Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)
Mariusz O.:
bo dobra wolnossaca beznyna jest wieczna:)
lub diesel ale takich to juz nawet VW chyba nie produkuje(wolnossacy)
diesle VW powiadasz?
szesnastozaworowa jednostka 2.0 TDI o mocy 140 KM. Następca popularnego silnika 1.9 TDI nie cieszy się niestety najlepszą opinią. Z jednej strony idealnie łączy dobre osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Z drugiej - okazuje się ponadprzeciętnie awaryjny. Szczególnie niebezpieczne są jednostki oznaczone kodem BLB. Wśród typowych usterek, dwie wydają się szczególnie poważne. Pierwsza to awaryjny, łańcuchowy napęd pompy oleju. Producent dość szybko (po ok. rocznej produkcji) modyfikował go zastępując łańcuch układem kół zębatych, ale i tak nie wszystkie słabe strony udało się wyeliminować. Użytkownik, który ma pecha musi liczyć się nie tylko z koniecznością wymiany newralgicznego podzespołu (koszt przekracza 4 tys. zł), ale czasami także z ...koniecznością regeneracji turbosprężarki, która przyciera się na skutek spadku ciśnienia smarowania.
Drugim problemem jest pękanie głowic. Trzecim - usterki pompowtryskiwaczy. Jeśli ktoś poważnie myśli o zakupie samochodu z silnikiem 2.0 TDI powinien posiedzieć troszkę "na internecie" i poczytać o słabych i mocnych stronach tej jednostki. Naprawdę warto, ponieważ jest to silnik bardzo popularny występujący w dużej liczbie odmian różniących się szczegółami konstrukcji.