Temat: Problem 206 z motorkiem 2,0 /140KM
Ok, czyli to te same objawy co u mnie, i ten sam rocznik.
Przebieg nieco wyższy bo 121 000
U mnie wywala 2 komunikaty - "antipollution fault" i "catalytic converter fault"
W tej chwili silnik tak reaguje, już nie tylko przy dużej wilgotności, ale zawsze jak ostygnie do 0. Kiedyś rzeczywiscie latem nie było to tak odczuwalne albo mniej.
Jak nagrzeje się do ok.70 st wraca do normy zazwyczaj po przejechaniu 2-3km.
W ASO we Wrocławiu nie wiedzą dlaczego tak jest...a co lepsze jak odpalili auto to przybiegli i zapytali mnie co się dzieje z autem.
Pytałem różnych mechaników i żaden na 100% nie wie...co skutkuje tym, że można by wymienić pół auta.
co do czujnika, był jeden mechanik który to zaproponował. Natomiast inny podpiął pod komputer i stwierdził że temperaturę pokazuje prawidłowo.
Być może jest to 1 sonda (w tym autku są 2-przed i za katem).
Na kompie wyrzuciło że na zimnym silniku napięcie w 1 sondzie jest stałe a powinno "skakać". Po rozgrzaniu sonda zaczęła pracować.
Byli też i tacy co chcieli wymieniać cewkę, przewody, filtry paliwa, zawory, popychacze, wtryskiwacze, pompę oleju....
Jednym słowem cholera wie
Dodam, że po podpięciu pod komputer autko nie pokazuje żadnych błędów (przynajmniej w moim przypadku)
Jeśli jest tu ktoś kto wie jak to dziadostwo naprawić niech mówi.Ja walczę z tym cholerstwem już 2 lata
Na razie radzę sobie z tym w ten sposób, że na zimnym silniku staram się trzymać obroty 1500-2000. Pomaga autko się nie dusi.Po rozgrzaniu jest ok.
Jest niezłe forum
http://206club.net na którym problem był wiele razy poruszany...jednak bez wyraźnych konkretów.