Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Panie i Panowie
zagadka do rozwiązania:

Ford Fiesta 1,25 16v 75KM
przy wolnych obrotach (na postoju) nie można używać klimatyzacji, gdyż silnik nie jest odpowiednio chłodzony i zaczyna się przegrzewać a przy próbie załączenia wentylatora silnik gaśnie - spadają obroty.
Bez klimy wszystko gra. Sprężarka jest sprawna i chłodzi poprawnie. Nie jest to też łożysko sprężarki. Nie jest to silnik krokowy, nie jest to też sterowanie wentylatora.

jakieś pomysły?
Roksana N.

Roksana N. Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: problemy z klimatyzacją

Sonda lambda - jak się to ustrojstwo zepsuje, to właśnie różne takie cuda się dzieją...
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

diagnostyka nie wskazuje na nadmierne spalanie ani na kopcenie, ani nie pokazuje się taki błąd w odczytach komputera głównego.

najważniejszy problem to przegrzewanie się silnika na klimatyzacji.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
diagnostyka nie wskazuje na nadmierne spalanie ani na kopcenie, ani nie pokazuje się taki błąd w odczytach komputera głównego.

najważniejszy problem to przegrzewanie się silnika na klimatyzacji.


e termostat w układzie chłodzenia?
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Arkadiusz Piotr Z.:
e termostat w układzie chłodzenia?
działa bez klimy idealnie.

to jest mniej więcej tak:

byłam na komputerze, żeby sprawdzić. Diagnostyka na klimie: komputer pokazuje, że włącza się 1 bieg wentylatora, ale fizycznie się nie kręci. Po załączeniu klimy dochodzi rotacyjnie 2 bieg (w jakimś oznaczonym schemacie). Niestety ta rotacja nie wystarcza na chłodzeni i rezultacie po kilku minutach temperatura silnika z równej połówki wędruje pod czerwone pole a wentylator w ogóle się nie włącza. I nie włączy się puki silnik nie ostygnie.

w fieście próg jest 73st przy 86 też się nie włączył.

bez klimy wszystko gra. Chodzi 2 bieg i chłodzi silnik tak jak powinien.

komputer nie wykazuje błędów.Anna M. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 15:39
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Arkadiusz Piotr Z.:
e termostat w układzie chłodzenia?
działa bez klimy idealnie.

to jest mniej więcej tak:

byłam na komputerze, żeby sprawdzić. Diagnostyka na klimie: komputer pokazuje, że włącza się 1 bieg wentylatora, ale fizycznie się nie kręci. Po załączeniu klimy dochodzi rotacyjnie 2 bieg (w jakimś oznaczonym schemacie). Niestety ta rotacja nie wystarcza na chłodzeni i rezultacie po kilku minutach temperatura silnika z równej połówki wędruje pod czerwone pole a wentylator w ogóle się nie włącza. I nie włączy się puki silnik nie ostygnie.

w fieście próg jest 73st przy 86 też się nie włączył.

bez klimy wszystko gra. Chodzi 2 bieg i chłodzi silnik tak jak powinien.

komputer nie wykazuje błędów.Anna M. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 15:39


ciekawostka:) podejrzewałbym w takim razie coś w układzie elktrycznym, bo skoro załącza bez klimy a z klimą już nie.. jakieś obciążenie, cholera trudno stwierdzić bez dotknięcia problemu :)
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

"bujam się" z tym od miesiąca. Pomysłów coraz kreatywniejszy coraz więcej. Ostatnio "genialni mechanicy" orzekli uszczelka pod głowicą. <szok>

stawiam ją w sobotę do serwisu Forda, niech się bawią.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

OOOOOO widzę że koleąanka dokonała szczęśliwego zakupu nie chwalac się na forum... oj nieładnie!!!

A tak na poważnie, jak słyszę slowo servis to jakos ciarki mnie przechodzą, jak słyszę autoryzowany servis to już całkiem.... zastanów się jeszcze przed tym krokiem...

O ile sie nie mylę, to ten układ jest ciut zbajerzony elektronicznie. Na poczatek to zamaist zwalać uszczelke pod glowicą (na co zawsze jest czas skoro nie robi "emulsji") to bym pomierzył kable sterujące tym ustrojstwem.... Być może nie odpowiedni prąd dochodzi do wentylatora po załaczeniu klimy???? Wiesz zapytaj się tych "geniuszy mechaniki samochodowej" czy dokonali pomiarów przepływu pradu ze szczególnym uwzględnieniem natężenia prądu bez klimy i z klimą...

Pamiętaj mechanik to nie elektyyk a w tym przypadku chyba nawet elektrotechnik.

Napisz prosze co wybadali jak już skończa leczyć twoje fordziatko....

Ps. Jestem zainteresowany bo ostatnio zauwazylem tez pewna nieprawidlowośc w swoim boklidzie i tez dotyczy to korelacji chlodzenie silnika z klima i bez!

Jeszcze raz pozdrawiam! Miłej eksploatacji!!!
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Grzegorz K.:
OOOOOO widzę że koleąanka dokonała szczęśliwego zakupu nie chwalac się na forum... oj nieładnie!!!

właśnie tego usiłuję się pozbyć a co ją wystawię to nowa usterka.
O ile sie nie mylę, to ten układ jest ciut zbajerzony elektronicznie. Na poczatek to zamaist zwalać uszczelke pod glowicą (na co zawsze jest czas skoro nie robi "emulsji") to bym pomierzył kable sterujące tym ustrojstwem.... Być może nie odpowiedni prąd dochodzi do wentylatora po załaczeniu klimy????

uszczelkę chcą wymieniać bo na benzynie się poci z tłumika. I chcieli za to ode mnie 2tyś <szok>
Wiesz zapytaj się tych "geniuszy mechaniki samochodowej" czy dokonali pomiarów przepływu pradu ze szczególnym uwzględnieniem natężenia prądu bez klimy i z klimą...

ty chcesz żebym do nich po chińsku mówiła??? :)Anna M. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 17:17
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Panie i Panowie
zagadka do rozwiązania:

Ford Fiesta 1,25 16v 75KM
przy wolnych obrotach (na postoju) nie można używać klimatyzacji, gdyż silnik nie jest odpowiednio chłodzony i zaczyna się przegrzewać a przy próbie załączenia wentylatora silnik gaśnie - spadają obroty.
Bez klimy wszystko gra. Sprężarka jest sprawna i chłodzi poprawnie. Nie jest to też łożysko sprężarki. Nie jest to silnik krokowy, nie jest to też sterowanie wentylatora.

jakieś pomysły?

A czy chłodnica klimatyzacji i chłodnica silnika mają jeden wspólny wentylator?

Może to?
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=52...Kosma S. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 17:28
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Wg mnie zrąbany wentylator. Zaraz po włączeniu klimy wiatrak powinien wskoczyć na I bieg tzn. powinien się już kręcić.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

>

ty chcesz żebym do nich po chińsku mówiła??? :)[edited]Anna M

Ale gdzieżbym śmiał!!!!
Co do wody z tłumika, to czasem tak bywa. A co do uszczelki pod glowica to sa takie ustrojstwa co mierza poziom tlenku węgla bądż dwutlenku wegla w płynie w układzie chłodniczym. Wiem bo koledze tak zdiagnozowano wlasnie uszczelke. To co mierza to zależy czy benzyniak czy diesel....

Ps. Jak nie kumają po polsku to jedź do innego mechaniotra!!! Bo z twoich postiow wiem żeś kumata laska!!!

Nie daj się powieść na kosztach!
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: problemy z klimatyzacją

Kosma S.:
Wg mnie zrąbany wentylator. Zaraz po włączeniu klimy wiatrak powinien wskoczyć na I bieg tzn. powinien się już kręcić.

Tak ale jak jest jeden. Często bywaja dwa niezależnie dzialające!

W tym przypadku kwestia sterowania wchodzialaby w gre!
Piotr G.

Piotr G. security management,
internal control &
investigation

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Panie i Panowie
zagadka do rozwiązania:

Ford Fiesta 1,25 16v 75KM
przy wolnych obrotach (na postoju) nie można używać klimatyzacji, gdyż silnik nie jest odpowiednio chłodzony i zaczyna się przegrzewać a przy próbie załączenia wentylatora silnik gaśnie - spadają obroty.
Bez klimy wszystko gra. Sprężarka jest sprawna i chłodzi poprawnie. Nie jest to też łożysko sprężarki. Nie jest to silnik krokowy, nie jest to też sterowanie wentylatora.

jakieś pomysły?
Hmmm, piszesz na postoju...?Rozumiem,że w czasie jazdy wszystko ok?
To w takim razie wina leży po stronie chłodzenia...chociaż ja w swoim volvo miałem podobne dświadczenia odnosnie postoju + klima. U mnie było tak,ze zle wyregulowane sprzegło klimy nie załaczało spreżarki na postoju i klima automatycznie sie wyłaczała ale silnik nie gasł. W czasie jazdy było ok.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Grzegorz K.:
Kosma S.:
Wg mnie zrąbany wentylator. Zaraz po włączeniu klimy wiatrak powinien wskoczyć na I bieg tzn. powinien się już kręcić.

Tak ale jak jest jeden. Często bywaja dwa niezależnie dzialające!

W tym przypadku kwestia sterowania wchodzialaby w gre!

A sterowanie jest wbudowane w wentylator ;) Przeczytaj wątek, który wkleiłem z innego forum.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Kosma S.:

A sterowanie jest wbudowane w wentylator ;) Przeczytaj wątek, który wkleiłem z innego forum.
wentulator jest jeden. Dwustopniowy. Sterowanie jest oddzielną częścią - wymieniłam na oryginał nie pomogło. Wentylator włącza 1 i 2 bieg o ile nie używasz klimy.
Łukasz Zieliński

Łukasz Zieliński Program Manager

Temat: problemy z klimatyzacją

Cześć,

Jeśli chodzi o moje zdanie to podejrzewam że jest to sterowanie elektro-wentylatora. Dodatkowo podałaś że problem ten występuje na postoju kiedy to najczęściej włącza się elektrowentylator. Jest to normalne ponieważ wtedy pęd powietrza nie chłodzi chłodnicy. Wentylator też często włącza się gdy ostro jedziemy pod górę bo wtedy niewystarczająca ilość powietrza podczas jazdy przelatuje przez grill samochodu i nie powodoje dodatkowego chłodzenia chłodnicy na skutek pędu powietrza. Sterowanie elektorwentylatora czyli małe ustrojstwo zwane też relay boxem może powodować takie właśnie problemy jak za niskie obroty na poszczególnych biegach wentylatora, nie właczanie wszystkich biegów elektro-wentylatora. Powodów może być kilka: najczęściej jest to zwarcie w elektro-wentylatorze powstałe na skutek piku prądowego, sklejenie sie styków wewnątrz relay boxa lub najbanalniejsza sprawa ale też możliwa czyli woda która dostała się do wnętrza.
Zalecałbym aby serwis sprawdził czy wentylator osiąga odpowiednią liczbę obrotów na każdym z biegów elektro-wentylatora (rpm) bo jeśli te obroty są za niskie to może powodować przegrzewanie sie układu chłodzenia.
Można też sprawdzić czy wtyczka do elektro-wentylatora na stykach nie jest skorodowana - czy nie ma na niej zielonkawego osadu.

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
Kosma S.:

A sterowanie jest wbudowane w wentylator ;) Przeczytaj wątek, który wkleiłem z innego forum.
wentulator jest jeden. Dwustopniowy. Sterowanie jest oddzielną częścią - wymieniłam na oryginał nie pomogło. Wentylator włącza 1 i 2 bieg o ile nie używasz klimy.

Gdy włączysz klimę wentylator musi załączyć praktycznie od razu na I biegu. To, że silnik się przegrzewa to efekt tego, że wentylator nie ma takich obrotów jak należy. Gdy włączysz klimę zaczyna ona dogrzewać silnik (co jest oczywiste) bo chłodnica klimatyzatora zaczyna wtórnie podgrzewać chłodnicę silnika. Jeśli wentylator nie ma odpowiednich obrotów to nie schłodzi całego układu, wtedy silnik się przegrzewa. Poproś mechanika aby podłączył wprost 12 V do wentylatora, wtedy będziesz miała odpowiednik II biegu, być może zauważysz różnice.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: problemy z klimatyzacją

Łukasz - wymieniłam tę część napisałam to już wyżej. Nie pomogło.

Kosma - wiem co robi pierwszy i drugi bieg wentylatora. Jeśli podłączysz którykolwiek bieg "na krótko" lub na stałe spalisz sprężarkę od klimy.

pierwszy bieg nie włącza się TYLKO NA KLIMIE.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: problemy z klimatyzacją

Anna M.:
podłączysz którykolwiek bieg "na krótko" lub na stałe spalisz sprężarkę od klimy.

Wierzyć mi się nie chce. Klima jest na prąd? Agregat nie jest na pasku klinowym?

Następna dyskusja:

Jazda z klimatyzacją vs. ...




Wyślij zaproszenie do