konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Witam:)
Czasami słyszę, że dzisiejsze 911 to już nie to samo co chociażby 964 czy nawet 993.

Jeżeli byśmy mieli porównywać to jakie kryteria przyjąć?
Technika?
Wiadomo, że wtedy starsze 911 nie będą mogły się równać z nowymi generacjami.
Prestiż?
We wszystkich 911 będzie on ogromny.
Legenda?
W tym wypadku nowe generacje nie będą miały nic do powiedzenia.
Itd.

Każda generacja i każda wersja 911 ma w sobie coś niepowtarzalnego. Poza tym, znając życie, za np. 30 lat ludzie będą mówić, że ostatnim "prawdziwym" modelem 911 jest 997.

A jakie jest Wasze zdanie? Zapraszam do dyskusji ;)Filip Sobczak edytował(a) ten post dnia 27.10.10 o godzinie 21:37

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Jak dla mnie każda nowa generacja Porsche jest lepsza ;-) może niektórym to nie pasować.. ale to głównie dlatego, że ich światopogląd nie idzie w parze z postępem /Plakat znad łóżka jest inny od salonówki/. Samochód sam w sobie mnie specjalnie nie porywa ;-) bo to raczej brzydal.. chociaż jakbym miał wybierać 911 to zdecydowanie GT3 ;-)Rafał Wardas edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 01:03

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Rafał Wardas:
Samochód sam w sobie mnie specjalnie
nie porywa ;-) bo to raczej brzydal.. chociaż jakbym miał wybierać 911 to zdecydowanie GT3 ;-)


911 to brzydal? Odważna teza:P chociaż wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje :) ja osobiście najchętniej bym wybrał Targe 4S, ponieważ jestem zachwycony tym panoramicznym dachem;)

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Filip Sobczak:
Rafał Wardas:
Samochód sam w sobie mnie specjalnie
nie porywa ;-) bo to raczej brzydal.. chociaż jakbym miał wybierać 911 to zdecydowanie GT3 ;-)


911 to brzydal? Odważna teza:P chociaż wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje :) ja osobiście najchętniej bym wybrał Targe 4S, ponieważ jestem zachwycony tym panoramicznym dachem;)
Po prostu 911 nie zmienia się za bardzo.. a ostatnie nawiązanie do lat 80 nie specjalnie przypadło mi do gustu:


Obrazek

Myślę, że między tymi samochodami jest spora przepaść ;-)

Obrazek
Radosław G.

Radosław G. Monitor ERP Polska

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Filip Sobczak:
A jakie jest Wasze zdanie? Zapraszam do dyskusji ;)Filip Sobczak edytował(a) ten post dnia 27.10.10 o godzinie 21:37
Chyba kwestia gustu - mnie generalnie powalają auta sportowe z początku lat `70 - mustang, corvette, camaro - im nowszy tym mniej mnie porywa - kiedyś te autka były piękne w swej surowości i miały więcej charakteru - dziś wszystko jest bardzo komercyjne...
A stare modele Porshe z dospiskiem Targa..... ehhh miodzio

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Po prostu 911 nie zmienia się za bardzo..

Dla mnie jest to właśnie plus, że się nie zmienia. Trudno tak naprawdę porównać 911 do jakiegokolwiek innego sportowego samochodu, ponieważ żadna inna marka nie produkuje od 50 lat kolejnych generacji tego samego modelu.
Dla mnie właśnie to jest fenomenem, że patrząc na pierwszą 911-stke i na obecną od razu widać te same geny.

Podejrzewam, że jakby np. Lamborghini do dzisiaj produkowało Miurę (która ukazała się w tym samym okresie co 911) to też by była podobna do pierwszej wersji.

Dlatego to, że 911 się nie zmienia dla miłośników tej marki jest plusem, a dla innych minusem. Poza tym Porsche to nie tylko 911 ale również inne modele np. Carrera GT, która wyglądem może konkurować chyba z każdym Ferrari czy Lamborghini;)

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Filip Sobczak:
Po prostu 911 nie zmienia się za bardzo..

Dla mnie jest to właśnie plus, że się nie zmienia. Trudno tak naprawdę porównać 911 do jakiegokolwiek innego sportowego samochodu, ponieważ żadna inna marka nie produkuje od 50 lat kolejnych generacji tego samego modelu.
Dla mnie właśnie to jest fenomenem, że patrząc na pierwszą 911-stke i na obecną od razu widać te same geny.
911 strasznie zaciąga garbusem ;) ciągłość modelu nie jest dla mnie wyznacznikiem "dobrego samochodu". Np. Toyota zerwała z Corollą i w to miejsce wskoczył Auris.
....
Dlatego to, że 911 się nie zmienia dla miłośników tej marki jest plusem, a dla innych minusem. Poza tym Porsche to nie tylko 911 ale również inne modele np. Carrera GT, która wyglądem może konkurować chyba z każdym Ferrari czy Lamborghini;)
Chciałem napisać, że GT właśnie ma to, czego brakuje 911 ;) poza tym kwotowo taki samochód to już kaliber Pagani Zonda. Jedną taką ma/miał Pietrzak w Katowicach.. jakoś rok temu widziałem jak leciała przez miasto ;-) Odgłos silnika w tym samochodzie miażdży.

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Jak dla mnie, Porszaki są piękne jakie są.

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Rafał Wardas:
ciągłość modelu nie jest dla mnie wyznacznikiem "dobrego samochodu". Np. Toyota zerwała z Corollą i w to miejsce wskoczył Auris.

No, ale trudno jest porównać Toyotę z Porsche:P mnie się wydaję, że 911 jest fenomenem jako samochód sportowy. A co do podobieństwa z Garbusem to w końcu jest to w pewnym sensie przodek 911, dlatego podobieństwo można znaleźć:D

Pozdrawiam;)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Porsche to legenda, jakość i prestiż. Obecnie gama Porsche jest tak zróżnicowana że każdy coś znajdzie dla siebie. Nowe GT Turbo jest zajebistym autem.

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Filip Sobczak:
A co do podobieństwa z Garbusem to w końcu jest to w pewnym sensie przodek 911, dlatego podobieństwo można znaleźć:D
Ale chyba do modelu 993 ... :P
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Jakoś tak jest że ci którzy jeżdżą porschami, przerabiają je kombinują żeby jakoś to jechało a jak trochę się dorobią, to kupują lambo. Porsche to jednak takie auto dla młodzieży, co prawda młodzież wybiera coraz częściej gtr-a, po za brakiem porządnych hamulcy nissan całkiem dobrze sobie radzi. Fajne porsche to było carrera gt, a pozostałe....hmmmm...takie autko z silnikiem nie tam gdzie trzeba....

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Krzysztof Pogorzelec:
Jakoś tak jest że ci którzy jeżdżą porschami, przerabiają je kombinują żeby jakoś to jechało

No nie wiem czy młodzież jeździ 911-stkami za ponad pół miliona. A co i jak przerabiają? Np. 911 Turbo S, które z powodzeniem rywalizuje z każdym innym seryjnym sportowym samochodem? Według Ciebie te samochody "nie jeżdżą" i trzeba je przerabiać?

>a jak trochę się
dorobią, to kupują lambo.

No żeby mieć Lamborghini, Ferrari jak również Porsche nie wystarczy się "trochę" dorobić, bo w przeciwnym razie wszyscy by takimi samochodami jeździli ;)

>Porsche to jednak takie auto dla
młodzieży, co prawda młodzież wybiera coraz częściej gtr-a,

rozumiem, że to są Twoje doświadczenia z Dubaju:P
po za brakiem porządnych hamulcy nissan całkiem dobrze sobie radzi. Fajne porsche to było carrera gt, a pozostałe....hmmmm...takie autko z silnikiem nie tam gdzie trzeba....

Co do silnika to jest w idealnym miejscu. To, że tylko inżynierowie Porsche wiedzą jak sobie poradzić z tak umieszczoną jednostką i nikt więcej nie umie zaprojektować dobrego samochodu z silnikiem z tyłu, świadczy o wielkości tej marki i jej myśli technicznej.

Oczywiście każdy ma własny rozum i własne zdanie. Poza tym na tym to polega, żeby wymieniać się opiniami. Mam nadzieję, że kiedyś będziemy mogli się spotkać w naszych wymarzonych samochodach i porównamy je "na żywo" ;)
Pozdrawiam:)

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Krzysztof akurat porównuje te wymarzone samochody tylko na żywo :)

A co do prowadzenia się wszystko zależy od gustu. Jedni lubią te dobrze prowadzące się, ze wszystkimi systemami wspomagającymi, itp. a inni wolą te źle się prowadzące. Fun może być i w jednym i w drugim przypadku.

Oczywiście nie mówię o porównywaniu ułamków sekundy na torze, tylko o subiektywnych upodobaniach.

P.S.
Z samochodami jak z kobietami :P
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.


No nie wiem czy młodzież jeździ 911-stkami za ponad pół miliona. A co i jak przerabiają? Np. 911 Turbo S, które z powodzeniem rywalizuje z każdym innym seryjnym sportowym samochodem? Według Ciebie te samochody "nie jeżdżą" i trzeba je przerabiać?

Do porsche jest dużo pakietów tuningowych-(hamulce,zawieszenia, wydechy,itp) i faktycznie wielu użytkowników tych aut których znam zawsze coś tam przerabia. Podobnie jak użytkownicy gtr-ów, po czterech kółkach na torze nissan wypada na "trawę" bez hamulców
(płyn się zagotowuje)

No żeby mieć Lamborghini, Ferrari jak również Porsche nie wystarczy się "trochę" dorobić, bo w przeciwnym razie wszyscy by takimi samochodami jeździli ;)

Takie samochody często są bardzo nie praktyczne, dużo palą, mało miejsca w bagażniku, w warsztatach boją się takich aut i części trudno kupić, przeglądy kosztowne(duża ilość oleju)
Co do silnika to jest w idealnym miejscu. To, że tylko inżynierowie Porsche wiedzą jak sobie poradzić z tak umieszczoną jednostką i nikt więcej nie umie zaprojektować dobrego samochodu z silnikiem z tyłu, świadczy o wielkości tej marki i jej myśli technicznej.

Fiat 126p, zaporożec, nsu i wiele innych aut miało silnik z tyłu i jakoś to działało.
Inżynierowie porsche jak chcieli zbudować dobre auto to zbudowali carrerę gt z silnikiem umieszczonym centralnie, czyli też wiedzą gdzie trzeba silnik wsadzić. Swoją drogą carrera gt to całkiem fajne autko tylko trochę trudne w obsłudze.

Oczywiście każdy ma własny rozum i własne zdanie. Poza tym na tym to polega, żeby wymieniać się opiniami. Mam nadzieję, że kiedyś będziemy mogli się spotkać w naszych wymarzonych samochodach i porównamy je "na żywo" ;)
Pozdrawiam:)

Chyba nie mam takich marzeń, czas na auta bardziej nowoczesne, elektryczne itp.
W tych wszystkich sportowych autach też już nie jest tak jak kiedyś, w ferrari 458 mocowanie akumulatora to wytłoczka z blachy stalowej rdzewiejąca już po miesiącu. W ferrari 430 było to nie do pomyślenia.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

plusów cofnąć się nie da :)

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Jeśli chodzi o prestiż, to Porsche chyba go jednak trochę straciło. Mnie się podobają 911tki tak długo, jak mają klasyczne, okrągłe światła, a nie płaskie łezki, a jak mają na klapie znaczek GT2 albo GT3 to już w ogóle :D
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Krzysztof Pogorzelec:
Do porsche jest dużo pakietów tuningowych-(hamulce,zawieszenia, wydechy,itp) i faktycznie wielu użytkowników tych aut których znam zawsze coś tam przerabia. Podobnie jak użytkownicy gtr-ów, po czterech kółkach na torze nissan wypada na "trawę" bez hamulców
(płyn się zagotowuje)
Jaka jest temp. wrzenia płynu?
Każde auto można modyfikować, wszystko jest uzależnione od zasobności portfela i wizji właściciela auta. Np do Lambo są pakiety turbo , bi-turbo.
No żeby mieć Lamborghini, Ferrari jak również Porsche nie wystarczy się "trochę" dorobić, bo w przeciwnym razie wszyscy by takimi samochodami jeździli ;)

Takie samochody często są bardzo nie praktyczne, dużo palą, mało miejsca w bagażniku, w warsztatach boją się takich aut i części trudno kupić, przeglądy kosztowne(duża ilość oleju)
Olej chyba nie jest tu najdroższy, jak kogoś stać na wydanie na auto 1 mln czy więc to i utrzymanie tego auta nie stanowi problemu.Porsche ma tu przewagę,jest parę miejsc gdzie można je serwisować w kraju, nie trzeba tego robić np w Niemczech , czy w Czechach.
Chyba nie mam takich marzeń, czas na auta bardziej nowoczesne, elektryczne itp.
W tych wszystkich sportowych autach też już nie jest tak jak kiedyś, w ferrari 458 mocowanie akumulatora to wytłoczka z blachy stalowej rdzewiejąca już po miesiącu. W ferrari 430 było to nie do pomyślenia.

Włosi nigdy nie słynęli z jakości swoich produktów.

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Marcin Chruślak:
...
Chyba nie mam takich marzeń, czas na auta bardziej nowoczesne, elektryczne itp.
W tych wszystkich sportowych autach też już nie jest tak jak kiedyś, w ferrari 458 mocowanie akumulatora to wytłoczka z blachy stalowej rdzewiejąca już po miesiącu. W ferrari 430 było to nie do pomyślenia.

Włosi nigdy nie słynęli z jakości swoich produktów.
Stawianie Scuderii obok 911 ;) wybacz..ale nie. Ostatnio w F. Italia był problem z uszczelnieniem komory silnika i auta płonęły /wszyscy właściciele takich sztuk dostali nowe/ tak więc ja bym się specjalnie nie martwił. :-) Załóżmy teraz taki scenariusz... widzisz w korku 911 turbo za 0.6mln to mówisz "o porsze" i tyle. Jak pojawiła się w Katowicach 360 z wlepą Martini albo 430-ka na wrocławskich blatach to doszło to do mnie /łącznie ze zdjęciem/ w ciągu 3h.
Z 360 Martini prawie mogłem się złapać.. ale cholera leciałem pod tunel w K-ce a on na górę wjeżdżał i nie zdążyłem :(

konto usunięte

Temat: Stare czy nowe 911? Legenda kontra nowoczesność.

Stawianie Scuderii obok 911 ;) wybacz..ale nie. Ostatnio w F. Italia był problem z uszczelnieniem komory silnika i auta płonęły /wszyscy właściciele takich sztuk dostali nowe/ tak więc ja bym się specjalnie nie martwił. :-) Załóżmy teraz taki scenariusz... widzisz w korku 911 turbo za 0.6mln to mówisz "o porsze" i tyle. Jak pojawiła się w Katowicach 360 z wlepą Martini albo 430-ka na wrocławskich blatach to doszło to do mnie /łącznie ze zdjęciem/ w ciągu 3h.
Z 360 Martini prawie mogłem się złapać.. ale cholera leciałem pod tunel w K-ce a on na górę wjeżdżał i nie zdążyłem :(


Gdyby Ferrari czy Lamborghini były tak samo użyteczne jak 911 byłoby ich więcej i by nie wzbudzały takich emocji :)

Następna dyskusja:

Nowy Passat, nowe BMW 3 czy...




Wyślij zaproszenie do