konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Stoję przed dylematem - czy wybrać autko z silnikiem 2.0 16V 140KM czy trudniej dostępne i przez to droższe z dieslem 1.9 107KM i po czasie je za chipować ??

Rocznie robie jakieś 25tyś km ;)

Celowo marki nie podaje bo to mogłoby wywołać niepotrzebne dyskusje - dlaczego to a nie XXX ;)

Czekam na solidne argumenty ;)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Jeśli chodzi o mnie to ja bym brał benzynę.. nie umiem Ci podać racjonalnego powodu.. po prostu benzyna i już. Jeśli natomiast myślisz o dieslu i na dodatek o chipie to polecam zainteresować się dieslami z grupy VAG, a zwłaszcza najwdzięczniejszym z nich jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju przeróbki czyli 1,9 TDI. Pamiętaj, że nie każdy silnik diesla lubi chipowanie i daje przy nim wymierne efekty (patrz np. jednostka HDi w Peugeotach). Generalnie jeśli zależy Ci na dobrym momencie obrotowym to diesel, a jak na mocy to benzyna.

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Wojciech G.:
Jeśli chodzi o mnie to ja bym brał benzynę.. nie umiem Ci podać racjonalnego powodu.. po prostu benzyna i już. Jeśli natomiast myślisz o dieslu i na dodatek o chipie to polecam zainteresować się dieslami z grupy VAG, a zwłaszcza najwdzięczniejszym z nich jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju przeróbki czyli 1,9 TDI. Pamiętaj, że nie każdy silnik diesla lubi chipowanie i daje przy nim wymierne efekty (patrz np. jednostka HDi w Peugeotach). Generalnie jeśli zależy Ci na dobrym momencie obrotowym to diesel, a jak na mocy to benzyna.

Dieselek sprawdzony pod względem podatności na chipowanie więc z tym nie ma kłopotu. Nie przepadam za dieslami z VAG - pompowtryskiwacze mają zdecydowanie za niską kulture pracy ;)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

No to jeśli masz pewność co do tego diesla to poluj na niego.. ja osobiście diesla bym nie kupił z jednego prostego powodu - za nisko się kręcą :)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Sam też skłaniam się ku benzynce jednak spalanie w dieselku baaaardzo kusi...
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Myślę, że zrobiłbym prostą kalkulację.
Ile pali w benzynie ile w ropie x ilosc km na miesiąc.
Ropa drożeje i drożeć będzie.
Wiec oszczedność wobec E95 na 100 km maleje.
O ile droższy jest diesel i kiedy się zwróci różnica z paliwa.
Jeśli po 2-3 latach to jako tako można rozważyć.
Poza tym czy auto na firmę czy prywatnie.
Wyższą cene można upchnąć w kosztach firmy.
Skalkulować trzeba dokladnie.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Ropa drożeje, ale z tego co widać na stacjach wolniej od bezołowiówki.. już pod koniec ubiegłego roku gdy ceny prawie sie wyrównały wszędzie widniały artykuły o końcu opłacalności diesla.. A tu akcyza wróciła do swojej dawnej stawki i różnica wróciła na 40-50groszy na litrze i systematycznie się powiększa.. mało? do tego dodać należy znacznie mniejszy apetyt diesla na paliwo.. Przy pojemności ok. 2.0 dla turbo diesla i benzyny różnica w spalaniu jest ok 2-4L na 100km przy normalnej eksploatacji, a potrafi być i więcej.
Oczywiście nawet to nie zawsze wyjdzie na plus dla nas.. Diesel jest droższy w zakupie i wszelkich naprawach, czy obsłudze okresowej.
Kartka, ołówek, trochę danych, kalkulator i do roboty :)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Mateusz S.:

Dieselek sprawdzony pod względem podatności na chipowanie więc z tym nie ma kłopotu. Nie przepadam za dieslami z VAG - pompowtryskiwacze mają zdecydowanie za niską kulture pracy ;)

Hmm jako że moim głownym forum jest http://vwgolf.waw.pl to wtrącę tylko że TDI ma coraz większą grupę fanów u nas, (kilku prześmiewców sprzed roku już się obecnie przesiadło), a jeden z nich ostatnio podkecił MkIV GTI TDI do 185 KM (jeszcze nie miałem okazji jechać ale ponoć to jest to!).
Ale z tych danych ktore przedstawiłes wnoszę że nie o VAG chodzi więc cięzko coś wiecej powiedzieć. Osobiście w chwili obecnej brałbym ropniaka.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Pawle Całkiem się z Tobą zgadzam! Witam w Klubie! A stronka jest Odlotowa zwłaszcza Historaia Golfa! Profesjonalnie Zrobiona! Siema! ps. Tak na marginesie szukam fajnego Kombiaka może byc Golf IV 1.9TDI 110KM Ful Opcja(bez skóry) no i Cena do 20 Koła!!!!! BIORĘ JUŻ!!! Siema.MARIUSZ LIPINSKI edytował(a) ten post dnia 28.03.07 o godzinie 09:04

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

A ja brałabym benzynkę tak ogólnie to u mnie w rodzinie się przyjeło i jakoś nie mam przekonania do diesla :)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

ze wzgledu na oszczednosc -> diesel ( nie bylem przekonany do diesli, dopoki nie przejechalem sie golfem IV w tdi i alfa w jtd), jesli zalezy Ci na mocy i komforcie jazdy autem z mocnym silnikiem -> wez benzyne:) nie robisz jakos duzo kilometrow wiec oszczednosc w tym przypadku to pojecie dlugokoresowe;)
Jan Szczygieł

Jan Szczygieł Starszy
Administrator
Archiwum Cyfrowego
TVN S.A.

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Jedynie diesel. Mało pali, przyspieszenia podobne do benzyn, a przy dużych prędkościach nawet lepsze :)
Jedynie diesle potrafią się tak ładnie zbierać na 5tym biegu, no chyba że ma się benzynę 300KM i 5600 pojemności, ale o tym tu nie jest mowa...

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Jan S.:
Jedynie diesel. Mało pali, przyspieszenia podobne do benzyn, a przy dużych prędkościach nawet lepsze :)
Jedynie diesle potrafią się tak ładnie zbierać na 5tym biegu, no chyba że ma się benzynę 300KM i 5600 pojemności, ale o tym tu nie jest mowa...


w benzynie się jeździ mocą a nie momentem...jakoś dziwnie łykam wszystkie nowe passaty które maja nawet nieco wyzsza moc od mojej benzyny, łykam wszystkie mondeo, laguny, audice 2.5 tdi i inne dieslo wynalazki.

odnośnie tematu. przy 25kkm rocznie nie opłaca Ci się za żadne skarby kupować diesla. Po pierwsze dasz za niego wiecej kasu, po drugie wydasz sporo kasy na porzadne chipowanie do mocy 140 km (jesli wogole na seryjnym osprzecie bedzie mozliwe bezproblemowe osiagniecie tej mocy) po trzecie benzyna daje duzo więcej frajdy z jazdy, po czwarte jest tansza w uzytkowaniu jesli chodzi o naprawy itp.

wyrok brzmi BENZYNA

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Mateusz S.:
Stoję przed dylematem - czy wybrać autko z silnikiem 2.0 16V 140KM czy trudniej dostępne i przez to droższe z dieslem 1.9 107KM i po czasie je za chipować ??

Rocznie robie jakieś 25tyś km ;)

Celowo marki nie podaje bo to mogłoby wywołać niepotrzebne dyskusje - dlaczego to a nie XXX ;)

Czekam na solidne argumenty ;)

1.9 107KM
Ten samochód z tym silnikiem sie sypie ;-) a przynajmniej nie ma dobrych opinii

2.0 16v 140 Km w tym aucie napewno jest lepszym wyborem

Jeśli oczywiście to to o czym myślę ;-)Marcin Kasprzak edytował(a) ten post dnia 28.03.07 o godzinie 19:51
Marek W.

Marek W. R&D - BUDMAT

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Moim zdaniem:

1. Ekonomia spalania i elastyczność - DIESEL na common rail i turbina z kierownicą łopatek.

2. Kultura pracy i ekonomia napraw - benzyna.

3. Frajda z jazdy - TURBO benzyna !

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Mateusz S.:
Stoję przed dylematem - czy wybrać autko z silnikiem 2.0 16V 140KM czy trudniej dostępne i przez to droższe z dieslem 1.9 107KM i po czasie je za chipować ??

Rocznie robie jakieś 25tyś km ;)

Celowo marki nie podaje bo to mogłoby wywołać niepotrzebne dyskusje - dlaczego to a nie XXX ;)

Czekam na solidne argumenty ;)

Miałem auta i w dieslu i w benzynie. Jeśli benzyna... to V-ka najlepiej - całkowicie inna kultura pracy silnika. Za R-kami raczej nie przepadam, chyba, że to silniki BMW.

Plusy benzyny - ciśniesz do oporu i wsłuchujesz się w ryk silnika ;) Droższa eksploatacja, większe spalanie, lepsze przyspieszenie.

Co do diesla z turbiną... 1.9 TDI to chyba jeden z najlepiej dopracowanych diesli jakie kidykolwiek powstały. Mają kilka wersji (łącznie z 130 konnym na pompowtryskach, co przy jakości naszego paliwa nie raz i nie dwa wyjdzie niestety bokami jak wtryski dostaną po dupsku). Generalnie silnik bardzo przyjemny i fajny, choć odradzam auta z układem zapobiegającym boksowaniu kół (sprzęgła szybciutko lecą, a przykładowo do golfa IV kosztuje ok. 1600-2000 zł). Kiedy nauczysz się jeździć dieslem z turbiną, tym bardziej 1.9 to będziesz zdecydowanie zadowolony.

Co do chipowania - radzę poważnie to przemyśleć. Było bardzo dużo wersji silników. Niektóre z nich ze względu na inne podzespoły po prostu nie wytrzymują na dłuższą metę większych mocy, na co niestety nie każdy zwraca uwagę. Szczególnie tyczy się to słabszych wersji silników 1.9 TDI puszczanych na Europę.

Szukasz ekonomii - diesel (obecnie jeżdżę turbo dieslem, pali max 7 litrów po mieście przy ostrym deptaniu gazu, na trasie potrafi zejść poniżej 4 przy spokojnej - z kobietą z boku - jeździe).

Poprzednie auto - silnik po ostrym tuningu, 150 koni, spalało mi średnio 12 litrów w mieście przy spokojnej jeździe, przy porządnym deptaniu na 16" kołach potrafiło wciągnąć i 20. Na trasie przy V~200-230 potrafiło zjeść cały bak (50 litrów) na trasie Kraków-Wrocław). Radość z jazdy tym autem - bezcenna (przy tym jazda dieslem to tak.. jak by mi ktoś coś zabrał z życia, ale dał w zamian więcej kasy w portfelu przyoszczędzonym na paliwie).

Szukasz radości z jazdy - benzyna.. najelpiej z turbiną, albo porządny mocny silnik bez turbiny.

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Marek W.:
Moim zdaniem:
2. Kultura pracy i ekonomia napraw - benzyna.

Co do ekonomii napraw, to mogę polemizować, silniki 16 zaworowe posiadają na ogół 2 wałki rozrządu, obecnie niestety bardzo często przy głupiej wymianie rozrządu poza samym paskiem i rolką, trzeba wymieniać pompę wody i napinacz jeśli występuje osobno. Taka niby prosta czynność a niestety nie bez uszczerbku w portfelu ;)
3. Frajda z jazdy - TURBO benzyna !

Nissan 350 Twin Turbo (3.0)... tylko trzeba uważać, żeby się sprzęgło za szybko nie skończyło ;)

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Mateusz S.:
Stoję przed dylematem - czy wybrać autko z silnikiem 2.0 16V 140KM czy trudniej dostępne i przez to droższe z dieslem 1.9 107KM i po czasie je za chipować ??

Rocznie robie jakieś 25tyś km ;)

Celowo marki nie podaje bo to mogłoby wywołać niepotrzebne dyskusje - dlaczego to a nie XXX ;)

Czekam na solidne argumenty ;)

Kwestia tego czy jezdzisz po miescie czy np od miasta 10-15 km, zalezy jaki Masz dolot do pracy .na krotkie jazdy polecam benzyne(chociaz nie przepadam) na dluzsze doloty do pracy Diesla , po drugie jak chcesz podnosic moc, w aucie to i diesel bedzie Dobry , ale kazdy Diesel z turbina(i benzyna też), do normalnej eksploatacji trzeba o niego dbac , zanim ruszysz uruchomic na np.30 sekund, aby sie olej rozprowadzil ( tak powinno byc w kazdym aucie ) i tak samo Gasic bryke.nie mozesz na zimnym silnkiku Dawac czadu, rozwalisz motor po kilkudzisieciu tysiacach, diesel jest oszczedny i szybki (biorac pod uwage obecne motory). Ja jezdze dieslem, leje Olej napedowy i w droge czasem robie tygodniowo 200 km a czasem 1500 km, z reguły wole diesla. mialem przez 2,5 miesiaca diesla moc 224 km ,7 biegow, zaden benzyniak nie podskoczyl, nie mowie o takich jak 350 Z czy porsche, takze zostaje przy dieslu. a Wybor nalezy do CIebie , polecalbym benzynke.

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Sebastian C.:
Mateusz S.:
Stoję przed dylematem - czy wybrać autko z silnikiem 2.0 16V 140KM czy trudniej dostępne i przez to droższe z dieslem 1.9 107KM i po czasie je za chipować ??

Rocznie robie jakieś 25tyś km ;)

Celowo marki nie podaje bo to mogłoby wywołać niepotrzebne dyskusje - dlaczego to a nie XXX ;)

Czekam na solidne argumenty ;)

Kwestia tego czy jezdzisz po miescie czy np od miasta 10-15 km, zalezy jaki Masz dolot do pracy .na krotkie jazdy polecam benzyne(chociaz nie przepadam) na dluzsze doloty do pracy Diesla , po drugie jak chcesz podnosic moc, w aucie to i diesel bedzie Dobry , ale kazdy Diesel z turbina(i benzyna też), do normalnej eksploatacji trzeba o niego dbac , zanim ruszysz uruchomic na np.30 sekund, aby sie olej rozprowadzil ( tak powinno byc w kazdym aucie ) i tak samo Gasic bryke.nie mozesz na zimnym silnkiku Dawac czadu, rozwalisz motor po kilkudzisieciu tysiacach, diesel jest oszczedny i szybki (biorac pod uwage obecne motory). Ja jezdze dieslem, leje Olej napedowy i w droge czasem robie tygodniowo 200 km a czasem 1500 km, z reguły wole diesla. mialem przez 2,5 miesiaca diesla moc 224 km ,7 biegow, zaden benzyniak nie podskoczyl, nie mowie o takich jak 350 Z czy porsche, takze zostaje przy dieslu. a Wybor nalezy do CIebie , polecalbym benzynke.


ja nei rozumie takich porównań ....żadna benzyna mi nie podskoczyła. Porównaj samochody w podobnej klasie mocowej ewentualnie moc/waga ,a nei majac 224 km cieszysz sie ze objeżdżasz 140 konną lagunę bez turbiny....postaw sie przy leonie albo ibizie 1.8 t lekko dłubnietej....

przy tej ilosci robionych km nie oplaca sie kupic diesla!!!

konto usunięte

Temat: Trudny wybór - diesel czy benzyna ?

Marcin K.:

ja nei rozumie takich porównań ....żadna benzyna mi nie podskoczyła. Porównaj samochody w podobnej klasie mocowej ewentualnie moc/waga ,a nei majac 224 km cieszysz sie ze objeżdżasz 140 konną lagunę bez turbiny....postaw sie przy leonie albo ibizie 1.8 t lekko dłubnietej....

przy tej ilosci robionych km nie oplaca sie kupic diesla!!!


Tak Ciesze sie. I cieszylem sie jak zostawal w tyle Merol e 320 benzyna. jest to klasa ta sama.

Następna dyskusja:

Diesel czy benzyna?




Wyślij zaproszenie do