Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: z cyklu - co kupić :)

zerkałem też na mazdy... 3 i 6 z 2000cznego.. kwestia jak u nich z bezawaryjnością.. znalazłem w necie trochę opinii, że te diesle lubią też spalać olej (niekoniecznie napędowy).
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Andrzej Banachowicz:
zerkałem też na mazdy... 3 i 6 z 2000cznego.. kwestia jak u nich z bezawaryjnością.. znalazłem w necie trochę opinii, że te diesle lubią też spalać olej (niekoniecznie napędowy).
w benzynie też znajdziesz (nie wiem jak tolerują gaz)nawet nowsze, ale o awaryjność nie masz co się obawiać.
Piotr G.

Piotr G. moto kombinator

Temat: z cyklu - co kupić :)

ale o awaryjność nie masz co się obawiać.

Ależ oczywiście..... tylko malutki defekt w silnikach diesla polegający na zapychaniu smoka olejowego, czego skutkiem jest brak smarowania silnika i jego zatarcie. Temat zanany i wałkowany na wszystkich forach mazdy.

Zobacz ile mazd 6 (diesli) jest sprzedawanych na zachodzie z zatartym silnikiem.
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: z cyklu - co kupić :)

to może od tego ta opinia że olej spalają
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Arkadiusz Grabowski:
ale o awaryjność nie masz co się obawiać.

Ależ oczywiście..... tylko malutki defekt w silnikach diesla polegający na zapychaniu smoka olejowego, czego skutkiem jest brak smarowania silnika i jego zatarcie. Temat zanany i wałkowany na wszystkich forach mazdy.

Zobacz ile mazd 6 (diesli) jest sprzedawanych na zachodzie z zatartym silnikiem.
pisałem o benzynie. wyraźnie zresztą.
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: z cyklu - co kupić :)

W mazdzie zarówno 6 jak i 3 jest juz niestety skopane zabezpieczenie antykorozyjne i potrafią dość szybko łapać rdzę na nadkolach i progach.

konto usunięte

Temat: z cyklu - co kupić :)

z 2000 to chyba mazdę 323 albo 626. mazda 3 jest dopiero 0d 2004 roku, a 6 od 2002, jeśli mnie pamięć nie myli.

323 oraz 626 problemów z korozją nie mają, natomiast 6 mają, ale z początków produkcji (zzera tylne nadkola)
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: z cyklu - co kupić :)

z drugiej strony nastaw się raczej na dłuuugie poszukiwania...
Szukałem z podobnymi założeniami i minimalnie wyższym budzetem około 3 miesięcy. na szczęscie miałem do dyspozycji warsztat i kilku życzliwych mechaników. Kazde auto które oglądałem ( około 20 sztuk) wjezdzało na podnośnik i jazda...
Praktycznie w kazdym przypadku miałem wrazenie że w ogłoszeniu jest inny samochód... Nie chce generalizowac ale w ogłoszeniu sciema na sciemie. Byle by klient przyjechał to jakos pójdzie...
Rozpierniczone zawieszenia ( auto prowadzi sie idealnie nic nie stuka nic nie puka), lejaca turbospręzarka ( zaskakująca dynamika) , całkowity brak sprzegła ( wszystkie cześci wymieniane na bierząco), oszustwa na rozrzadzie ( po dużym przeglądzie oleje filtry rozrząd), rude zzerające KAŻDY element auta ( posiada 2 ogniska rdzy na nadkolach po ok 2 cm).
Oczywiście oszustw licznkowych nie licze. wnetrze wytarte jak po 20 latach pracy w bombaju na taxi a przebieg 120 tys ( sprzwdzony przebieg- ksiażka serwisowa)

Na twoim miejsu zamiast poszukiwania co koupić poszukał bym OD KOGO kupić.
Być może ktos ze znajomych z dobra opinią motoryzacyjną coś sprzedaje... bo baaardzo łatwo o wtopę- praktycznie nie spotkałem auta zgodnego z opisem...

PS Ktos z forum sprzedaje chyba zadbana Lancię Lybre. BTW całkiem przyjemne autko- sam się zastanawiałem ale u mnie w rodzinie tylko kombi ze wzgledu na psy...

PS 2. nie ma co się bać samochodów legend pt "panie tego się nie kupuje" Miałem 3 takie modele ( Lancia kappa, Opel Fronterea, aktualnie Omega), znajomi tez kilka i bez problemów... a mozna kupić fajne auto dużo taniej niz "sprawdzone konstrukcje" :)

Temat: z cyklu - co kupić :)

@Arkadiusz Piotr Zakrzewski
Focusy gniją i to jest fakt. I i II generacja i Mondeo Mk III miały skopaną technikę zgrzewania blach drzwi i klap i 90% egzemplarzy albo miało je już naprawiane albo będzie miało.
Ja bym się trzymał Opla - Astra II w gazie, każdy kowal naprawi a części kupisz za drobne znalezione na dnie kieszeni.

konto usunięte

Temat: z cyklu - co kupić :)

Marek Woźniak:
@Arkadiusz Piotr Zakrzewski
Focusy gniją i to jest fakt. I i II generacja i Mondeo Mk III miały skopaną technikę zgrzewania blach drzwi i klap i 90% egzemplarzy albo miało je już naprawiane albo będzie miało.

Proszę powiedz, kiedy mój 7letni Mondek zacznie gnić?
Bo jakoś częściej rude widzę na Oplach niż na Fordach (pomijam Escorty).

Temat: z cyklu - co kupić :)

Jolanto, to są moje obserwacje po 2,5 roku pracy w ASO Forda, nie chcesz to nie wierz. Poza tym jak przeczytasz ze zrozumieniem, to zobaczysz, że napisałem o 90%. Co do Opli, to problem korozji udało im się w miarę ogarnąć, od czasów Astry F i Vectry B.

P.S.

Ja naprawdę lubię Fordy, żeby nie było :)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Marek S.:
z 2000 to chyba mazdę 323 albo 626. mazda 3 jest dopiero 0d 2004 roku, a 6 od 2002, jeśli mnie pamięć nie myli.

tak, pisząc 6 miałem na mysli serię 626 nie model 6, podobnie z 3.
323 oraz 626 problemów z korozją nie mają, natomiast 6 mają, ale z początków produkcji (zzera tylne nadkola)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Marek Woźniak:
@Arkadiusz Piotr Zakrzewski
Focusy gniją i to jest fakt. I i II generacja i Mondeo Mk III miały skopaną technikę zgrzewania blach drzwi i klap i 90% egzemplarzy albo miało je już naprawiane albo będzie miało.
Ja bym się trzymał Opla - Astra II w gazie, każdy kowal naprawi a części kupisz za drobne znalezione na dnie kieszeni.
miałem focusy I i II generacji i jakoś żaden nie gnił, może im nikt nie powiedział, że mają? :) problem dotyczył pierwszych modeli generacji I, w drugiej było już znacznie lepiej.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Marek Woźniak:
Jolanto, to są moje obserwacje po 2,5 roku pracy w ASO Forda, nie chcesz to nie wierz. Poza tym jak przeczytasz ze zrozumieniem, to zobaczysz, że napisałem o 90%. Co do Opli, to problem korozji udało im się w miarę ogarnąć, od czasów Astry F i Vectry B.

w przypadku funduszy kolegi to właśnie te wchodzą w grę, zatem polecasz gnijące ople jako alternatywę dla gnijącego focusa?? ford w przeciwieństwie do opla przynajmniej umie skręcać:))
ale fakt, do gazu się nie nadaje. opel owszem.
P.S.

Ja naprawdę lubię Fordy, żeby nie było :)Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 05.04.11 o godzinie 09:58
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: z cyklu - co kupić :)

znalazłem ofertę na Vectrę 2,0 z gazem sekwencją, kombiak, 1999 rocznik.. za 7,500. Miał malowane prawe nadkole - może się spotkam i go obejrzę na własne oczy - kwestia czy geometria nie ruszona...

konto usunięte

Temat: z cyklu - co kupić :)

Jeżeli nie jest Ci pilnie potrzebny samochód, jeżeli samochód ten nie ma służyć do zarabiania ... to wstrzymaj się chwilę Andrzej, zaoszczędź drugie tyle kasy i dopiero będziesz miał szansę kupić coś, co Cię nie zrujnuje.

Bo jak kupisz rzęcha za 7,5 kPln, to jest szansa, że nigdy nie odłożysz na lepszy samochód.
Raczej w tym przedziale cenowym nikt nie doinwestowuje samochodu przed sprzedażą, bo każdy nakład pieniężny podwoiłby jego wartość rynkową.

Dla przykładu:
= tankowanie do pełna - 5% wartości auta
= nowe opony - 20% wartości auta
= wymiana oleju - 10% wartości auta
= wymiana tarcz klocków hamulcowych - 15% wartości auta
= wymiana rozrządu - 15% wartości auta
= serwis klimy - 5% wartości auta
= wymiana sprzęgła - 20% wartości auta
= wymiana akumulatora - 5% wartości auta
= ... itp.
:)

Przemyśl to sobie i szukając samochodu za tę kwotę nie licz na cuda.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Temat: z cyklu - co kupić :)

Arkadiusz Piotr Z.:
Marek Woźniak:
Jolanto, to są moje obserwacje po 2,5 roku pracy w ASO Forda, nie chcesz to nie wierz. Poza tym jak przeczytasz ze zrozumieniem, to zobaczysz, że napisałem o 90%. Co do Opli, to problem korozji udało im się w miarę ogarnąć, od czasów Astry F i Vectry B.

w przypadku funduszy kolegi to właśnie te wchodzą w grę, zatem polecasz gnijące ople jako alternatywę dla gnijącego focusa?? ford w przeciwieństwie do opla przynajmniej umie skręcać:))
ale fakt, do gazu się nie nadaje. opel owszem.
P.S.

Ja naprawdę lubię Fordy, żeby nie było :)Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 05.04.11 o godzinie 09:58
polecam Astrę II czyli G jakby kolega nie doczytał
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: z cyklu - co kupić :)

Marek Woźniak:
polecam Astrę II czyli G jakby kolega nie doczytał
fakt, polecasz G, doczytałem, ale osobiście nie polecam. skupiłem się na vectrze, drogi kolego:)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: z cyklu - co kupić :)

Od siebie powiem tylko tyle, że silniki Opla bardzo dobrze tolerują LPG we wszelkich konfiguracjach... co do reszty się nie wypowiem pomimo, że mam już trzeciego Opla, ...bo kto ma Opla ten ma Hopla...:-)))
Tomasz Cholewicki

Tomasz Cholewicki Projektant,
Konstruktor,
Pasjonat motoryzacji

Temat: z cyklu - co kupić :)

żaden samochód nie jest idealny. Każda marka ma swoich wielbicieli jak i wrogów i do tego dochodzi jeszcze co osoba to opinia.
Najgorsze jest to że nie ma dwóch identycznych samochodów. Ten sam model, wersja, silnik, rok itp. u jednego bedzie sprawował się bezproblemu a u drugiego co tydzień w serwisie.
Jedyne co możemy zrobić dla kolegi to zapropować mu samochód tani w użytkowaniu i w miarę bezawaryjny (według ogólnej opini) w jego widełkach cenowych.
Czasami opłaca się wziąść starszy model ze znaną historią niż coś nowszego z przerwą w życiorysie.

Następna dyskusja:

o wybrac? czyli z cyklu jak...




Wyślij zaproszenie do