konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Weź pozamiataj w czynie społecznym i pokaż, jak to się robi. Do kombi wejdzie duża miotła i szufla.Damian P. edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 12:16

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Nie, jadące osobówki nie wzbijały tumanów krzu bo jechały po PASIE a nie jednym kołem tam gdzie się pas kończy ale pewnie miałam fatamorganę...za jakiś czas będzie kamera, więc i filmiki dla niedowiarków, którym póki co życzę żeby takim syfem dostali po swoich autach,może się wtedy zmieni się ich punkt widzenia ROTFL.
Maciej Nowicki

Maciej Nowicki Java Developer

Temat: Wady polskich kierowców

Jolanta I.:
Maciej N.:
Jolanta I.:
Jak dostaniesz kiedyś takim syfem z kamyczkami po aucie to może się na moment zastanowisz zanim coś napiszesz:P

No tak, święty lakier ;)

Dobrze, w takim razie zobaczymy jak na Twoim nowym aucie z salonu (o ile dobrze pamiętam to się ze starej Corsinki do Sportage przesiadałeś) zobaczysz pierwsze odpryski lakieru....a nie daj Boże żeby taki kamyczek spowodował Ci rysę przez pół szyby....Sorry ale nic mnie tak nie wkurza jak BEZMYŚLNOŚĆ i chory EGOIZM na drodze.

Pewnie, będę płakał rzewnymi łzami, ale jak widzisz już się mentalnie przygotowuję, bo to nieuniknione ;) A po pierwszej rysie pewnie już całkowicie wyluzuję.

Chodzi mi o to, że na niektóre sytuacje naprawdę nie mamy wpływu (jak np. syf na drodze) i nie ma co się nimi przesadnie przejmować, ew. trzymać większy dystans do takiej ciężarówki.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Maciej N.:
Chodzi mi o to, że na niektóre sytuacje naprawdę nie mamy wpływu (jak np. syf na drodze) i nie ma co się nimi przesadnie przejmować, ew. trzymać większy dystans do takiej ciężarówki.


Maciej, wystarczy, że kierowca POMYŚLI także o innych a nie tylko o sobie ale wiem, że to za dużo dla polskiego kierowcy.
Spróbuj trzymać dystans jak Ci nagle koleś kołem wjedzie w taki syf....raczej już po ptokach.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Wady polskich kierowców

Damian P.:
C-12 z definicji mówi o ruchu okrężnym.
Oraz o kierunku ruchu, który ciągle jest pomijany. A co się robi jak się nie zmienia kierunku? Nie włącza kierunkowskazu. A specjaliści zastanawiają się nad rozmiarem wyspy centralnej. Może należałoby wtedy ustawić odpowiednie tabliczki pod znakiem bo ja nie mam miarki w oczach.
Zalinkowałeś legislację w Szwajcarii.
Faktycznie. We Francji jest tak samo.
Dwa - co ja pokazałem na animacji ronda parę stron wcześniej? To samo ;)
Ja tam widzę lewy kierunkowskaz.
Jolanta I.:
Dobrze, w takim razie zobaczymy jak na Twoim nowym aucie z salonu (o ile dobrze pamiętam to się ze starej Corsinki do Sportage przesiadałeś) zobaczysz pierwsze odpryski lakieru....a nie daj Boże żeby taki kamyczek spowodował Ci rysę przez pół szyby....
Wystarczy zachować odpowiednią odległość.
Sorry ale nic mnie tak nie wkurza jak BEZMYŚLNOŚĆ i chory EGOIZM na drodze.
Jedzie prawym - źle. Jedzie lewym - też źle. Problem leży w nieposprzątanej jezdni ale kierowca tira to cham.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Niektórym to jednak nie przeszkadza wylewać żalu na "chamskich kierowców tirów" - bo przecież to jego wina, że syf na drodze leży.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Wady polskich kierowców

przestańcie się kłócić, bo zamknę wątek. najpierw się kłócicie a potem mam zawaloną skrzynkę.
największą wadą polskich kierowców jest kłótliwość plus syndrom skarżypyty :)
Maciej Nowicki

Maciej Nowicki Java Developer

Temat: Wady polskich kierowców

Generalnie kierowca tira to przecież uosobienie zła i szatana na drodze. Tymczasem ja mam wrażenie że bardziej przewidywany jest kierowca ciężarówki niż król szos w służbowym focusie z antenką cb na dachu.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Arkadiusz Piotr Z.:
przestańcie się kłócić, bo zamknę wątek. najpierw się kłócicie a potem mam zawaloną skrzynkę.
największą wadą polskich kierowców jest kłótliwość plus syndrom skarżypyty :)

Skarżypyta jest jedna. Ja jak każdy facet - do tego cham i cyklista, przyjmuję wszystko na własną klatę (a nie zażyguję komuś). Widzę, że to normalne - przysolić komuś, kto jest Bogu ducha winny ;)

I polski kierowca nie przyzna się do błędu - że za blisko tira jechał ;)

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Maciej N.:
Generalnie kierowca tira to przecież uosobienie zła i szatana na drodze. Tymczasem ja mam wrażenie że bardziej przewidywany jest kierowca ciężarówki niż król szos w służbowym focusie z antenką cb na dachu.


Maciej, nic takiego nie napisałam, więc nie nadinterpretuj:P.
Akurat ten był taki ale drugi np.ułatwił mi włączenie się do ruchu, więc nie generalizuję, że wszyscy są be.
Bardziej nieprzywidywalny od PH jest dziadek w kapeluszu albo dziunia turlająca się środkowym pasem jak ma prawy wolny:D.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Maciej N.:
Generalnie kierowca tira to przecież uosobienie zła i szatana na drodze. Tymczasem ja mam wrażenie że bardziej przewidywany jest kierowca ciężarówki niż król szos w służbowym focusie z antenką cb na dachu.

Kierowcy TIRów wyróżniają się na drodze tym, że... jeżdżą TIRami ;) Są bardziej identyfikowalni niż "król szos w służbowym focusie z antenką na dachu" i pewno stąd takie opinie.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Jolanta I.:
...
Bardziej nieprzywidywalny od PH jest dziadek w kapeluszu albo dziunia turlająca się środkowym pasem jak ma prawy wolny:D.

Oj tak.. jak widzę kapelusz to omijam z daleka ;) a na "dziunie" wołam "dziumdzie" ale o to samo chodzi ;)

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Krzysztof B.:
Damian P.:
C-12 z definicji mówi o ruchu okrężnym.
Oraz o kierunku ruchu, który ciągle jest pomijany. ...

Co do ronda zgadzam się z Krzysztofem. Lewy kierunkowskaz na rodzie oznacza zmianę pasa a nie jazdę po rondzie "w lewo". Logika tego "sygnalizowania zmiany pasa" jest identyczna jak w każdym innym przypadku - tudzież jak w przypadku opuszczania ronda (włączania prawego kierunkowskazu).

Być może mam takie odczucia bo już "parę lat" jeżdżę i przeżyłem parę zmian w przepisach co do ronda. jednak logika sygnalizowania zmiany pasa pozostałaby niezmienna.

Zaś zwolenników jazdy po rondzie z włączonym lewym kierunkowskazem chciałbym zapytać jak miałby kierowca sygnalizować zmianę pasa na lewy na rondach gdzie jest więcej niż jeden pas - np. 3 pasy ?

[edyta]
Ja po takich jeżdżę - a Wy ?Robert B. edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 13:02

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Weź poczytaj skany artykułów z gazety dla instruktorów OSK - tam masz wszystko opisane: autopsję, analizę przyczynowo-skutkową... ;)
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Wady polskich kierowców

Powtórzę się: kierunek na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym włączam przy zmianie pasa i przy zjeździe. Jeśli SoRO nie jest wymalowane inaczej, zjeżdżam tylko z zewnętrznego pasa. Tyle.

Natomiast jeżeli specjaliści (Damian przytoczył kilka artykułów i wywiadów) mają problem i rozróżniają ronda duże, małe, proste, fikuśne i od tych czynników uzależniają decyzję włączać/nie włączać, albo pierwszeństwo ma ten albo tamten, nadto mają różne zdania (od Piły do Poznania jest godzina jazdy), to coś jest nie tak. Albo ~połowa jest niedouczona, albo PoRD, będący chyba najczęściej stosowanym w praktyce prawem w Polsce, jest niedookreślony.

Zresztą są jeszcze inne dziury, ale to chyba temat na inną dyskusję.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

W artykule jest jeszcze jedna, dość ważna rzecz - szkoła jazdy. Żadne przepisy nie regulują tego w żaden sposób ;-) Nie ma przepisów nt poruszania się konkretnie po rondzie, ale fachowcy wychodzą z założenia, że skoro to skrzyżowanie o ruchu okrężnym to przepisy dotyczące skrzyżowania powinno stosować się i do rond. No a po skrzyżowaniu jedziemy tak: w prawo - prawy, w lewo- lewy, prosto-nic. I są właśnie takie "szkoły" jeżdżenia tak po rondzie ;-)

I nie ma się co dziwić, że w Poznaniu się tak jeździ a na Śląsku nie.

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Damian P.:
.... No a po skrzyżowaniu jedziemy tak: w prawo - prawy, w lewo- lewy, prosto-nic. ...
To jest czysta herezja.

Są skrzyżowania "na łuku", po których jazda "po łuku" nie oznacza włączenia kierunkowskazu ! Wyznacznikiem włączenia kierunkowskazu jest zmianie pasa ruchu a "w prawo" czy "w lewo" czy po łuku nie ma tu żadnego znaczenia.Robert B. edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 13:57

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Robert B.:

To jest czysta herezja.

Są skrzyżowania "na łuku", po których jazda "po łuku" nie oznacza włączenia kierunkowskazu ! Wyznacznikiem włączenia kierunkowskazu jest zmianie pasa ruchu a "w prawo" czy "w lewo" nie ma tu żadnego znaczenia.

Nie wiem, czy herezja ale znam parę takich skrzyżowań, że nie wrzucenie kierunkowskazu w lewo (ewentuanie w prawo...) może się skończyć wypadkiem. Gdybać tak można do upadłego.Damian P. edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 13:58

konto usunięte

Temat: Wady polskich kierowców

Damian P.:
... znam parę takich skrzyżowań, że nie wrzucenie kierunkowskazu w lewo (ewentuanie w prawo...) może się skończyć wypadkiem.

Pokaż - z chęcią je zobaczę.

Bez oglądania ich powiem, że wygląda mi to raczej na złe oznakowanie.

Damian P.:
...
Gdybać tak można do upadłego.

Ja nie gdybam, trzymam się przepisów. Poza tym nie udzieliłeś mi odpowiedzi w jaki sposób kierowca miałby zasygnalizować na rondzie zamiar zmiany pasa na lewy.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Wady polskich kierowców

Damian P.:
No a po skrzyżowaniu jedziemy tak: w prawo - prawy, w lewo- lewy, prosto-nic.
I to jest podstawowy błąd w rozumieniu przepisów bo żadne przepisy nie mówią jak jeździć na skrzyżowaniach. PoRD mówi tylko o zmianie kierunku ruchu. Prosze przeczytać Art.22 i znaleźć słowo skrzyżowanie :)



Wyślij zaproszenie do