Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Sebastian T.:
Jednak zostaje przy swoim ze manual najlepszy, mimo wszystko automat to taka jakby trochę nuda w aucie

Mój temat sprzed 4. lat odżył! :-)

Pytając o tę Toyotę, jak się domyślasz, miałem na myśli kobiece auto do miasta. Nie wiem czy często stoisz w korkach, ale sprzęgło w tym przypadku jest przekleństwem. W Poznaniu potrafię spędzić w korku czasem 1,5 godziny jednego dnia, poruszając się 2 metry, i stając - to wszystko w manualu. Nie jest fajnie.

Co do nudnej skrzyni automatycznej, hmmm :-) Jeśli jest to Toyota Corolla z silnikiem 1.4, to tak, ale jeśli samochód ma te 200-250, ba 350 KM, do tego tryb sportowy (bez żadnego "kicka" pod pedałem), to uwierz mi, że nie ma większej przyjemności z jazdy. Ty redukujesz bieg, ktoś na automacie osiąga ten sam efekt wciskając pedał gazu.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Mnie w ogóle fascynuje bezstopniowa skrzynia biegów :-)

Zobacz jak to wygląda w LSie:

https://www.youtube.com/watch?v=6FWIh3jt2sw

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Jakub Ł.:
Sebastian T.:
Jednak zostaje przy swoim ze manual najlepszy, mimo wszystko automat to taka jakby trochę nuda w aucie

Mój temat sprzed 4. lat odżył! :-)

Pytając o tę Toyotę, jak się domyślasz, miałem na myśli kobiece auto do miasta. Nie wiem czy często stoisz w korkach, ale sprzęgło w tym przypadku jest przekleństwem. W Poznaniu potrafię spędzić w korku czasem 1,5 godziny jednego dnia, poruszając się 2 metry, i stając - to wszystko w manualu. Nie jest fajnie.

Co do nudnej skrzyni automatycznej, hmmm :-) Jeśli jest to Toyota Corolla z silnikiem 1.4, to tak, ale jeśli samochód ma te 200-250, ba 350 KM, do tego tryb sportowy (bez żadnego "kicka" pod pedałem), to uwierz mi, że nie ma większej przyjemności z jazdy. Ty redukujesz bieg, ktoś na automacie osiąga ten sam efekt wciskając pedał gazu.


Fakt, powiem szczerze, że do dużych zakorkowanych miast automat to idealne rozwiązanie, szczególnie dla naszych Pań, które każdego dnia zmagają się z ruchem miejskim, i zwykła skrzynia może sprawiać problemy, zgadzam sie ;) Wszystko ma swoje wady i zalety, co prawda to prawda :) Dodam tez, że faktycznie w samochodach przekraczajacych moc 200 km się sprawdza, i poniekąd ułatwia jazdę takim demonem, ale tak jak mówię automat sprawdza się w samochodach z półki wyższych pojemności, myślę ze tak od 2,8 litra wzwyż, bo 2,5 to chyba jeszcze trochę za malo ;) Ale to tylko moje zdanie. Miałem przyjemność sprawdzenia działania automatu w VW Touaregu V8 4.2 350 KM i wrażenia niesamowite, ale gdy pomyśle o automacie w silniku który przytoczyles czyli 1,4 to zawiewa nudą, chyba się zgodzisz? :) Chyba ze auto jest przeznaczone dla kobiety, to można zrozumieć. Dla tego ten mój atak w kierunku automatów, nie jestem użytkownikiem auta o mocy 300 KM wiec pewnie rozumiesz, mysle ze automat w mojej Hondzie odebrał by jej sporą cześć duszy którą posiada, automat w 1,6 V-Tec jakoś mi się nie łączy ;) O to mi się rozchodziło ;) Nie łączmy automatów z małymi pojemnościami, chyba ze w kobiecych autach.
Marek C.

Marek C. Application
Architect, Equifax,
Inc.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Jakub Ł.:
Mnie w ogóle fascynuje bezstopniowa skrzynia biegów :-)

Zobacz jak to wygląda w LSie:

https://www.youtube.com/watch?v=6FWIh3jt2sw

LS 600h ma to jeszcze inaczej rozwiązane, tam nie ma wcale skrzyni biegów.
Marek C.

Marek C. Application
Architect, Equifax,
Inc.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Sebastian T.:
Nie łączmy automatów z małymi pojemnościami, chyba ze w kobiecych autach.

Bynajmniej - przymocowanie nowego, dziewięciobiegowego automatu do małego silnika daje znacznie lepsze osiągi połączone z niższym spalaniem niż pięciobiegowy czy nawet sześciobiegowy manual.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Sebastian T.:
>
Fakt, powiem szczerze, że do dużych zakorkowanych miast automat to idealne rozwiązanie, szczególnie dla naszych Pań, które każdego dnia zmagają się z ruchem miejskim, i zwykła skrzynia może sprawiać problemy, zgadzam sie ;) Wszystko ma swoje wady i zalety, co prawda to prawda :) Dodam tez, że faktycznie w samochodach przekraczajacych moc 200 km się sprawdza, i poniekąd ułatwia jazdę takim demonem, ale tak jak mówię automat sprawdza się w samochodach z półki wyższych pojemności, myślę ze tak od 2,8 litra wzwyż, bo 2,5 to chyba jeszcze trochę za malo ;) Ale to tylko moje zdanie. Miałem przyjemność sprawdzenia działania automatu w VW Touaregu V8 4.2 350 KM i wrażenia niesamowite, ale gdy pomyśle o automacie w silniku który przytoczyles czyli 1,4 to zawiewa nudą, chyba się zgodzisz? :) Chyba ze auto jest przeznaczone dla kobiety, to można zrozumieć. Dla tego ten mój atak w kierunku automatów, nie jestem użytkownikiem auta o mocy 300 KM wiec pewnie rozumiesz, mysle ze automat w mojej Hondzie odebrał by jej sporą cześć duszy którą posiada, automat w 1,6 V-Tec jakoś mi się nie łączy ;) O to mi się rozchodziło ;) Nie łączmy automatów z małymi pojemnościami, chyba ze w kobiecych autach.

A ja się zastanawiam kiedy skończymy w końcu z PRLowskim myśleniem, że automat to jakiś "luksus", albo gadżet "dla kobiet".

Owszem, w Polsce to byle nowa Skoda Octavia jest "luksusem" dla większości, ale to nie oznacza, że mamy dążyć do krajów trzeciego świata.

Automat to po prostu wygoda i w dobie dzisiejszej techniki twierdzenie, że to jakiś dodatek extra, jest myśleniem (nie będąc bardzo dosadnym) dość zacofanym. Od kiedy osobiście przesiadłem się do samochodu z automatyczną skrzynią biegów już nigdy nie usiadłbym do takiego z manualną.Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.02.15 o godzinie 22:20
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Marek C.:
LS 600h ma to jeszcze inaczej rozwiązane, tam nie ma wcale skrzyni biegów.

Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna
CVT

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lexus_LS
Andrzej K.:
Automat to po prostu wygoda
Jasne, ale w starszych autach jest często rozwiązaniem upierdliwym. Myślmy naszymi kategoriami, gdzie średnia wieku samochodu to 15 lat! Tak jest i nikt tego nie zmieni magiczną różdżką. Jeszcze do niedawna montowano automatyczne skrzynie biegów, które zdecydowanie nie dawały sobie rady z mniejszymi silnikami. O nowoczesnych automatach nie ma sensu dyskutować, bo wiadomo, że są świetne, dopracowane, itd.

Oczywiście, że dążymy do rozwoju, ale skupmy się na obecnej sytuacji przy doradzaniu tego typu skrzyń.
Marek C.

Marek C. Application
Architect, Equifax,
Inc.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Wikipedia kłamie. W wersji 600h nie ma skrzyni CVT. Nie ma takze osmiobiegowego automatu.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Skrzynia CVT jest bezstopniowa, tzw. wariator= problem.
Czasami jezdzie w 15 letnim Oplu Astra z sil. 1,6 - 100 HP z klasyczną skrzynia automatyczną,
i nie moge miec zlej opinii, spalanie średnie do 8 l, dobrze się podróżuje w mieście i w trasie.
Oczywiście w mojim sam. o mocy 270HP jest przyspieszenie jine, ale i pali troche więcej.
Nie bać sie automatu, jezeli sie wymienia olej co 60.000km, to wytrzyma tyle co samochod,
jazda jest wygodniejsza - kto raz mial, juz nie wroci do machania drazkiem.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Marek C.:
Wikipedia kłamie. W wersji 600h nie ma skrzyni CVT. Nie ma takze osmiobiegowego automatu.

Ok, racja. Ze strony Lexusa: "LS wyposażony jest w układ stałego napędu na wszystkie koła, dzięki któremu pojazd znakomicie trzyma się drogi i „słucha” kierowcy nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych. Lekka, zwarta przekładnia napędu hybrydowego — nie większa niż zwykła automatyczna skrzynia biegów — mieści silnik elektryczny, prądnicę, przekładnię planetarną rozdziału mocy oraz przekładnię redukcyjną."

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Dzien dobry
A ja tak tylko przy okazji chciałam się dołączyć do waszej dyskusji na temat polautomatycznej skrzyni biegów.
Mam małe autko mercedes A klasę i jest w nim właśnie taką skrzynia semiautomat.
Musze wam powiedzieć że nie ma chyba nic lepszego niż takie rozwiązanie.
Uczę się jeździć (Anglia) w godzinach gdy drogi są na max zakorkowane i z ręką na sercu średni ze mnie kierowca a auto stare 1999 to ani razu mi nie zgasł na żadnym skrzyżowaniu ani zadnym
Korku,ruszam z 2 bez problemu jak zapomnę zmienić bieg,nic nie szarpie a dodatkowo wyświetlacz pokazuje że np bieg jest za niski lub za wysoki.dla mnie super sprawa.Bez stresa i nerwów
Mozecie powiedzie że auto dla tempakow wasz problem ale zanim wydacie opinie powinniście takim autem się przejechać i zobaczyć co za komfort jazdy nawrt takim starocie jak mój zlomek.
Teraz jeżdżę od paru dosłownie godzin zwykłym autem i porażka.stres nerwicy idzie dostać. Czy zgaśnie czy nie wyjadę w korku komuś w dupsko czy nie wybije zębów o kierownicę jak zapomnę wcisnąć sprzęgło przy hamowaniu. W korku gdy stoję i jedziesz po pół metra do przodu to jakaś kara chyba zamiast odpocząć to depcze stałe sprzęgło gaz hamulec i wkoło Macieju i pamiętaj o luz lub hamulec azda nie sprawia już tyle frajdy co moim starym autkiem.zero komfortu a jeszcze te poganianie jak nie mogę ruszyć .w mercedes rzuciłam jedynkę i tylko czasem w korku gazu minimalnie lub hamulec przytrzymalam.ze świateł pierwsza wyjezdzalam a teraz robię odsetep żeby mieć pewność że rakiety nie odpale i nie zaparkuje komuś w bagażniku. Zwykła skrzynia to Porażka po zdaniu prawka kupuje nowsze auto z taką polautomatycznej skrzynia i nikt mnie już do zwykłej nie przekona.
Pozdrawiam
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

A ja nie rozumiem zachwytu nad półautomatem czy automatem. Automatem jeździłam, żadna rewelacja.

I nie potrafię zrozumieć, co jest takiego ciężkiego w zmianie położenia drążka przy jednoczesnym wciśnięciu pedału sprzęgła.

Ot, każda wymówka dobra :)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

a ja już tylko automat,
wstawie na D wciskne gaz a już zadne majstrowanie z drążkiem mnie nie interesuje.
To żadna przyjemność a mam z tym ponad 800.000km przejechane.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Przejechałem się wczoraj kilkadziesiąt kilometrów po Polsce powiatowej autem Hyundai Tucson z silnikiem diesla. Skrzynia 6-biegowa, więc wydawało mi się, że więcej roboty niż przy 5 biegach. I wtedy pomyślałem ciepło o automacie. :)
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Jedna wajcha, jeden pedał a tyle problemów dla wielu :D
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Agnieszka, gadasz jak blondynka, to nie problem, automat to wygoda.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Katarzyna N.:
Uczę się jeździć (Anglia) w godzinach gdy drogi są na max zakorkowane i z ręką na sercu średni ze mnie kierowca a auto stare 1999 to ani razu mi nie zgasł na żadnym skrzyżowaniu ani zadnym
Korku,ruszam z 2 bez problemu jak zapomnę zmienić bieg,nic nie szarpie a dodatkowo wyświetlacz pokazuje że np bieg jest za niski lub za wysoki.dla mnie super sprawa.Bez stresa i nerwów
Mozecie powiedzie że auto dla tempakow wasz problem ale zanim wydacie opinie powinniście takim autem się przejechać i zobaczyć co za komfort jazdy nawrt takim starocie jak mój zlomek.
Pozdrawiam

Co to znaczy zapomnieć zmienić bieg czy notoryczne gaśnięcie auta na skrzyżowaniu?

Ladku, może i wygoda, ale nie rozumiem podejścia jak wyżej.

Blondynka? :) ja nie mam problemów ze zmienianiem biegów, nawet w tzw. anglikach :D

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Sory Aga ale mam bardzo małe doświadczenie w jeździe.
Jeżdżę od stycznia na tzw L w Anglii.
Stąd moja wypowiedź bo nie byłabym na tyle odważna żeby na dugi dzień po kupnie auta że zwykła skrzynia i godzinnym treningu jak ruszać, zmieniać bieg i wogole jechać prosto, wyjechać na drogi w UK.
A w polautomacue zalapalam sxybko zmianę biegów {normalna 5 biegowa skrzynia} jedynie brak sprzęgła. I to jest właśnie takie super w tych autach. Każdy da radę bez stresu nim jechać i miec większą pewność w poruszaniu się po zakorkowanych drogach gdzie szukasz paru wolnych sekund żeby.moc zjechać z ronda lub rusxyc że skrzyżowania.
Mam takue doświadczenia a nie inne.moze inaczej bym o tym mówiła gdybym zaczęła jazdę na kursie w pl na placu kilka godzin potem jazda jak ślimak po ulicy.gdzie wiesz ze w razie W twój instruktor ci pomoze ruszyć lub zachamuje za ciebie.
Nikt mnie nie prowadzi za rękę.fakt siedzi kolega obok i tłumaczy jak zachować się na drodze w razie problemu bo różnie to bywa ale jestem zdana na swoje umiejętności które były zerowe.
A auto ten półautomat pozwolił mi na poczucie że dam radę i nie będę jak w pl jest auto z L utrapueniem dla innych kierowcow.
W PL nie wsxyscy kierowcy dali by radę odnaleźć się w ruchu w Warszawie czy Łodzi.I wtedy okazaloby się czy nie lepuej jest skupić się na drodze i tym co dookoła się dzieje czy na stałej zabawie sprzęgłem i zmiana biegów.
Nie mówię że to czy tamto hest lepsze .ja tylko napisałam swoją opinię oparta na moim bardzo małym doświadczeniu za kierownica.
Mam fakt krótki staż za kółkiem ale zapewne bogatsza jestem w doświadczenie niż nue jeden kierowca w Polsce nie wyjezdzajacy poza granice swojej miejsciwosci. Znam kilku takich. najfajniejsze że byli u mnie znajomi i po przejazdzce z Kierowca L prxyznawali się że sami by mieli stracha wsiąść za kierownicę i poruszać się po tych sporych miastach a ja daje rade. Mówią Ze poszłam na bardzoooo głęboka wodę, A ja teraz gdy mam to auto że zwykła skrzynia wiem że nie dałabym rady przejść przez początki nauki jazdy w ruchu miejskie że zwykła skrzynia i skonczylabym na kursie dla kierowców albo zrazilabym się całkowicie do jazdy.
I wiem że jeżeli będzie mnie stać to kupię lepsze auto i na 100% chce półautomat.
Pozdrawiam
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

To jest wyspowy problem z prawem jazdy a nie z samochodami. Po prostu zdajesz teorię, dostajesz L, nawet jeśli nie siedziałaś w samochodzie (lub z min. ilością godzin) i wyjeżdżasz jak gdyby nigdy nic na ulicę.

I dla takich osób może i automat/półautomat lepszy. Niemniej nie wydaje mi się, żeby osoba była nagle bardziej skupiona na ulicy niż na pojeździe, w którym po prostu ma jedną rzecz do obsługi mniej :)

Jak się ogarniasz z jazdą, biegi zmieniasz nawet się na tym nie skupiając.

A od L na wyspach to lepiej trzymać się z daleka, głównie dlatego, że w wielu przypadkach są to osoby, które zdały teorię i dopiero poznają samochód :) I tu jest prawdziwe zagrożenie dla ruchu a nie L z kursantem i instruktorem w środku jak w PL :)

Bez obrazy :) po prostu mam trochę doświadczenia i uważam, że manualna skrzynia biegów to żaden dramat w porównaniu do łatwiejszego w obsłudze automatu czy półautomatu :)

Ale pozdrawiam wielbicieli automatów i półautomatów :)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Pani Agnieszko, jeśli ktoś lubi automat i nie lubi manualnej skrzyni, to po co "robić z tego zagadnienie"? Mnie jazda z manualem nie przeszkadza, chociaż przejście z 5 na 6 biegów trochę mnie zaskoczyło. Automat lubię. Czasem mam okazje przejechać się Oplem Vectrą 1,9 coś tam 150KM i wtedy wiem dlaczego lubię.



Wyślij zaproszenie do