konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Marek S.:
Prawda jest taka, ze w UK są dużo tańsze auta niż w DE czy PL, porównaj Sebastian te same modele z tego samego roku a się przekonasz.

Ok, przyznaje racje.

Chciałem pokazać, ze jak ktoś chce kupić "bangera" do rozbijanie się to kupi za 500EUR stara Bawarke za porównywalne pieniądze. Argument, ze dostęp do aut z kierownica po prawej stronie zwiększy ilośc niebezpiecznych kierowców, którzy teraz wykluczeni zostali cena zupełnie do mnie nie przemawia.
850F za ubezpieczenie samochodu za ca. 250-300tys. zł ? tyle płacisz za samo Third Party, czy za Full Comprehensive ? jeśli za full to tanio jak nie wiem co, bo za tyle to u nas kupisz pakiet OC+AC na auto o wartości ok 60-70tys. na pełnych zniżkach.

Full comprehensive oczywiście, mam 4 lata znizek (zniżki naliczane max do 7 lat), ale GAP insurance wykupilem osobno za £200 rocznie bezpośrednio w Audi. Third party only był droższy :D

Nie powiedziałbym, ze tanio, niektórzy za Panamere płaca £550, a inni za MX5 £250 :((
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
Chciałem pokazać, ze jak ktoś chce kupić "bangera" do rozbijanie się to kupi za 500EUR stara Bawarke za porównywalne pieniądze. Argument, ze dostęp do aut z kierownica po prawej stronie zwiększy ilośc niebezpiecznych kierowców, którzy teraz wykluczeni zostali cena zupełnie do mnie nie przemawia.
a my uważamy, że kupi nowsze i zazwyczaj oznacza to też mocniejsze auto do rozbijania się. A po przesiadce z 20-letniego BMW na 10-letnie BMW poczuje się panem drogi. Dorzućmy do tego brawurę przy wyprzedzaniu TIR-ów i negatywną cechę jaką w tej sytuacji jest kierownica po prawej stronie. Zagrożenie jest większe, prawda? I o tym wszyscy mówią...

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Czytam niektóre wypowiedzi i łapię się za głowę.

Nie wiem jak bardzo trzeba nie mieć wyobraźni aby nie zrozumieć, że kierownica po prawej stronie w ruchu prawostronnym to zagrożenie.
Wyprzedzanie czegokolwiek oprócz roweru to ogromne ryzyko.
Do tego dołóżmy Panów w dresach, którzy nie liczą się na drodze z nikim i niczym.
A co z nowymi kierowcami? Po zdaniu prawka na normalnej kierownicy, tatuś kupuje takiemu osobnikowi "anglika". Trzeba sobie coś więcej wyobrażać ? Już widzę zmianę pasów czy wyprzedzanie z ręki takiego delikwenta.

Wypowiadając się tu, często patrzycie przez swój pryzmat.
Teraz patrzcie na dresiarzy, imbecyli drogowych i nowych kierowców.
Już na drogach jest niebezpiecznie, bo zamiast profilaktyki stawia się jak grzyby po deszczu fotopstryczki. Postawcie progi zwalniające. Wtedy na pewno wszyscy zwolnią do 40-stu.

Moim zdaniem, zakaz rejestracji takich aut jest bezsporny. Nie ma żadnego "ZA", które podważy mocne przeciw - BRAK BEZPIECZEŃSTWA.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Piotr Warzecha:
Moim zdaniem, zakaz rejestracji takich aut jest bezsporny. Nie ma żadnego "ZA", które podważy mocne przeciw - BRAK BEZPIECZEŃSTWA.
na całe szczęście, będzie zapewne tak jak w reszcie Europy - czyli auto z kierownicą po "złej" stronie będzie obciążone olbrzymią zwyżką w ubezpieczeniu OC. I to powinno skutecznie ograniczyć ilość aut z Anglii czy Japonii na naszych ulicach...

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
a my uważamy, że kupi nowsze i zazwyczaj oznacza to też mocniejsze auto do rozbijania się. A po przesiadce z 20-letniego BMW na 10-letnie BMW poczuje się panem drogi.

To przeczysz faktom.

Nowsze auto ma mniejsze ryzyko spowodowania stluczki. Mowiac prostym jezykiem 10-letnie ma ok. 20% wieksza szanse sie rozbic niz 5-letnie.

W kwestii silnikow tez daleko w Twoich teoriach do faktow: 1.2/16V ma 90% wieksze szanse sie rozbic niz 1.0/60KM. 320i to ma 50% wieksze szanse niz 1.2/16V, ale juz 335i ma zaledwie 16% wieksze ryzyko niz 320i. Mozna wiec z grubsza powiedziec, ze jak kogos stac na 1.2/16V to sieje porownywalne zagrozenie jak 2/3 litrowe turbo.

Rozumiem co chcesz powiedziec, bo intuicyjnie 3-litrowe 300KM powinno byc bardziej niebezpieczene niz 1.4/75KM. Ale intuicja nie jest wymowka na ignorowanie faktow.
Bogusz Kasowski:
na całe szczęście, będzie zapewne tak jak w reszcie Europy - czyli auto z kierownicą po "złej" stronie będzie obciążone olbrzymią zwyżką w ubezpieczeniu OC. I to powinno skutecznie ograniczyć ilość aut z Anglii czy Japonii na naszych ulicach...

We UK, Francji i Hiszpanii koszt ubezpieczenia auta nie zalezy od pozycji kierownicy. Nie wszyscy ubezpieczyciele takie auta jednak ubezpiecza, ale zdecydowana wiekszosc nie ma z tym problemu.
Sylwester O.

Sylwester O. zdolny.... do
wszystkiego :)

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sami mędrcy świata, którzy tylko narzekają, sami nie odważą się sprbować a tylko słyszeli lub sobie wyobrażają.. czy ktoś wyprzedzał taki samochodem na drodze? czy ktoś wyprzedzał samochód osobowy czy tira? przechodzone? w Anglii jest restrykcyjne prawo, które po każdej stłuczce robi takie samochody bezużetycznymi.... dla niedowiarków jeżdzących volvem s80 zespawanym z trzech to też duży problem i zazdrość, że Anglik będzie cały i technicznie sprawniejszy.. jest wiele zalet tych aut ale mentalność POLACKA (jak ktoś wspomniał) każe nam lamentować a nie się cieszyć, że równamy do normalności jak inne kraje...
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Powiedzial bym tak,
przecietna pensja w Niemczech jest 2-2.500eur, za 15.000eur juz sie kupi ladny samochod,
jak by tutaj na wschodzie, nowy samochod kosztowal 8 pensji przecietnych, to by sie takowe problemy niepojawiali.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
We UK, Francji i Hiszpanii koszt ubezpieczenia auta nie zalezy od pozycji kierownicy. Nie wszyscy ubezpieczyciele takie auta jednak ubezpiecza, ale zdecydowana wiekszosc nie ma z tym problemu.
W UK zależy. Wiem bo porównywałem koszt ubezpieczenia tego samego modelu, rocznika i silnika dla kierownicy z lewej jak i z prawej strony. Jak we Francji czy Hiszpanii to nie wiem, ale w UK na pewno takowa różnica występuje!
Sylwester O.:
Sami mędrcy świata, którzy tylko narzekają, sami nie odważą się sprbować a tylko słyszeli lub sobie wyobrażają.. czy ktoś wyprzedzał taki samochodem na drodze? czy ktoś wyprzedzał samochód osobowy czy tira?
tak, ja jeździłem autem z kierownicą po "złej" stronie. Wyprzedzanie TIRa na odpowiedniku naszej drogi krajowej przy zachowaniu poziomu bezpieczeństwa z auta z kierownicą po "normalnej" jest praktycznie możliwe tylko w wypadku najazdu na długiej prostej z daleka widząc że nic z naprzeciwka nie jedzie.
Później zastosowałem w pojeździe pewne rozwiązanie ułatwiające wyprzedzanie, ale to nie o tym tu mowa;)
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż Audi

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Największy problem jaki miałem jeżdząc samochodem z kierownicą po "złej" stronie to lewoskręt.
Jeździłem prawie rok czasu po naszych drogach i naprawde nie było większych problemów, oczywiście zachowując rozsądek podczas jazdy.
Wyprzedzać też się da.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
W UK zależy. Wiem bo porównywałem koszt ubezpieczenia tego samego modelu, rocznika i silnika dla kierownicy z lewej jak i z prawej strony. Jak we Francji czy Hiszpanii to nie wiem, ale w UK na pewno takowa różnica występuje!

Zaden z duzych ubezpieczycieli takich jak DirectLine (RBS), Admiral (Elephant) czy nawet mainstream LVE/Endsleigh tak nie robia. Niektorzy moga nie chciec Cie ubezpieczyc i zeby nie psuc Ci historii daja wyzsza cene. Przy decline/refuse mozesz miec problemy z kupieniem polisy u innego ubezpieczyciela. To temat na zupelnie inna rozmowe!

O ile rozumiem Twoj tok rozumowania to "auto z kierownica po prawej stronie jest niebezpieczne przy jezdzie w Polsce, bo znalazlem ubezpieczyciela w UK, ktory zwieksza kwote ubezpieczenia przy LHD".

Bez urazy, ale dla mnie to surrealnie absurdalny argument, EOT.
Krzysztof G.

Krzysztof G. SME Office 365

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Można zarejestrować samochód z kierownicą po prawej stronie, pod warunkiem, że fabryka nie wypuściła nigdy wersji z LHD. przykład ? Nissan Skyline R32...nigdy nie był w LHD więc nie ma możliwości przekładki...btw. można obejść przepisy - co jest normą przy naszych przepisach - i jeździć legalnie w PL autem z RHD wystarczy pokombinować chwilę :)...Krzysztof G. edytował(a) ten post dnia 10.09.12 o godzinie 21:56
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
O ile rozumiem Twoj tok rozumowania to "auto z kierownica po prawej stronie jest niebezpieczne przy jezdzie w Polsce, bo znalazlem ubezpieczyciela w UK, ktory zwieksza kwote ubezpieczenia przy LHD".
dziwne, bo na confused czy tej drugiej popularnej porównywarce ubezpieczeń zawsze widziałem wyższą stawkę. Do stawek z poziomu Elephanta czy DirectLine'a zazwyczaj nie dochodziłem, bo one przekraczały moje kwartalne dochody:P
to nie jest tylko mój tok rozumowania, ale świadomość, że jeżdżąc autem z kierownicą po "złej" stronie jeździ się mniej komfortowo, a wykonanie niektórych czynności jest wręcz uniemożliwione. A łącząc to z brawurą młodych kierowców (młody wiek powoduje zwyżkę ubezpieczenia w każdym kraju Europy) daje nam większe zagrożenie.
Ujmując obrazowo: Jeden czynnik negatywny to jeden czynnik
Jeden czynnik negatywny plus drugi czynnik negatywny to już dwa czynniki negatywne.
A zawsze mnie uczyli że dwa to więcej niż jeden:P
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sylwester O.:
Sami mędrcy świata, którzy tylko narzekają, sami nie odważą się sprbować a tylko słyszeli lub sobie wyobrażają.. czy ktoś wyprzedzał taki samochodem na drodze? czy ktoś wyprzedzał samochód osobowy czy tira?
Czy wyprzedzanie jest manewrem, które jest niezbędne do poruszania się samochodem?

Większość widzi problem z wyprzedzaniem i uważa, że kierowca z kierownica po prawej będzie tak samo wyprzedzał i tak samo jeździł. Nie bierze jednak pod uwagę, że większość i tak będzie to robiła inaczej albo i wcale bo samochód do tego zmusza. Kompensacja ryzyka się kłania.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Tzn. jak kierownica po prawej, to jest to bezieczne, bo przeciez nie musi wyprzedzac????
Moze i tak na trasie 10km, a na dluzszej nie bedzie wyprzedzac i pojedzie za TIRem,
bo jest to niebezpeczne i po co?
Piotr Koszuliński

Piotr Koszuliński JavaScript ninja

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Przeczytałem dwie ostatnie strony tego tematu i nigdzie nie znalazłem słowa o kalibracji świateł. Bo o ile rzeczywiście jadąc samochodem RHD po Polsce mogę ograniczyć manewry wyprzedzania jedynie do tych, które nie wymagają ode mnie zjechania na przeciwległy pas przy braku widoczności i w ten sposób stracić tylko samemu, to nie wiem jak wygląda sytuacja ze światłami. Jeśli tych nie da się łatwo przekalibrować, to jadąc po "złej" stronie mogę nadmiernie oślepiać jadących z przeciwka, a to już jest zagrożenie dla innych. Tak samo ja nie widzę dobrze pobocza, co również jest zagrożeniem.

Tylko, że tak naprawdę ten problem pojawia się zawsze kiedy samochód wyjeżdża/wjeżdża z/do UK. Czy producenci jakoś temu zaradzili?

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Musisz "przełożyć" lampę albo zaślepić część reflektora.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Piotr Koszuliński:
Przeczytałem dwie ostatnie strony tego tematu i nigdzie nie znalazłem słowa o kalibracji świateł. Bo o ile rzeczywiście jadąc samochodem RHD po Polsce mogę ograniczyć manewry wyprzedzania jedynie do tych, które nie wymagają ode mnie zjechania na przeciwległy pas przy braku widoczności i w ten sposób stracić tylko samemu, to nie wiem jak wygląda sytuacja ze światłami. Jeśli tych nie da się łatwo przekalibrować, to jadąc po "złej" stronie mogę nadmiernie oślepiać jadących z przeciwka, a to już jest zagrożenie dla innych. Tak samo ja nie widzę dobrze pobocza, co również jest zagrożeniem.

Tylko, że tak naprawdę ten problem pojawia się zawsze kiedy samochód wyjeżdża/wjeżdża z/do UK. Czy producenci jakoś temu zaradzili?

Sa trzy opcje. Przy niezaawansowanych technicznie pojazdach mozna:
1) albo przelozyc lampy,
2) albo nakleic specjalne naklejki konwertujace (podobno starczaja na ok. poltora roku)

W nowoczesnych autach wystarczy wejsc do MMI/iDrive i zmienic w ustawieniach lamp "driving on: left -> right", zmienia to doswietlanie lewej strony na prawa.

Edycja: korekta stylistycznaSebastian Pienio edytował(a) ten post dnia 13.09.12 o godzinie 17:09
Michał Przybylski

Michał Przybylski Foreign Expert,
Suzhou University,
Freelancer; Zadania
ni...

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Czytałem kiedyś przepisy dotyczące homologacji (de facto niezbędnej do rejestracji) i tam, wyraźnie stało, że kierownica i pedały POWINNY znajdować się po lewej stronie. Skoro powinny to ani nie muszą, ani nie należą ;-).

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sylwester O.:
[...]mentalność POLACKA (jak ktoś wspomniał) każe nam lamentować a nie się cieszyć, że równamy do normalności jak inne kraje...

Zasada "hulaj dusza, piekła nie ma" z polactwem nie ma nic wspólnego.

Trudno wśród Polaków parszywego polactwa nie dostrzegać, ale akurat w kwestii dmuchania na zimne w ruchu drogowym polactwa by się nie doszukiwał.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Michał Przybylski:
Czytałem kiedyś przepisy dotyczące homologacji (de facto niezbędnej do rejestracji) i tam, wyraźnie stało, że kierownica i pedały POWINNY znajdować się po lewej stronie. Skoro powinny to ani nie muszą, ani nie należą ;-).
a mimo to o rejestracji "anglika" decydował wg humoru urzędnik w urzędzie komunikacji... A przy odwołaniu to również minister i zazwyczaj była to negatywna odpowiedź.

Następna dyskusja:

kierownica po prawej a reje...




Wyślij zaproszenie do