Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:

Większa dawka paliwa i mamy więcej mocy i wyższy moment,nie wiem czy turbiony są inne czy te same, ale większe turbo jest wstanie dłużej trzymać wyższy moment obrotowy.Pojemność ma tu znikomą rolę.

Pojemność o tyle się liczy, że tłok ma większą średnicę (przy tym samym stopniu kompresji). Większa średnica to większa siła i moment.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:
Zrozumiałem wszystko, tylko nie wiem co chcesz udowodnić.
Uważasz że w T dieslu czujesz moc a nie moment?
uważam, że w doładowanym 2,0 moment będzie lepszy niż w 1,8. w wolnossącym to pewne, zwróć uwagę na ogromne momenty wielkich silników typu np. hemi i stosunkowo niska moc. twierdzę, że pojemność ma ogromny wpływ na elastyczność i dlatego duży silnik wolnossący będzie elastyczniejszy o lata świetlne od od uturbionej pierdziawki 1,4 czy 1,6. w turbodieslu czuję głównie moment, ale nie pochodzi on jedynie od turbo, a ma rozśnież związek z charakterystyką diesla w ogóle i z jego pojemnością. d tdieslach typu 1,2 czy 1,4 czuję głównie strach przed jazdą nimi.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Kosma S.:
Marcin Chruślak:

Większa dawka paliwa i mamy więcej mocy i wyższy moment,nie wiem czy turbiony są inne czy te same, ale większe turbo jest wstanie dłużej trzymać wyższy moment obrotowy.Pojemność ma tu znikomą rolę.

Pojemność o tyle się liczy, że tłok ma większą średnicę (przy tym samym stopniu kompresji). Większa średnica to większa siła i moment.

Nie pisałem że nie ma, tylko że ma znikomy wpływ,w przypadku 1.8 tdci vs 2.0 tdci.
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Chruślak:
Zrozumiałem wszystko, tylko nie wiem co chcesz udowodnić.
Uważasz że w T dieslu czujesz moc a nie moment?
uważam, że w doładowanym 2,0 moment będzie lepszy niż w 1,8. w wolnossącym to pewne, zwróć uwagę na ogromne momenty wielkich silników typu np. hemi i stosunkowo niska moc. twierdzę, że pojemność ma ogromny wpływ na elastyczność i dlatego duży silnik wolnossący będzie elastyczniejszy o lata świetlne od od uturbionej pierdziawki 1,4 czy 1,6. w turbodieslu czuję głównie moment, ale nie pochodzi on jedynie od turbo, a ma rozśnież związek z charakterystyką diesla w ogóle i z jego pojemnością. d tdieslach typu 1,2 czy 1,4 czuję głównie strach przed jazdą nimi.

Zgadzam się w 100%, tylko sprawa dotyczyła 1.8 tdci vs 2.0 tdci i odczuć wynikających z większej mocy jak i momentu. Wystarczy pobawić się komputer by takie, 1.8 tdci, było szybsze i elastyczniejsze, bez konieczności zwiększania pojemności.
Dlatego też można zrobić program, by zwiększyć zakres użytecznych obrotów, który w T dieslach jest skromny.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:22
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:
Nie pisałem że nie ma, tylko że ma znikomy wpływ,w przypadku 1.8 tdci vs 2.0 tdci.
moje subiektywne odczucia z jazdy przeczą Twojemu twierdzeniu, zauważ, że napisałem "subiektywne".
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:
Zgadzam się w 100%, tylko sprawa dotyczyła 1.8 tdci vs 2.0 tdci i odczuć wynikających z większej mocy jak i momentu. Wystarczy pobawić się komputer by takie, 1.8 tdci, było szybsze i elastyczniejsze, bez konieczności zwiększania pojemności.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:19
a jak właściciel 2,0 też się tak pobawi, to kto będzie lepszy? :P
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Chruślak:
Zgadzam się w 100%, tylko sprawa dotyczyła 1.8 tdci vs 2.0 tdci i odczuć wynikających z większej mocy jak i momentu. Wystarczy pobawić się komputer by takie, 1.8 tdci, było szybsze i elastyczniejsze, bez konieczności zwiększania pojemności.
a jak właściciel 2,0 też się tak pobawi, to kto będzie lepszy? :P

Ja ;]z 1.9 Tdi
Wracajmy do wad i zalet S-maxa szkoda psuć temat ;]...Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:26
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Arkadiusz Piotr Z.:

moment obrotowy jest to wskaźnik informujący o potencjalnej możliwości przyspieszania i elastyczności samochodu.
Wartość momentu obrotowego zmienia się w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego.

To generalnie tak nie jest. Można zrobić w dużym przybliżeniu silnik z momentem niezależnym od obrotów (w pewnym zakresie).


Obrazek


Moc wtenczas liniowo zależy od obrotów.
W eksploatacji, ważne jest, aby stosunkowo wysoki moment obrotowy utrzymywał się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co czyni silnik elastycznym.

Elastyczność tak naprawę zależy od momentu obrotowego wyliczonego na kołach. Jak bym za bardzo nie wnikał i przyjął jednak ogólnie przyjmowaną definicję 60-100 na IV biegu i 80-120 na V. Uturbione diesle przy tej samej pojemności biją benzyny bez turbo. Benzyny z turbo biją diesle itd...
Mała spekulacja: efektywnie w turbodieslu mamy około 2,5 tys obrotów z momentem 2x większym niż w benzynie o tej samej mocy. Benzyna ma efektywnie 3,5 tys obrotów przy 2x mniejszym momencie.
Z elastycznością wygrywa diesel, a to za sprawą większego przełożenia w skrzyni biegów.
turbo dodaje mocy, n ie elastyczności, bo te parametry trochę ze sobą kolidują,

Turbo dodaje i mocy i momentu i polepsza elastyczność, bezsprzecznie.
a diesel z turbo elastyczny nie jest a jedynie dysponuje duzym momentem w zakresie niskich obrotów.

Niskich obrotów tzn. ile?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:

Nie pisałem że nie ma, tylko że ma znikomy wpływ,w przypadku 1.8 tdci vs 2.0 tdci.

Jakieś 11%. Wcale nie taki znikomy. Jeżeli 0.2 l to znikomy wpływ to możemy schodzić z pojemnością do 1,6 czy 1.0. 5 x znikomy wpływ to wciąż prawie nic, prawda? ;)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Kosma S.:
Marcin Chruślak:

Nie pisałem że nie ma, tylko że ma znikomy wpływ,w przypadku 1.8 tdci vs 2.0 tdci.

Jakieś 11%. Wcale nie taki znikomy. Jeżeli 0.2 l to znikomy wpływ to możemy schodzić z pojemnością do 1,6 czy 1.0. 5 x znikomy wpływ to wciąż prawie nic, prawda? ;)
Ale skąd wiesz że moc akurat wzięta jest z pojemności?
Wyjaśnij mi czemu 1.6 tdi ma 105 ps i 250 nm a 1.9 tdi ma 105 ps i 250 nm.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Arkadiusz Piotr Z.:
uważam, że w doładowanym 2,0 moment będzie lepszy niż w 1,8. w wolnossącym to pewne, zwróć uwagę na ogromne momenty wielkich silników typu np. hemi i stosunkowo niska moc. twierdzę, że pojemność ma ogromny wpływ na elastyczność

Arku.

Fakt 1. Pojemność ma wpływ na moment obrotowy. Moc przy danych obrotach jest zawsze taka sama i wyliczana ze wzoru.

MOC = Moment * obroty / 7022

http://wasze.motofakty.pl/artykul/moc_a_moment_obrotow...

Niska moc w 'amerykańskich' silnikach wynika z niższych obrotów obrotów.

Fakt 2. Przyśpiesza się momentem na kołach, a ten zależy od przełożeń w skrzyni biegów i de facto sprowadza się to potem do mocy silnika. Dlatego 2 litrowe silniki hondy, kręcące się do 8,5 tys, potrafią rozpędzić civica do 100 km/h w czasie ok. 6 s.
dlatego duży silnik wolnossący będzie elastyczniejszy o lata świetlne od od uturbionej pierdziawki 1,4 czy 1,6.

Jeśli z 1.4 da się zrobić taką samą moc jak z dajmy na to leciwego 3.0 hemi, to przy odpowiednim dobraniu przełożeń skrzyni biegów będą jechać podobnie. Różnica będzie tylko jedna: głośność. Nasze subiektywne odczucia są takie, że silniki cichsze są bardziej elastyczne, a tymczasem liczą się tylko czasy.

>
w turbodieslu
czuję głównie moment, ale nie pochodzi on jedynie od turbo, a ma rozśnież związek z charakterystyką diesla w ogóle i z jego pojemnością.

Diesel ma większy stopień kompresji i ma większą sprawność. Poza tym olej napędowy ma większą wartość opałową tj. dostaje się więcej energii z kilograma.
d tdieslach typu 1,2 czy 1,4 czuję głównie strach przed jazdą nimi.

To jest nasza bezsensowna przyszłość.

konto usunięte

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

miało być o S-maxie a piszecie bez związkui w dodatku duzo bajek

wracajac do s-maxa
nie mam nie mialem i nie bede mial(chociaż nawet mi sie podoba)
z opinii od znajomych i nie tylko w silnku 2.0 TDCI (136KM) kolo dwumasowe potrafi sie rozwalic juz po małym przebieguMariusz O. edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:46
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:

Ale skąd wiesz że moc akurat wzięta jest z pojemności?
Wyjaśnij mi czemu 1.6 tdi ma 105 ps i 250 nm a 1.9 tdi ma 105 ps i 250 nm.

Moc bierze się z paliwa, pojemności, stopnia kompresji, stosunku ilości powietrza do ilości paliwa, obrotów i jakości spalania. Skąd mam wiedzieć który z tych parametrów się różni?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Mariusz O.:
miało być o S-maxie a piszecie jakieś bajki bez związku

wracajac do s-maxa
nie mam nie mialem i nie bede mial
z opinii od znajomych w silnku 2.0 TDCI (136KM) kolo dwumasowe potrafi sie rozwalic juz po małym przebieguMariusz O. edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:41
w s maxie nie ma takiego silnika, tak a propos bajek:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Kosma S.:
To jest nasza bezsensowna przyszłość.
fakt.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Mariusz O.:
miało być o S-maxie a piszecie jakieś bajki bez związku

Zgłoś nas do 'moda' ;)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Mariusz O.:
miało być o S-maxie a piszecie jakieś bajki bez związku

wracajac do s-maxa
nie mam nie mialem i nie bede mial
z opinii od znajomych w silnku 2.0 TDCI (136KM) kolo dwumasowe potrafi sie rozwalic juz po małym przebiegu

Samo się nie rozwala, tak samo jak turbiny, wtryski .
Wystarczy nie przyśpieszać przy niskich obrotach na wysokim biegu, bo wtedy sprzęgło dostaje po tyłku. Tzw PSJ...
Turbiny jak się studzi, olej częściej wymienia i go nie brakuje to turbo potrafi długo żyć.
Wtryski padają od złego paliwa, a wiec wypada starać się tankować dobre paliwo.
Kosma S.:
Marcin Chruślak:

Ale skąd wiesz że moc akurat wzięta jest z pojemności?
Wyjaśnij mi czemu 1.6 tdi ma 105 ps i 250 nm a 1.9 tdi ma 105 ps i 250 nm.

Moc bierze się z paliwa, pojemności, stopnia kompresji, stosunku ilości powietrza do ilości paliwa, obrotów i jakości spalania. Skąd mam wiedzieć który z tych parametrów się różni?

Wystarczyło by silnik 1.8 tdci miał te 140 ps albo 2.0 tdci miał te 125 i wtedy nie było by tematu o pojemności 0,200. Dlatego uważam że tu pojemność nie odgrywa tak dużej roli.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 01:51

konto usunięte

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

teraz moze nie ma ale byl)
teraz ma 140
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Mariusz O.:
teraz moze nie ma ale byl)
teraz ma 140
był w mondeo, ale to był całkiem inny silnik. ten nowy pochodzi z koncernu PSA i jest to doskonałe HDI. bajki o lecącym kole dwumasowym maja wartość informacji z magla. uwierz mi, że wiem co piszę.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

Marcin Chruślak:
Samo się nie rozwala, tak samo jak turbiny, wtryski .
Wystarczy nie przyśpieszać przy niskich obrotach na wysokim biegu, bo wtedy sprzęgło dostaje po tyłku. Tzw PSJ...
Turbiny jak się studzi, olej częściej wymienia i go nie brakuje to turbo potrafi długo żyć.
Wtryski padają od złego paliwa, a wiec wypada starać się tankować dobre paliwo.
dokładnie :)

konto usunięte

Temat: S-max - doradźcie lub odradźcie :)

co to jest złe paliwo?

tak z ciekawosci pytam

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Chruślak:
Samo się nie rozwala, tak samo jak turbiny, wtryski .
Wystarczy nie przyśpieszać przy niskich obrotach na wysokim biegu, bo wtedy sprzęgło dostaje po tyłku. Tzw PSJ...
Turbiny jak się studzi, olej częściej wymienia i go nie brakuje to turbo potrafi długo żyć.
Wtryski padają od złego paliwa, a wiec wypada starać się tankować dobre paliwo.
dokładnie :)



Wyślij zaproszenie do