Tomasz Wysocki

Tomasz Wysocki WYCENA NIERUCHOMOŚCI

Temat: silniki HDi - przebiegi

pytanie przede wszystkim do posiadaczy aut z silnikiem HDi 1,6 i 2,0.
jak się sprawują po przebiegu rzędu 150-200k km.?

niby wiem, że najważniejszy jest stan techniczny auta niż cyferki na liczniku i rocznik, ale jednak jakaś bariera psychologiczna istnieje jeżeli jest możliwość zakupu ładnego samochodu z takim przebiegiem.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

TOMASZ WYSOCKI:
pytanie przede wszystkim do posiadaczy aut z silnikiem HDi 1,6 i 2,0.
jak się sprawują po przebiegu rzędu 150-200k km.?

niby wiem, że najważniejszy jest stan techniczny auta niż cyferki na liczniku i rocznik, ale jednak jakaś bariera psychologiczna istnieje jeżeli jest możliwość zakupu ładnego samochodu z takim przebiegiem.

W jednym aucie 2004r. 2.0HDi 90KM - przebieg 166kkm, w drugim aucie z 2006r. 2.0HDi 163KM - przebieg nieco ponad 100kkm. W obu przypadkach przebiegi wciąż rosną a problemów jak nie było, tak nie ma. To są dobre, sprawdzone jednostki, które pod warunkiem odpowiedniego traktowania odwdzięczają się świetną kulturą pracy, dynamiką i bezawaryjnością.

Jeśli ktoś wie jak się obchodzić z silnikiem i turbiną (nie katuje zimnego silnika, po jeździe czeka kilka sekund przed wyłączeniem silnika itp.), do tego nie oszczędza na materiałach eksploatacyjnych i serwisie, który zna się na rzeczy, to raczej nie ma się czego obawiać. Warto się zatem przyjrzeć jak poprzedni właściciel jeździ i jak podchodzi do kwestii eksploatacji.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

A - jeszcze jedno. HDi są bardzo czułe na jakość paliwa. Osobiście polecam BP Ultimate, z tym paliwem nigdy nie mieliśmy problemu czego nie można powiedzieć o "paliwie" zatankowanym awaryjnie na innych stacjach (w tym Orlen i Lotos). Może to był zwykły pech i nieuczciwy właściciel stacji ale ja już wolę nie ryzykować :)
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

TOMASZ WYSOCKI:
pytanie przede wszystkim do posiadaczy aut z silnikiem HDi 1,6 i 2,0.
jak się sprawują po przebiegu rzędu 150-200k km.?

niby wiem, że najważniejszy jest stan techniczny auta niż cyferki na liczniku i rocznik, ale jednak jakaś bariera psychologiczna istnieje jeżeli jest możliwość zakupu ładnego samochodu z takim przebiegiem.

W silnikach 2.0 HDi wiele zależy od systemu paliwowego. Zatankowanie gorszego paliwa na systemie Siemensa kończy się wymianą pompowtrysków (przykład Peugeot). Znacznie lepszy jest silnik na systemie Boscha. Co przy naszym ,,udoskonalonym'' paliwie nie pozostaje bez znaczenia.
Tomasz Wysocki

Tomasz Wysocki WYCENA NIERUCHOMOŚCI

Temat: silniki HDi - przebiegi

o tym, że HDi wymaga dobrego paliwa faktycznie słyszę od każdego użytkownika. nieszczęsne (?) pompowtryskiwacze.

miałem okazję kupić naprawdę zadbane dwu-trzy letnie auta z silnikiem HDi (307, C4), importowane, tylko przebieg rzędu 150-170k km.

niby wygląda to ładnie tylko szukam argumentów do przełamania bariery psychologicznej dużego przebiegu.
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

TOMASZ WYSOCKI:
o tym, że HDi wymaga dobrego paliwa faktycznie słyszę od każdego użytkownika. nieszczęsne (?) pompowtryskiwacze.

miałem okazję kupić naprawdę zadbane dwu-trzy letnie auta z silnikiem HDi (307, C4), importowane, tylko przebieg rzędu 150-170k km.

niby wygląda to ładnie tylko szukam argumentów do przełamania bariery psychologicznej dużego przebiegu.

Przebieg przebiegowi nierówny, wszystko zależy od sposobu eksploatacji samochodu. Przy zakupie autka warto popytać i zorientować się przez kogo samochód był używany, jakie paliwo tankowane. Najlepiej na oglądanie wybrać się z kimś, kto się na tym zna. Wtedy może stwierdzić, że nawet przy dużym przebiegu autko jest coś warte. Dla jednego samochodu 250kkm to pestka, a inny już powoli zaczyna się kończyć. Samochody importowane np.z Niemiec zazwyczaj tankowane na dobrym paliwie, czasami doznają szoku po polskich specyfikach!
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

TOMASZ WYSOCKI:
o tym, że HDi wymaga dobrego paliwa faktycznie słyszę od każdego użytkownika. nieszczęsne (?) pompowtryskiwacze.

miałem okazję kupić naprawdę zadbane dwu-trzy letnie auta z silnikiem HDi (307, C4), importowane, tylko przebieg rzędu 150-170k km.

niby wygląda to ładnie tylko szukam argumentów do przełamania bariery psychologicznej dużego przebiegu.

Moim zdaniem warto się zastanowić nad takim autem (o ile faktycznie jest zadbane) - jeśli auta są importowane to z pewnością jeździły na lepszym paliwie (pewnie nawet lepszym niż nasze paliwa premium), jeździły też po lepszych drogach (nie mają zawieszenia do wymiany) a poza tym zapewne jeździły w trasie (jazda w trasie jest dla silnika znacznie lepsza niż krótkie przebiegi po mieście). Tak czy inaczej przed zakupem należy gruntownie sprawdzić samochód a w przypadku zakupu - cieszyć się z nowego nabytku :) Ludzie straszą wymianami turbin czy innych drogich elementów (HDi nie mają pompowtryskiwaczy!!!) ale aby je zajeździć to musiałbyś mieć albo wyjątkowego pecha albo pusto w głowie. Najczęściej jednak to naciąganie serwisu, bo przecież najłatwiej klienta skasować 6tys. za turbinę, podczas gdy wymiany wymaga jedynie czujnik za 150zł albo wężyk za 50zł (warto poczytać różne historie na forach typu http://peugeot-klub.pl). O ile nie lejesz do baku oleju rzepakowego albo mazutu tylko dobre paliwo i dbasz o turbinę to przebiegi rzędu 300-400tys. są spokojnie do osiągnięcia.
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

Maciej K.:
TOMASZ WYSOCKI:
o tym, że HDi wymaga dobrego paliwa faktycznie słyszę od każdego użytkownika. nieszczęsne (?) pompowtryskiwacze.

miałem okazję kupić naprawdę zadbane dwu-trzy letnie auta z silnikiem HDi (307, C4), importowane, tylko przebieg rzędu 150-170k km.

niby wygląda to ładnie tylko szukam argumentów do przełamania bariery psychologicznej dużego przebiegu.

Moim zdaniem warto się zastanowić nad takim autem (o ile faktycznie jest zadbane) - jeśli auta są importowane to z pewnością jeździły na lepszym paliwie (pewnie nawet lepszym niż nasze paliwa premium), jeździły też po lepszych drogach (nie mają zawieszenia do wymiany) a poza tym zapewne jeździły w trasie (jazda w trasie jest dla silnika znacznie lepsza niż krótkie przebiegi po mieście). Tak czy inaczej przed zakupem należy gruntownie sprawdzić samochód a w przypadku zakupu - cieszyć się z nowego nabytku :) Ludzie straszą wymianami turbin czy innych drogich elementów (HDi nie mają pompowtryskiwaczy!!!) ale aby je zajeździć to musiałbyś mieć albo wyjątkowego pecha albo pusto w głowie. Najczęściej jednak to naciąganie serwisu, bo przecież najłatwiej klienta skasować 6tys. za turbinę, podczas gdy wymiany wymaga jedynie czujnik za 150zł albo wężyk za 50zł (warto poczytać różne historie na forach typu http://peugeot-klub.pl). O ile nie lejesz do baku oleju rzepakowego albo mazutu tylko dobre paliwo i dbasz o turbinę to przebiegi rzędu 300-400tys. są spokojnie do osiągnięcia.

no to widocznie miałeś szczęście do samochodów, ale czasami nie jest tak różowo z silnikami. I skąd stwierdzenie, że HDi nie mają pompowtrysków! Bo wydawało mi się, że zakład mechaniczny kazał mi zakupić takowe do wymiany w silniku 2.0 HDi.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

Anna Szymkiewicz:
Maciej K.:
TOMASZ WYSOCKI:
o tym, że HDi wymaga dobrego paliwa faktycznie słyszę od każdego użytkownika. nieszczęsne (?) pompowtryskiwacze.

miałem okazję kupić naprawdę zadbane dwu-trzy letnie auta z silnikiem HDi (307, C4), importowane, tylko przebieg rzędu 150-170k km.

niby wygląda to ładnie tylko szukam argumentów do przełamania bariery psychologicznej dużego przebiegu.

Moim zdaniem warto się zastanowić nad takim autem (o ile faktycznie jest zadbane) - jeśli auta są importowane to z pewnością jeździły na lepszym paliwie (pewnie nawet lepszym niż nasze paliwa premium), jeździły też po lepszych drogach (nie mają zawieszenia do wymiany) a poza tym zapewne jeździły w trasie (jazda w trasie jest dla silnika znacznie lepsza niż krótkie przebiegi po mieście). Tak czy inaczej przed zakupem należy gruntownie sprawdzić samochód a w przypadku zakupu - cieszyć się z nowego nabytku :) Ludzie straszą wymianami turbin czy innych drogich elementów (HDi nie mają pompowtryskiwaczy!!!) ale aby je zajeździć to musiałbyś mieć albo wyjątkowego pecha albo pusto w głowie. Najczęściej jednak to naciąganie serwisu, bo przecież najłatwiej klienta skasować 6tys. za turbinę, podczas gdy wymiany wymaga jedynie czujnik za 150zł albo wężyk za 50zł (warto poczytać różne historie na forach typu http://peugeot-klub.pl). O ile nie lejesz do baku oleju rzepakowego albo mazutu tylko dobre paliwo i dbasz o turbinę to przebiegi rzędu 300-400tys. są spokojnie do osiągnięcia.

no to widocznie miałeś szczęście do samochodów, ale czasami nie jest tak różowo z silnikami. I skąd stwierdzenie, że HDi nie mają pompowtrysków! Bo wydawało mi się, że zakład mechaniczny kazał mi zakupić takowe do wymiany w silniku 2.0 HDi.

Tak to jest jak kobieta pojedzie do warsztatu (bez urazy) :) Już przecież pisałem o naciąganiu nieświadomych klientów przez kiepskie warsztaty. Pompowtryskiwacze mają silniki TDI (stąd charakterystyczny klekot), które to różnią się znacznie od HDi. W HDi jest pompa wysokiego ciśnienia, która podaje paliwo do listwy wtryskowej, skąd za pomocą oddzielnych wtryskiwaczy (sterowanych elektronicznie) paliwo jest bezpośrednio wtryskiwane do cylindrów. HDi ma zatem wtrysk bezpośredni (sterowany elektronicznie Common Rail) a TDI archaiczne pompowtryskiwacze (rozwiązanie mechaniczne). Które rozwiązanie jest lepsze pokazuje choćby polityka koncernu WAG, który idzie w ślady innych i rezygnuje z pompowtryskiwaczy na rzecz Common Rail'a, którego można już spotkać w niektórych TDI.Maciej K. edytował(a) ten post dnia 23.02.10 o godzinie 12:45
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

Niestety to ja miałam rację w sprawie tej awarii* nawet wtryskiwacze elektroniczne się psują*a zakład nie jest kiepski*tak się składa, że mam się kogo poradzić w sprawach mechanicznych* zdania: ,,tak to jest, jak kobieta'' nie skomentuję*)
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: silniki HDi - przebiegi

Warto te 150 - 200 k KM potwierdzić, choćby w fakturach naprawy lub po podaniu kodu VIN w stacjach obsługi. Silniki (liczniki) często są cofane do wartości mniej więcej z katalogów DECRA.
Tymbardziej, jeżeli silnik był należycie traktowany (dobre paliwo, regularne wymiany oleju, niegaszenie na chodzącej turbinie) przebieg w granicach 400 000 KM nie powinien być dla nich problemem (mówię o silniku 2,0 HDI PSA).
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

Anna Szymkiewicz:
Niestety to ja miałam rację w sprawie tej awarii* nawet wtryskiwacze elektroniczne się psują*a zakład nie jest kiepski*tak się składa, że mam się kogo poradzić w sprawach mechanicznych* zdania: ,,tak to jest, jak kobieta'' nie skomentuję*)

Niestety, nie mogłaś mieć racji w sprawie części do wymiany. Zauważ też, że nigdzie nie napisałem, iż wtryskiwacze nie mogą się zepsuć. Owszem, mogą się i zepsuć i zapchać (jak ktoś tankuje kiepskie paliwo). Wredny stałem się wtedy, gdy napisałaś, że HDi ma pompowtryskiwacze :D Rozumiem, że dla Ciebie nie ma znaczenia czy liczysz na abakusie czy na kalkulatorze i być może tego nie dostrzegasz ale między nimi jest pewna subtelna różnica, o której warto wiedzieć :)
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

Maciej K.:
Anna Szymkiewicz:
Niestety to ja miałam rację w sprawie tej awarii* nawet wtryskiwacze elektroniczne się psują*a zakład nie jest kiepski*tak się składa, że mam się kogo poradzić w sprawach mechanicznych* zdania: ,,tak to jest, jak kobieta'' nie skomentuję*)

Niestety, nie mogłaś mieć racji w sprawie części do wymiany. Zauważ też, że nigdzie nie napisałem, iż wtryskiwacze nie mogą się zepsuć. Owszem, mogą się i zepsuć i zapchać (jak ktoś tankuje kiepskie paliwo). Wredny stałem się wtedy, gdy napisałaś, że HDi ma pompowtryskiwacze :D Rozumiem, że dla Ciebie nie ma znaczenia czy liczysz na abakusie czy na kalkulatorze i być może tego nie dostrzegasz ale między nimi jest pewna subtelna różnica, o której warto wiedzieć :)

tak to jest jak ktoś się czepia(bez urazy) nawet mechanicy nie są konsekwentni i używają różnych określeń na te nieszczęsne wtryski*
więc ktoś, kto ma silnik HDi z Common Rail jak usłyszy, że ma kupić pompowtryski to wie o co chodzi i nie poucza pana mechanika: rozumiem, że dla pana nie ma znaczenia czy pan liczy na abakusie....
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: silniki HDi - przebiegi

Aniu, Maćku Wasze spory zajmują 70 % całego tematu. Teraz nie wnoszą już nic do rzeczy, a już napewno nie odpowiadają na pytanie zadane przez założyciela wątku.
Proszę przenieście spory na PW lub wymieńcie się numerami telefonów i dokończycie.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

Mam dwa HDi - jeden 2.0 90 w 307 z 2002 roku ma w tej chwili nastukane jakies 220kkm, drugi 2.0 136 => 165 w 407 z 2006 ma 165kkm i praktycznie zero problemow.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

Robert R.:
Warto te 150 - 200 k KM potwierdzić, choćby w fakturach naprawy lub po podaniu kodu VIN w stacjach obsługi. Silniki (liczniki) często są cofane do wartości mniej więcej z katalogów DECRA.
Tymbardziej, jeżeli silnik był należycie traktowany (dobre paliwo, regularne wymiany oleju, niegaszenie na chodzącej turbinie) przebieg w granicach 400 000 KM nie powinien być dla nich problemem (mówię o silniku 2,0 HDI PSA).

Na PKP jeden z klubowiczy ma dostep do infotec'a i sprawdza baze gwarancyjna... Jakies 80% aut ktore sa sprawdzane stan licznika dzis ma nizszy dzis niz mialo 2-3 lata temu.
Rekordem byla jakas 307 co 2 lata temu miala 250kkm a stala ze 3 tyg temu wystawiona jako ~150kkm
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: silniki HDi - przebiegi

150 KKM to częsty przebieg w dekrze, więc często "Tuning" licznika zatrzymuje się w tym położeniu.
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista;
Referat
Bezpieczeństwa i
Porządku Pub...

Temat: silniki HDi - przebiegi

Robert R.:
Aniu, Maćku Wasze spory zajmują 70 % całego tematu. Teraz nie wnoszą już nic do rzeczy, a już napewno nie odpowiadają na pytanie zadane przez założyciela wątku.
Proszę przenieście spory na PW lub wymieńcie się numerami telefonów i dokończycie.

co racja, to racja*naprawy samochodów wystarczająco dużo nerwów nadszarpią właścicielom, po co jeszcze na forum się o nie kłócić*
Tomasz Wysocki

Tomasz Wysocki WYCENA NIERUCHOMOŚCI

Temat: silniki HDi - przebiegi

generalnie w Polsce ciężko znaleźć auta z przebiegiem powyżej 200k km. szczególnie patrząc na VW, mercedesy czy bmw, dziesięcioletnie "igły", które mają "udokumentowane" 120k km. wystarczy je jednak porównać z ofertami choćby z mobile.de czy pogadać z kimś kto importuje samochody, żeby mieć jasność w kwestii przebiegów.

natomiast francuzy mają kiepską opinię (jeszcze) więc problem kręcenia chyba ich mniej dotyczy.

poza tym jak ktoś proponuje mi peugeota 2-3 letniego który na liczniku ma 100-120k km to raczej nikt tego nie kręcił.
co oczywiście nie oznacza że czujność należy wyłączyć :)TOMASZ WYSOCKI edytował(a) ten post dnia 25.02.10 o godzinie 08:29
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: silniki HDi - przebiegi

Niezbyt dokladnie czytales watek :-)
Marcin Kowalczyk:
Na PKP jeden z klubowiczy ma dostep do infotec'a i sprawdza baze gwarancyjna... Jakies 80% aut ktore sa sprawdzane stan licznika dzis ma nizszy dzis niz mialo 2-3 lata temu.

Francuzy w Polsce maja kiepska opinie, na zachodzie jest juz inaczej.

Co do przebiegow - na zachodzie wiekszosc klekotow ma roczne przebiegi 50-80kkm/rok ALE ze wzgledu na jakosc drog, oraz to ze czesto "robia" autostrady auta te sa w lepszym stanie niz te wytluczone w PL po 50kkm.

Moja 407 mam zamiar do konca roku dokrecic do jakis 220kkm i sprzedac (obecnie ma 165kkm)Marcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 26.02.10 o godzinie 00:08

Następna dyskusja:

206 1.4 HDI




Wyślij zaproszenie do