Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Krzysztof S.:
jednak polecam to z ta swieca naprawic :) jazda na 3garach bardzo latwo moze zakonczyc sie generalka silnika.

odpala na 3 świecach, ale chodzą wszystkie 4 cylindry :)

Michale, nie uważam, że kobiety nie myślą, ale denerwuje mnie takie podejście w serwisach.
Sylwia Pietras-Wolska

Sylwia Pietras-Wolska promocja rozwój

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Patrycja O.:
macie jakieś propozycje?? muszę kupić w ciągu miesiaca,a pomysłów brak:(
brat mi poleca astrę II diesel...
Picia zdałaś prawkooooo????????????????????????///
wiesz ja mam astrę do opchnięcia jak się z Radkiem dogadasz:))))
nie kupuj diesla bp ma być bardzo droga ropa
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

benzyna też.. :)

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, gdy robisz duzo, dlugich tras. w miescie i na krotkich dystansach spali wiecej od benzyny, poza tym niedogrzany silnik bedzie dostawal w dupe.
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Krzysztof S.:
ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, gdy robisz duzo, dlugich tras. w miescie i na krotkich dystansach spali wiecej od benzyny, poza tym niedogrzany silnik bedzie dostawal w dupe.

Nie spali wiecej od benzyny ale i tak jak dla mnie diesel to zlo :) Jezdzilem troche dieslem i nikt nigdy mnie nie przekona do kupna klekota. Waski zakres obrotow= maloelastyczny silnik. Jak dla mnie meczarnia...

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, Waski zakres obrotow= maloelastyczny silnik.

To akurat nieprawda. Silniki diesla są baaardzo elastyczne, cowynika właśnie z charakterystyki wartości momentu w zakresach obrotowych.
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Witold Rogowski:
ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, Waski zakres obrotow= maloelastyczny silnik.

To akurat nieprawda. Silniki diesla są baaardzo elastyczne, cowynika właśnie z charakterystyki wartości momentu w zakresach obrotowych.

No i wlasnie tutaj sie mylisz kolego. Elastycznosc silnika polega na jego szerokim zakresie obrotowym. A diesel ma waski zakres obrotowy.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Wojciech Kwiecień:
Witold Rogowski:
ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, Waski zakres obrotow= maloelastyczny silnik.

To akurat nieprawda. Silniki diesla są baaardzo elastyczne, cowynika właśnie z charakterystyki wartości momentu w zakresach obrotowych.

No i wlasnie tutaj sie mylisz kolego. Elastycznosc silnika polegana jego szerokim zakresie obrotowym. A diesel ma waski zakres obrotowy.

Ja mam teraz benzynę 1,8. I wiem, że moje następne auto to będzie diesel, z tym, że dość mocny: sześciocylindorwe 3,0 TDI w układzie V :)

Zakres obrotów? Dla w/w silnika maxymalnym moment obrotowy zaczyna się od 1 900 rpm, a nie jak w mojej benzynce jest przy 5 800 rpm. Chociaż przyznam, że Lyberka się "zbiera" już od 3 500 rpm :)

Wymienię największy plus w/w diesla: przy stówie nie trzeba redukować, żeby wyprzedzić w miarę szybko ;)
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Bogusz K.:
Wojciech Kwiecień:
Witold Rogowski:
ale diesel to zlo. ekonomiczne wlasciwie tylko w przypadku, Waski zakres obrotow= maloelastyczny silnik.

To akurat nieprawda. Silniki diesla są baaardzo elastyczne, cowynika właśnie z charakterystyki wartości momentu w zakresach obrotowych.

No i wlasnie tutaj sie mylisz kolego. Elastycznosc silnika polegana jego szerokim zakresie obrotowym. A diesel ma waski zakres obrotowy.

Ja mam teraz benzynę 1,8. I wiem, że moje następne auto to będzie diesel, z tym, że dość mocny: sześciocylindorwe 3,0 TDI w układzie V :)

Zakres obrotów? Dla w/w silnika maxymalnym moment obrotowy zaczyna się od 1 900 rpm, a nie jak w mojej benzynce jest przy 5 800 rpm. Chociaż przyznam, że Lyberka się "zbiera" już od 3 500 rpm :)

Wymienię największy plus w/w diesla: przy stówie nie trzeba redukować, żeby wyprzedzić w miarę szybko ;)


Ja nie mowie ile mozna jechac i kiedy zmieniac biegi. Benzyna kreci sie od ok 3 do 6.5 tys. A diesel? 2-3,4 tys?? To nazywamy elastycznoscia.

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Zapraszam do nowego wątku na temat paliw.
http://www.goldenline.pl/grupa/paliwa
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Wojciech Kwiecień:
Ja nie mowie ile mozna jechac i kiedy zmieniac biegi. Benzyna kreci sie od ok 3 do 6.5 tys. A diesel? 2-3,4 tys?? To nazywamy elastycznoscia.

Wspomniany przezemnie diesel kręci się od 1 500 do 4 500. Czyli trzy tysiączki, mniej więcej jak benzyna. Bo 6,5 tysiąca to już silnik zaczyna wariować i jest bardzo obciążony. Zgodnie z prawami fizyki silnik na którym się kręci 4,5k się mniej zużywa niż taki który się kręci 6-6,5k...
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Bogusz K.:
Zgodnie z prawami fizyki silnik na którym się kręci 4,5k się mniej zużywa niż taki który się kręci 6-6,5k...

Jeśli będą wykonane dokładnie z tych samych materiałów prawda, w praktyce bzdura. Diesel przy 4,5k a benzyna przy 6,5k? bez porównania, pojeździj tak dieslem to zarżniesz go w mgnieniu oka, a na benzynowym nie zrobi to specjalnego wrażenia.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie

W czym niby nie ustepuja?
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie

oj niestety koleżanko ustępują ustępują :) są tylko mniej paliwożerne i na tym kończą się plusy..
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Mateusz B.:
Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie

oj niestety koleżanko ustępują ustępują :) są tylko mniej paliwożerne i na tym kończą się plusy..

Oprocz klekotu:) :
1. mniej elastyczny silnik
2. mniejsze max obroty
3. meczaca dynamiczna jazda po miescie
4. krotkie przelozenia
5. dosc kosztowna eksloatacja ( nie mowie tutaj o mniejszym spalaniu)
6. itp
7. itd

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie
Masz rację koleżanko, diesle są o wiele lepsze !!!

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Mateusz B.:
Anna M.:
cóż dywagacja o niczym drodzy panowie
nowoczesne diesle nie ustępują w niczym benzynie

oj niestety koleżanko ustępują ustępują :) są tylko mniej paliwożerne i na tym kończą się plusy..
Odnoszę wrażenie że jeżdziłeś w zyciu wyłącznie dieslem POLONEZA !!!

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Widzę, że Panowie się wypowiadają co do Diesli i widze że po prostu dieslami nie potrafią jeżdzić i to wyjaśnia ich wypowiedzi.

konto usunięte

Temat: samochód pierwszy,dla mnie:))

Bogusz K.:
Wojciech Kwiecień:
Ja nie mowie ile mozna jechac i kiedy zmieniac biegi. Benzyna kreci sie od ok 3 do 6.5 tys. A diesel? 2-3,4 tys?? To nazywamy elastycznoscia.

Wspomniany przezemnie diesel kręci się od 1 500 do 4 500. Czyli trzy tysiączki, mniej więcej jak benzyna. Bo 6,5 tysiąca to już silnik zaczyna wariować i jest bardzo obciążony. Zgodnie z prawami fizyki silnik na którym się kręci 4,5k się mniej zużywa niż taki który się kręci 6-6,5k...
Prawda, zgadzam się z tym stwierdzeniem, diesel górą !!!!
TO np. czemu nie ma Tirów benzyniaków albo autobusów benzyniaków.....bo diesle są mocniejsze i trwalsze.
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Oldtimer jako pierwszy samo...




Wyślij zaproszenie do