Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Cześć

Mam pytanie.
Wg mnie strasznie długo nagrzewa mi się silnik do nominalnej temperatury. Przy temperaturach zewnętrznych rzędu 5-10 stopni nagrzanie się silnika zajmuje jakieś 15km (mniej więcej 15-20 minut jazdy).
Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?
Jeździłem kilkoma dieslami i nagrzewały się zdecydowanie szybciej (co najmniej o połowę krócej). Tak samo szybko stygnie silnik.

konto usunięte

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Może to będzie wskazówką. W mojej Vectrze B podobny problem był gdy miałem uszkodzony termostat. W Twoim przypadku może być tak że za wcześnie puszcza na duży obieg, stąd powolne nagrzewanie i szybkie wychładzanie. Nie wiem jak w Vectrze C ale w B łatwo to było zdiagnozować. A mianowicie. Włączasz silnik (wcześniej musi być zimny) i jeżeli w przeciągu chyba (5-10 minut tutaj nie pamiętam) zaczyna być ciepły wąż do chłodnicy a temp jeszcze nie jest optymalna (czyli po środku) oznacza że masz walnięty termostat. Warto poczytać o tego typu rzeczach na forach vectry.

http://forum.vectra-unlimited.pl/
http://forum.vectraklub.pl/

Powodzenia
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Dzięki za info. Samochód jest jeszcze na gwarancji, ale nie zgłaszałem tego. Chciałem najpierw się dowiedzieć czy to normalne czy nie. Kumpel ma taką samą vectre i też mówi, że długo się nagrzewa, ale wg mnie moja nagrzewa się baaaaaaaaaaaardzo długo :)
Tylko, że gdyby termostat był walnięty to silnik chyba w ogóle nie osiągał by temp. nominalnej. Miałem kiedyś w corolce uszkodzony termostat i właśnie nie osiągała temperatury nominalnej.

Pozdr.
F.Filip R. edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 20:12
Szymon Dembek

Szymon Dembek Enterprise IT
Solutions
Developer/Designer

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

WItam,

Mam ten sam silnik w Astrze III, objawy dokładnie takie same, teraz jest zima na całego i przez pierwsze 10 minut jazdy marzne. Myslę że to przypadłość tego silnika...
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Szymon Dembek:
WItam,

Mam ten sam silnik w Astrze III, objawy dokładnie takie same, teraz jest zima na całego i przez pierwsze 10 minut jazdy marzne. Myslę że to przypadłość tego silnika...


Może warto na grilla jakiś karton włożyć przy dużych mrozach ? :)
Tak jak się to robiło w polonezach i ładach np. :)
Dzisiaj na dystansie 25km do pracy, przy -12stopni na dworze silnik nie doszedł do temp. pracy nominalnej.

Pozdr.
F.
Łukasz Cieślik

Łukasz Cieślik Kierownik zespołu,
Park Narodowy
\"Ujście Warty\"

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Witam.

Odpowiedź może trochę spóźniona ale mam nadzieję, że pomoże.
To typowe dla tego typu silnika diesla. Model o oznaczeniu Z19DTH rzeczywiscie potrzebuje więcej czasu na nagrzanie się conajmniej do 80 st. C. Więc objawy przez Ciebie opisywane są całkiem do przyjęcia. Niemniej jednak polecam podłączenie się pod komputer celem zdiagnozowania i wykluczenia ewentaulnych usterek z systemem chłodzenia.

Pozdr.
Ł.
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Łukasz Cieślik:
Witam.

Odpowiedź może trochę spóźniona ale mam nadzieję, że pomoże.
To typowe dla tego typu silnika diesla. Model o oznaczeniu Z19DTH rzeczywiscie potrzebuje więcej czasu na nagrzanie się conajmniej do 80 st. C. Więc objawy przez Ciebie opisywane są całkiem do przyjęcia. Niemniej jednak polecam podłączenie się pod komputer celem zdiagnozowania i wykluczenia ewentaulnych usterek z systemem chłodzenia.

Pozdr.
Ł.

Nie taka spóźniona, bo zostało mi jakieś 1000km do przeglądu :)
więc na wszelki wypadek zwrócę panom w serwisie na to uwagę.
Znasz może jakieś inne bolączki Vectry C 1.9 CDTI 150KM? Czytałem coś o upalających się stykach lamp, awariach kolektora itd.
W każdym razie dzięki za odpowiedź:)

Pozdrawiam
Filip
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Ja co prawda mam inny silnik, więc tej kwestii nie poruszę lecz co do styków lamp... potwierdzam w całej rozciagłości tematu. Masa w tylnej lampie mi sie "ujarała" w kostce!

To chyba kwestia tego, że w tylnej lampie są tylko 20 Watowe (jednożarnikowe) żarówki i wszystko idzie na małym cieniutkim kabelku masowym! O dziwo pozycje też sa na 20-tkach .... z czego wnioskuję ża zarówno pozycje jak STOP róznicowane są elektronicznie! Bo pozycje mam 4-szt z czego 2-ie święcą też jako STOP!
Taki wynalazek:-)))
Łukasz Cieślik

Łukasz Cieślik Kierownik zespołu,
Park Narodowy
\"Ujście Warty\"

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Konkretnie co do samego modelu Vectra C ciężko mi się odnieść, albowiem użytkuję na codzień Signum 1.9 CDTI 150 KM, tak więc mogę ewentualnie wskazać bolączki tegoż konktenego modelu.
Znane mi są przypadki rozszelnienia kolektora w modelach wyposazonych w ten silnik oraz problemy z filtrem cząstek stałych - na całe szczęście nie z autopsji :)
W signum dość często występującą usterką jest wadliwa praca zespołu AFL - doświetlanie zakrętów. Problem z modułami zamontowanymi bezpośrednio na wahaczu, które ulegają usterkom na skutek braku przewodności na stykach bezpośrednio narazonych na warunki atmosferyczne.
Poza tym mogę szczerze pochwalić ten silnik. Eko + Power :)

Pozdr.
Szerokiej drogi!
Ł.
Krzysztof W.

Krzysztof W. radca prawny/Partner
zarządzający
Kancelaria Lawards
Sule...

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

U mnie ten sam silnik i model i też długo się nagrzewa. Szczególnie, gdy nie chcę meczyć namarzniętego silnika i jadę na obrotach poniżej turbo. Wtedy i 20 km nie sytarczy do osiągnicia temp. optymalnej.
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Krzysztof W.:
U mnie ten sam silnik i model i też długo się nagrzewa. Szczególnie, gdy nie chcę meczyć namarzniętego silnika i jadę na obrotach poniżej turbo. Wtedy i 20 km nie sytarczy do osiągnicia temp. optymalnej.

Z tego co mi wiadomo turbina działa cały czas gdy pracuje silnik. Jednakże przy niskich obrotach praca ta jest na tyle mało wydajna, że jest nieodczuwalna.
Rozumiem, że chodzi Ci o jazdę z obrotami poniżej wyraźnego (odczuwalnego) zadziałania turbiny?
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Filip nie czepiaj się szczegółów... wszyscy zainteresowani wiedzą o co qaman...:-)))
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Grzegorz K.:
Filip nie czepiaj się szczegółów... wszyscy zainteresowani wiedzą o co qaman...:-)))
Nie czepiam się tylko chciałem się upewnić :)
W końcu wszechwiedzący nie jestem :)

Pozdr.
F.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Filip R.:
Grzegorz K.:
Filip nie czepiaj się szczegółów... wszyscy zainteresowani wiedzą o co qaman...:-)))
Nie czepiam się tylko chciałem się upewnić :)
W końcu wszechwiedzący nie jestem :)

Pozdr.
F.

Przecież żartowałem!!!

:-))))
Jacek Dziubak

Jacek Dziubak Główny Specjalista
Compensation &
Benefits

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Filip R.:
więc na wszelki wypadek zwrócę panom w serwisie na to uwagę.
Znasz może jakieś inne bolączki Vectry C 1.9 CDTI 150KM? Czytałem coś o upalających się stykach lamp, awariach kolektora itd.
W każdym razie dzięki za odpowiedź:)

Pewnie to nie pocieszy, ale kolektor (cięgło klap wirowych) pada dość często. I to nie tylko w 1,9 CDTI 150 KM. Mam Vectrę 1,9 CDTI 120 KM i przy 89 tys. przebiegu też padło cięgło... Podobno to problem z plastykowymi rolkami na których chodzi cięgło.
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: długie nagrzewanie się silnika - vectra C 1.9CDTI 150KM

Jacek Dziubak:
Filip R.:
więc na wszelki wypadek zwrócę panom w serwisie na to uwagę.
Znasz może jakieś inne bolączki Vectry C 1.9 CDTI 150KM? Czytałem coś o upalających się stykach lamp, awariach kolektora itd.
W każdym razie dzięki za odpowiedź:)

Pewnie to nie pocieszy, ale kolektor (cięgło klap wirowych) pada dość często. I to nie tylko w 1,9 CDTI 150 KM. Mam Vectrę 1,9 CDTI 120 KM i przy 89 tys. przebiegu też padło cięgło... Podobno to problem z plastykowymi rolkami na których chodzi cięgło.

O tym właśnie czytałem. Ciekawe kiedy mi padnie. Mam teraz bodajże przebieg około 84 tys. km i zostało mi jeszcze 7 miesięcy gwarancji...

Pozdr.
F.

Następna dyskusja:

Sprzedam Vectra 1.9CDTI 150...




Wyślij zaproszenie do