Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Krzysztof B.:
A co to ma do tego? ,
bardzo dużo - pozwala określić czy teoretyzujesz bazując na zerowym czy niewielkim doświadczeniu czy może masz poparcie w praktyce. Przez trzy lata jeździłem polskim autem po UK, głównie po mieście i odpowiedniku naszych dróg gminnych (u nich oznaczenie B) i wiem jak wygląda codzienne manewrowanie autem z kierownicą po złej stronie. I wiem, że wielu manewrów nie można wykonać tak bezpiecznie jak autem z kierownicą po "dobrej" stronie.
Wiem jak się wyprzedza bez pasażera. Ale to nie oznacza, że każdy teraz będzie wyprzedzał na ślepego. Nie rób ze wszystkich bezmózgowców.
ze wszystkich nie. Z młodych jak najbardziej - brak doświadczenia i chęć popisania się jest potężnym czynnikiem. A jeśli taki młody będzie miał do wyboru pełnoletniego Golfa z silnikiem 1.6 albo w tej samej cenie 10-letnie BMW z silnikiem 2.0 to w większości wybierze to drugie. A potem się zacznie popisywanie rozmiarem silnika i "co to ja nie potrafię".
Skoro to nie jest medialna nagonka to czemu wypadki z udziałem tych dresiarzy to tylko niewielki odsetek? Może jednak bardziej chwytliwy artykuł to wypadek bmw niż wypadek "zwykłego" człowieka w "zwykłym" samochodzie.
prowadzisz statystyki "udział osób w dresie i bmw w wypadkach drogowych"? Bo ja nie. Poza tym nie muszą się sami rozbić, żeby wypadek był z ich winy. Nie raz i nie dwa uciekałem przed młodymi w autach, których nawet na żyletki nie da się przerobić. Owszem, przed PH-owcami czy autami luksusowymi też uciekałem. Jednak znacznie częściej spotykam się z przeszacowaniem możliwości Golfa czy Tipo niż Lexusa V8.
Utrudnia Panie Boguszu. Utrudnia :)
da się wszystko, to prawda. Jednak bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu TIR-a na krajówce przy długiej prostej dla auta z kierownicą po lewej a po prawej stronie to jak niebo a ziemia. Można mieć raj na ziemi, ale to nadal nie będzie niebo...
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
Z młodych jak najbardziej - brak doświadczenia i chęć popisania się jest potężnym czynnikiem.
Doświadczeni po czterdziestce, którzy przezywają kryzys wieku średniego.
Doświadczeni, dla których samochód jest przedłużeniem męskiego przyrodzenia.
Doświadczeni, dla których bogactwo to przyzwolenie na więcej a z butów wystaje słoma.
To codzienność a nie tylko dresiarz.
prowadzisz statystyki "udział osób w dresie i bmw w wypadkach drogowych"? Bo ja nie.
Ja też nie. Wystarczy tylko otworzyć oczy jak i posłuchać tych co faktycznie mają styczność z wypadkami. Zresztą w innym wątku Pan Sebastian umieścił odpowiedni artykuł.
A statystyki pokazują jak to niebezpieczni są młodzi. Są prawie tak samo niebezpieczni jak starsi, doświadczeni.
Wojciech Mazur

Wojciech Mazur handlowiec z
umiejetnoscia pracy
zdalnej
(telekomuting z ...

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

nie przesadzajmy.nigdzie nie wymaga sie drugiego kirowcy.tak, druga osoba musiala by miec uprawnienia do prowadzenia pojazdu jakim jedzie. a jak ma przekazac informacje zrozumiale.
wyobraznia kazdego czlowieka jest inaczej uksztaltowana.informacja slowna nie jest miarodajna z wielu przyczyn i tu nie bede dawac wykladu......
zasada powinna byc jedna, nie widze nie wyprzedzam. w pojazdach z kierownica po lewej stronie jak w polsce tez zachodzi taka zaleznosc przy zmoianie pasa z lewego na prawy!!!!! pomysl zanim bedziesz cos pisac w przyszlosci!!!
pojazdy przebudowane na prawostronne tez moga okazac sie niebezpieczne z wielu wzgledow!!!
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Wojciech Mazur:
zasada powinna byc jedna, nie widze nie wyprzedzam. w pojazdach z kierownica po lewej stronie jak w polsce tez zachodzi taka zaleznosc przy zmoianie pasa z lewego na prawy!!!!! pomysl zanim bedziesz cos pisac w przyszlosci!!!
hmmm, przy zmianie pasa widzę w bocznej szybie i lusterku wstecznym oraz bocznym.
Co do kwestii "nie widzę = nie wyprzedzam" w pełni się zgadzam. Ale Ty to wiesz, ja to wiem i pewnie spora większość na tym forum to wie. Ale czy wszyscy?
Sądzisz, że to osoby odpowiedzialne sprowadzą sobie "anglika" i będą nim jeździć, pomne m.in. tego że nie widać przy wyprzedzaniu?
A może będą to osoby, którym chodzi tylko o znaczek na masce i moc silnika, by się popisywać przy okazji sobotniej dyskoteki?

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Moim zdaniem rejestrowanie anglików to totalna bzdura.
Może nakazać Anglikom zmianę wtyczek w gniazdkach, bo nie są zgodne z naszym
standardem i blokują przepływ towaru i usług?
Auta są specjalnie konstruowane pod ruch lewo lub prawo stronny, o czym nie trzeba mówić.
To jest taka sytuacja, jakby w USA zmienili gniazdka na nasze, ale w dalszym ciągu puszczali 110V. Wszystko jest OK, gniazdka przerobione ale niestety nic nie będzie na tym działać poprawnie.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Piotr Warzecha:
Moim zdaniem rejestrowanie anglików to totalna bzdura.
Może nakazać Anglikom zmianę wtyczek w gniazdkach, bo nie są zgodne z naszym
standardem i blokują przepływ towaru i usług?
Auta są specjalnie konstruowane pod ruch lewo lub prawo stronny, o czym nie trzeba mówić.
To jest taka sytuacja, jakby w USA zmienili gniazdka na nasze, ale w dalszym ciągu puszczali 110V. Wszystko jest OK, gniazdka przerobione ale niestety nic nie będzie na tym działać poprawnie.


Nic dodać, nic ująć.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Piotr Warzecha:
To jest taka sytuacja, jakby w USA zmienili gniazdka na nasze, ale w dalszym ciągu puszczali 110V. Wszystko jest OK, gniazdka przerobione ale niestety nic nie będzie na tym działać poprawnie.

Yyy, może się nie znam ale to nie o kształt i budowę gniazdka chodzi a raczej o stosowane napięcie i czasem natężenie prądu... :-S

Rejestracja aut z kierownicą po prawej stronie? Jasne - ale OC 2x wyższe, niż normalnie i brak możliwości jakichkolwiek zniżek.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Czytam i niedowierzam!

Naprawde ktos wierzy, ze "anglik" powoduje wieksze niebezpieczenstwo niz mlody gniewny w niemieckim E30/E36? Ograniczenie rejestracji anglikow ze wzgledu na bezpieczenstwo jest dla takim samym postulatem jak ograniczenie maksymalnej mocy silnika do 60KM czy blokowanie predkosci maksymalnej do 40km/h. A moze "przerabiany" w stodole "anglik" jest bardziej bezpieczny?

Jezdzilem po Polsce autami z kierownica po prawej stronie. Fakt, nie jezdzi sie wygodnie, szczegolnie trudne jest wyprzedzanie. Kazda trase pokonywalem wolniej niz w aucie z kierownica po lewej (np. toczenie sie za TIRem przy ograniczonej widocznosci), ale to byl problem odczuwalny tylko przeze mnie, nikogo innego. Twierdzenie, ze powodowalem jakiekolwiek zagrozenie z powodu tego, ze siedze po prawej jest absurdem, mocno oderwanym od rzeczywistosci.

Jestem za eliminacja glupot z prawa i za tym, zeby mozna bylo takie auta rejestrowac. Ale gdybym glownie jezdzil w ruchu prawostronnym to sam wolalbym auto z kierownica po lewej. Tak jest w UK, jak ktos czesto jezdzi na kontynent (Francja/Niemcy) to kupuje auto z kierownica po lewej, ale normalnie je rejestruje w UK.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Piotr Warzecha:
Może nakazać Anglikom zmianę wtyczek w gniazdkach, bo nie są zgodne z naszym
standardem i blokują przepływ towaru i usług?
Do gniazdek są odpowiednie adaptery.
Auta są specjalnie konstruowane pod ruch lewo lub prawo stronny, o czym nie trzeba mówić.
No i co z tego?
To jest taka sytuacja, jakby w USA zmienili gniazdka na nasze, ale w dalszym ciągu puszczali 110V. Wszystko jest OK, gniazdka przerobione ale niestety nic nie będzie na tym działać poprawnie.
Bardzo wiele urządzeń będzie działać (cała elektronika). Wyjątkami są tylko te zasilane bezpośrednio napięciem 230V (wszelakiego rodzaju "większe" urządzenia mechaniczne).
Naprawde ktos wierzy, ze "anglik" powoduje wieksze niebezpieczenstwo
Widać przeciwnicy twierdzą, że to samochód stwarza niebezpieczeństwo a nie kierowca.
Rejestracja aut z kierownicą po prawej stronie? Jasne - ale OC 2x wyższe, niż normalnie i brak możliwości jakichkolwiek zniżek.
OC x2 i brak zniżek dla posiadaczy Lancii Lybra.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
Jezdzilem po Polsce autami z kierownica po prawej stronie. Fakt, nie jezdzi sie wygodnie, szczegolnie trudne jest wyprzedzanie. Kazda trase pokonywalem wolniej niz w aucie z kierownica po lewej (np. toczenie sie za TIRem przy ograniczonej widocznosci), ale to byl problem odczuwalny tylko przeze mnie, nikogo innego. Twierdzenie, ze powodowalem jakiekolwiek zagrozenie z powodu tego, ze siedze po prawej jest absurdem, mocno oderwanym od rzeczywistosci.
Ty karnie jechałeś. Młody gniewny będzie próbował wyprzedzać nie mając widoczności. Nie zgodzisz się z tym, że wtedy pojawi się zagrożenie? W aucie z kierownicą po lewej stronie ma szansę zobaczyć czy coś jedzie z naprzeciwka - nie wysuwając się całkowicie na lewy pas, co musi uczynić w aucie z kierownicą po prawej stronie.
Piotr Warzecha:
Auta są specjalnie konstruowane pod ruch lewo lub prawo stronny, o czym nie trzeba mówić.
gratuluję braku wiedzy. Miałem okazję jeździć nowymi fabrycznie autami w UK. Dla przykładu Fiat Punto angielski to przekładka. Fabryczna, ale przekładka o czym świadczą detale jak uchwyt nad drzwiami tylko po stronie kierowcy (brak po stronie pasażera) czy wycieraczki ułożone jak w aucie z kierownicą po lewej stronie (czyli dłuższa wycieraczka robiąca "łuk" na szybie była po stronie kierowcy!)
tak więc jak widać nie każde auto jest specjalnie konstruowane pod ruch prawostronny...
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Krzysztof B.:
OC x2 i brak zniżek dla posiadaczy Lancii Lybra.
Lancia Lybra nigdy nie była oferowana z kierownicą po prawej stronie...
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Ja pisałem o każdej wersji, z kierownicą po lewej też.
Marcin S.

Marcin S. Technik transportu

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
Krzysztof B.:
Lancia Lybra nigdy nie była oferowana z kierownicą po prawej stronie...
Bogusz, Ty latasz jeszcze swoją Lybrą kombi ? Zapewne bez problemów.

Kolega jeździ od ponad roku używaną Alfą 147 1.9 jtd i jest bardzo zadowolony. Wcześniej miał Corollę, Golfa 4 w automacie, potem 7 letniego X-type automat, a teraz manualna alfa. Nie zna się zupełnie na mechanice.
Wlewa i jeździ , a ewentualne drobne usterki po roku dają o sobie znać wcześniej.
Poza tym, nigdy go nie zawiodła , śmiga non stop do i po Wawie grube km. Miał nawet wypadek. W tył wjechał zagapiony Mercedes. Merca scholowali, bo miał przód za ostro rozwalony, a alfa jeździła bezproblemowo jeszcze 2 miesiące z ugryzionym w pół tylnim zderzakiem, do czasu reperacji.
Sprowadzona kosztowała tylko ok. 12 000 zł. 1.9 jtd jest oszczędny i bardzo dynamiczny- 115km. Już nie wspominając, jaki to ładny, obszerny i wygodny samochód. Alfy i Lancie są twarde.

ps zapomniałem zacytować post w odpowiednim miejscu.Marcin S. edytował(a) ten post dnia 07.09.12 o godzinie 19:14
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Marcin S.:
Bogusz, Ty latasz jeszcze swoją Lybrą kombi ? Zapewne bez problemów.
Niestety, sprzedałem :(
odkąd zacząłem zarabiać w złotówkach spalanie było za duże w mieście:(
ale ja problemów nie miałem praktycznie żadnych, nigdy mnie nie zawiodła:) A problemy - wszędzie się zdarzają usterki niestety...

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
Ty karnie jechałeś. Młody gniewny będzie próbował wyprzedzać nie mając widoczności. Nie zgodzisz się z tym, że wtedy pojawi się zagrożenie? W aucie z kierownicą po lewej stronie ma szansę zobaczyć czy coś jedzie z naprzeciwka - nie wysuwając się całkowicie na lewy pas, co musi uczynić w aucie z kierownicą po prawej stronie.

Mlody gniewny bedzie sial zagrozenie nawet w Seacie Mii 1.0/60KM, wyprzedzajac przy 130km/h ma 50% szans na czolowke. To kierowca ma dopasowac styl jazdy do mozliwosci auta, niezaleznie od tego z ktorej strony ma kierownice.

Twoje wypowiedzi brzmia tak, jakby w Polsce wszyscy jezdzili ekstra, a nadciaga katastrofa RHD, ktora zniszczy budowane przez lata bezpieczenstwo na drodze. Moje doswiadczenia sa zupelnie odmienne. Jezdzac po Polsce kilka dni zauwazylem setki(!) przykladow wyprzedzania na trzeciego, czasami poboczem, przed zakretem, po lewej stronie wysepki dla pieszych (!), wymuszanie pierwszenstwa, zajezdzanie drogi, chamstwa i brawury. Tak, wszystko autami z kierownica po lewej!

Poza tym w UK auta nie sa duzo tansze niz w Niemczech, jak kogos bedzie stac na "anglika" to i stac pewnie na "niemca".

Latwy dostep do aut eksponuje problem mlodych gniewnych. W Polsce zaczyna to wygladac coraz bardziej jak na zachodzie. W UK srednia cena ubezpieczenia 17-latka po zdaniu prawa jazdy to £5800 rocznie (29700zl). Efekt ryzyka, w ciagu 6 miesiecy 20% mlodziakow rozbije swoja Corse 1.2 16V. Ale to zupelnie inny temat nie majacy wiele wspolnego z kierownica lewo-prawo.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
Poza tym w UK auta nie sa duzo tansze niz w Niemczech, jak kogos bedzie stac na "anglika" to i stac pewnie na "niemca".
Są dużo tańsze. Jako przykład podam coś co sam się spotkałem - 2007 rok, Vectra z 2000 roku, sprawna, na chodzie (zaliczony MOT), cena 600 funtów. Właśnie odpaliłem mobile.de i co widzę? w 2012 roku Vectra rocznik 2000 w cenie poniżej 900 Euro to zaledwie 10 modeli. 5 lat później!
Auto-trader.co.uk pokazuje mi 43 Vectry w cenie poniżej 500 funtów szterlingów w rocznikach 1997-2001. Z przewagą tych z cyfrą "2" na początku rocznika.
Nadal mówisz, że nie są dużo tańsze? Podobne porównania można zrobić praktycznie dla dowolnego modelu i wyjdzie podobna różnica...
Latwy dostep do aut eksponuje problem mlodych gniewnych. W Polsce zaczyna to wygladac coraz bardziej jak na zachodzie. W UK srednia cena ubezpieczenia 17-latka po zdaniu prawa jazdy to £5800 rocznie (29700zl). Efekt ryzyka, w ciagu 6 miesiecy 20% mlodziakow rozbije swoja Corse 1.2 16V. Ale to zupelnie inny temat nie majacy wiele wspolnego z kierownica lewo-prawo.
nie pisz, że ubezpieczenie to 30k PLN, tylko zostaw te 6k funtów i porównajmy to z ceną takiej Corsy 1.2 która kształtuje się na poziomie 2-3k funtów dla auta 5-letniego, a średnia pensja w UK to 2k funtów miesięcznie. I wtedy mamy obraz jak kształtuje się ubezpieczenie małoletniego kierowcy w stosunku do ceny pojazdu.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
Nadal mówisz, że nie są dużo tańsze? Podobne porównania można zrobić praktycznie dla dowolnego modelu i wyjdzie podobna różnica...
(...)
nie pisz, że ubezpieczenie to 30k PLN, tylko zostaw te 6k funtów i porównajmy to z ceną takiej Corsy 1.2 która kształtuje się na poziomie 2-3k funtów dla auta 5-letniego, a średnia pensja w UK to 2k funtów miesięcznie. I wtedy mamy obraz jak kształtuje się ubezpieczenie małoletniego kierowcy w stosunku do ceny pojazdu.

Nie przenos polskich realiow na UK, 5-letnia Corsa jako pierwsze auto 17-latka to circa £10k ubezpieczenia. £6k czy nawet 3k jest sporym wydatkiem na ubezpieczenie w UK. Dla porownania ja za swoje A6/3.0TDI Quattro 245KM (2012) place £850 rocznie i to jest "drogo".

IMO ustaliles sobie opinie i teraz probujesz dorobic do tego uzasadnienie latajac po tematach nie majacych wiele wspolnego z watkiem.

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Bogusz Kasowski:
Nadal mówisz, że nie są dużo tańsze? Podobne porównania można zrobić praktycznie dla dowolnego modelu i wyjdzie podobna różnica...

Z ciekawosci wklepalem w google gebrauchtwagen, kliknalem pierwsza strone, wybralem silniki powyzej 2 litrow i cena ponizej 1000EUR. Dostalem 200 wynikow, m.in.:

BMW325i za 600EUR:
http://www.gebrauchtwagen.de/statservice/detailview/in...

BMW325i za 300EUR:
http://www.gebrauchtwagen.de/statservice/detailview/in...

BMW525tds za 550EUR:
http://www.gebrauchtwagen.de/autos/bmw/5er/525tds-tour...

Audi 80 2.3E za 600EUR:
http://www.gebrauchtwagen.de/autos/audi/audi-80/80-ava...

Jak ktos chce to kupi bez problemu w Niemczech za +/- takie same pieniadze jak w UK.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Sebastian Pienio:
Jak ktos chce to kupi bez problemu w Niemczech za +/- takie same pieniadze jak w UK.
pokazujesz auta z początku lat 90-tych...

BMW z 2002 roku za mniej niż tysiąc funtów. Jak dla mnie różnica 10 lat jest ZNACZĄCA!Bogusz Kasowski edytował(a) ten post dnia 08.09.12 o godzinie 21:32

konto usunięte

Temat: Rejestracja aut z kierownicą po prawej str. w PL

Prawda jest taka, ze w UK są dużo tańsze auta niż w DE czy PL, porównaj Sebastian te same modele z tego samego roku a się przekonasz.

850F za ubezpieczenie samochodu za ca. 250-300tys. zł ? tyle płacisz za samo Third Party, czy za Full Comprehensive ? jeśli za full to tanio jak nie wiem co, bo za tyle to u nas kupisz pakiet OC+AC na auto o wartości ok 60-70tys. na pełnych zniżkach.

Następna dyskusja:

kierownica po prawej a reje...




Wyślij zaproszenie do