Bartosz K.

Bartosz K. mgr inż. Bartosz
Kulaszka

Temat: Wypadki

Dość ciekawie zilustrowany wypadek który miał miejsce na Węgrzech.
Można rozpoznać Skode Octavie II oraz 3-osiowy autobus.

Dla przypomnienia: Octavia II ma 4 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP

http://www.langlovagok.hu/kepek/5237_autobusz-es-szeme...
Sławomir Miłow

Sławomir Miłow Kadra Zarządzająca

Temat: Wypadki

Tu nawet 20 gwiazdek, jak widać, by nie pomogło, autobus w niezłej formie...
Wypadki się zdarzają, choć ... no cóż, bywa...Sławomir Miłow edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 23:01
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Wypadki

Dość daleko go rzuciło od tego autobusu...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Wypadki

Bartosz Kulaszka:
Dość ciekawie zilustrowany wypadek który miał miejsce na Węgrzech.
Można rozpoznać Skode Octavie II oraz 3-osiowy autobus.

Dla przypomnienia: Octavia II ma 4 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP

Nie rozumiem co tutaj ciekawego? Gwiazdki nie mają tutaj nic do rzeczy albowiem każdy samochód osobowy będzie wyglądał tak samo przy zderzeniu z jadącym autobusem. Ponieważ różnica mas jest spora, prędkości można w przybliżeniu złożyć, na oko, 120-130 km/h w ścianę.

Jeśli chodzi o zderzenia. Tak od 60 km/h każdy samochód zaczyna się giąć, kończą się strefy zgniotu, zaczynają się wyginać dachy, a w granicach 80-90 km/h nie ma już co zbierać.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Wypadki

Testy NCAP dotyczą w zasadzie drobnych stłuczek w mieście, gdzie prędkości zderzeń nie przekraczają 60 km/h.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Wypadki

Kosma S.:
Testy NCAP dotyczą w zasadzie drobnych stłuczek w mieście, gdzie prędkości zderzeń nie przekraczają 60 km/h.

Crash testy są przeprowadzane przy prędkości 64 km/h...
Powyżej tej prędkości auta tracą swoje magiczne gwiazdki i zaczynają sie po prostu doszczętnie niszczyć...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Wypadki

Marcin Chruślak:
Kosma S.:
Testy NCAP dotyczą w zasadzie drobnych stłuczek w mieście, gdzie prędkości zderzeń nie przekraczają 60 km/h.

Crash testy są przeprowadzane przy prędkości 64 km/h...
Powyżej tej prędkości auta tracą swoje magiczne gwiazdki i zaczynają sie po prostu doszczętnie niszczyć...

I warto by było uświadamiać kierowców, że tak właśnie jest. Kupowanie magicznych 16 poduszek powietrznych jest w dużej mierze chwytem marketingowym i to w dodatku wpływającym negatywnie na nasze bezpieczeństwo. Im większe poczucie bezpieczeństwa kierowcy, tym chętniej 'przegina pałę'.
Bartosz K.

Bartosz K. mgr inż. Bartosz
Kulaszka

Temat: Wypadki

Testy NCAP to fakt 64km/h 40% przodu auta w odkształcającą się barierę.
Natomias co do sztywności konstrukcji poczyniono ostatnio postępy. Np. Renault Laguna III udeżający przy prędkości 80km/h przy standardach NCAP daje szanse przeżycia. Niestety powyżej 80km/h zaczynają się już problemy nie tylko związane ze strikte sztywnością konstrukcji auta, lecz przeciążeniami związanymi z wyhamowaniem z 80km/h do 0 km/h na odcinku strefy zgniotu pojazdu, pojazdów. Ciało człowieka nie wytrzymuje takich przeciążeń. Stąd następny rebus dla konstruktorów.

ADAC Crash test LAGUNA III
http://www.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Wypadki

Kosma S.:
I warto by było uświadamiać kierowców, że tak właśnie jest. Kupowanie magicznych 16 poduszek powietrznych jest w dużej mierze chwytem marketingowym i to w dodatku wpływającym negatywnie na nasze bezpieczeństwo.

Ciekawa hipoteza.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Wypadki

Kuba Ł.:
Kosma S.:
I warto by było uświadamiać kierowców, że tak właśnie jest. Kupowanie magicznych 16 poduszek powietrznych jest w dużej mierze chwytem marketingowym i to w dodatku wpływającym negatywnie na nasze bezpieczeństwo.

Ciekawa hipoteza.

To nie jest hipoteza.

http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Wypadki

Kosma S.:
To nie jest hipoteza.

http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation

Ok. Trochę się zakręciłem:

Ski helmets:

“There is no evidence they reduce fatalities,” said Dr. Jasper Shealy"

"Kask zmniejsza ryzyko urazu o 90% (za: New England Journal of Medicine, 12/2006)"

Tak więc sprawa nie jest taka oczywista. To oczywiście tylko jeden przykład.

No i to:


Obrazek


to chyba nie kwestia większej rozwagi kierowców, większych umiejętności prowadzenia, mniejszej ilości pijanych kierowców. Myślę, że taki piękny wykres mamy dzięki temu, że piszczałki wymuszają zapięcie pasów, że mamy te 150 poduszek powietrznych i korzystamy z najnowszych technologii dopuszczonych dla cywili jeśli idzie o bezpieczeństwo. Poruszaliśmy ten temat gdzie indziej ;-)

Edit: co ważne, liczba samochodów i kierowców stale się zwiększa, przy niewielkim polepszeniu infrastruktury drogowej, czyli teoretycznie, biorąc pod uwagę "risk compensation" liczba zabitych powinna wzrastać, a tak nie jest.Kuba Ł. edytował(a) ten post dnia 16.09.10 o godzinie 21:51

Następna dyskusja:

Wypadki "lotnicze" ....?




Wyślij zaproszenie do