konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

Jestem ciekawa jakie macie doświadczenia z obsługą klienta w ASO -czy to przy zakupie czy przy serwisie.

Renault - kilkukrotny zakup różnych aut,który przebiegał dość sprawnie bez większych problemów.

FIAT, SKODA, AUDI - w sumie tylko 5 aut zakupionych ale procedury zakupu czy serwisu odbywają się szybko i bezboleśnie.


Mercedes- 2 auta na szczęście ostatnie.Lokalne ASO bije wszelkie rekordy w długosci czasu obsługi klienta tak przy serwisie jak i zakupie samochodu.O scenach w przypadku chęci płatności przelewem (za serwis) dla firmy-oddziału międzynarodowego holdingu, która od lat ma siedzibę w tym samym mieście co ASO:weksel i tego typu cuda.
Ostatni raz byłam u nich dzisiaj, salon jak stodoła, prcowników multum ale jakoś przez 15 minut nikt się nie zainteresował po co przyszłam i co potrzebuję załatwić -pewnie dlatego, że nie wyglądałam na potencjalnego kupca: jeansy, trapery, bezrękawnik:D.Czyżby MB pozwalał sobie na szufladkowanie klienta?

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO Volkswagen... obsługa się bardzo stara ale samochód nie chce współpracować ;/ Jak w McDonaldzie... poprawnie i bez emocji

ASO Subaru.... ASO ideał, ASO marzenie... przeżyłem tam: szkolenie z budowy silnika, skrzyń biegów, wsikozy, różnic budowy shortblocka na przykładach z różnych lat i modeli, wytłumaczenie zasad działania napędów... nawet jak jestem przelotem to wpadam na "dzień dobry" bo atmosfera jest wyjątkowa... szkoda że do "mojego" ASO mam 235 kilometrówPaweł Chojnacki edytował(a) ten post dnia 08.04.10 o godzinie 13:08
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Obsługa klienta w ASO

najgorszy salon jaki kiedykolwiek odwiedziłem to wzorcowy salon VW Auto Premium. najlepszy? nie znam:) w nisanie było ok.
zapomniałem:) najgorszy był chyba Peugeot Czabajska w Poznaniu, dokładnie wszystko, obsługa sprzedaży i serwis.Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 08.04.10 o godzinie 16:49
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Obsługa klienta w ASO

Renault Zdunek - Gdańsk
Ford "coś tam coś tam" - Gdańsk
Toyota Carter - Gdańsk

No i dwa serwisy Toyoty gdzieś w Polsce, jak zajechałem po drodze.

Wszędzie dokładnie to samo - jakby ich kurde szkolili pod tym kątem - olanie klienta. Wchodzę - 3 konsultantów serwisowych siedzi albo obsługuje klienta albo coś dłubie w kompie. Zero reakcji na wchodzącego. Tak w stylu "Ani dzień dobry, ani pocałuj mnie w dupę". Choć tu akurat mowa niewerbalna wskazywałaby raczej na to drugie. Stoję, powiedzmy drugi w kolejce. Tak - nie pomyliłem się stoję w kolejce, bo nikt nie pomyślał, żeby naprzeciw serwisantów dać kilka miejsc do siedzenia. Oczywiście mogę siąść za rogiem - jest śliczna poczekalnia, ale wtedy, jak nic nie upilnuję kolejki.

Przyznam, że nie kumam tego. To nic nie kosztuje - po prostu odrobina uprzejmości i pokazania klientowi, że jest ważny. A tu każdy się zachowuje, jak przysłowiowy mechanik z warsztatu Pana Kazia.

A najlepsze jest to, że jak siądziesz na przeciw buraka to się nagle robi uśmiechnięty, miły i w ogóle taki wszystkorozumiejący. Tyle, że widać, że uśmiech jest sztuczny i kosztuje gościa wiele wysiłku.

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

Tamte przykłady były ze służbowego podwórka, z prywatnego FORD (tak czasem jadę do ASO).

3 różne ASO Forda w okolicy:

1)wieczne kolejki do serwisu,in plus-miła i (obecnie) dość profesjonalna obsługa ale już na @ nie odpisują.
Aha i jakiś czas temu chcieli mnie orżnąć wmawiając wyciek płynu z przewodów hamulcowych i sugerując wymianę tychże za bagatela 1600zł (Escort).

2)jako, że byłam z polecenia to skakali jak przy "śmierdzącym jajku".

3)- duży nowy serwis, mało klientów a i tak obsługa powolna i mało zainteresowana klientem.

Edt.literka.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 08.04.10 o godzinie 10:16
Agnieszka Krawentek

Agnieszka Krawentek Menager Regionalny
da. Współpracy z
Dostawcami Pojazdów
d...

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO Bednarek - Świetna obsługa nie tylko klienta kupującego ale i także serwis:)

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

To co znam:

ASO Ford Partner Kraków - standardowo przegląd auta trwa 6-7 godzin (godzina zanim auto wjedzie na halę).
Usterki w ramach gwarancji - łatane chałupniczo (oparcie fotela, reflektor - drutowane, sztukowane, dopiero po dwóch interwencjach zamówione jako nowe).
Auto zazwyczaj nie umyte (to dodatkowa godzina więc warto zrezygnować).

Drugi serwis Forda jest lepszy i chyba się przerzucę.

Auto Viva w Warszawie nie lepsza pod względem skuteczności (po tygodniu od przeglądu i naprawach po 120.000 za prawie 3.000zł zaświeciła się w trasie kontrolka silnika) ale bardzo miła obsługa, terminowa, auto wypucowane - fajni ludzie pracują w recepcji.

Serwis Skody na Żoliborzu koło Skanskiej całkiem OK - jedna uwaga, nie wierzą kobietom: jak moja żona stwierdziła, że brzęczy jej osłona termiczna katalizatora to udali, że nie słyszą, wykonali 15 kilometrową jazdę próbną po której stwierdzili, że brzęczy.... osłona termiczna katalizatora:)

Lisowski Kraków - chłopaki strasznie chwalą, ale to pewnie dlatego że meganki 1.5dci są awaryjne więc muszą być mili:)

Osobiście nie trafiłem jeszcze do idealnego ASO (a może takim marudą jestem :) )
Alojzy T.

Alojzy T. Życie jest zmianą.
Jeśli przes­ta­niesz
się zmieniać, prz...

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO Toyota Dobrygowski w Lubinie - przez 4 lata jazdy nie stwierdziłem żadnych problemów.

Zawsze miła i kulturalna obsługa. Szybko, sprawnie i rzeczowo - nie mogę tego powiedzieć o ASO Toyoty w Wałbrzychu (Świebodzice)...
Małgorzata Witczak

Małgorzata Witczak Burzyna z szklanki
wody

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO BMW Tłokiński w Łodzi - od 6 lat wszystkie naprawy, wymiany i przeglądy wynikające z przebiegu robię tylko tam. Obsługa poprawna, serwis nie naciąga za bardzo, a i nie spotkałam się z przypadkiem typowego dla kobiety-klienta próbowania mamienia mnie tym, że coś trzeba jeszcze zrobić bo się pani zabije ;)
Jakub Gorczyczewski

Jakub Gorczyczewski ProfiHome -
właściciel

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO VW-Audi Kołacz-Łopinski w Szczecinie...obsługa jest uprzejma, czas oczekiwania na wykonane czynnosci zgodny ze wstepnymi założeniami, niestety jedno "ale" jest i dotyczy braku zrozumienia sugestii klienta. Kiedy zawiozlem golfa na przeglad po 45tys, czulem ze odzywa sie kolo dwumasowe, co zasugerowalem osobie przyjmujacej auto na serwis, Pan się uśmiechnał uprzejmie z wyrazem twarzy pt "naczytałeś się synku for internetowych" i moją sugestię zbył. Zupełnie inną miał minę, kiedy przy następnym serwisie wymieniali koło dwumasowe, oddajac mi kluczyki jego wzrok jakby sprawdzał grubośc fug między kaflami w salonie :) Ogolne wrazenia są mimo wszystko poprawne.

BMW Bonkowscy w Szczecinie, obsługa uprzejma, młody chłopak na dziale częsci zamiennych jest z pewnoscia pasjonatem marki, wiele tematów ma w palcu, czynnosci serwisowych nie wykonywałem, od tego mam zaufany nieautoryzowany warsztat.

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

" najlepszy polski salon sprzedaży? Mercedes Benz w Sosnowcu. W badaniu europejskich salonów samochodowych przeprowadzonym na zlecenie International Service Check sprawdzono 546 dealerów w 11 krajach.

(...)
W pierwszej kategorii klienci oceniali salony samochodowe. Badano wygląd placówki, prezentację samochodów w salonie oraz kompetencje personelu oraz ich prezencję. Ogólny wynik jest zadowalający, choć często klienci narzekali na brak możliwości zaparkowania przed salonem i słabe oznakowanie dojazdu. Biorąc pod uwagę wszystkie elementy w tej kategorii w Polsce najwyższy wyniki osiągnęły salony Skody (97,8 proc.) Seata i Mazdy (95,6 proc.). Najsłabiej wypadły salony Forda (84,4 proc.).

(...)W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły salony Volvo (90,4), a także BMW, Toyoty (85,9) i Mercedesa (84,6). Najsłabiej wypadły salony Hondy (37,7).

W Polsce najlepsze okazały się:

1. Mercedes, Sosnowiec - ul. Gottlieba Daimlera 1 - 100%
2. BMW, Lublin - ul. Zemborzycka 67 - 96,4%
3. Seat, Olsztyn - ul. Warszawska 117 C - 94,7%"


http://moto.pl/MotoPL/1,88571,10180762,Najlepsze_Polsk...

Jakoś trudno mi uwierzyć, że MB Sosnowiec od ubiegłego roku aż tak bardzo zmienił się na plus.

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

ASO Renault Nawrot Wrocław/Długołęka

Jak nie muszę, to aso omijam szerokim łukiem. Kilka obserwacji z ostatniego czasu:

- kolejki, kolejki, kolejki do pkt obsługi klienta
- fatalne przygotowanie szeregowego pracownika do rozmowy z klientem
- bałagan organizacyjny - odpowiedzialność, telefony, zastępstwa
- błędne oszacowanie terminów prostych napraw
- fuszerki podczas napraw i konieczność ich poprawy...

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

To ja bardziej motocyklowo - Yamaha i AP Moto (Katowice). W pełni polecam :)Maciek Sobczyk edytował(a) ten post dnia 31.08.11 o godzinie 23:22
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: Obsługa klienta w ASO

Ja co prawda tylko jeżdzę po niektóre cześci ale wrażenia takie:
OPEL NIVETTE- Warszawa
Na zapytanie o kilka elementów do Omegi pan zza lady był zdecydowanie zniesmaczony że musi szukac części do tak "muzealnego" samochodu.
Oczywiście wszystkie części dostępne jedynie na zamówienie- nawet typowo eksploatacyjne... Co ciekawe według pana w silniku 2,5 DTI ( konstrukcja BMW montowana w omedze) separatora oleju sie NIE WYMIENIA !!!! Z życzenie mogą separator sprowadzić- cena 360 zł

BMW AUTO FUS- Warszawa
Przemiły człowiek w dziale cześci zamiennych dysponujący odpowiednią wiedzą na swoim stanowisku. Pomimo że byłem chwilę po zakończeniu jego godzin pracy zostałem przemiło obsłużony. Pan miał całkowicie przeciwne zdanie apropo separatora ( wymiana wkładu co wymiane oleju, cały separator co drugą- potwierdzone póżniej niezależnie przez szkoleniowca silnikowego BMW)
Pan uzyczył mi dostępu do SWOJEGO komputera żebym mógł NA FORUM SPRAWDZIĆ PROPONOWANE NUMERY SERYJNE CZĘŚCI !!!!
Do tego dowiedziawszy się jaki samochód ( dla przypomnienia jesem z oplem w serwisie BMW :) zaproponował od razu zakup 2 pierdułek - za co byłem błogosławiony przez mechanika u którego robiłem wymianę:)
Cena separatora- dostępnego od ręki- 130 zł :)
Jacek P.

Jacek P. there is no word
"Impossible"

Temat: Obsługa klienta w ASO

Opel u Miniewskiego na 17 Stycznia w Warszawie. Polecam ich solidni i wiedzą jak się zabrać do roboty. Na żoliborzu żenada nic konkretnego pierdu pierdu i 2000 lżejszy.

Renault Kutyna - Średnio miła obsługa na dodatek nie ma gdzie usiąść ale mechanicy coś tam wiedzą...

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

Lament ogólnopolski, że ludzie nie kupują nowych aut, że szroty sprowadzająa itd. i gdyby nie firmy to sprzedaż nowych aut leżałby i kwiczał.
Tyle tylko, że jest problem jak chce si kupić nowe auto, bo to co stoi w salonie to często gęsto modele z wyposażeniem mało popularnym.

Po raz drugi jstem świadkiem sytuacji gdy zamówionego auta nie będzie w terminie i po raz drugi jest to....Skoda.Raz Octavia a teraz Superb.
Na Octavię czekaliśmy pół roku w końcu nie było wyjścia i trzeba było kupić to co było dostępne: w dwa tygodnie kupiliśmy Mondeo i nie golas ani demo.
Teraz może być podobnie: auto zamówione pod koniec października miało być gotowe na 31.01.
A dzisiaj informacja, że to auto nie dość że nie zostało jeszcze wyprodukowane to nie są w stanie powiedzieć kiedy do produkcji trafi.
No z czym do ludzi?
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Obsługa klienta w ASO

Octawia ma duze wziecie, produkuja prawie 2000szt. dziennie, a pracuja dodatkowo co 2 sobote.
Superb jak byl malo popularny na poczatku produkcji, to teraz ma wziecie takze.
Ja bywam w ASO Toyoty w Lublinie, to zawsze pelno ludzi /klientow na serwisie,
na wymiane oleju sa terminy tygodniowe. Siedzi sie w na krzeslach przed TV, darmowa kawa z automatu,normalnie.
Ludzie przychodza kupowac i nowe samochody, ale chlopcy od sprzedazy siedza w swoich przedzialach a maja to w d..ie.
Oni nie sa na prowizji, szef to niewidzi?
Kazdy samochod jest otwarty i mozna go bezstresowo poogladać.

konto usunięte

Temat: Obsługa klienta w ASO

Ten mój serwis w Szczecini a są dwa jest naprawdę przyzwoity od ładnych paru lat mam z nimi kontakty, sprzedaja do Niemiec, jest fajnie.
Od tego roku powiekszyli ofertę o VW
A drugi serwis to należy do duzej sieci VAG-u i tam klient jest traktowany jak przeszkoda. Jak naprawa gwarancyjna to termin odległy ale jak wymiana rozrzadu w Audi za gotówke to już. Gnojarstwo.
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Obsługa klienta w ASO

Ladislav Z.:
Ja bywam w ASO Toyoty w Lublinie, to zawsze pelno ludzi /klientow na serwisie,
na wymiane oleju sa terminy tygodniowe. Siedzi sie w na krzeslach przed TV, darmowa kawa z automatu,normalnie.

Władek, jaka darmowa? Płacisz przecież za to w postaci kilkukrotnie wyższej stawki godzinowej. Pojechałbyś do Pana Staszka, co nie ma takich bajerów, zapłaciłbyś 20% tego za rbh. Za wymianę tylnych tarcz hamulcowych (u Pana Zdzicha) w Corolli E12 zapłaciłem w sobotę całe sześćdziesiąt peelenów.

[Sorry za offtop :) i za złamanie zasady: Piłeś? Nie pisz!]
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Obsługa klienta w ASO

Masz racje.
Ja mam USA wersje Toyoty a musze do ASO.
Raz na rok wytrzymam.

Następna dyskusja:

Konferencja bezplatna BADAN...




Wyślij zaproszenie do