niestety zajmie jedno siedzenie.
[obrazek]
[obrazek]Marek Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 06.10.11 o godzinie 00:26
Marek Kowalczyk

Marek Kowalczyk Specjalista do spraw
systemu ERP.,
Poszukiwnia Naftowe
"D...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Witam !!

Umieszczam tu również filmy z testów drogowych roweru poziomego wspomaganego elektrycznie.

Silnik 1,3 kW, akumulatowy 2x 24V 5Ah.
Regulator modelarski.

http://www.youtube.com/embed/p4ZhNLUoSBU?hl=pl&fs=1Marek Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 06.10.11 o godzinie 00:41
Adam S.

Adam S. Marketing Manager

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Zapraszam do testów pojazdów elektrycznych SEGWAY.

Śnieg za oknem więc za chwilę ruszamy z jazdami terenowymi Segway'ami x2 po śnieżnym puchu!

O najbliższej akcji testowej informujemy na

http://facebook.com/SegwayPolska

oraz na http://segway.com.pl
Stanisław Chabros

Stanisław Chabros specjalista ds.
mechanicznych,
Polimex-Mostostal
S.A. -Z1...

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Pojazdy elektryczne na targach Poznań Motor Show 2012

http://www.samochodyelektryczne.org/pojazdy_elektryczn... W minionych dniach w Poznaniu odbyły się dwie połączone imprezy targowe związane z motoryzacją - Targi Techniki Motoryzacyjnej i Motor Show.

W minionych dniach w Poznaniu odbyły się dwie połączone imprezy targowe związane z motoryzacją - Targi Techniki Motoryzacyjnej i Motor Show. Na wystawie można było spotkać przynajmniej kilka pojazdów elektrycznych, z których największym zainteresowaniem wydawał się cieszyć nowy pojazd firmy Romet - model 4E. Niewielkie auto ma być dostępne w sprzedaży od czerwca i kosztować około 30 tys. zł.

TARGI MOTOR SHOW/ Komplementy dla Romet 4E http://www.arkus.com.pl/aktualnosci/art215.html Romet 4E zdobył również dobre opinie i komplementy podczas poznańskich targów Motor Show.

Z poważaniem

Stanisław Chabros

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

Hej ,
Zapraszam wszystkich kierowców do wypełnienia ankiety ! :)
Odpowiedzi pomogą mi bardzo w realizacji pracy inżynierskiej :)

https://docs.google.com/forms/d/1keWliUO6ZhDFkI-qpAEJZF...
Dagmara Lisiecka

Dagmara Lisiecka profesjonalizm i
doświadczenie

Temat: kto ma pojazd elektryczny?

O samochodach elektrycznych ciekawe rzeczy można przeczytać chociażby tutaj: http://przemyslowyportal.pl/elektryczny-samochod/
Jak się okazuje, wcale nie jest on nowym wynalazkiem, ba - nie jest nawet czymś nowym w motoryzacji. Jedno jest pewne - bez wątpienia jest to rozwiązanie ekologiczne i coraz bardziej dostępne, dzięki spadkowi kosztów produkcji baterii. Tego typu samochody są coraz powszechniejsze i myślę, że będą coraz częściej pojawiać się na naszych ulicach.

Następna dyskusja:

Pojazd elektryczny PO-EL




Wyślij zaproszenie do