konto usunięte

Temat: Opel OMEGA???

xMariusz Kwiatkowski edytował(a) ten post dnia 20.02.11 o godzinie 22:15
Paweł R.

Paweł R. Redaktor
Moto.INTERIA.PL,
prowadzący
POBOCZEM.PL

Temat: Opel OMEGA???

To i ja wtrace swoje 3 grosze. Mialem omege 2,0 16V w automacie (97) kombi i musze przyznac, ze z wielkim sentymentem patrze na te auta. Komfort nie do porownania z niczym w tej klasie (nie licze hydropneumatykow bo to zupelnie inna liga) ale smialo powiem, ze resorowanie na poziomie W126.

Co do awaryjnosci - wiadomo - blachy, silentbloki, wahacze, elektronika (centralny zamek, uklady od podnoszenia szyb, kontrolni abs i poduszek - pomagalo czyszczenie wtykow).

Automat swietny. Mlody nie jest ale ma blokowanie do 1,2 i 3, tryb spotowy i zimowy. Fakt, tylko 4 biegi, ale jezdzi fajnie. Potrafi szarpnac nieco przy wstecznym, ale jak nie mieszamy kijem zbyt szybko wsio jest ok.

Zuzycie paliwa w tym silniku od 10.8 do 14.8. Bez gazu. Jednostka napedwoa, absolutnie minimalna w tej budzie. Milo wspominam, na probie kjs po sniegu objechalem tym autem e36 i stara 520, obie w manualu:D na sliskim lubi wyjechac przodem (duza masa na przedniej osi) ale przy malym podcieciu hamulcem i zblokowaniu do 2 biegu slicznie jezdzi bokami:)

powodzenia w szukaniu czegos bez szpachli i rudej!

konto usunięte

Temat: Opel OMEGA???

Mój ojciec jeździ od paru lat Vectrą B 2,0 - konstrukcyjnie w niemałym stopniu podobną do Omegi B i w aucie nie dzieje się NIC - jedyne awarie to konieczność okresowej wymiany elementów zawieszenia i robienia drobnych zaprawek raz w roku.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Opel OMEGA???

Mariusz Kwiatkowski:

(...)
Jeśli nie chcesz mieć problemów to odradzam dieslowskie silniki w omegach oraz benzyniaki V6. Są awaryjne i drogie w eksploatacji.
(...)
Co do spalania to przyznam, że auto oszczędnym nie jest. Ale to jest limuzyna, tworzona dla komfortowej jazdy i waży 1530kg więc musi spalić. Konkretnie to pali mi 9l benzyny w trasie i 12l po miescie. Przy agresywnej jezdzie dochodzi do 15l.
(...)

Paweł Rygas:

(...)
Co do awaryjnosci - wiadomo - blachy, silentbloki, wahacze, elektronika (centralny zamek, uklady od podnoszenia szyb, kontrolni abs i poduszek - pomagalo czyszczenie wtykow).

Automat swietny. Mlody nie jest ale ma blokowanie do 1,2 i 3, tryb spotowy i zimowy. Fakt, tylko 4 biegi, ale jezdzi fajnie. Potrafi szarpnac nieco przy wstecznym, ale jak nie mieszamy kijem zbyt szybko wsio jest ok.

Zuzycie paliwa w tym silniku od 10.8 do 14.8. Bez gazu. Jednostka napedwoa, absolutnie minimalna w tej budzie.
(...)

Co do awaryjności to wg. mnie jakieś straszne mity wszyscy opowiadają o silnikach V6.
Co ciekawsze najczęściej piszą o tym osoby które takimi nie jeździły... i jeszcze często wypowiadają się, że bardzo chętnie kupiliby 3,0V6 ale spalanie...
Więc co jest nie tak??? Spalanie czy awaryjność???
Bo jak już pisałem wcześniej silnikami V6 (3,0V6 211KM oraz 2,5V6 200KM) w Omedze najeździłem już setki tys. km. - i jakoś nigdy nie miałem problemów z awaryjnością jednostki napędowej :-)))
Wszystkie naprawy które dokonywałem mógłbym spokojnie nazwać eksploatacyjnymi - rozrząd + pompa wody, świece + przewody HV, sprzęgło (1 wymiana kpl.), rozrusznik (1 wymiana), kompresor klimy (1 wymiana), chłodnica klimatyzacji (1 wymiana), olej + filtr... i to włąściwie wszystko co przy nich robiłem - żadnych wiecznie powtarzających się usterek :-DDD
O auto po prostu trzeba dbać i nie bawić się w jakieś półśrodki... ja zawsze wymieniam części na nowe (żadne regenerowane) i zdecydowanie nie celuję w te najtańsze zamienniki bo oszczędności są na tym żadne - np. nowe ale badziewne gumy wahaczy przednich nie wytrzymują nawet 0,5 roku i już pukają tak że ludzie na przystankach się odracają... a wystarczy kupić lepsze i można przejeździć spokojnie cały rok i to na jakiejś niskoprofilowej oponie - sprawdziłem to kiedyś na własnej skórze.
Jedyne czemu mogę przytaknąć to koszty - V6-stki są zdecydowanie droższe w serwisowaniu - części droższe i robocizna tyż :-/

Jeżeli chodzi o automatyczną skrzynię biegów to w silnikach V6 od któregoś rocznika (chyba 97) montowane były skrzynie 5 biegowe a dokładniej biorąc 4 + nadbieg (jak to w serwisie określają) - co do roku wprowadzenia i silników do których były montowane te skrzynie nie będę się kłócił bo dokładnie nie wiem...
moje MV6 było ze Szwajcarii i mimo rocznika 95 miałem skrzynię 4+1 co osobiście musiałem sprawdzić - kolega mi spalił w zimę i musiałem ją robić :-////

A co do spalania i polecanego silnika to jeżeli kolegom silniki R4 2,0 i 2,2 spalają maksymalnie nawet do 15l/100km to zdecydowanie polecam 2,5V6 która fabrycznie ma 170KM, spalanie w mieście na poziomie także 15l ale kulturę pracy i osiągi zdecydowanie lepsze od silników R4... a dla mniej oszczędnych zdecydowanie 3,0V6 bo to dopiero przyjemnie jeździ i fajnie mruczy nawet na fabrycznym wydechu :-DD

PozdrawiamDamian T. edytował(a) ten post dnia 04.01.09 o godzinie 10:47
Piotr Pierzchalski

Piotr Pierzchalski architekt krajobrazu

Temat: Opel OMEGA???

Witam
Przymierzam się właśnie do zmiany kluski B 2.0 16V 99r., na Omegę B FL 2.2 lub na Audi A6 2.0 lub Vectrę C 2.0/2.2 GTS. Które z tych aut nadaje się do zagazowania no i jaka jest wasza opinia o tych autach?

Następna dyskusja:

Opel Vectra C z 2003r.




Wyślij zaproszenie do