Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: prędkość nie zabija

Jolanta I.:
Ręce opadają, kara dotkliwa inaczej, idę o zakład, że jutro ten kierofca znow zabierze dodatkowych pasażerów!
Raczej szef mu powie, że ma zabrać albo pożegnać się z robotą... Albo jak chce to ma kursować 3 razy, ale na własny koszt i wszyscy pracownicy mają być w firmie na godzinę 8.
Jakoś w sprawie dopalaczy można było ekspresowo uchwalić stosowny przepis ale po tragedii pod Nowym Miastem jakoś nikomu nie przyszło do głowy, żeby zmienić taryfikator....
Bo winni często są nie kierowcy, a szefowie wymagający cudów. Na jednej z rozmów kwalifikacyjnych usłyszałem od rekrutującej mnie laski, że wykorzystują lukę prawną. Bo mogą. Tutaj koszt jest 100zł raz na ile? Pół roku? Rok? Dwa lata?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Prezydent chyba również wyszedł z założenia, że prędkość nie zabija i od stycznie będziemy mieli (moim zdaniem dobrze) większe dozwolone prędkości - na autostradzie 140km/h + 10km/h rezerwy (dotychczas było 5), czyli 150 bez mandatu i na drogach ekspresowych dwujezdniowych - 120, czyli 130 bez mandatu.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Z ta rezerwa nie rozumiem troche rozumowania.
Po pierwsze spotkalem sie z informacja, ze wynika to z zanizania jak i zawyzania przez predkosciomierz. Czy w jakimkolwiek pojezdzie predkosciomierz zaniza? Chyba nie bo by nie zostal dopuszczony do ruchu.
Po drugie predkosciomierze sa skalibrowane na odpowiedni rozmiar kola. Kazda modyfikacja promienia nie moze byc podstawa wprowadzania rezerwy bo to problem kierowcy,
Po trzecie. Jesli mamy ograniczenie x to powinno sie jechac x na predkosciomierzu. Przy zalozeniu, ze predkosciomierz zawyza o 7%. Jeden pojedzie wiec x a drugi x/1,07. Rezerwa wiec jest bezzasadna.
Widac wychodzi sie z zalozenia, ze kazdy kierowca przyjmuje iz predkosciomierz zawyza o maksymalna wartosc. Wtedy kazdy bedzie jechal tak by na liczniku bylo x*1,07. Czyli predkosc bedzie pomiedzy x a x*1,07.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

No to jak? Całkiem bez rezerwy w górę? Jakaś tolerancja musi być.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Ryszard S.:
No to jak? Całkiem bez rezerwy w górę? Jakaś tolerancja musi być.
Wlasnie nie musi. Predkosciomierz zawyza wiec tolerancja nie jest potrzebna jesli jedziesz zgodnie ze wskazaniem predkosciomierza. Bo wtedy nigdy nie przekroczysz predkosci.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

A skąd wiadomo, że zawyża? Zmierzone gps, czy po słupkach kilometrowych?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Iga Wolna:


Iga, gdybyś nie wiedziała jak się nazywa to co robisz - to jest SPAM.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Ryszard S.:
A skąd wiadomo, że zawyża? Zmierzone gps, czy po słupkach kilometrowych?
Kazdy predkosciomierz podlega kalibracji. Zawyzanie to zabieg celowy. Ciekaw jestem czy przypadkiem jakis przepis tego nie nakazuje.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Jeśli to zabieg celowy to to jest błąd. Zauważ, że sa takie przepisy, które nakazują jechać z pewną minimalna prędkością. Może to rzadki przypadek, ale jest. Kierowca trzymający się licznika złamie przepisy.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Minimalna predkosc to przypadki skrajne. Poza autostrada gdzies jeszcze to obowiazuje? Czy naprawde cie to zbawi jak ktos bedzie jechal 36kmph a nie 40kmph? Na autostradzie?
I jesli chcemy byc poprawni to wlasnie przez zawyzanie predkosciomierzy powinna byc tolerancja ale tylko w dol.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Tu nie chodzi o moje zbawienie, tylko o podejście do przepisów inne niż wynikające z "mentalności Kalego".

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Tolerancja musi dzialac w gore i w dol wiec prawnie jest wszystko w porzadku. Tylko z wiadomych powodow nie mowi sie o tych przypadkach ograniczenia predkosci od dolu.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: prędkość nie zabija

Tolerancja jest dla "świętego spokoju" służb i administracji. Wynika ona nie tyle z niedokładności liczników, a z niedokładności systemów pomiarowych policji. Mimo, że są one dokładne zawsze można się do czegoś "doczepić". A tak rozwiązuje się problem, a przekroczenie o 10km/h poza terenem zabudowanym nie zwiększa znacząco niebezpieczeństwa.
Osobiście uważam, że należy znieść ograniczenie prędkości na autostardach, a na lewym pasie wprowadzić minimalną prędkość 120km/h (z tolerancją w dół).
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

To by załatwiło sprawę wyprzedzania tira przez tira. Jestem za.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Marcin T.:
Wynika ona nie tyle z niedokładności liczników, a z niedokładności systemów pomiarowych policji. Mimo, że są one dokładne zawsze można się do czegoś "doczepić".
I tak nie wychodzi 10kmph bo jest to w granicach 3%. Laserowe maja duzo mniej.
Wystarczy wiec dla danego miernika doliczyc tolerancje.
Dla mnie bezsensowne jest po prostu oficjalna tolerancja, ktora moga wykorzystywac kierowcy. A przeciez nie o to chodzi.
Osobiście uważam, że należy znieść ograniczenie prędkości na autostardach, a na lewym pasie wprowadzić minimalną prędkość 120km/h (z tolerancją w dół).
Minimalna predkosc na lewym pasie jest bez sensu. Dlaczego chcesz zakazywac mozliwosci wyprzedzenia z predkoscia 110kmph pojazdu jadacego 100kmph? Ja rozumiem, ze przewaznie jedzie sie szybciej ale to nie powod by czegos zakazywac.
Wyprzedzanie tirow - wystarczy wprowadzic zakaz wyprzedzania jak w Niemczech. Oczywiscie tez musi byc jakas tolerancja bo trudno by tir jadacy 90kmph nie mogl wyprzedzic tego jadacego 60kmph.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Taka tolerancja jak w Niemczech. Za Świeckiem tiry karnie jadą prawym pasem, żaden się nie wychyli.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

Ryszard S.:
Taka tolerancja jak w Niemczech. Za Świeckiem tiry karnie jadą prawym pasem, żaden się nie wychyli.
A widziales tira jadacego duzo wolniej niz 90-100kmph?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Nie w tym rzecz. Chodzi o to, że jadąc 90-100 nie blokują kilometrami lewego pasa bezsensownym wyprzedzanie.

konto usunięte

Temat: prędkość nie zabija

No to wystarczy zakaz wyprzedzania przez tiry a nie nakaz jazdy z predkoscia wieksza niz xx na lewym pasie.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Wystarczy, ale go nie ma. :)

Następna dyskusja:

Nie placimy? ;)




Wyślij zaproszenie do