Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Słyszałem, że taki wynalazek jest w Toyocie Aygo. Mechanicy raczej źle się o tej skrzyni wypowiadają. Ciekaw jestem opinii użytkowników samochodów z takimi skrzyniami, bądź ludzi, którzy znają się na rzeczy.

Pozdrawiam,
Kuba
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Czasami warto zaufać mechanikom...
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

a może Kuba wystarczy wrzucić ten post do wątku o automatach? i nie dublować?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Oj, nie przyszło mi to do głowy. Tyle, że jak ktoś pyta o automat, to ja mu się wtryniam w wątek z czymś, jakby nie było, zupełnie innym i dyskusja przestaje dotyczyć automatycznej skrzyni biegów. To chyba wprowadzi większe zamieszanie, hm? Tym bardziej jeśli ktoś szuka info o automacie, a ostatnia strona dyskusji na ten temat jest o sekwencyjnej...?
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

ale dublowanie wątków powoduje, że mamy 5 postów na temat.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Aniu (Anju?), stwierdziłem, że sekwencyjna skrzynia biegów, poza tym, że operujemy dwoma, a nie trzema pedałami, nie ma nic wspólnego z automatyczną, stąd nowy wątek.

Wracając do meritum - wie ktoś cokolwiek na ten temat?

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Na pewno dużo zależy od konkretnego modelu skrzyni.

Na początek - poszukaj informacji o takiej skrzyni w Oplu Meriva/Fiacie Idea (to ta sama skrzynia). Mnóstwo z nią było problemów i stąd pewnie opinie Twoich mechaników.

Takie skrzynie są bardzo rzadko spotykane i najwięcej do powiedzenia mają o nich czytelnicy Auto Świata czy innych gazetek - bo na żywo nikt takiej nie widział. Znajomy ma Fiata Idea z taką skrzynią, generalnie ją chwali chociaż problemów miał z nią dużo. Większość ASO Fiata nie dawało rady z naprawą tej skrzyni (bo to skrzynia Opla/General Motors) więc kłopoty były pewnie prawdopodobne...

Zaletą takiej skrzyni jest zużycie paliwa niższe niż w automacie z tradycyjną przekładnią hydrokinetyczną, bo zwykłe sprzęgło na wyższą sprawność. Ale wadą - na pewno problem z jej serwisowaniem.

Jeszcze raz podkreślam - opinia o jednym modelu skrzyni - nie powinna wpływać na opinie o innych modelach. Tak samo, jak byś zapytał o opinie o "silniku diesla". Są różne konstrukcje a to wpływa na niezawodność/awaryjność i na koszty.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Piotr P.:
(...) Większość ASO Fiata nie dawało rady z naprawą tej skrzyni (bo to skrzynia Opla/General Motors) więc kłopoty były pewnie prawdopodobne...
Generalnie większość ASO wielu marek samochodów wogóle nie zajmuje się naprawami skrzyń automatycznych - ich obsługa techniczna polega na demontażu, transporcie do secjalistycznej firmy zajmującej się automatami a po naprawie jej odbiorze i ponownym zamontowaniu w samochodzie.

W wielu markach skrzynia automatyczna traktowana jest jako jeden element nierozbieralny (część zamienna) więc raczej ciężko aby ktokolwiek poza wyspecjalizowanymi warsztatami dawał sobie z nimi radę :D
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Dzięki Piotr.

Damian - w tej skrzyni tylko sprzęgło jest automatyczne. Skrzynia jest manualna i tu jest szkopuł.

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Damian T.:
Piotr P.:
(...) Większość ASO Fiata nie dawało rady z naprawą tej skrzyni (bo to skrzynia Opla/General Motors) więc kłopoty były pewnie prawdopodobne...
Generalnie większość ASO wielu marek samochodów wogóle nie zajmuje się naprawami skrzyń automatycznych - ich obsługa techniczna polega na demontażu, transporcie do secjalistycznej firmy zajmującej się automatami a po naprawie jej odbiorze i ponownym zamontowaniu w samochodzie.

OK, dzieki za informację (ja też miałem coś wspólnego z ASO :-)

Ale co to klienta obchodzi, kto fizycznie dokonuje naprawy? Przyjeżdża do ASO, płaci grube pieniądze w ASO - a samochód nie jest naprawiony... Powinni przeprosić i nie brać pieniędzy a nie ściemniać i wypychać za drzwi... Masz inne zdanie?
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Piotr P.:

Ale co to klienta obchodzi, kto fizycznie dokonuje naprawy?
No cóż, są klienci których to interesuje a są tacy którzy mają to w nosie - dyskusja na ten temat chyba nie ma sensu.
Przyjeżdża do ASO, płaci grube pieniądze w ASO - a samochód nie jest naprawiony... Powinni przeprosić i nie brać pieniędzy a nie ściemniać i wypychać za drzwi... Masz inne zdanie?
Wiele rzeczy powinni... tak w ASO jak i wielu innych firmach... ale rzeczywistość jest taka jaka jest.

Jeżeli ktoś oczekuje ode mnie oficjalnego stanowiska to polecam wziąść auto i udać się do Autoryzowanego Serwisu bo tylko Oni mają niegraniczony dostęp to specyfikacji technicznej konkretnego auta i fabrycznych procedur naprawczych.
Jeżeli usterka nie została usnunięta to jest oczywiście na to procedura reklamacji usługi itd. itp. - wszystko zgodnie ze sztuką.

Jeżeli zaś mam doradzić prywatnie jak osoba która cokolwiek na temat motoryzacji już wie to polecam znaleźć dobry/renomowany warsztat specjalizujący się w naprawach skrzyń automatycznych i u nich szukać pomocy.
Dodatkowo, przy kupnie następnego samochodu, przemyśleć dobrze co się kupuje i nie pchać się w jakieś cudaczne wynalazki - lepiej dopłacić za dobry sprawdzony automat niż stać się królikiem doświadczalnym jakiegoś dziwnego nowatorskiego rozwiązania...
kolega mój miał Toyotę Yaris w automacie i żal mi się go robiło jak opowiadał o swoich przejściach z tą skrzynią a ja... od lat jeżdżę automatami i nie mam z nimi kompletnie żadnego problemu.
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Piotr P.:
Ale co to klienta obchodzi, kto fizycznie dokonuje naprawy? Przyjeżdża do ASO, płaci grube pieniądze w ASO - a samochód nie jest naprawiony... Powinni przeprosić i nie brać pieniędzy a nie ściemniać i wypychać za drzwi... Masz inne zdanie?
ASO nie jest od wykonywania napraw a tylko od podstawowej obsługi. ASO nie ma wyposażenia do wykonywania napraw. To jest taki McDonald samochodowy.

Skrzynia sekwencyjna i półautomatyczna to niekoniecznie to samo chociaż może występować razem. Półautomatyczna to skrzynia która ma automatyczne sprzęgło ale wybieranie biegów pozostawione jest kierowcy. Sekwencyjna to skrzynia w której wybieranie biegów odbywa się po kolei 1,2,3,4.... w jednym ciągu czyli tak jak w motocyklu. Półautomatyczne skrzynie to nie jest jakiś specjalny wynalazek już trabanty w wersji inwalidzkiej coś takiego miały, cinqeczento citymatic i wiele innych. Kiedyś były to głównie wersje dla inwalidów dopiero później ktoś wpadł na pomysł aby dodać trochę elektroniki i sprzedawać to jako nowość. To już taka norma że w motoryzacji nic nowego nie wymyślili tylko odgrzewają stare dobre wynalazki dodając tandetnej elektroniki i chwytliwą nazwę. Krzysztof Pogorzelec edytował(a) ten post dnia 14.03.11 o godzinie 13:43
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Krzysztof Pogorzelec:
Skrzynia sekwencyjna i półautomatyczna to niekoniecznie to samo chociaż może występować razem.
Ok. Mówią prosto - w Aygo jest automatyczne sprzęgło, a kierowca ma dwa pedały tak jak przy automacie - hamulec i gaz.

Moje pytanie dotyczyło jednak awaryjności. Na razie nic konkretnego nie padło. Nikt nie używał tego typu skrzyni i nikt jej z osób tu obecnych nie naprawiał?

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Kuba Ł.:
Ok. Mówią prosto - w Aygo jest automatyczne sprzęgło, a kierowca ma dwa pedały tak jak przy automacie - hamulec i gaz.

Moje pytanie dotyczyło jednak awaryjności. Na razie nic konkretnego nie padło. Nikt nie używał tego typu skrzyni i nikt jej z osób tu obecnych nie naprawiał?

Ja kiedys przez chwilę miałem Twingo z automatycznym sprzęgłem. Skrzynia była zwykła sekwencyjna. Ten wynalazek był tragiczny w obsłudze, działaniu a nawet wyspecjalizowany w Renault zakład rozłożył ręce. Ruszając ze skrzyżowania nigdy do końca nie byłem pewien z jakim przyspieszeniem ruszę z miejsca, tj. przy jakich obrotach silnika sprzęgło zaskoczy :)
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Krzysztof Pułapa:
Ja kiedys przez chwilę miałem Twingo z automatycznym sprzęgłem. Skrzynia była zwykła sekwencyjna. Ten wynalazek był tragiczny w obsłudze, działaniu a nawet wyspecjalizowany w Renault zakład rozłożył ręce. Ruszając ze skrzyżowania nigdy do końca nie byłem pewien z jakim przyspieszeniem ruszę z miejsca, tj. przy jakich obrotach silnika sprzęgło zaskoczy :)

Dzięki, o to mi chodziło :-)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

a czy ktoś coś wie na temat sekwencyjnej skrzyni w Fiacie Stilo???

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

I tak nic nie zastąpi starej, wysłużonej i najlepszej manualnej skrzyni :) Redukcja, strzał ze sprzęgła, but i odcięcie ;) Jeździłem BMW 2.8 benzyna/gaz sekwencyjny w automacie, fakt tryb sport fajne, naprawdę fajne wrażenie, ale nawet wprowadzenie power kick'a nie przybliża ani trochę frajdy i wrażeń podjazdu pod sam tyłek zrzucenie bieg w dół, więcej gazu, lewa strona i ogień xD Fakt power kick działa tak jak powinien, w momencie depniecia gazu w opór skrzynia szybko, ale nie dość szybko jak dla mnie redukuje bieg i kręci do przełamania obrotów czyli jakieś 6 7 tyś. Ale manualem zrobimy to szybciej i ekonomicznej cos mi się wydaje. A sekwencja jest dobra dla sportowych motocykli i aut na którego felge z opona będę pracował połowę życia ;) Manual <3 ! Honda Civic Power! ;) Hehe trzymajcie się drążków ;) Bajo! :) Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.02.15 o godzinie 10:23
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Sebastian T.:
I tak nic nie zastąpi starej, wysłużonej i najlepszej manualnej skrzyni :) Redukcja, strzał ze sprzęgła, but i odcięcie ;) Jeździłem BMW 2.8 benzyna/gaz sekwencyjny w automacie, fakt tryb sport fajne, naprawdę fajne wrażenie, ale nawet wprowadzenie power kick'a nie przybliża ani trochę frajdy i wrażeń podjazdu pod sam tyłek zrzucenie bieg w dół, więcej gazu, lewa strona i ogień xD Fakt power kick działa tak jak powinien, w momencie depniecia gazu w opór skrzynia szybko, ale nie dość szybko jak dla mnie redukuje bieg i kręci do przełamania obrotów czyli jakieś 6 7 tyś. Ale manualem zrobimy to szybciej i ekonomicznej cos mi się wydaje. A sekwencja jest dobra dla sportowych motocykli i aut na którego felge z opona będę pracował połowę życia ;) Manual <3 ! Honda Civic Power! ;) Hehe
> trzymajcie się drążków ;) Bajo! :)

Pojeździsz trochę i się Tobie manual znudzi. Poza tym w obecnym automacie (i automatopodobnych wynalazkach) możesz sam wybierać bieg i je zmieniać. Szybciej zmieniać.

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Może i racja ;) Nie używałem jeszcze wszystkiego ;) Wyrazam tylko opinie ;) Fakt przykład BMW nie najlepszy na dzisiejsze czasy i nowinki techniczne bo to 97 rok, wiec dziś musi być 1000 razy lepiej. Jednak mam zawodowego kierowcę w rodzinie i jego zdaniem automat nigdy nie dorówna manualnej przekladni. A wydaje mi się ze wie co mówi bo rocznie tłucze ładne kilometry w szoferce ciężarówki, i przesiadł się z nowego automatu na manual. Twierdzi ze jest w raju ;) Każdy ma swoje zdanie :) Ale też te skrzynie pewnie bardzo się różnią. Półka aut osobowych a ciezarowych :) Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.02.15 o godzinie 10:39

konto usunięte

Temat: Sekwencyjna (półautomatyczna) skrzynia biegów.

Jednak zostaje przy swoim ze manual najlepszy, mimo wszystko automat to taka jakby trochę nuda w aucie, leci to ale czegoś brak ;) Nie jestem zwolennikiem wyścigów ulicznych itp ale, manual daje więcej możliwości i zawsze jest zapas jakiejś tam mocy i sama zmiana biegów, to czyni jazdę jazdą a nie wciskamy gaz i toczymy sie. Ale z szacunkiem dla zdania innych oczywiscie, każdy ma swój gust, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje :) Chociaż automat w VW Touaregu bardzo na plus ;) Ale to tylko przy dużych pojemnościach ;) Tak się zgadzam :)

I coś czuje że remont automatu, pół automatu czy sekwencyjnej skrzyni to nie mały wydatek... :/ Ale czy są awaryjne, to może powiedzieć tylko ten kto używa tego typu zabawek.

Pozdrowionka! :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.02.15 o godzinie 11:15



Wyślij zaproszenie do