Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Tak nie wiem co to diesel :) W domu diesel, nawet turbo! o taki będę.. w pracy n+1 diesli od pierdzidełek tupu 1.4HDI/D4D do 2.0HDI/TDI, poza pracą do 2.5 D5 by Volvo jak na razie..
Tak z pewnością nie umiem też nimi jeździć :) W ogóle nie umiem jeździć i dlatego dorabiam jako kierowca.. :D
Szerokości :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 00:25

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Mateusz B.:
Tak nie wiem co to diesel :) W domu diesel, nawet turbo! o taki będę.. w pracy n+1 diesli od pierdzidełek tupu 1.4HDI/D4D do 2.0HDI/TDI, poza pracą do 2.5 D5 by Volvo jak na razie..
Tak z pewnością nie umiem też nimi jeździć :) W ogóle nie umiem jeździć i dlatego dorabiam jako kierowca.. :D
Szerokości :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 00:25
Nieraz jest różnica między "umiem jeżdzić" a jazdą faktyczną.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

No to przecież mówię, że nie umiem jeździć, a już na pewno nie dieslem :)

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie

zalej do nowoczesnego benzyniaka PB slabej jakosci (o co u nas nietrudno) a za lej do dizla gorszej jakosci rope... dowiesz sie czym ustepuja.
benzyniak pokaszle, pokaszle... dolejesz porzadnego paliwa i bedzie git.
disel zrobi "uuuuuuuuuuuu zdechlem" jak to w pewnym kabarecie i bedziesz miala pompowtryski do wymiany (a wierz mi, ze do tanich rzeczy to nie nalezy) :)

co do tirow i autobusow - moment obrotowy. magiczne haslo.

jak pisalem - dizel jest dobrym wyborem w przypadku, gdy robimy naprawde sporo km.

do miasta - nieporozumienie. powtarzam - spalanie porownywalne z benzyna + stale niedogrzany silnik.

ropniaki mocniejsze i trwalsze.... bzdura.
z reszta moze inaczej.... skoro mowisz o autobusach i tirach... to ja o wszystkich dizlowcach wznoszacych modly do silnikow tdi...
dlaczego koncern vw wycofuje sie z nich na rzecz silnikow FSI benzynowych?Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 00:37
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Zaraz Andre vel Marcin Cie naprostuje ;)

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

prosze bardzo. ale niech uzywa rzeczowych argumentow w tej sprawie, a nie "bo tiry i autobusy to dizle"
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Za wiele wymagasz ;)

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

moze i tak, ale lubie jak uzytkownicy ON probuja udowodnic wyzszosc nad PB :)

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

a. i jeszcze do charakterystki silnika cos dodam. ja mam max. moment przy 3.5k obrotow i jadac 100 na 5biegu jakos nie musze redukowac, zeby wyprzedzic.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

No zawsze wesołe są takie dyskusje.. Wiesz tak szczerze to każda konstrukcja ma plusy i minusy, pytanie które rozwiązanie ma więcej plusów w Twoim konkretnym przypadku..Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 00:42

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

po raz juz chyba 4 pisze to samo zdanie tutaj (ktore swoja droga czciciele ON w jakis magiczny sposob omijaja, a moze nie widza go?).
diesel jest swietnym rozwiazaniem dla kogos, kto trzepie mase kilometrow. do jazdy po miescie nie nadaje sie zupelnie. podobnie jak transmisja manual/automat. automat swietny w trasie, w miescie prawde mowiac mozna go o kant rozbic.

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

też wolę benzynę, ale chciałem zwrócić uwagę na kilka rzeczy mniej istotnych.
Ktoś tu wspominał o autobusach i tirach. Ja bym dołożył do tego jeszcze silniki robione np. do samochodów wojskowych. Poza momentem są rzeczywiście wytrzymalsze, ale materiały i sama budowa jest troszkę inna niż klekoty w osobówkach. Co do obciążania silnika obrotami to sam się przyczyniłem do zarżnięcia jednego (golf IV). Prywatną, benzynową Alfę katuje do 5500-6500 tysięcy i nie ma z nią problemów. Diesel w okolicach swoich maxymalnych obrotów dostaje już po dupie. A elastyczność... Ktoś twierdził na forum że diesle nie maja elastyczności. Rzeczywiście nie maja:) TURBO DIESLE maja a takich jest większość. Chyba że kolega nie wie co oznacza słowo elastyczność...
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Eee no elastyczność to zdolność silnika do efektywnego rozpędzania się w szerokim zakresie obrotów.. W dieslu mamy dużo krótkich przełożeń bo inaczej nie dasz rady wykorzystać tych 2,5tys użytecznych obrotów.. Niestety, a benzyna? o 2tys po czerwone pole idzie bez zająknienia. To jest właśnie elastyczny silnik. Niestety popularne gazety motoryzacyjne szerzą straszne bzdury :(

Aaa propos jeszcze spalania tak mi się przypomniała trasa z zeszłego roku.. Dwa avesie, jedna trasa, jedno tempo, spalanie? 2.0pb o litr więcej od 2.0d4d.. I klekot ledwo za mną nadążał, a chłopak się strasznie namachał lewarem ;]Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 01:39
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Mateusz B.:
Zaraz Andre vel Marcin Cie naprostuje ;)

Kolega Andre vel Marcin wpadł poklepał to co wcześniej i znowu się usunął.. ech ;]Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 01:40
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

..:

Jesli juz podazamy w tym kierunku to dlaczego wyscigowe autka sa napedzane silnikami benyznowymi? :)

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Wojciech Kwiecień:
..:

Jesli juz podazamy w tym kierunku to dlaczego wyscigowe autka sa napedzane silnikami benyznowymi? :)
Spokojnie kolego, większość koncernów motoryzacyjnych inwestuje właśnie w silniki diesla, w sportach motorowych zaczynają one pomalutku stawać się normą. Zwróć uwagę na fakt, że choćby nawet Volkswagen Group do chyba wszystkich swoich wersji sportowych stosuje silniki tej konstrukcji.
Ja osobiście nie jestem fanem napędu ON ale fakt jest faktem, że teraz coraz więcej ludzi chce mieć taki silnik w swoim samochodzie.

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

coraz wiecej ludzi to chce miec naped hybrydowy w samochodzie. moze nie w naszym zasciankowym kraju, ale wystarczy rozejrzec sie po swiecie.

diesel to przezytek. + diesel w sportach motorowych? pokaz mi rajdowke w dieslu? no wlasnie. sorry, ale te silniki nie nadaja sie kompletnie do motorsportu. chyba, ze za taki uwazasz wyscigi typu lemans, gdzie przez 12 czy 24h jezdza sobie w kolko. eeeee. jak na moje to to z portem ma niewiele wspolnego.

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Audi zrobione na Le mans zwłaszcza...

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

jak pisalem. ze sportem ma to tyle wspolnego, co wyscigi nascar. jezdza sobie w kolko. wyznacznikiem tychniki motoryzacyjnej jest WRC. niestety. prawda boli.

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Krzysztof S.:
coraz wiecej ludzi to chce miec naped hybrydowy w samochodzie.

Proszę Cię nie kompromituj się takimi stwierdzeniami, hybrydowe napędy to chcą mieć tylko i wyłącznie wielkie gwiazdy, bo wypada....
A poza tym mówilismy tu o silnikach i nie o bateryjkach
A co do sportów motorowych to le mans jest jak najbardziej sportem który wymaga od samochodów i silników wytrzymałości
i zaufaj mi, jeszcze pare miesięcy i zobaczysz pierwsze silniki diesla w F1

Następna dyskusja:

Oldtimer jako pierwszy samo...




Wyślij zaproszenie do