Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Wyróżnienie „International Engine of the Year” oraz tytuły „Best Green Engine 2009” i „Best Engine” w kategorii 1,0 – 1,4 litra pojemności przyznano silnikowi 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem. Nagrody odebrał w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

„Można powiedzieć, że stosując technologię TSI montujemy w naszych samochodach silniki przyszłości. Połączenie zredukowanej pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki przy jednocześnie niskich wartościach emisji substancji szkodliwych i niewielkim zużycia paliwa. Zwycięstwo w trzech ważnych kategoriach to wielki komplement dla naszych konstruktorów. Silniki TSI wyznaczają nowe trendy w motoryzacji. Na całym świecie zamontowaliśmy ich już prawie 2,3 miliona” – wyjaśnia dr Rüdiger Szengel.

Doładowywane kompresorem i turbosprężarką jednostki TSI (o mocy 103 kW/140 KM, 110 kW/150 KM, 118 kW/160 KM i 125 kW/170 KM) należą do najbardziej efektywnych silników benzynowych. Tak też oceniło je 65 dziennikarzy z 32 krajów, wchodzących w skład jury „International Engine of the Year”. „Volkswagen nie tylko osiągnął zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, lecz także zdobył tytuł „Zielonego Silnika Roku”. To wyraźny dowód, że przyjemność z jazdy i oszczędność można doskonale połączyć w jednym silniku.” – tak skomentowali swój wybór jurorzy plebiscytu.

Mocne benzynowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem montowane są w wielu modelach Volkswagena. Napędzają m.in. takie modele jak Polo, Touran, Passat, Tiguan oraz Eos. Silnik ten zastosowano również w nowym Golfie. Jednostka TSI o mocy 118 kW/160 KM z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową zużywa tylko 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. Volkswagen rozszerzył technologię TSI wprowadzając równie oszczędne silniki z jednostopniowym doładowaniem. Najnowszym przykładem jest silnik 1,2 TSI o mocy 77 kW/105 KM, który jeszcze w tym roku będzie zastosowany w nowym Polo.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Osobiście nie jestem do nich przekonany...
podziwiam charakterystykę takiego silnika, jego osiągi i spalanie (a jak takiego spotkam na drodze to pewnie będzie mnie denerwować, że jakimś tam "badziewnym" 1,4 siedzi mi na ogonie) ale jaka będzie trwałość tych silników??
i jakie mogą być ewentualne koszty remontu tak zbudowanego silnika??

poczekamy - zobaczymy

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Bardzo dobre silniki, dynamiczne i elastyczne ale co do spalania to nie wierzcie w to, że motor 170 konny spali 6 litrów. Chyba, że w jezdzie za tirem 60 km/h na szóstym biegu!!!
Sam jeździłem samochodem z silnikiem z tej gamy tylko że 200 konnym i potrafił spalić 13-15l/100km wbrew danym producenta o spalaniu maksymalnym 9 litrów...
Poza przekłamaniem w spalaniu samochody z tymi silnikami bardzo polecam.

Pozdrawiam
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Marcin Bartnikiewicz:
Bardzo dobre silniki, dynamiczne i elastyczne ale co do spalania to nie wierzcie w to, że motor 170 konny spali 6 litrów. Chyba, że w jezdzie za tirem 60 km/h na szóstym biegu!!!
Sam jeździłem samochodem z silnikiem z tej gamy tylko że 200 konnym i potrafił spalić 13-15l/100km wbrew danym producenta o spalaniu maksymalnym 9 litrów...
Poza przekłamaniem w spalaniu samochody z tymi silnikami bardzo polecam.

Pozdrawiam

No skoro tak to nie wiem czy to taka rewelacja...
Jedno z moich wolnossące 2,5V6 też ma około 200KM ale śmiem twierdzić, że ewentualne naprawy jednostki napędowej to tylko ułamek tego co trzeba wydać na silnik z gamy TSI.
Ale jak pisałem wcześniej - czas pokaże...

Zresztą napewno z upływem czasu pojawią się jakieś usprawnienia tych silników więc każde następnej generacji TSI będzie jak mniemam lepsze od swojego poprzednika :-)Damian T. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 12:20
Jacek P.

Jacek P. there is no word
"Impossible"

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Zgodze się że samochód taki musi spalić... Sam miałem przyjemność jeździć legendą małych aut turbo R5GtT... Przy spokojnej jeździe auto spalało mi w granicah 7 do 8... Jak mu się dało w deske to było ponad 12...
Co śmieszniejsze ta turbina wytrzymała niejedno odcięcie obrotów :) Najbardziej irytujące jest zjawisko turbo dziury! ;/
Jakiś czas temu także jechałem insignią i dziura dziura dziura... Choć silnik miał niby 180Km...
Niestety autka doładowane mają to do siebie ze jadą od pewnego momentu dlatego też wolałbym kupić diesla, bądź jednostkę wolnossącą tej samej pojemności i wiedzieć ze spali mi właśnie 7 do 8 litrów a nie zaskoczy mnie ilością paliwa w baku o 15 litrów mniej po 100km... Coż jeszcze to chciałbym dodać że to są nowości na rynku i jestem ciekaw co pokaże czas i jakie chochliki wyjdą w trakcie normalnej eksploatacji :)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Damian T.:
Osobiście nie jestem do nich przekonany...
podziwiam charakterystykę takiego silnika, jego osiągi i spalanie (a jak takiego spotkam na drodze to pewnie będzie mnie denerwować, że jakimś tam "badziewnym" 1,4 siedzi mi na ogonie) ale jaka będzie trwałość tych silników??
i jakie mogą być ewentualne koszty remontu tak zbudowanego silnika??

poczekamy - zobaczymy
będzie jak z pralką, program wirowanie :))

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

jeździłem Touranem 1.4 TSI 140KM. Przy dość dynamicznej jeździe w mieście spalił lekko ponad 9l (średnie). Ogólnie dość przyjemne wrażenie mam po tym silniku (bo samochód wygląda jak lodówka). Też jestem ciekaw wytrzymałości i kosztów napraw tych małych silniczków bo i PSA i Fiat też zrobiły coś podobnego.Aleksander Zaruski edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 15:28
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

ja widziałem ładne lodówki:)
podobne zużycie da motor 1,6-1,8. więc o co chodzi?

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Przecież silniki i ich charakterystyki dobiera się tak, żeby uzyskać jak najmniejsze spalanie w teście zgodnym z normą EU. Stąd wzięły się małe silniki turbo. A że później wychodzi 2 litry więcej ale nikogo to nie obchodzi, bo dla producentów najważniejsze są zadowolone gęby ekologów z UE. I nie mam żalu do producentów, tylko do tych ekologów, przez których niedługo w autach klasy średniej będzie silnik 1,2 z trzema cylindrami i trzema malutkimi turbinami, po jednej na każdy cylinder. Do tego pięć milionów czujników i milion komputerów. A V8 będziemy oglądać tylko na starych filmach :(

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Od 6 miesięcy jeżdzę VW Golfem VI 1.4 TSI 160 KM w skrzyni DSG, powiem tak: silnik w połączeniu z DSG rewelacja, ciągnie od dołu, bardzo dynamiczny, jeśli chodzi o zużycie paliwa to ostra jazda 12 litrów, przy spokojnej jeżdzie miejskiej spokojnie 8 spali, a na trasie do 120 km/h w 6 się zmieści, i jeszcze jedno: oleju nie bierze !!!!, POLECAM.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

w mondeo 2,0 tdci 140KM mam zużycie ok. 8 litrów przy ostrej jeździe (nowy model 1700kg). ale jak widać ekonomika VW jest lepsza. kiedyś miałem megankę 1,6 (benzyna)100km i paliła poniżej 8 litrów w kombi. tak, 12 litrów to wspaniały wynik w połączeniu z jazdą z napędem pralki:) a foka I mieściła się w benzynie 1,6 100km w 7-8 litrach. jaki sens jazdy z małym motorkiem? ja go nie widzę.

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Arek!
Jak to nie wiesz!
Sama oszczędność!
Zapłacisz o 50zł niższą składkę OC!
Tymoteusz Bartnik

Tymoteusz Bartnik There are no
unachievable
goals...

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Witam,

Silnik na pewno ciekawy - aczkolwiek nie jestem zwolennikiem tzw. downsizingu.

Co do DSG - skrzynia super ale coś za coś - wymiana oleju co 60k - cena okolo 1k pln

Można zbudować duży silnik, który będzie oszczędny jak na swoją pojemność oraz moc - patrzcie na boxery porsche i ich spalanie :).

Wszystko rozbija się o emisję C02...

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Tymoteusz Bartnik:
Wszystko rozbija się o emisję C02...
Oj ... obawiam się, że chyba jednak nie ;)
Moim zdaniem wszystko rozbija się o biznes, marketing, itp. Pod płaszczykiem ekologii producenci przemycają nam coraz to nowe "lepsze" produkty, za które klient musi zapłacić. Jak nie zapłaci w salonie to zapłaci w serwisie ;P
Silniczki 1,4 o mocy 170-200 KM to faktycznie ciekawe rozwiązanie. No właśnie ... ciekawe jak będzie z trwałością tego silniczka - czy nie chodzi tu o interes serwisowy? Ceny zakupu tych nowych technologii są co by nie mówić bardzo zachęcające. Moja ciekawość dotyczy silniczka, bo kompresor i turbosprężarkę wynaleziono już dość dawno ;P
A przecież konstruktorzy wykorzystujący najnowsze technologie osiągają z litrowych benzynowych silników wolnossących moce ponad 200 KM - ale to jakoś inaczej kosztuje ...

Wracając do Golfa - miałem okazję pojeździć sobie wczoraj 210-ciokonnym GTI. Obiektywnie trzeba stwierdzić, że to bardzo pożądny samochód. Bardzo dobre wykończenie wnętrza, wygodne fotele (trochę bliżej zamocowane niż w V generacji), bardzo cichy w środku, sprytnie działający system regulacji twardości zawieszenia, faktycznie działająca "pseudo szpera" zapobiegająca uślizgowi wewnętrznego koła na winklach. Silnik dobrze zbiera się z niskich obrotów - można sobie spokojnie jeździć jak z silniczniem 1,4 75 KM ;P Skrzynia DSG (pierwszy raz jechałem) działa rzeczywiście perfekcyjnie, kompletnie niezauważalne są zmiany biegów (sorry, widać na wyświetlaczu :) Z tym silnikiem samochód idzie jak tramwaj równo do 200 km/h ... później lekko wymięka ;P
No cóż ... same superlatywy.
Wróciłem na koniec dnia do salonu oddać tą furę i tak sobie myślę - ku**a, a gdzie to GTI? Pamiętam jak kilkanaście lat temu wsiadłem w "mniejkonne" VR6 to był pełny odlot, czad, power - nie chciało wysiadać się z tamtego samochodu. A to najnowsze GTI ... no nie wiem, jakby dla emerytów. Za grzeczne, za ciche, za spokojne - niestety nie dałbym za nie prawie 140 kPln.
Tymoteusz Bartnik

Tymoteusz Bartnik There are no
unachievable
goals...

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Zgadza się uprościłem... Ale to nie temat na to forum :)

Zgadzam się co do GTI. Ale trzeba wziąć pod uwagę to, że gdyby niemiecki emeryt przesiadł się do GTI które by było nieokrzesane to dostałby zawału przy pierwszym zakręcie :)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Tymoteusz Bartnik:
Zgadza się uprościłem... Ale to nie temat na to forum :)

Zgadzam się co do GTI. Ale trzeba wziąć pod uwagę to, że gdyby niemiecki emeryt przesiadł się do GTI które by było nieokrzesane to dostałby zawału przy pierwszym zakręcie :)
pod warunkiem, że GTI jest dla emerytów:D czyżby w VW tak myśleli?
BTW
był czas, ze silnikiem tdi VW swojego czasu zdystansował konkurencję, ale czas płynie a VW zasnął. konkurencja pobiła go na głowę i produkty VW mogą pochwalić się jedynie szerokością szczelin i spasowaniem kokpitu, a to za mało. próby z downsizingiem to taka nieudolna próba odzyskania przyczółków. przecież finansowe problemy VW i groźba "wrogiego" przejęcia nie bierze się znikąd. moim zdaniem to ślepa uliczka, podkręcone, wysilone i doładowane małe pojemności.. to nie może długo działać a naprawy będą drogie. to droga jaką producent obrał żeby zarobić. na mnie się mu nie uda :)

konto usunięte

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Arkadiusz Piotr Z.:
... podkręcone, wysilone i doładowane małe pojemności.. to nie może długo działać a naprawy będą drogie. to droga jaką producent obrał żeby zarobić.
No właśnie mam podobne zdanie. To jest droga najtańszego sposobu podkręcenia parametrów technicznych silników. Z kolei zastosowanie najnowszych technologii materiałowych byłoby droższe. A tu ceny samochodów zbliżone do poprzednich generacji?
Ale może o to teraz chodzi ... aby zmieniać samochcody co 3 - 5 lat ;P
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Silnik roku 2009 dla VW!!!:]

Piotr K.:

No cóż ... same superlatywy.
Wróciłem na koniec dnia do salonu oddać tą furę i tak sobie myślę - ku**a, a gdzie to GTI? Pamiętam jak kilkanaście lat temu wsiadłem w "mniejkonne" VR6 to był pełny odlot, czad, power - nie chciało wysiadać się z tamtego samochodu. A to najnowsze GTI ... no nie wiem, jakby dla emerytów. Za grzeczne, za ciche, za spokojne - niestety nie dałbym za nie prawie 140 kPln.

Bo to ma być auto dla większego grona odbiorców, tak samo jak Focus ST. Ford ma swojego 305 ps "RS-a" Renault ma Megane F1 r26 a VW niebawem wypuszcza R20 około 265 ps lub R25 około 360 ps i napęd 4x4....i to w obecnych czasach ma być auto dla indywidualisty..Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 20:26

Następna dyskusja:

Ile robicie km w ciagu roku?




Wyślij zaproszenie do