Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:

No, no. Wiesz ile lotów odbywa się codziennie? Wiesz ile >dziennie jest wypadków przez ptaki? To odnieś to teraz >proporcjonalnie do ruchu samochodowego i do wypadków.

Between 1990 and 1998, there were an estimated 22,000 bird-aircraft collisions in the United States, which cost an annual $400 million in aircraft repairs.

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3793/is_200207...

*****
W US wychodzi średnia ok 8 zderzeń/dziennie. Dużo? Mało? Statystyka, z którą trudno walczyć.

>Poza tym ptak może zaszkodzi myśliwcowi, ale nie samolotowi, >który ma 2 czy 4 silniki odrzutowe.

Aha, czyli samolot, który ma dwa silniki to już nie myśliwiec, tak? F15 ma dwa silniki, jest samolotem i myśliwcem.

Kolejna sprawa. Silnik do ptaka ma się jak piernik do wiatraka.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Kosma Szutkowski edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 20:56
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:

Wybacz, ale co innego jak ktoś nazywa Cię idiotą, a co innego, jak sugeruje (niesłusznie z resztą), że czegoś nie wiesz.

Łatwiej Ciebie niż tych bezimiennych kierowców, którzy z nieustalonych przyczyn zginęli w wypadkach.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Kosma S.:
Between 1990 and 1998, there were an estimated 22,000 bird-aircraft collisions in the United States, which cost an annual $400 million in aircraft repairs.
W US wychodzi średnia ok 8 zderzeń/dziennie. Dużo? Mało? Statystyka, z którą trudno walczyć.
To tak, jakby porównać to do kolizji drogowej, nie wypadku.
Kolejna sprawa. Silnik do ptaka ma się jak piernik do wiatraka.
Myślałem raczej o tym:
http://www.youtube.com/watch?v=X-Prd0o2MAA
Kosma S.:
Łatwiej Ciebie niż tych bezimiennych kierowców, którzy z nieustalonych przyczyn zginęli w wypadkach.
No jasne :-]
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
To tak, jakby porównać to do kolizji drogowej, nie wypadku.

Liczba wypadków jest proporcjonalna do kolizji.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Kosma S.:
Liczba wypadków jest proporcjonalna do kolizji.
No ale w kolizji nikt nie ginie, a mówimy o zgonach spowodowanych przez prędkość i Arek wrzucił tu przykład samolotów.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
Kosma S.:
Liczba wypadków jest proporcjonalna do kolizji.
No ale w kolizji nikt nie ginie, a mówimy o zgonach spowodowanych przez prędkość i Arek wrzucił tu przykład samolotów.

To udowodnij, że liczba kolizji jest proporcjonalna do prędkości.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Kosma S.:
To udowodnij, że liczba kolizji jest proporcjonalna do prędkości.
1. Ocena policjantów, sędziów i biegłych. Znają się na tym.
2. Wraz ze wzrostem prędkości wzrasta prawdopodobieństwo popełnienia błędu, bo kierowca ma mniej czasu na reakcję. Tym bardziej jeśli w ruchu są dwa pojazdy, które się do siebie zbliżają.
3. Dwudziestą którąś stronę gadamy o oczywistościach :-) Wiadomo, że jeśli prędkość wynosiłaby 0, to wypadków by nie było (nie wliczając w to wybuchów i innych samozapłonów :-) )
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Ta dyskusja sprowadza się do tego:

- wszystkie czynniki wpływające na prawdopodobieństwo zaistnienia wypadku są stałe i nie naruszalne. Nic się z nimi nie da zrobić, więc bezpieczeństwo ruchu zależy jedynie od prędkości. I w tym momencie czujemy się zwolnieni od naprawy dróg, poprawy oznakowania, szerzej - poprawy rozwiązań drogowych. Bo i po co? Zawsze można powiedzieć - jedź wolniej.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: prędkość nie zabija

pytanie jak wolno? Ja nie chcę jechać 370km do rodziców 6 czy 7 godzin...
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Ryszard S.:
Ta dyskusja sprowadza się do tego:

- wszystkie czynniki wpływające na prawdopodobieństwo zaistnienia wypadku są stałe i nie naruszalne. Nic się z nimi nie da zrobić, więc bezpieczeństwo ruchu zależy jedynie od prędkości. I w tym momencie czujemy się zwolnieni od naprawy dróg, poprawy oznakowania, szerzej - poprawy rozwiązań drogowych. Bo i po co? Zawsze można powiedzieć - jedź wolniej.
Nie. Bogusz powyżej napisał, że właśnie chodzi o to jak długo będziemy podróżować. Drogi trzeba poprawiać, żeby skrócić ten czas. To każdy wie. Chyba nie uważasz, że ktoś myśli w sposób opisany przez Ciebie?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
Chyba nie uważasz, że ktoś myśli w sposób opisany przez Ciebie?

Tak właśnie uważam po lekturze niektórych wypowiedzi?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Ryszard S.:
Tak właśnie uważam po lekturze niektórych wypowiedzi?
Cóż można powiedzieć... :-) Niech tak myślą. To są ci sami ludzie, którzy myślą, że w miejscach decyzyjnych siedzą głąby :-)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Zgodnie z tym co pisze Kuba, zwiększona liczba traktorów na drogach krajowych powinna uspokajać ruch i zmniejszać liczbę wypadków. Ja śmiem twierdzić, że wskutek w ten sposób spowolnionego ruchu liczba wypadków uległaby zwiększeniu.

Mniejsza prędkość zabija.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
- przeszkolenie pilotów
szczególnie tych ze spec pułku może?
- natężenie ruchu
ogromne, wprost niewiarygodne.
- stan techniczny samolotów i samochodów
słyszałes o czarnej liście linii lotniczych? pewnie nie..
- brak przeszkód w tunelu powietrznym

what???

Takie rzeczy trzeba pisać? Naprawdę?
lepiej nie, co by się nie ośmieszyć:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
Z resztą, patrząc trzeźwo na statystyki śmierci na Polskich drogach widać, że robi się z igły widły. W 2008 roku zginęło niecałe 9 osób na 100!. To jest dużo? Stan dróg, jakby nie patrzeć się poprawia, samochody są coraz bezpieczniejsze, więc wynik w 2011 będzie jeszcze lepszy.
no to strzeliłeś sobie w stopę:) z tego wynika, że stan wyszkolenia kierowców jest naprawdę niezły:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Kosma S.:
Kuba Ł.:

znalazłem tam niczego odnośnie przeszkód w powietrzu. Jakieś latające drzewa, rowy, rowerzyści?

Przy tych prędkościach wystarczą ptaki.
no właśnie
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-ptaki-prawdopodob...
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: prędkość nie zabija

Ehh, "dziad swoje, baba swoje".

Przeszkolenie pilotów jest lepsze niż kierowców osobówek. Natężenie ruchu na drogach jest DUŻO większe niż w tunelach powietrznych. Stan techniczny samolotów jest DUŻO lepszy od stanu osobówek i dokładnie sprawdzany. W tunelu powietrznym NIE MA PRZESZKÓD zagrażających życiu tak bezpośrednio jak na drodze.
To, Arek, że wkleiłeś trzy filmiki naprawdę niewiele zmienia w całej sytuacji :-)
Wiadomo, że dyskusja dotyczy OGÓŁU, ale jak już komuś kończą się argumenty, to pisze o traktorze na drodze i wkleja 3 filmiki. Otóż gdyby wszyscy jechali tak jak traktor, to wypadków by w zasadzie nie było, ALE wiadomo, że wszyscy jadą dużo szybciej i przy traktorze muszą ZWOLNIĆ i tu pojawia się problem, którego Kosma najwyraźniej nie widzi.
Jeszcze raz - ogół, większość. Wszędzie pracują ludzie, którzy popełniają BŁĘDY, w związku z czym samoloty będą spadać, na drogach będą wypadki i na promach kosmicznych też, bo wszędzie pracują LUDZIE, ale jak można porównywać ruch samolotowy do samochodowego?!. Może niedługo powiecie, że jednak bezpieczniej samochodem niż promem kosmicznym, bo Apollo 13 się roztrzaskał? Kto tu się ośmiesza panowie?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Kuba Ł.:
Wiadomo, że dyskusja dotyczy OGÓŁU, ale jak już komuś kończą się argumenty, to pisze o traktorze na drodze i wkleja 3 filmiki. Otóż gdyby wszyscy jechali tak jak traktor, to wypadków by w zasadzie nie było, ALE wiadomo, że wszyscy jadą dużo szybciej i przy traktorze muszą ZWOLNIĆ i tu pojawia się problem, którego Kosma najwyraźniej nie widzi.


Ja nie widzę problemu i pewnie nikt z tutaj czytających też nie. Wątpię również aby twój jakże nierealistyczny punkt widzenia znalazł większe poparcie. Lubisz idealizować przez co robi się "nieco" nierealistycznie. Albo jesteś idealistą albo masz nieco ograniczone horyzonty myślowe.

Ale odnosząc się do twojej wypowiedzi. Co to znaczy dużo szybciej? Co sugerujesz? Czy jadę 90 czy 120 i tak muszę zwolnić do prędkości traktora. Na wyprzedzanie "w locie" decydują się tylko desperaci, efekt uboczny ciężkich warunków drogowych i takich na szczęście nie jest wielu.

Nikt zdrowy na umyśle nie jeździ z taką prędkością jak traktor. Wyjątkiem są oczywiście budżetowe studenckie samochody jeżdżące na tablicach PCH.

Dla wszystkich innych jazda za traktorem poruszającym się z prędkością 20-30 km/h, jest po prostu ekonomicznie nieuzasadniona, budżetowe samochody, z pomocą nóg, zapewne podwajają zasięg.

I na koniec. Traktor na drodze to duży czynnik ryzyka, przede wszystkim dla tego, że zmusza się kilkaset albo i więcej samochodów do wykonania często dziwnego manewru wyprzedzania (duży ruch).

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: prędkość nie zabija

Gdyby chcieć porównać samoloty z samochodami to trzeba by podejść do sprawy w nieco inny sposób. Mianowicie, do tego samego tunelu powietrznego, jakkolwiek, należałoby wprowadzić odrzutowce, motolotnie, awionetki i helikoptery. Wtenczas ruch lotniczy będzie podobny do kołowego.

Alternatywnie, należałoby dla każdego typu pojazdów kołowych, zbudować oddzielne pasy ruchu. Oddzielnie maszyny rolnicze, oddzielnie tiry, oddzielnie rowery i samochody. Wtenczas ruch kołowy będzie na modłę ruchu lotniczego.
Średnio wprawny w myśleniu "mózg" zauważy, że problem prędkości schodzi na dalszy plan.Kosma Szutkowski edytował(a) ten post dnia 29.05.11 o godzinie 23:03

Następna dyskusja:

Nie placimy? ;)




Wyślij zaproszenie do