Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Zla jakosc paliwa

wyginały się kolektory dolotowe od temperatury? hmm o ile dobrze pamiętam to różnica w komorze spalania jest jakieś 150 stopni wyższa od Pb z czego większość idzie w wydech (w końcu silniki zasilane lpg nie grzeją się jakoś szczególnie ot tak) ale na kolektorze dolotowym to mooże będzie z 50 stopni różnicy (w końcu jest cały czas chłodzony) więc jak takie jaja się działy to świadczy o fatalnej jakości materiału z jakiego był wykonany kolektor. Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, a mam kolegę który parę miesięcy pracował w ASO Toyoty, zapytam może coś wie na ten temat.. W jakich silnikach konkretniej to występowało?

Temat: Zla jakosc paliwa

Mateusz B.:wyginały się kolektory dolotowe od temperatury? hmm o ile dobrze pamiętam to różnica w komorze spalania jest jakieś 150 stopni wyższa od Pb z czego większość idzie w wydech (w końcu silniki zasilane lpg nie grzeją się jakoś szczególnie ot tak) ale na kolektorze dolotowym to mooże będzie z 50 stopni różnicy (w końcu jest cały czas chłodzony) więc jak takie jaja się działy to świadczy o fatalnej jakości materiału z jakiego był wykonany kolektor. Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, a mam kolegę który parę miesięcy pracował w ASO Toyoty, zapytam może coś wie na ten temat.. W jakich silnikach konkretniej to występowało?


Sam pracowałem w ASO w Toytoyu ;) i z tego co pamiętam to było to na początku montowania, czyli pierwsze silniki vvt-i (modele corolli poprzedniej gen po faceliftingu). Były montowane w nowych samochodach i Toytoy dawał na to gwarancję, więc wszystkie problemy były usuwane na gwaracji (do póki trwała).

konto usunięte

Temat: Zla jakosc paliwa

jakim ja kiedys bylem kobinatorem, jakie niestworzone rzeczy potrafilem zrobic... i tu wywod o gazie...

jednym z moich samochodow byl golf III, zasilany najzwyczajniejszym silnikiem 1,8 90 KM. pewnego dnia doszedlem do wniosku, ze to stanowczo za malo jak dla mnie. w poczatkowej fazie mial byc wsadzony po prostu silnik 2.0 16v, lecz to byloby zbyt malym wyzwaniem. postanowilem poczuc atmosfere monster garage i wydlubac cos samemu. po wielu miesiacach zebralem wszystkie potrzebne elementy i tak oto powstala dosc dziwna hybryda. samochod otrzymal nowa glowice od golfa G60, z niego tez pochodzil uklad zasilania paliwowego. w zwiazku z powyzszym przerobilem samochod z monowtrysku na wielopunkt, dodatkowo pojawil sie tez walek catcams, zostal zalozony oczywiscie stozkowy filtr powietrza i ... to wszystko bylo zasilane LPG. tak wlasnie bylo, pomimo ze dolot powietrza byl z dosc upierdliwym przeplywomierzem klapkowym (notabene zaadaopotowanym z bmw 325). aby wszystko sprawnie dzialalo zamiast standardowego miksera zostal zalozony BLOS produkowany przez BRC. nie bylo zadnych problemow z ta instalacja. kilka razy prychnela, ale bylo to spowodowane padajaca cewka. po zalozeniu nowej cewki nigdy sie to nie powtorzylo. w dodatku ten samochod mial zalozony gaz przy 120 kkm, ja zdejmowalem gore przy ok 210 kkm i wszystko bylo tam ok. sprzedawalem go przy przebiegu 280 kkm i tez bylo ok. samochod caly czas jezdzil na oleju syntetycznym.

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Zla jakosc paliwa

Polecam Statoil

konto usunięte

Temat: Zla jakosc paliwa

Robert Noworolski:
Przemku, ja powiem tak: osobiście w wyborze paliwa kieruję się marką i jak na razie się nie zawiodłem. Moja poczciwa Accord 2.0 TDI '96 zawsze tankowała na Shell'u, a od wprowadzenia V-power diesel tylko to jada. Czasem się mi zdarzy BP ultimate diesel. Żadnych problemów... nigdy. I jeszcze mi nikt nie dementował informacji, że V-powera diesla ściągają z Niemiec, czym Shell się chwali i co na mnie akurat bardzo działa...

zgodzę się... tylko z V-Power Diesel jest jeden problem, nie na każdym shellu da się go kupić... tak więc okazjonalnie BP-Ultimate Diesel. Nawet w najnowszej technologii opartej o filtr cząstek stałych (scenic 1,9 dci 130 km) czuć bardzo dużą różnicę, szczególnie na dłuższej trasie, jak sie dieselek porządnie rozgrzeje :)))
Michał B.

Michał B. Projektant w IT

Temat: Zla jakosc paliwa

Mateusz B.:
tak? zgadnij czym był zasilany pierwszy silnik spalinowy o zapłonie iskrowym :)
a później podaj mi jakiś sensowny najlepiej techniczny ergument uzasadniający stwierdzenie gaz=zło bo w slogany to ja już daaawno nie wierze :)

duzo wyższa temperatura spalania???
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Zla jakosc paliwa

wyższa tak, dużo nie, jeśli masz sprawny układ chłodzenia to różnica jest pomijalna..
Michał G.

Michał G. driving instructor

Temat: Zla jakosc paliwa

Przemysław M.:
Ostatnio niestety doswiadczylem tego na wlasnej skorze. Samochod tankowalem glownie na statoil, czasem zdarzyla mi sie bliska lub orlen (jedno i to samo). moje zdziwienie wywolywal fakt, ze na paliwie orlenowskim jest mniejsza konsumpcja, ale jakos zbytnio glowy sobie tym nie zatruwalem. zaraz po nowym roku robilem trase po Polsce ca 1500 km i tankowalem sie tylko i wylacznie na statoil. jakiez bylo moje zdziwienie, gdy po trzecim tankowaniu samochod przestal ciagnac do odciecia. w okolicach 3 tys obr zaczynal sie krztusic. ekonomizer pokazywal w tym momencie spalanie 0 l/100 km. zaniepokojony tym faktem i kuszony szansa szybkiego wyleczenia pojazdu zatankowalem do oporu (ca 20l) i nalalem uszlachetniacza STP. po kolejnych 4 km wszystko wrocilo do normy. niestety, kiedy wyjezdzilem rzeczone 20l samochod znow zaczal fiksowac. teraz juz niby odciecie bylo wyzej, ale niestety szarpanie nie jest przyjemnym efektem. podjechalem wiec do najblizszego sklepu aby zakupic jakis porzadny srodek i znow sie pomeczyc. niestety, spod sklepu samochod odjechal na lawecie. na serwisie diagnoza byla jednoznaczna - zatarta pompa zasilajaca, ze wzgledu na zla jakosc paliwa.
polecilem zatankowac po wymianieni pompy samochod nowym paliwem na BP. poniewz byl on testowany przez pracownikow serwisu i moja skromna osobe, wiec mial podwyzszone spalanie w okolicach 9,2 l. drugie tankowanie znow zrobilem niestety na statoil (na stacji na ktorej jeszcze nie tankowalem) i tu zdziwienie. spalanie przy umiarkowanej jezdzie osiagnelo 9,7 l. normalnie szok. az tak duzo jeszcze nigdy ten samochod nie palil.
pytanie jest nastepujace. gdzie sie tankowac? bo jak widac drogo nie znaczy dobrze.


Otóż miałem podobną sytuację, tyle, że tankowałem na Orlenie PB 98.
...... i najpierw auto zaczęło dusić się między 2000/3000 obrotów na poziomie w baku 1/4 czy 1/5 pojemności. .......... któregoś pięknego dnia w podróży służbowej pod Kraków auto odmówiło wogóle posłuszeństwa.
Skończyło się u mechanika i na wysokim rachunku.
Omijam Orlen od jakiegoś czasu z daleka. zmieniłem stację na BP, było lepiej. A po jakimś czasie stwierdziłem, że bez sensu jest przepłacać o 10% ceny na litrze (tak jakby wszystkie stacje BP, Orlen Lotos Shell, itp były w czymś lepsze od pozostałych - nie licząc stacji gdzieś na uboczu z rozwadnianym paliwem) Teraz tankuję na Neste. Jest dużo taniej, a jakościowo też jest dobrze. (chociaż nie wiem czy to prawda, ale Neste ma coś wspólnego z Orlenem)
Ireneusz B.

Ireneusz B. Lubuski Zarząd
Melioracji i
Urządzeń Wodnych

Temat: Zla jakosc paliwa

Witam
Ja mam następujące doświadczenie z paliwem na Shell'u. Tankuję w tej samej miejscowości (2 stacje) diesel zwykły bez żadnych polepszaczy. Stwierdziłem, że po zatankowaniu na jednej z nich auto jest jakby bardziej "drętwe". Przepytałem obsługę stacji o zaopatrzenie w paliwo. Mają z tych samych cystern i obie stacje są stacjami z nowymi zbiornikami. Po dyskusji nad niemożliwością odczuwania jakiejś różnicy w paliwie, jednego z panów z obsługi olśniło. Okazuje sie, że na stacji, której paliwo wydawało się lepsze, częściej je dostarczają bo tankuje się dużo ciężarówek.
Wniosek - paliwo leżakujące w zbiornikach jest na okrągło "świeże" częściej dotankowywane. Jest stale świeże i może to ma znaczenie przy utrzymaniu parametrów optymalnych, które lubi moje 2,1 turbo D.
Pozdrawiam
I.B.

Następna dyskusja:

Tanie paliwa, gdzie warto t...




Wyślij zaproszenie do