Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Kodeks drogowy zezwala pod pewnymi warunkami na podniesienie prędkości dopuszczalnej na obszarze zabudowanym, ale poza obszarem zabudowanym można ja tylko zmniejszyć.

Ostatnio jechałem kilka razy odcinkiem nr 1 na trasie S3 na południe od Szczecina. To 28km nowej trasy, na której jest tylko jeden węzeł drogowy. Droga odgrodzona, wiadukty, w zasadzie standard autostradowy, a tu niestety tylko 110km/h. I znów przybędzie "piratów drogowych", bo przepisy są sztywne.

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

W zasadzie tak. Ale w specyfikacji juz nie.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Więc tak, czy nie? Bo jeśli jest to droga ekspresowa, to jeden artykuł mówi 110km/h, drugi zaś, ze nie wolno podwyższyć. Nie widzę delegacji prawnej dla kogokolwiek do podwyższania prędkości.

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Ryszard S.:
Więc tak, czy nie? Bo jeśli jest to droga ekspresowa, to jeden artykuł mówi 110km/h, drugi zaś, ze nie wolno podwyższyć. Nie widzę delegacji prawnej dla kogokolwiek do podwyższania prędkości.


Ale czemu się dziwisz? Wiadomo przecież, że wolno = bezpiecznie bo to prędkość u nas zabija.
Oczywiście tradycyjnie przepisy nie nadążają za zmianami w realu czyli polski standard.

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Droga szybkiego ruchu nie spelnia wymogow autostrady bo cos jest wezsze, czegos nie ma itd. Dlatego nie mozna podwyzszyc ograniczenia.
Poza terenem zabudowanym nie mozn podwyzszac bo klasa drogi ma z gory ustalony limit. W terenie zabudowanym mozna bo limit dla klas drog sie nie zmienia.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Czarek M.:
Droga szybkiego ruchu nie spelnia wymogow autostrady bo cos jest wezsze, czegos nie ma itd.

Na przykład co jest węższe i czego nie ma na wskazanym odcinku S3? Pas awaryjny za wąski? To byłby za cienki argument.

Interesuje mnie S3, a nie teren zabudowany.

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Znajdz sobie dokladne wymogi co do parametrow drogi ekspresowej i autostrady. Porownaj z parametrami S3 i zobaczysz dlaczego nie moze byc autostrada.

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Ryszard S.:

Na przykład co jest węższe i czego nie ma na wskazanym odcinku S3? Pas awaryjny za wąski? To byłby za cienki argument.

Interesuje mnie S3, a nie teren zabudowany.

najczęściej dyskwalifikuje odległość między węzłami geometria samych węzłów, promienie łuków poziomych i pionowych i wiele innych czynników. Parametry których "na oko" nie widać, ale na papierze jak najbardziej.

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Tak, najczęściej, ale s3 budowana jest w korytarzu planowanej kiedyś autostrady a3. Posiada autostradowe promienie łuków, pochylenia, odległości między węzłami. Jedyna różnica to jedynie szerokość pasa - na autostradzie to 3,75, na ekspresowej: 3,5m, pas awaryjny - 2,5 zamiast 3m. W Niemczech autostrady mają 3,5m, a przeważnie nie ma na nich ograniczenia prędkości, u nas jeszcze łagodniejsze łuki, pochylenia i 110km/h. 130 na autostradach to też zbyt mało.
Czarek M.:
Znajdz sobie dokladne wymogi co do parametrow drogi ekspresowej i autostrady. Porownaj z parametrami S3 i zobaczysz dlaczego nie moze byc autostrada.
A a4 Wrocław - Krzywa może być?Krzysztof Oborny edytował(a) ten post dnia 12.09.10 o godzinie 18:08

konto usunięte

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Krzysztof Oborny:
A a4 Wrocław - Krzywa może być?
Dokladnie nie wiem czego brakuje do pelnej autostrady. Pobocze na 100%. Telefony alarmowe, MOPy? Czy cos jeszcze z parametrow technicznych jezdni?
Zauwaz, ze tam jest z tego wzgledu ograniczenie do 110kmph.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Marek S.:
najczęściej dyskwalifikuje odległość między węzłami geometria samych węzłów, promienie łuków poziomych i pionowych i wiele innych czynników. Parametry których "na oko" nie widać, ale na papierze jak najbardziej.

Zgoda, ale mnie w zasadzie nie chodzi o te "papierowe" różnice, tylko o przepis, który nie zezwala na podniesienie prędkości. W przypadku terenu zabudowanego jest taka zgoda przy zastrzeżeniu "jeżeli warunki ruchu na drodze lub jej odcinku zapewniają zachowanie bezpieczeństwa ruchu". Tak zwany "organ zarządzający ruchem na drogach" ocenia te warunki i na tej podstawie może podnieść prędkość. Analogiczne konstrukcje prawne mogłyby obowiązywać w stosunku do prędkości poza obszarem zabudowanym, a nie sztywne Vmax wynikające z klasyfikacji drogi. Podkreślam, że w cytowanym przepisie mowa jest o warunkach ruchu, a nie parametrach drogi.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Ryszard S.:
Droga odgrodzona, wiadukty, w zasadzie standard autostradowy, a tu niestety tylko 110km/h. I znów przybędzie "piratów drogowych", bo przepisy są sztywne.

Można by podnieść prędkość i zobaczyć czy rośnie liczba wypadków.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Kosma S.:
Można by podnieść prędkość i zobaczyć czy rośnie liczba wypadków.
ja sądzę, że nie wzrosłaby liczba wypadków, tylko zmniejszyłaby się liczba wypadków spowodowanych przekroczeniem maksymalnej dopuszczalnej prędkości w danym miejscu.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Bogusz K.:
Kosma S.:
Można by podnieść prędkość i zobaczyć czy rośnie liczba wypadków.
ja sądzę, że nie wzrosłaby liczba wypadków, tylko zmniejszyłaby się liczba wypadków spowodowanych przekroczeniem maksymalnej dopuszczalnej prędkości w danym miejscu.

Ty jak coś napiszesz ;)
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Kosma S.:
Ty jak coś napiszesz ;)
to mam rację?:P
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Tam na razie jest pusto, wczoraj po południu przez 13 minut na odcinku 28 km widziałem może 20 aut w obie strony. Aż dziwne, że nie widać ścigantów, wszyscy grzecznie 130-150. :)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Bogusz K.:
Kosma S.:
Ty jak coś napiszesz ;)
to mam rację?:P

No masz. Tylko czasami komplikujesz ;)
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Wytłumaczcie mi proszę, skoro niektórzy odwołują się do norm, standardów, przepisów, itp, czemu powyższe zakładają prędkości bezpieczne tak samo dla Matiza, Passata CC i Infiniti? Czy tak trudno zrozumieć, że na parametr bezpieczeństwo wpływa nie tylko jezdnia, ale również klasa samochodu?
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Ryszard S.:
wszyscy grzecznie 130-150. :)
Czyli niektórzy 20 km powyżej dozwolonej. Piractwo, panie! :)Przemysław Lisek edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 23:08
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Prędkość na drodze ekspresowej

Przemysław Lisek:
Wytłumaczcie mi proszę, skoro niektórzy odwołują się do norm, standardów, przepisów, itp, czemu powyższe zakładają prędkości bezpieczne tak samo dla Matiza, Passata CC i Infiniti? Czy tak trudno zrozumieć, że na parametr bezpieczeństwo wpływa nie tylko jezdnia, ale również klasa samochodu?
a wyobrażasz sobie znak informujący, że Matiz może tam jechać 70km/h, Infiniti 110km/h a Veyron 170km/h? Bo ja nie. Poza tym weźmy jeszcze pod uwagę, że każde auto może być w różnym stanie - są Passaty, które zapewniają mniej bezpieczeństwa od Matiza, bo są spawane z dwóch...

Następna dyskusja:

Życzliwość na drodze?




Wyślij zaproszenie do