Ania K.

Ania K. faktoriasmaku.pl

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Witam.
Jechałam wczoraj z mężem naszą asterką, (Opel Astra 1,7 TDi 1993) i zdarzyła nam się przykra rzecz.
Przy wolnych obrotach i hamowaniu przed zakrętami lub skrzyżowaniem silnik się dławił i gasł. Gdy już odpalił i jechał to strasznie mulił, brak było tego ciągu który jest zazwyczaj. Nie wchodził na obroty. Jak już na nie wszedł to nie miał siły ciągnąć.
Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z napisem ABS.
Kolejne wciśnięcie sprzęgła i znowu gasł.
Muszę powiedzieć też, że z racji tego, że z kasą krucho zatankowaliśmy dzisiaj bio-diesla...
Proszę o wskazówki - co to może być?
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Po pierwsze to silniki TDI stosuje Volkswagen..... a Opel ma między innymi DTI.....DTH, DTL, DTR CDTI itp...

Po drugie, chytry dwa razy traci masz oszczędność z Bio diesla....
Po trzecie, tylko i wyłącznie wizyta na kompie.... bez tego nici z diagnozy, być może parafina w filtrze paliwa....
Kiedyś opisywałem tu na forum przypadek nowego Forda C-maxxa który po 1-krotnym zatankowaniu eko diesla zakończył epizod naprawa wtrysków za 7 tys PLN.....

Ja bym spuścił tą zupę, przeczyścił układ paliwowy zmienił filtr zalał porządnym ON i zobaczył czy jeszcze go boli...

Na rzeczy tanie mnie nie stać, jestem zbyt biedny.... tak mówią !!!!Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 08.02.09 o godzinie 16:41
Ania K.

Ania K. faktoriasmaku.pl

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Dzięki za pomoc.
Chyba tak zrobimy - pospuszczamy to cholerstwo i zobaczymy czy jeszcze boli...
A silnik na pewno TDI - jak wół na samochodzie napisane TDI i intercooler ;) To silnik produkcji Isuzu. :)

Wcześniej zdarzało nam się tym bio-d tankować, i nie było takich jazd...

Jeszcze raz dzięki. :)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Ok.
Na samochodzie, znaczy na tylnej klapie? A co w dokumentach figuruje? Bo na tylnej klapie to ja sobie moge 4,2 quatro nakleic ... ale czy to prawda to juz inna historia. Każdy koncern lub grupa maja swoje oznaczenia silników. TDI to Volkswagen, Opel to te co wymieniłem wcześniej a na ten przykład Ford ma TDCI a francuzy np. HDI. Wiem sam widziałem TDI koślawo naklejone na Oplu..... ludzie po prostu sie nie łapia a poza tym nawet w ogłoszeniach czesto głupoty pisza. Mniejsza o większość......

Napisz raczej jak sobie poradziliście z silniczkiem bo ten model jest fajniutki ... dopóki jeździ. Jak staje to juz nie jest taki milutki....
Ania K.

Ania K. faktoriasmaku.pl

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

No mniejsza o większość ;)

Jeszcze sobie nie poradziliśmy. Wczoraj zapiernicz cały dzień, dopiero dzisiaj chłop leci do mechanika.
Najgorsze jest to, że mieszkamy jakieś 30 km od niego, a bliżej nie znamy nikogo godnego zaufania. Oby mu się chciało holować...

Napiszę co i jak, gdy już będę wiedziała co boli. :)

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Tak jak kolega pisze,spuscic ropke i koniecznie wymienic filtr,znam takich co juz tak mieli.a tak nawiazujac do oznaczen kolega mial golfa III na tylnej klapie 1,8 TDCI (oznaczenie forda),pod maska 1,6 benzyna no i oczywiscie w gazie :)czego to ludzie nie wymysla. NIE OSZCZEDZAJMY NA PALIWIE!!!!!!!
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Grzegorz K.:
Ok.
Na samochodzie, znaczy na tylnej klapie? A co w dokumentach figuruje? Bo na tylnej klapie to ja sobie moge 4,2 quatro nakleic ... ale czy to prawda to juz inna historia. Każdy koncern lub grupa maja swoje oznaczenia silników. TDI to Volkswagen, Opel to te co wymieniłem wcześniej a na ten przykład Ford ma TDCI a francuzy np. HDI. Wiem sam widziałem TDI koślawo naklejone na Oplu..... ludzie po prostu sie nie łapia a poza tym nawet w ogłoszeniach czesto głupoty pisza. Mniejsza o większość......

Napisz raczej jak sobie poradziliście z silniczkiem bo ten model jest fajniutki ... dopóki jeździ. Jak staje to juz nie jest taki milutki....

jeśli chodzi o silnik,to po pierwsze oznaczenie nie robi różnicy, w kazdym wypadku ogólnie chodzi o Turbo Diesla.
Po drugie jest to dilnik TDi SOHC, ze stajni Isuzu,Astra miała i Oplowskiego 1.7 i od isuzu,który różni się między innymi oznaczeniem,paroma pierdułkami, miejscem umiejscowienia turbosprężarki,kompem i mocą.

a co do problemu-ta jednostka jest dosyć mocno napakowana elektroniką.Kontrolka moze się palić przez wariacje czujnika przy kole,czy zaśniedziałe kable.
Problemy z wolnymi obrotami mogę być związane ze złym kątem wtrysku i składem mieszanki,przekaźnikiem kompa wtrysku do EGR i oczywiście zaworkiem regulującym wolne obroty (który jest niestety bardziej bardziej schowany niż ZBJ w silnikach benzynowych ).
Dla tego niestety nie obejdzie sie bez pójścia do specjalisty- regulacja tych miejsc wymaga odpowiedniej wiedzy fachowej.
Pozdrawiam :)Dorota Strzelczyk edytował(a) ten post dnia 27.02.09 o godzinie 18:46
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Dorotko, jestem pod wrazeniem. Az mnie zatkało. Gdyby wiecej kobiet prezentowalo tak rozległa wiedze mechaniczna jak Ty to świat byłby łatwiejszy, ale za to my faceci bylibyśmy Wam kobietom zupełnie niepotrzebni...."prawie"...

Pozdrawiam i przyjmuje reprymende z godnościa, choć w gruncie rzeczy to opisaliśmy chyba to samo, z tym że ja jak dla "laika" natomiast Ty to juz wyższa półka.

:-))))
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: 1,7 TDi Isuzu - gaśnie na wolnych obrotach.

Grzegorz K.:
Dorotko, jestem pod wrazeniem. Az mnie zatkało. Gdyby wiecej kobiet prezentowalo tak rozległa wiedze mechaniczna jak Ty to świat byłby łatwiejszy, ale za to my faceci bylibyśmy Wam kobietom zupełnie niepotrzebni...."prawie"...

hehe-ciekawe podejście,w szczególności,ze sami jesteśmy przykładem,ze czy facet,czy baba można się znać na mechanice lub nie.Cała filozofia-według mnie nie ma zaleności płciowej-jedyna zaleznośc jest w różnicy siły-faktycznie w Polsce w zasadzie prawie 100% warsztatowców to mężczyźni i bardzo trudno kobiecie wbić się do warsztatu na praktyki. Jednak poza ludźmi pracującymi w w warsztatach, to nie płeć uzależnia możliwość rozwoju wiedzy i doświadczenia mechanicznego. Sama mam wiele znajomych które znają się na rzeczy,czy po prostu interesują się tematem,owiele zresztą mniej niż mężczyzn (poza klubami motoryzacyjnymi,strikte technicznymi). W życiu codziennym zdarza mi się może raz na pół roku,albo rok poznać mężczyznę,który wie coś więcej o samochodzie niż jak wymienić świece,czy naładować od kogoś aku.
Mam tez najomą w aso- z jej doświadzcenia wynika,że nie zaleznie czy facet,czy baba,ludzka wiedza na ten temat zazwyczaj się kończy na wiedzy o pojemności swojego silnika- reszta to dla większości ludzi czarna magia (zresztą nie dziwie się,ludzie mają zazwyczaj po prostu inne rzeczy do roboty,niż fascynacje ilością zaworów w silniku swojego samochodu)

Pozdrawiam i przyjmuje reprymende z godnościa, choć w gruncie rzeczy to opisaliśmy chyba to samo, z tym że ja jak dla "laika" natomiast Ty to juz wyższa półka.

:-))))
po prostu powiedzmy sobie szczerze-Turbo Diesel to fałszywa oszczędność. Za dużo w nim elektroniki i ze wszystkim trza latać po specjalistach.
Ja osobiście wolę paroletnią benzynkę pod młotek i kluczyk-może mi spala 11-12l/100km,ale przynajmniej mam wszystko pod kontrolą a wymiany kosztują mnie tylko tyle,ile wydam na części...Dorota Strzelczyk edytował(a) ten post dnia 01.03.09 o godzinie 17:23

Następna dyskusja:

ASTRA II 1,7 DTI 16V ISUZU ...




Wyślij zaproszenie do