Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Kosma S.:
Wierzyć mi się nie chce. Klima jest na prąd? Agregat nie jest na pasku klinowym?

Nie musisz wierzyć. Zapraszam - sprawdź sam.
Nie wiem, jeszcze nie doszłam do zmiany sprężarki i nie grzebałam przy niej.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Kosma S.:
Wierzyć mi się nie chce. Klima jest na prąd? Agregat nie jest na pasku klinowym?

Nie musisz wierzyć. Zapraszam - sprawdź sam.
Nie wiem, jeszcze nie doszłam do zmiany sprężarki i nie grzebałam przy niej.


ale sprężarka działa :)
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Arkadiusz Piotr Z.:
ale sprężarka działa :)
a nawet chłodzi jak głupia :)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Kosma S.:
Wierzyć mi się nie chce. Klima jest na prąd? Agregat nie jest na pasku klinowym?

Nie musisz wierzyć. Zapraszam - sprawdź sam.
Nie wiem, jeszcze nie doszłam do zmiany sprężarki i nie grzebałam przy niej.

Ponawiam pytanie. Sprężarka jest na prąd?
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Nie wiem, jeszcze nie doszłam do zmiany sprężarki i nie grzebałam przy niej.

która część tego zdania jest niezrozumiała?Anna M. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 23:34
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Nie wiem, jeszcze nie doszłam do zmiany sprężarki i nie grzebałam przy niej.

która część tego zdania jest niezrozumiała?Anna M. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 23:34

Skoro nie wiesz w jaki sposób jest podłączona sprężarka to skąd taka pewność, że podłączenie wentylatora "na krótko" na pewno ją spali?
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

nic auto wędruje do nowego serwisu. Zobaczymy.Anna M. edytował(a) ten post dnia 18.07.08 o godzinie 07:20
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

Dqaj znać jak ustalisz przyczyne. Narazie to sa akademickie rozwazania...

Ps. Kolega ma raczej racje, napęd sprężarki powinien pochodzić od paska z tym że nie klinowego a zębatego (podłużne rowki czasem zwane klinami) W klasycznym slowa znaczeniu pasek zębaty napędza rozrząd !!!! W róznych markach jak i w róznych modelech stosuje sie czasem przedziwne rozwiązania techniczne. Ja się nie spoytkałem z elektrycznym napędem sprężarki co nie jest akurat wykluczone!!!

Pozdrawiam....
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Grzegorz K.:
Dqaj znać jak ustalisz przyczyne. Narazie to sa akademickie rozwazania...

Ps. Kolega ma raczej racje, napęd sprężarki powinien pochodzić od paska z tym że nie klinowego a zębatego (podłużne rowki czasem zwane klinami) W klasycznym slowa znaczeniu pasek zębaty napędza rozrząd !!!! W róznych markach jak i w róznych modelech stosuje sie czasem przedziwne rozwiązania techniczne.

Czekaj czekaj. Może po kolei ;) Jest pasek zębaty i ten "napędza" w większości samochodów rozrząd i pompę wody.
Drugi pasek nazywany jest paskiem klinowym lub paskiem klinowym wielorowkowym. Popraw mnie jeśli się mylę. Na pasku "klinowym" zawsze jest alternator, czasami hydrauliczna pompa wspomagania oraz, o ile jest klima, kompresor klimatyzacji.

/K
Łukasz Zieliński

Łukasz Zieliński Program Manager

Temat: problemy z klimatyzacją

Co do podłączenia bezpośredniego do wentylatora jest to jak najbardziej możliwe wystarczy tylko wpiąć się we wtyczkę do wentylatora. Praktykowałem takie rzeczy na moim poprzednim stanowisku.


A co do przyczyny też jestem bardzo ciekawy co powoduje taką usterkę jak opisujesz

Pozdrawiam
Łukasz Zieliński

Łukasz Zieliński Program Manager

Temat: problemy z klimatyzacją

hmmm.... a może śmigło wentylatora nie jest odpowiednio wyważone i powoduje bicie lub nawet ociera o osłonę co może zmniejszać obroty elektro-wentylatoraŁukasz Zieliński edytował(a) ten post dnia 18.07.08 o godzinie 23:11
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

wielorowkowym. Popraw mnie jeśli się mylę. Na pasku "klinowym" zawsze jest alternator, czasami hydrauliczna pompa wspomagania oraz, o ile jest klima, kompresor klimatyzacji.

/K

Nie nie mylisz sie!

Pasek rozrządu ma "zęby" poprzeczne natomiast "wielorowkowy" wzdłużne....

Wszystko się zgadza!

Pozdrawiam!
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Grzegorz K.:
wielorowkowym. Popraw mnie jeśli się mylę. Na pasku "klinowym" zawsze jest alternator, czasami hydrauliczna pompa wspomagania oraz, o ile jest klima, kompresor klimatyzacji.

Pasek rozrządu ma "zęby" poprzeczne natomiast "wielorowkowy" wzdłużne....

Zęby wzdłużne ;) Spoko, jeśli taka jest techniczna nomenklatura to należy to uszanować. Ja mimo wszystko "zęby poprzeczne" nazywałbym rowkami ;)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

Kosma S.:


Zęby wzdłużne ;) Spoko, jeśli taka jest techniczna nomenklatura to należy to uszanować. Ja mimo wszystko "zęby poprzeczne" nazywałbym rowkami ;)

Mniejsza o większość obaj wiemy o co chodzi, przyznałem Ci rację, masz chęc dalej kopać sie z koniem, czy może zajmiemy sie meritum tematu????
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Grzegorz K.:
Kosma S.:


Zęby wzdłużne ;) Spoko, jeśli taka jest techniczna nomenklatura to należy to uszanować. Ja mimo wszystko "zęby poprzeczne" nazywałbym rowkami ;)

Mniejsza o większość obaj wiemy o co chodzi, przyznałem Ci rację, masz chęc dalej kopać sie z koniem, czy może zajmiemy sie meritum tematu????

Nie chcę się kopać jeśli o to chodzi i dziękuję za przyznanie racji. Zalecam spokój, mam chyba prawo komentować "zęby" czy "rowki".

Jeśli chodzi o meritum. Musimy poczekać aż auto wróci z serwisu ;) Gdybym ja miał taki problem spiąłbym wentylator na krótko, prosto z klemy akumulatora. W ten sposób określiłbym mniej więcej czy obecny II bieg chłodzi z pełną wydajnością.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

gratuluje czytania z "niezrozumieniem"
bez klimy: oba biegi poprawnie
na klimie: 1 się nie kręci, 2 bieg wentylatora chodzi bez problemuAnna M. edytował(a) ten post dnia 19.07.08 o godzinie 11:56
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
na klimie: 1 się nie kręci, 2 bieg wentylatora chodzi bez problemuAnna M. edytował(a) ten post dnia 19.07.08 o godzinie 11:56

No właśnie w tym miejscu tutaj widzę kwestię sporną. Gdyby II bieg działał pełną parą silnik nie przegrzewałby się.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

wiem już co się popsuło. Nie jest radośnie koszt naprawy 500zł :/ dostałam zawału i umarłam.
Piotr G.

Piotr G. security management,
internal control &
investigation

Temat: problemy z klimatyzacją

Witam:) no to oświeć na Aniu bo tu wszyscy na werdykt czekają:)
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

serwisów było łącznie 6:

oto ich genialne pomysły:
sprężarka klimy
instalacja gazowa (serio :P)
silnik krokowy vel przepływomierz
opornik wentylatora (TAK popsuł się, ale to było 50% sukcesu)
uszczelka pod głowicą

werdykt:
silniczek wentylatora

psuł się na raty jak to ładnie określono. W końcu "padł" na amen jak trafił do serwisu w którym jest bo nie załączał się już żaden bieg.
zanim to stwierdzili rozebrali ją od chłodnicy po sprężarkę klimatyzacji i wszelakie kable. Stała dzisiaj biedna taka wybebeszona :)

koszt: 500-600zł

Następna dyskusja:

Jazda z klimatyzacją vs. ...




Wyślij zaproszenie do