konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
Piotr M.:
to Tobie chyba komunizm zrył mózg, ja nawet nie pomyślałem o "wyłudzaniu" biletu
Pisałem o wyłudzaniu PARKINGU (za darmo) na podstawie CUDZEGO biletu.
Taka sytuacja (z marca tego roku): wracam do samochodu zaparkowanego w śródmieściu i widzę że straż miejska właśnie wystawiła mandat sąsiedniemu samochodowi i odeszła. Otwieram swój, podbiega człowiek i pyta czy nie mógłbym mu dać swojego biletu to on się będzie odwoływał od tego mandatu... Tak mnie zaskoczył, że mu ten swój bilet dałem...
Teraz na bilecie jest numer rejestracyjny - i takie cwaniactwo już nie będzie możliwe.
Represyjna władza - czy tępienie nieuczciwości?


Zupełnie bezzasadnie naskoczyłeś na Piotra....On nawet nie pomyślał żeby ktoś od kogoś bilet wyłudzał....ale ochrzan został....
Rozumiem, że takie sytuacje są ale nie znaczy, że każdy tak robi albo to pochwala.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Jolanta I.:
Zupełnie bezzasadnie naskoczyłeś na Piotra....On nawet nie pomyślał żeby ktoś od kogoś bilet wyłudzał....ale ochrzan został....
Nie na Piotra tylko na Dariusza K., nie bezzasadnie i nie naskoczyłem, ale reszta się zgadza.
Skoro uprawnienie do darmowego P+R wymaga określonych dokumentów, a p. Piotr ich nie miał --to twierdzenie że kontrolerzy zachowali się nieprawidłowo jest demagogią i manipulacją.
Rozumiem, że takie sytuacje są ale nie znaczy, że każdy tak robi albo to pochwala.
Odczytuję to jako sugestię/insynuację że ja tak robię lub pochwalam?
Ani jedno ani drugie, zapewniam.

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
Jolanta I.:
Zupełnie bezzasadnie naskoczyłeś na Piotra....On nawet nie pomyślał żeby ktoś od kogoś bilet wyłudzał....ale ochrzan został....
Nie na Piotra tylko na Dariusza K., nie bezzasadnie i nie naskoczyłem, ale reszta się zgadza.

https://www.goldenline.pl/grupy/Motoryzacja/motoryzacja...

Rozumiem, że takie sytuacje są ale nie znaczy, że każdy tak robi albo to pochwala.
Odczytuję to jako sugestię/insynuację że ja tak robię lub pochwalam?
Ani jedno ani drugie, zapewniam.


??
Znowu robisz to samo,....kolejna Twoja nadinterpretacja, może już nic nie odczytuj a już na pewno nie między wierszami.

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Jolanta I.:
Rozumiem, że takie sytuacje są ale nie znaczy, że każdy tak robi albo to pochwala.

Ja się z tym bardzo często spotykam, jak wysiadam na pętli. Nie jeżdżę często, więc głównie jeżdżę na biletach jednorazowych i kilka razy ktoś do mnie podszedł, czy mógłbym mu dać bilet. Widziałem też ludzi, którzy wyciągali wyrzucony przeze mnie bilet ze śmietnika...

Zgodzisz się, że w Polsce nadal jest mentalność post-komunistyczna, czyli cwaniactwo i nie jest to zjawisko marginalne. A P+R w założeniu ma być dla tych, którzy regularnie z niego korzystają. Inaczej łatwo o nadużycia, bo kto by nie chciał mieć dodatkowego miejsca parkingowego w dobrej lokalizacji.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.06.15 o godzinie 16:19

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
Nie na Piotra tylko na Dariusza K., nie bezzasadnie i nie naskoczyłem, ale reszta się zgadza.

Czy jest to interpretacja sugerująca, że popieram kombinatorstwo polegające na "wyłudzaniu PARKINGU (za darmo) na podstawie CUDZEGO biletu."? Nie - zdecydowanie nic takiego nie miałem na myśli.

Jedyne co sugeruję, to że parkingi P+R powinny być udostepniane bez aż tak restrykcyjnego wnikania w jakim celu ktoś tam swój samochód zostawił. Może będzie zostawiał go tylko czasem? Dobre i to! Może dalej pojedzie ścieżką rowerową bo dziś ładnie? Też elegancko, też spalin mniej. Uważam, że tacy też powinni mieć prawo korzystać z parkingu za darmo lub za symboliczną opłatą.

A żeby tam nie parkowano w innym celu niż jazda do centrum, to budować je trzeba w na tyle nieatrakcyjnych przedmieściach żeby kierowca nie miał tam nic do roboty. I na tyle atrakcyjnych by miał dobre połaczenia tam, gdzie chce dojechać. Obładowanie 'cwaniakami' oznacza że parking jest zdecydowanie za blisko centrum i nie pełni roli P+R tylko rolę gratisowego parkingu dla pracowników okolicznych biurowców. Wiadomo, złotego rozwiazania nie ma, ale mozna do niego dążyć.

Coś takiego, tzn darmowe P+R dla sporadycznego klienta _dasię_ np w Berlinie ( http://www.poloniaberlin.de/berlin/darmowe_parkingi_w_... ) a _niedasię_ w Warszawie.

A jeśli parking P+R obrośnie w biurowce i zacznie się cwaniactwo i permanentne zapełnianie w 100%, to dopiero wtedy bawmy się w wykazywanie że się ma bilet miesięczny. Jeśli takie cwaniactwo jest nagminne na dyskutowanym tu parkingu P+R w Warszawie i natychmiast by brakło miejsc, to przepraszam - nie miałem racji.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.06.15 o godzinie 18:30
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dołączę do offtopa.

Moje doświadczenie z Niemiec, precyzyjniej z Monachium, jest takie:
- po wioskach i małych miasteczkach, gdzie z parkingiem nie problem, P-R jest darmowy, z tym że tego samego dnia, co się zaparkowało, należy odjechać
- na obrzeżach miasta P-R kosztuje 1 lub 2 EUR za dzień, przy czym bilet kupuje się do końca dnia, nie można biletu kupić na ileś dni do przodu
- "dzielnice biurowe" są rozlokowane wzdłuż tras pociągu podmiejskiego S-Bahn (tyle z mojej obserwacji z okien tegoż pociągu właśnie)
- P+R w "mieście właściwym" nie zaobserwowałem

Podejście jak w Warszawie uważam za jakiś idiotyzm. Aby utrudnić kombinatorom życie, utrudnia się życie masie normalnych. Dla kogo ma być P+R, jeśli nie dla kogoś, kto chce zaparkować na obrzeżu i dojechać do centrum metrem? Jaka jest propozycja dla nie-Warszawiaka? W Radomiu ma parkować?
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz K.:
Dariusz M.:
Nie na Piotra tylko na Dariusza K., nie bezzasadnie i nie naskoczyłem, ale reszta się zgadza.
Czy jest to interpretacja sugerująca, że popieram kombinatorstwo polegające na "wyłudzaniu PARKINGU (za darmo) na podstawie CUDZEGO biletu."? Nie - zdecydowanie nic takiego nie miałem na myśli.
Niczego takiego nie sugerowałem, skomentowałem jedynie ocenę że w tej konkretnej sytuacji (mandat na skutek braku wymaganego dokumentu) kontrolerzy zachowali się "niezgodnie z zasadami". Moim zdaniem wykonali bardzo dobrze swój obowiązek.
Jedyne co sugeruję, to że parkingi P+R powinny być udostepniane bez aż tak restrykcyjnego wnikania w jakim celu ktoś tam swój samochód zostawił. Może będzie zostawiał go tylko czasem? Dobre i to! Może dalej pojedzie ścieżką rowerową bo dziś ładnie? Też elegancko, też spalin mniej. Uważam, że tacy też powinni mieć prawo korzystać z parkingu za darmo lub za symboliczną opłatą.
Tu akurat się różnimy w opiniach. Parking P+R ma konkretne przeznaczenie i tyle.
Ale żarcik ze ścieżką rowerową (rower wyciągany z bagażnika i wio!) fajny ;)
Wiadomo, złotego rozwiazania nie ma, ale mozna do niego dążyć. (...)
A jeśli parking P+R obrośnie w biurowce i zacznie się cwaniactwo i permanentne zapełnianie w 100%, to dopiero wtedy bawmy się w wykazywanie że się ma bilet miesięczny.
Tu też się różnimy. DOBRE rozwiązania należy wprowadzać od razu - a za takie uważam udostępnianie darmowego P+R osobom przesiadającym się do komunikacji miejskiej i mogącym to odpowiednio udokumentować.
Jeśli takie cwaniactwo jest nagminne na dyskutowanym tu parkingu P+R w Warszawie i natychmiast by brakło miejsc, to przepraszam - nie miałem racji.
Mogłoby się okazać że bilet miesięczny ze zdjęciem jest tańszy niż abonament na komercyjnym parkingu i zaraz się znajdzie kolejne obejście :(((

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
Skasowany bilet na okaziciela (a nawet dwa czy pięć) można wziąć na przystanku od dowolnego wysiadającego z autobusu/metra pasażera i próbować wyłudzić "parking za darmo".
Kontrolerzy zadziałali dokładnie z ideą P+R - parking jest darmowy nie dla tego, kto ma bilet - tylko dla tego kto pojechał komunikacją miejską. A to że ktoś tego nie wiedział i zapłacił - podpada tylko i wyłącznie pod "nieznajomość prawa nie usprawiedliwia".
Ale aż tylu ludzi ma dużo spraw do załatwienia na peryferiach i obrzeżach miasta że jest ryzyko że zajmą od razu pół parkingu? Druga sprawa czy na takich parkingach jest wyraźny znak i opis kto jest uprawniony do parkowania na danym parkingu.
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Robert B.:
Druga sprawa czy na takich parkingach jest wyraźny znak i opis kto jest uprawniony do parkowania na danym parkingu.

Regulamin ma jakieś 3 m wysokości i z 1,5 m szerokości :)
Edytka:
Mea culpa, wiedziałem, że trzeba mieć bilety komunikacji publicznej, ale dokładnie jakie to już nie :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.06.15 o godzinie 20:10

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Piotr M.:
Robert B.:
Druga sprawa czy na takich parkingach jest wyraźny znak i opis kto jest uprawniony do parkowania na danym parkingu.

Regulamin ma jakieś 3 m wysokości i z 1,5 m szerokości :)
Edytka:
Mea culpa, wiedziałem, że trzeba mieć bilety komunikacji publicznej, ale dokładnie jakie to już nie :)
Można mieć żal do władz miasta która nie sprzyja i nie motywuje obywateli do korzystania z komunikacji publicznej, stróże prawa tylko egzekwują prawo które władze miasta wymyślają- za to im płacą.
I ta "karta warszawiaka"- wzbudza u mnie jakieś skojarzenia dyskryminacyjne.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Robert B.:
Można mieć żal do władz miasta która nie sprzyja i nie motywuje obywateli do korzystania z komunikacji publicznej, stróże prawa tylko egzekwują prawo które władze miasta wymyślają- za to im płacą.
I ta "karta warszawiaka"- wzbudza u mnie jakieś skojarzenia dyskryminacyjne.
Jeżeli to ma motywować do używania komunikacji miejskiej - to weryfikacja czy ktoś faktycznie z niej korzystał jest jak najbardziej poprawna. Skoro skasowany bilet na okaziciela nie może potwierdzać faktu jechania komunikacją - to uczciwe jest nałożenie na potencjalnego beneficjenta konieczności "jakiegoś" wykazania że jechał. "Karta miejska" jest rozwiązaniem bardzo dobrym, a że w Wawie będzie się nazywać "kartą Warszawiak", cóż :P

A dla przyjezdnych - można by zrobić odwrotnie - bilet parkingowy z P+R (z nadrukowanym numerem rejestracyjnym, tak jak to działa w parkometrach) + dowód w garści - mógłby upoważniać do darmowej komunikacji miejskiej... Z tym że tylko kierowcę ;) i zaraz by się zaczęło że pasażerowie, że wycieczka ...
Nie dogodzisz :D

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
Tu też się różnimy. DOBRE rozwiązania należy wprowadzać od razu

Tu też się różnimy. Bo ja uważam że rozwiązanie może być DOBRE tylko na daną chwilę po czym coś się zmienia i dobrym być przestaje. Trzeba reagować i zmieniać a nie tkwić w zaparte przy swojej racji.

Przykładiwo DOBRA stacja obsługi dyliżansów z miejscem pojenia koni dziś nie jest już DOBRA dla zmotoryzowanych.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Dariusz M.:
A dla przyjezdnych - można by zrobić odwrotnie - bilet parkingowy z P+R (z nadrukowanym numerem rejestracyjnym, tak jak to działa w parkometrach) + dowód w garści

W dowodzie jest kod QR - na parkingu skanujesz - dostajesz wydruk i jedziesz z nim. Myślę, że nawet 3-4 osoby na ten druk to żaden problem, jeśli sie pamięta jaki jest cel - samochód zostaje na obrzeżach i nie wjeżdża do centrum miasta.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

17 stycznia miałem fotkę, dzisiaj odebrałem mandat (list polecony). Prawie mi się udało. :)

konto usunięte

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Ryszard S.:
17 stycznia miałem fotkę, dzisiaj odebrałem mandat (list polecony). Prawie mi się udało. :)

Bogata gmina albo miasto:D, ja mam dokładnie odwrotne obserwacje: mandaty z fotopudeł czasem nawet w ciągu 2-3tygodni przychodzą do właściciela pojazdu.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Ryszard S.:
17 stycznia miałem fotkę, dzisiaj odebrałem mandat (list polecony). Prawie mi się udało. :)
Kwestionariusz A, B, C? Namawiający do wskazania kierowcy?
Jeśli było wykroczenie - to oczywiście nie namawiam, ale w razie wątpliwości - jest okazja do przetestowania pomysłu z zakwestionowaniem mandatu jako takiego - linka nie daję, jest tego sporo w sieci.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Nie, to już jest mandat, wystawiony 9 lipca, nadany 13 lipca, odebrany dzisiaj. Jakieś tam punkty i 200 zł.Nie cackałem się w odmowę wskazania, bo wtedy 500zł. Czekali długo - nie mają mocy przerobowych? Jeszcze kilka dni i minęłoby pół roku, chyba, że liczy się data odebrania.

Edycja - nie gmina, tylko ITD, miejscówka Kliniska Wielkie na DK3. Nieco się zagapiłem, a tam jest zwolnienie przed skrzyzowaniem https://www.google.pl/maps/@53.459296,14.788014,3a,75y,...Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.07.15 o godzinie 21:09
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: OD 2016 ROKU PUNKTY KARNE NIE BĘDĄ SIĘ ZEROWAĆ

Wrzucam tu, szkoda nowego wątku zakładać...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dziennik-gazeta-prawna-...

Choć zaostrzono przepisy, to kierowcy jeszcze chętniej przekraczają prędkość - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Od 18 maja za przekroczenie o 50 km/h dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym można stracić prawo jazdy na 3 miesiące. I to od ręki. Dotąd spotkało to ponad 11,3 tys. osób.

Ale jednocześnie, jak wynika z raportu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, znacząco zwiększył się odsetek kierowców przekraczających prędkość w obszarze zabudowanym. Przy czym są one mniejsze niż 50 km/h, czyli nie skutkują odebraniem prawa jazdy.

Np. na ulicach jednojezdniowych w stolicach województw limity łamie 70 proc., podczas gdy w ub.r. było to 45 proc., a na drogach powiatowych we wsiach i w małych miastach odsetek ten skoczył z 62 do niemal 83 proc.



Wyślij zaproszenie do