Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

W większości wymienionych przez naukowców przypadków do powstawania wypadków przyczyniają się źle zaprojektowane drogi (brak poboczy, niebezpieczne - kolizyjne skrzyżowania, źle wyprofilowana, dziurawa nawierzchnia). Nadmierna prędkość, która powszechnie uznawana jest za całe zło polskich dróg wymieniana jest tu dopiero na ostatnim miejscu...

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstw...

Z najnowszego raportu stowarzyszenia EuroRAP, badającego poziom ryzyka na drogach w poszczególnych państwach unii europejskiej wynika, że zaledwie 4% naszych dróg spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Aż 36% dróg w Polsce odznacza się najwyższym z możliwych ryzykiem wypadku i śmierci, kolejne 31% zaliczane jest do kategorii "średnio-wysokiego" ryzyka.
(...)
Oznacza to, że polscy kierowcy, którzy na co dzień poruszają się po drogach o znacznie gorszej jakości spowodowali w 2008 roku aż sześciokrotnie mniej wypadków niż kierowcy niemieccy! Do niewiele mniejszej liczby wypadków niż w naszym kraju dochodzi np. w malutkiej Belgii (w 2008 roku zanotowano ich 42 115), co pozwala sądzić, że polscy kierowcy są jednymi z lepszych w Europie.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstw...

ciekawe, co na to nasi dzielni policjanci?Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 11.10.10 o godzinie 09:52
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
ciekawe, co na to nasi dzielni policjanci?Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 11.10.10 o godzinie 09:52

...99% osób powodujących wypadek nie dostosowało prędkości do panujących warunków...
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: prędkość nie zabija

moral hazard
Niemcy mają lepsze drogi to odważniej jeżdżą ;)Przemysław Lisek edytował(a) ten post dnia 11.10.10 o godzinie 11:02
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: prędkość nie zabija

Marcin Chruślak:
...99% osób powodujących wypadek nie dostosowało prędkości do panujących warunków...
Tak, oczywiście, a najlepszym rozwiązaniem jest postawienie wszędzie ograniczenia do 40km/h! Bądźmy poważni. To jest oficjalne tłumaczenie każdego zdarzenia, bo przecież Policja nie powie, że winna jest droga - bo wtedy inna część budżetówki by musiała wypłacić odszkodowanie... To, że w 99% wypadków winna jest prędkość jest bzdurą. Chyba, że chodziło o 9%...
I właśnie to udowodniły te badania!

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
...co pozwala sądzić, że polscy kierowcy są jednymi z lepszych w Europie.

No nie, juz mamy wytlumaczenie.... Mozna tez powiedziec, ze samochod jest winny by jakby go nie bylo to by nie bylo wypadkow..;)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Andrzej Pieniazek:
Arkadiusz Piotr Z.:
...co pozwala sądzić, że polscy kierowcy są jednymi z lepszych w Europie.

No nie, juz mamy wytlumaczenie.... Mozna tez powiedziec, ze samochod jest winny by jakby go nie bylo to by nie bylo wypadkow..;)
a jakbyś Andrzeju doczytał:) mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych. przeczytaj a zobaczysz związek.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:

mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych.

co z kolei również wynika z niebezpiecznych dróg, charakterystyki wypadków i tego co porusza się po naszych drogach.

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
a jakbyś Andrzeju doczytał:) mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych. przeczytaj a zobaczysz związek.

Arek, wiadomo jakie sa drogi i poprawa jest niezbedna ale jak sie stan drog zna to nalezy jezdzic wolniej? Ja nie wyobrazam sobie smigania 200 kmh na bardzo dobrej Bundestrasse w Niemczech, a wiekszosc waznych polskich drog to jakis tam odpowiednik BS ale z rteguly w bardzo zlym stanie.

Temat: prędkość nie zabija

Michał B.:
Arkadiusz Piotr Z.:

mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych.

co z kolei również wynika z niebezpiecznych dróg, charakterystyki wypadków i tego co porusza się po naszych drogach.

No i jak sie porusza..;)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Andrzej Pieniazek:
Arkadiusz Piotr Z.:
a jakbyś Andrzeju doczytał:) mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych. przeczytaj a zobaczysz związek.

Arek, wiadomo jakie sa drogi i poprawa jest niezbedna ale jak sie stan drog zna to nalezy jezdzic wolniej? Ja nie wyobrazam sobie smigania 200 kmh na bardzo dobrej Bundestrasse w Niemczech, a wiekszosc waznych polskich drog to jakis tam odpowiednik BS ale z rteguly w bardzo zlym stanie.
no to nie czytałeś:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Michał B.:
Arkadiusz Piotr Z.:

mamy za to najwyższy wskaźnik wypadków śmiertelnych.

co z kolei również wynika z niebezpiecznych dróg, charakterystyki wypadków i tego co porusza się po naszych drogach.
a wszystko jest, linki są.. po co odkrywać ziemię opisaną? :)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
a wszystko jest, linki są.. po co odkrywać ziemię opisaną? :)

bo kto by przeczytał jakieś zamieszczone linki ;-P
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: prędkość nie zabija

Marcin Chruślak:
...99% osób powodujących wypadek nie dostosowało prędkości do panujących warunków...

20000 innych przejechało tak samo, ale bez wypadku, więc oni dostosowali prędkość. A ten jeden pechowiec zrobił to samo co inni, ale o nim napisz się co innego. :)

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
no to nie czytałeś:)

No przeczytalem takze to:

Trzeba jednak dodać, że polscy kierowcy sami zmniejszają swoje szanse na przeżycie. Najczęstszą przyczyną wypadków pozostaje bowiem nadmierna prędkość. W krajach, w których do ograniczeń podchodzi się z większym respektem liczba ofiar śmiertelnych jest o wiele mniejsza. To znów ma jednak związek z brakiem autostrad, wszak w Niemczech, gdzie są autostrady, a nie ma ograniczeń, liczba ofiar jest niska.

Juz to pominam, ze nieprawda jest, ze w Niemczech nie ma ograniczen na autostradach. W tej chwili mozna (jeszcze) jechac bez ograniczen na ok. 7 tys km, a maja ich w sumie ok. 13 tys, czyli prawie polowa ma juz ograniczenia. Dalsze ograniczenia, tak jak zaleca unia, sa zaplanowane.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Andrzej Pieniazek:
No przeczytalem takze to:

Trzeba jednak dodać, że polscy kierowcy sami zmniejszają swoje szanse na przeżycie. Najczęstszą przyczyną wypadków pozostaje bowiem nadmierna prędkość.

nie widzisz sprzeczności? no dobrze, a co u Niemców na przykład jest przyczyna wypadków? opad atmosferyczny i mgła? :P
W krajach, w których do ograniczeń podchodzi się z większym respektem liczba ofiar śmiertelnych jest o wiele mniejsza. To znów ma jednak związek z brakiem autostrad, wszak w Niemczech, gdzie są autostrady, a nie ma ograniczeń, liczba ofiar jest niska.

ale liczba wypadków większa.

Juz to pominam, ze nieprawda jest, ze w Niemczech nie ma ograniczen na autostradach. W tej chwili mozna (jeszcze) jechac bez ograniczen na ok. 7 tys km, a maja ich w sumie ok. 13 tys, czyli prawie polowa ma juz ograniczenia. Dalsze ograniczenia, tak jak zaleca unia, sa zaplanowane.

ograniczenia to ja widuje tam od lat. pani kanclerz jest ich gorącą orędowniczką. cóż jak ktoś ma nrd-owski życiorys, to nie umie bez ograniczeń, zakazów itp. żyć :P

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
Andrzej Pieniazek:
No przeczytalem takze to:

[i]Trzeba jednak dodać, że polscy kierowcy sami zmniejszają swoje szanse na przeżycie. Najczęstszą przyczyną wypadków pozostaje bowiem nadmierna prędkość.

nie widzisz sprzeczności? no dobrze, a co u Niemców na przykład jest przyczyna wypadków? opad atmosferyczny i mgła? :P

1. Predkosc
2. Alkohol
3. Niezachowanie odleglosci
4. Nieodpowiednie "uzywanie drogi"
5. Ryzykowne wyprzedzanie
6. Wymuszenie pierwszenstwa
7. Nieuwaga przy skrecaniu
8. Bledy w stosunku do pieszych

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
ograniczenia to ja widuje tam od lat. pani kanclerz jest ich gorącą orędowniczką. cóż jak ktoś ma nrd-owski życiorys, to nie umie bez ograniczeń, zakazów itp. żyć :P

Oredownicy to byli dlugo przed pania kanclerz. Ja jej osobiscie nie znam ale znam dobrze jej kolezanka, z ktora siedziala wiele lat w jednym pokoju w instytucie. To jest super kobieta i chcialbym miec takich politykow w Polsce.

Temat: prędkość nie zabija

Arkadiusz Piotr Z.:
W krajach, w których do ograniczeń podchodzi się z większym respektem liczba ofiar śmiertelnych jest o wiele mniejsza. To znów ma jednak związek z brakiem autostrad, wszak w Niemczech, gdzie są autostrady, a nie ma ograniczeń, liczba ofiar jest niska.[/i]

ale liczba wypadków większa.

Bo statystyki sa lepsze, zadrapanie zderzaka tez moze tam trafic.. ;)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Andrzej Pieniazek:

Bo statystyki sa lepsze, zadrapanie zderzaka tez moze tam trafic.. ;)
zadrapanie zderzaka nie jest wypadkiem. Andrzej, normalnie przechodzisz sam siebie:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: prędkość nie zabija

Andrzej Pieniazek:
1. Predkosc
2. Alkohol
3. Niezachowanie odleglosci
4. Nieodpowiednie "uzywanie drogi"
5. Ryzykowne wyprzedzanie
6. Wymuszenie pierwszenstwa
7. Nieuwaga przy skrecaniu
8. Bledy w stosunku do pieszych
przy ich drogach po prostu nie mogą być inne. nam pozostają jeszcze inne warianty, niestety. wyobraź sobie, że zatrzymując się na poboczu w czwartek (Mazury) wpadłem do rowu.. na postoju. droga była remontowana, a dzielni drogowcy pozostawili wielki wykop. nieutwardzona nawierzchnia ustąpiła pod ciężarem stojącegoauta i osunęła się razem z nim. dla policji byłoby oczywiste: nie zachowanie właściwej prędkości. :))

Obrazek
Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 11.10.10 o godzinie 13:21

Następna dyskusja:

Nie placimy? ;)




Wyślij zaproszenie do