Temat: Obie rączki na...

Znajomy kupił niedawno do firmy nowiutkiego, salonowego fiata doblo. Toczydełko się ładnie sprawowało, dopóki nagle nie zaszwankowała skrzynia biegów. Auto na gwarancji, więc do dealera, a ten z kolei do rzeczoznawcy.
I tutaj niespodzianka.
Rzeczoznawca ów stwierdził, że owa awaria skrzyni nastąpiła na skutek tego, że kierowca w czasie jazdy trzymał dłoń na lewarku zmiany biegów.
Nie naciskał lewarka.
Nie wyciągał.
Nie ruszał nim w czasie jazdy.
Po prostu trzymał dłoń.
I skrzynia się rozsypała.
Po 800 km przebiegu auta.

Tak więc pamiętajcie - obie rączki na kierownicy!
;)

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

fakt. juz nie raz o tym slyszalem
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Obie rączki na...

...a udowodnij im że nie trzymałeś ręki na lewarku...

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

Raczej śmieszne to, bo jeżeli nie ruszał ręką to nie ma prawa się nic dziać, osobiście rozbierałem dwa takie mechanizmy :| tam są tylko 2 linki do skrzyni. Pewnie źle poskładali :P

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

O matko! To mi się niedługo pewnie kołdra zepsuje, bo często trzymam na niej rękę... Kurczę, wielu ludzi trzyma rękę na lewarku, w szczególności w korkach :). Powinni może umieścić jakieś ostrzeżenie w samochodzie, żeby tego nie robić, bo może się skrzynia rozsypać :).

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

jeśli konstrukcja skrzyni i wodzików sprawia, że po położeniu ręki na gałce wodziki będą się napinały to kładzenie ręki na gałce nie jest korzystne. choć moim zdaniem trzeba byłoby to robić znaaaacznie dłużej niż przez 800km.

Podobnie jest z trzymaniem nogi na pedale sprzęgła - też jest to niekorzystne dla sprzęgła.
Jacek P.

Jacek P. there is no word
"Impossible"

Temat: Obie rączki na...

Marek Skiba:
jeśli konstrukcja skrzyni i wodzików sprawia, że po położeniu ręki na gałce wodziki będą się napinały to kładzenie ręki na gałce nie jest korzystne. choć moim zdaniem trzeba byłoby to robić znaaaacznie dłużej niż przez 800km.

Podobnie jest z trzymaniem nogi na pedale sprzęgła - też jest to niekorzystne dla sprzęgła.

a najbardziej dla łożyska oporowego i czasem tarczy :)

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

Czy to był rzeczoznawca z Fiata czy niezależny?
Takiej bzdury dawno nie czytałam :D.Znaczy mam na myśli tę opinię a nie temat :).
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Obie rączki na...

ten wątek przenieś do grupy: humor dowcip :)

Temat: Obie rączki na...

Jolanta I.:
Czy to był rzeczoznawca z Fiata czy niezależny?

Też się zastanawiam nad tym skąd on się urwał ;D
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Obie rączki na...

Do nowego auta kupiłem radio i montaż głośników. Na gwarancji szlag trafił jeden głośnik i radio. Poszło do producenta (tzn. chyba do polskiego serwisu głównego) i tam stwierdzili, że radio padło od zbyt głośnego grania. Mam to na piśmie. A firma dość znana od lat.

Kasę i tak oddali, bo zażyłem ich z przepisów konsumenckich. Niemniej, przy okazji, skompromitowała się jeszcze miejscowa kancelaria radców prawnych i centrala importera samochodów. :)
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Obie rączki na...

A to opis działania świateł stopu wg ASO
Cytat z forum Punto :
"Przedwczoraj zadzwoniłem do ASO z powyższym problemem, kazali mi przyjechać. Wczoraj pojechałem, pracownik serwisu pooglądał działanie i kazał wjechać na diagnostykę.

Po pewnej dozie czekania (tłumy ludu rzuciły się na darmowe przeglądy Fiatów), Kropek pojechał na diagnostykę. Okazuje się, że w Grande Punto stopy są włączane nie mechanicznie (przez zwarcie jakiegoś przełącznika) tylko poprzez decyzję body komputera, który pod uwagę bierze bieżącą prędkość, siłę nacisku na pedał hamulca, raptowność tego nacisku na pedał hamulca i wielkość deceleracji (ujemnego przyspieszenia) i dopiero na tej podstawie decyduje o zapaleniu (lub nie) świateł STOP.

W każdym bądź razie sprawdzili body komputer, pedał hamulca i czujniki nacisku na niego, same światła STOP i coś tam jeszcze (nie pamiętam). Wynik: wszystko w porządku. Kazali mimo to obserwować czy coś się nie pogarsza. Tym niemniej, chyba coś grzebnęli w całym tym systemie, gdyż teraz STOPy zapalają się wcześniej.

Tak więc, jeśli coś będzie się działo, to będę molestować ASO i będę dawać znać tutaj. Moje pierwotne pytanie pozostaje nadal aktualnie - jak jest u Was ze światłami STOPu?"

...normalnie prom kosmiczny... a kierowca oczarowany jakie to on mądre auto kupił...

Temat: Obie rączki na...

Krzysztof Pogorzelec:
A to opis działania świateł stopu wg ASO
Cytat z forum Punto :
"Przedwczoraj zadzwoniłem do ASO z powyższym problemem, kazali mi przyjechać. Wczoraj pojechałem, pracownik serwisu pooglądał działanie i kazał wjechać na diagnostykę.

Po pewnej dozie czekania (tłumy ludu rzuciły się na darmowe przeglądy Fiatów), Kropek pojechał na diagnostykę. Okazuje się, że w Grande Punto stopy są włączane nie mechanicznie (przez zwarcie jakiegoś przełącznika) tylko poprzez decyzję body komputera, który pod uwagę bierze bieżącą prędkość, siłę nacisku na pedał hamulca, raptowność tego nacisku na pedał hamulca i wielkość deceleracji (ujemnego przyspieszenia) i dopiero na tej podstawie decyduje o zapaleniu (lub nie) świateł STOP.

W każdym bądź razie sprawdzili body komputer, pedał hamulca i czujniki nacisku na niego, same światła STOP i coś tam jeszcze (nie pamiętam). Wynik: wszystko w porządku. Kazali mimo to obserwować czy coś się nie pogarsza. Tym niemniej, chyba coś grzebnęli w całym tym systemie, gdyż teraz STOPy zapalają się wcześniej.

Tak więc, jeśli coś będzie się działo, to będę molestować ASO i będę dawać znać tutaj. Moje pierwotne pytanie pozostaje nadal aktualnie - jak jest u Was ze światłami STOPu?"

...normalnie prom kosmiczny... a kierowca oczarowany jakie to on mądre auto kupił...


Czyli po prostu Skynet decyduje o tym, czy zapalić stop czy nie? Gorzej, jak jakiegoś wirusa złapie...
;)

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

Krzysztof Pogorzelec:
...normalnie prom kosmiczny...

no takiego czegoś to nawet prom kosmiczny nie ma ;D
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Obie rączki na...

Nie ma to jak dobra ściema, tym bardziej że kierowca wtedy jest jeszcze bardziej dumny z zakupu jaki dokonał. Właściwie w dzisiejszych czas wszystko co jest związane z samochodami to właśnie ściema..."profesjonalna naprawa, wyszkoleni mechanicy, specjalistyczne narzędzia, nowoczesne technologie"... a i jeszcze ważne jest aby urządzenia w warsztacie były ładne, kolorowe.

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

Krzysztof Pogorzelec:
Nie ma to jak dobra ściema, tym bardziej że kierowca wtedy jest jeszcze bardziej dumny z zakupu jaki dokonał. Właściwie w dzisiejszych czas wszystko co jest związane z samochodami to właśnie ściema..."profesjonalna naprawa, wyszkoleni mechanicy, specjalistyczne narzędzia, nowoczesne technologie"... a i jeszcze ważne jest aby urządzenia w warsztacie były ładne, kolorowe.

Są jeszcze dobrzy fachowcy... ale nie mają kolorowych narzędzi ani super marketingu ;) a pr tylko szeptany ;) a klientów mają... ;)

konto usunięte

Temat: Obie rączki na...

Arkadiusz Piotr Z.:
ten wątek przenieś do grupy: humor dowcip :)
Ja mam w firmie Doblo i przy ponad 100 kkm nic się nie popsuło.
... aż nie chcę myśleć, gdzie kierowca trzyma rękę ;P

Temat: Obie rączki na...

Piotr K.:
Arkadiusz Piotr Z.:
ten wątek przenieś do grupy: humor dowcip :)
Ja mam w firmie Doblo i przy ponad 100 kkm nic się nie popsuło.
... aż nie chcę myśleć, gdzie kierowca trzyma rękę ;P


Na pewno nie na drążku... zmiany biegów ;D

Następna dyskusja:

Coś dla złotej rączki ;)




Wyślij zaproszenie do