konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Czy w erze ciężkich, klocowatych, niby mocnych ale spętanych elektroniką samochodów pojawiło się światełko w tunelu?

Czy do mx-5, Lotusa Elise dołączył kolejny ciekawy projekt, którego nadrzędnym celem jest przyjemność z jazdy samochodem? Niska masa, napęd na tył, szpera, szybki układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie, niezbyt duża ale jednak wystarczająca do zabawy moc.

http://www.youtube.com/watch?v=13xlLxVgiF8

Czy ktoś wreszcie dostrzegł, że kierowcy chcą emocji i przyjemności za kierownicą?

Ciekawa dyskusja toczy się wśród właścicieli i miłośników Subaru ale oni są niemiarodajni ;)

Co myślicie? Będzie szał?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Paweł Chojny:

Co myślicie? Będzie szał?

A gdzie chcesz szaleć? ;)

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Kosma S.:
Paweł Chojny:

Co myślicie? Będzie szał?

A gdzie chcesz szaleć? ;)


Tam gdzie fantazja poniesie a umiejetności wystarczy ;)Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 03.07.12 o godzinie 08:46

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

To ta Toyota, która wygląda jak Hyundai i waży tyle co dwa Elise?
Nie będzie frajdy... Pójdzie w niebyt jak 350Z.
Pozdrawiam.

Sebastian

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Sebastian M.:
To ta Toyota, która wygląda jak Hyundai i waży tyle co dwa Elise?
Nie będzie frajdy... Pójdzie w niebyt jak 350Z.
Pozdrawiam.

Sebastian

Z ciekawości przeczytałem Twoje inne wypowiedzi na tematy motoryzacyjne i o los BRZta można być spokojnym ;)Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 03.07.12 o godzinie 10:13

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Ależ bardzo mi miło, czuję się zaszczycony. ;-)
Co nie zmienia faktu, że kilka lat i tak wszyscy o nim zapomną a porównywanie do Elise jest jak porównywanie czołgu do skutera śnieżnego. W jednych i drugich napęd to gąsienice. ;-)
Pozdrawiam. Miłego dnia!

SebastianSebastian M. edytował(a) ten post dnia 03.07.12 o godzinie 11:29

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Sebastian M.:
Ależ bardzo mi miło, czuję się zaszczycony. ;-)
Co nie zmienia faktu, że kilka lat i tak wszyscy o nim zapomną a porównywanie do Elise jest jak porównywanie czołgu do skutera śnieżnego. W jednych i drugich napęd to gąsienice. ;-)
Pozdrawiam. Miłego dnia!

Sebastian

Bardzo ładnie uogólniona teza, która jest bez sensu, bo jezeli choć jedna osoba nie zapomni to sie bardzo mylisz ;)

Twoje porównanie również można jedynie wrzucić do kącika wesołej twórczości "znawcy" motoryzacji.

Rozumiem, że prócz tego co wpisałeś konkretów nie bedzie? ;)Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 03.07.12 o godzinie 14:34
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Sebastian M.:
Ależ bardzo mi miło, czuję się zaszczycony. ;-)
Co nie zmienia faktu, że kilka lat i tak wszyscy o nim zapomną a porównywanie do Elise jest jak porównywanie czołgu do skutera śnieżnego. W jednych i drugich napęd to gąsienice. ;-)
Pozdrawiam. Miłego dnia!

Sebastian

Bo to nie jest auto dla ogółu tylko dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą od auta. Napęd na tył, silnik bez turbo wyciągający 200KM (a mówią, że bez turbo zrobią go na 260KM) bardzo dobrze reagujący na dodanie gazu, auto świetnie zachowuje się na zakrętach, nie ma 45 000 systemów elektronicznych poprawiających każdy twój błąd tylko daje Ci możliwość popracowania i do tego w przeciwieństwie do każdego auta z grupy VAG wygląda ładnie, jest dobrze wyposażone w stosunku do ceny.

Poza tym nie waży tyle co 2 Elise - tylko 200kg mniej (mówiąc o starej wersji Lotusa) i o 600kg mniej niż nowa (Elise SC 910Kg).

Michał

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Konkrety już były. Ciężki, brzydki i jedyne za co może być zapamiętany to silnik. Tyle, że on już jest znany. ;-)
Jazda czymś takim ma się nijak do Elise.
Zapraszam na forum użytkowników Elise i klonów, po trochę wiedzy... ;-)
http://speedyelise.fora.pl
Pozdrawiam.

Sebastian
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Bo to nie jest auto dla ogółu tylko dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą od auta. Napęd na tył, silnik bez turbo wyciągający 200KM (a mówią, że bez turbo zrobią go na 260KM) bardzo dobrze reagujący na dodanie gazu, auto świetnie zachowuje się na zakrętach, nie ma 45 000 systemów elektronicznych poprawiających każdy twój błąd tylko daje Ci możliwość popracowania i do tego w przeciwieństwie do każdego auta z grupy VAG wygląda ładnie, jest dobrze wyposażone w stosunku do ceny.

Michale bardzo fajnie piszesz, tylko szkoda że nie jest to potwierdzone w praktyce. Taki opis to ja mogę napisać do swojego auta, którym jeżdżę bo wiem jak reaguje na gaz i jak się zachowuje na prostej czy w zakrętach. Ale zapędy redaktora motoryzacyjnego widać "gołym" okiem, no chyba, że to był cytat.

Pozdr

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Sebastian M.:
Konkrety już były. Ciężki, brzydki i jedyne za co może być zapamiętany to silnik. Tyle, że on już jest znany. ;-)


Auto waży jedynie 1200kg, na zywo jest piękne (co jest oczywiście kwestia gustu) a co do silnika.... napisz prosze w jakim samochodzie/modelu był już montowany.Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 03.07.12 o godzinie 15:55

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Daniel Duda:
Bo to nie jest auto dla ogółu tylko dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą od auta. Napęd na tył, silnik bez turbo wyciągający 200KM (a mówią, że bez turbo zrobią go na 260KM) bardzo dobrze reagujący na dodanie gazu, auto świetnie zachowuje się na zakrętach, nie ma 45 000 systemów elektronicznych poprawiających każdy twój błąd tylko daje Ci możliwość popracowania i do tego w przeciwieństwie do każdego auta z grupy VAG wygląda ładnie, jest dobrze wyposażone w stosunku do ceny.

Michale bardzo fajnie piszesz, tylko szkoda że nie jest to potwierdzone w praktyce. Taki opis to ja mogę napisać do swojego auta, którym jeżdżę bo wiem jak reaguje na gaz i jak się zachowuje na prostej czy w zakrętach. Ale zapędy redaktora motoryzacyjnego widać "gołym" okiem, no chyba, że to był cytat.

Pozdr

Sa potwierdzone, pierwsze 2 testowe sztuki są w Polsce, miesiąc temu miałem szanse niestety tylko obejrzeć a nie pojeździć, testy są w toku, tak samo jak i Toyoty.

Testy prowadzone przez wiele redakcji do znalezienia w necie i w gazetach w kiosku.

Co do precyzji prowadzenia... bez katowania, pałowania samochód robi co chce kierowca.

http://www.youtube.com/watch?v=IzKqWrIGJ3A&feature=rel...
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Daniel Duda:
Bo to nie jest auto dla ogółu tylko dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą od auta. Napęd na tył, silnik bez turbo wyciągający 200KM (a mówią, że bez turbo zrobią go na 260KM) bardzo dobrze reagujący na dodanie gazu, auto świetnie zachowuje się na zakrętach, nie ma 45 000 systemów elektronicznych poprawiających każdy twój błąd tylko daje Ci możliwość popracowania i do tego w przeciwieństwie do każdego auta z grupy VAG wygląda ładnie, jest dobrze wyposażone w stosunku do ceny.

Michale bardzo fajnie piszesz, tylko szkoda że nie jest to potwierdzone w praktyce. Taki opis to ja mogę napisać do swojego auta, którym jeżdżę bo wiem jak reaguje na gaz i jak się zachowuje na prostej czy w zakrętach. Ale zapędy redaktora motoryzacyjnego widać "gołym" okiem, no chyba, że to był cytat.

Pozdr

Być może trochę tak - natomiast poza świetnym trzymaniem się drogi (faktycznie wzięte z recenzji z UK) reszta to kwestia spojrzenia na specyfikacje - ja po prostu tego od auta oczekuję ... póki co praktycyzm wygrał bo jest Octavia ale kiedyś jako drugie auto chciałbym mieć właśnie coś takiego - prostego, bez turbo, bez elektroniki - czysta frajda z jazdy.
Zwróć uwagę, że o Lotusie też przeciętny zjadacz chleba nie wie.

Michał

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Panowie, dajcie spokój. Niektórzy z Was piszą jakby nigdy nie jechali Elise ani żadnym bliźniakiem. Nie wierzę, że nie czuliście nigdy tych ziarenek piasku uderzających w aluminiową ramę-wannę, bez żadnego wygłuszenia. Że nigdy nie zastanawialiście się, czy ten kratownicowy, aluminiowy wspornik pedału hamulca, który waży mniej niż Wasz but wytrzyma nacisk? Że ilekroć wsiadaliście do auta, widząc klej wyciśnięty spod sklejonych elementów ramy prześwitujący między przednim kołem a poszyciem epoksydowego nadwozia nie zastanawialiście się czy to połączenie wytrzyma? Że po zwinięciu brezentowego dachu i wyjęciu dwóch pałąków z tworzywa, nie poczuliście kurzu zasypującego twarz, kiedy mijające was auto zahaczyło o pobocze? Że nie czuliście tego gorącego powietrza buchającego z chłodnicy pod maską i wpadającego wprost do kabiny? Że mimo braku dachu nie doświadczyliście tej sztywności konstrukcji, choć każdy ruch kierowcy lub pasażera powoduje skrzypienie i trzaski przyklejonych na taśmę dwustronną piankowych elementów wnętrza? Że nie czuliście każdego przejeżdżanego liścia na drodze, przez układ kierowniczy bez wspomagania, którego drążki są grubości długopisu BIC? Że nie mogliście uwierzyć, że na torze da się objechać kilkusetkonne monstra choć ręce drżały jak w delirium?
Tego nie da się doświadczyć w żadnym, klasycznym, komfortowym, kompromisowym, seryjnym dupowozie. Nawet gdy wygląda jak Hyundai i ma boxera pod maską.
Pozdrawiam.

Sebastian
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Mnie się podobało szczególnie to, jak te kilkuset konne monstra hamowały przed zakrętami, które ty bierzesz na pełnej prędkości ALE BRZ to pewien kompromis - nie wiem czy chciałbym na co-dzień jeździć Elisem do pracy - to trochę tak jak z moim autkiem marzeniem Nissanem GTR - parametry z bajki ale przy dłuższej jeździe można na zawieszeniu odbić sobie d**pę.

Michał

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

@Sebastian ładnie opisałeś Elise ale nie odpowiedziałeś na pytanie dotyczace swojej wcześniejszej wypowiedzi o znanym już przecież wg Ciebie silniku z BRZta.

Zmiana zdania i wycofanie się rakiem?Paweł Chojny edytował(a) ten post dnia 04.07.12 o godzinie 10:47

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Michał Ł.:
Mnie się podobało szczególnie to, jak te kilkuset konne monstra hamowały przed zakrętami, które ty bierzesz na pełnej prędkości ALE BRZ to pewien kompromis - nie wiem czy chciałbym na co-dzień jeździć Elisem do pracy - to trochę tak jak z moim autkiem marzeniem Nissanem GTR - parametry z bajki ale przy dłuższej jeździe można na zawieszeniu odbić sobie d**pę.

Michał


Nic dodać nic ująć.

Są na tym świecie samochody genialne ale nie nadające się do codziennego użytku.

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

pytanie dotyczace swojej wcześniejszej wypowiedzi o znanym już przecież wg Ciebie silniku...
Chyba się nie rozumiemy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82...
Chwała Toyocie za to, że przy współpracy z Subaru zrobili w końcu fajne auto RWD. Cieszy mnie to również, bo z każdym rokiem zastanawiam się ile jeszcze lat mi zostało aby dać radę wsiąść i wysiąść z auta? Będzie jakaś komfortowa alternatywa, z która nie będzie gimnastyki przeczołgiwania się przez półmetrowy prób, będący jednocześnie podłokietnikiem. ;-)
Nie zgadzam się jednak kategorycznie, że to coś porównywalnego do Elise itp. Nie jest!
Właściwie to chyba musieli w końcu to zrobić, skoro nawet wspomniany Hyundai na to poszedł już wcześniej.
Nie, nie bywam na torach. Ten czas już minął. Półtora miliona km. pod butem na zwykłych drogach nie czynią ze mnie dobrego kierowcy. Pamiętam jak za pierwszym razem byłem ciężko przerażony prędkościami aut, które zobaczyłem na ciasnym, "trójkowym", kartingowym torze. Nie mogłem uwierzyć, że jako amator, kompletny dyletant w kwestii wyścigów mogę im dorównać. Bałem się wjechać widząc 400-konne Audi Quattro itp. z piskiem i dymem spod kół.
Kilka okrążeń wystarczyło jednak aby zostawić je z doświadczonym już kierowcą w tyle. To wyłącznie zasługa bardzo lekkiego auta.
Na dużych torach moc jest już potrzebna, bo prędkości są większe. Nawet 50KM robi swoje. Z przyjemnością: "polatałbym" tym: "Hyundaiem" z boxerem pod maską jakim by on brzydkim nie był.
Pozdrawiam.

Sebastian

konto usunięte

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Sie rozpisałeś "na temat" a odpowiedzi na moje pytanie dotyczące Twojej wypowiedzi nadal nie ma.

Może nie doczytałeś więc powtórzę.

Napisz proszę w jakim samochodzie/modelu był już montowany silnik dostępny w BRZ.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Subaru BRZ - powrót do

Paweł Chojny:
Co myślicie? Będzie szał?

A gdzie chcesz szaleć? ;)
Tam gdzie fantazja poniesie a umiejetności wystarczy ;)

Lotnisko, a najlepiej tor. Nie wiem jak w innych krajach ale w Skandynawii są tory wyścigowe, które dajmy na to raz w tygodniu są otwarte, każdy może wtedy przyjechać, poszaleć, zniszczyć komplet starych opon, spalić bak paliwa ;) Trochę tego brakuje w Polsce. Orliki zbudowali to może teraz czas na tory wyścigowe? ;)

Następna dyskusja:

powrót mistrza!!!!!!!!!!




Wyślij zaproszenie do