Ania K.

Ania K. na cud potrzebuję 3
dni

Temat: Nowy używany - co wymienić

Hej,
kiedyś w jakimś tutejszym temacie czytałam, co powinno się wymienić od ręki w świeżo kupionym używanym aucie, ale teraz nie mogę znaleźć...
W tym tygodniu będę odbierała taki właśnie używany samochód... co mam w nim wymienić, żeby nie było problemów za jakieś 5 tys.?Ania K. edytował(a) ten post dnia 27.10.08 o godzinie 16:25

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

1. Olej
2. Filtry

to od razu i bez zastanowienia.

A potem samochód do mechanika na przegląd. On CI doradzi, czy z rozrzadem cos zrobic, w jakim stanie sa klocki hamulcowe i tarcza sprzegla itd.

Sama nie kombinuj. Bywa, ze poprzedni wlasciciel bardziej dbal o samochód, niż my zamierzamy ;)
Ja tak mialem ;)

Ale olej i filtry kONIECZNIE!!!!!!
Ania K.

Ania K. na cud potrzebuję 3
dni

Temat: Nowy używany - co wymienić

No właśnie ja trafiłam na takiego sprzedającego, który na dzień dobry mówi mi, że olej wymienia co 15 tys. 10 tys. temu wymieniał tarcze i klocki z tyłu, a za 10 tys. trzeba będzie wymienić tarcze i klocki z przodu...
Na wszystko ma faktury, bo samochód miał na firmę i sobie odliczał...

zawsze przy zbiorniku oleju jest data ostatniej wymiany... jeśli wymieniał niedawno, mam wymieniać dodatkowo??

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Ania K.:
No właśnie ja trafiłam na takiego sprzedającego, który na dzień dobry mówi mi, że olej wymienia co 15 tys. 10 tys. temu wymieniał tarcze i klocki z tyłu, a za 10 tys. trzeba będzie wymienić tarcze i klocki z przodu...
Na wszystko ma faktury, bo samochód miał na firmę i sobie odliczał...

No widzisz... :)))

zawsze przy zbiorniku oleju jest data ostatniej wymiany... jeśli wymieniał niedawno, mam wymieniać dodatkowo??

Olej i filtry to kilka stówek. Nigdy nie zaszkodzi, chyba ze masz na silniku nalepke ze Mobil 1 zmieniany w zeszłym miesiącu :))))

Zawiez auto na przegląd PRZED kupnem - ew. wydatki pomagają zbić cenę ;)
Ania K.

Ania K. na cud potrzebuję 3
dni

Temat: Nowy używany - co wymienić

już przejrzany... na diagnostyce wypadł bardzo dobrze, co mnie ostatecznie utwierdziło w sensowności zakupu...

a co z wahaczami etc... coś mi się kołacze po głowie, że ktoś pisał, że należy wymienić?

Z rozrządem powinno być ok, przy 100.000 w ASO był profilaktycznie wymieniany pasek.

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Więc pozostaje życzyć szerokiej drogi :)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

A jakie to jest autko i z jakim przebiegiem? :-)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Ania K.:
już przejrzany... na diagnostyce wypadł bardzo dobrze, co mnie ostatecznie utwierdziło w sensowności zakupu...

Super!!!
Gumowych drzew w takim razie (to RAJDOWE pozdrowienie ;)

a co z wahaczami etc... coś mi się kołacze po głowie, że ktoś pisał, że należy wymienić?

Easy. Mechanik wlezie pod auto, w lape zlapie i Ci owie - do tego nie trzeba nawet narzedzi ni urzadzeń!!!
:)

Z rozrządem powinno być ok, przy 100.000 w ASO był profilaktycznie wymieniany pasek.

Jak masz papiery z ASO, nie powinno byc problemow :)))))
Ania K.

Ania K. na cud potrzebuję 3
dni

Temat: Nowy używany - co wymienić

Piotr K.:
A jakie to jest autko i z jakim przebiegiem? :-)

Megane Grandtour 2004, 1,5 dCi, 100 KM
143 000 - wygląda na realne - ostatni przegląd przy 120 000 w marcu

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Tak czy inaczej pomyslalbym nad rozrzadem (no, chyba ze to silnik na lancuchu - wybaczcie - slabo znam te auta): kiedy byl robiony? Opel na przyklad serwisowo zaleca zrobienie po 90 000 a w 80% przypadkow wytrzymuje 60 000. W przypadku diesla awaria rozrzadu zazwyczaj oznacza baaaardzo duze koszta...

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Ania K.:
Piotr K.:
A jakie to jest autko i z jakim przebiegiem? :-)

Megane Grandtour 2004, 1,5 dCi, 100 KM
143 000 - wygląda na realne - ostatni przegląd przy 120 000 w marcu
Aniu ... hmmm ... jakby to powiedzieć ... no, niestety nie mam o tym samochodzie dobrego zdania ... a znam go "na wylot".:-(
Przebieg jak na Megankę z tym silnikiem baaardzo duży.

Ale jak już postanowiłaś nie będę odradzał.:-)

Nie pamiętam jak zaleca Renault, ale rozrząd ASO obligatoryjnie wymienia co 60 tys.km.
Jeżeli stan obecny jest bez zastrzeżeń, mimo wszystko (z własnego doświadczenia) wymieniłbym koło dwumasowe napędu alternatora - jest to często wadliwy element.
A jego awaria skutkuje spadnięciem paska klinowego, który wpada pod osłonę rozrządu, spada pasek rorządu i ... totalna masakra - wiem co piszę. :-)
Jest jeszcze wiele, wiele innych mankamentów, ale nie będę Cię straszył. :-)
Ania K.

Ania K. na cud potrzebuję 3
dni

Temat: Nowy używany - co wymienić

Piotrze... o każdym aucie można powiedzieć wiele dobrego i wiele złego... znam kilka osób, które tymi Megankami jeździ i są zadowoleni... kupuję używany samochód, więc liczę się z tym, że coś w nim będę musiała zrobić... a że zależy mi na bezpieczeństwie skupiłam się na tym aucie, bo fabrycznie ma 6 PP... do tego dobre wyposażenie, za przyzwoite pieniądze...
samochód kupuję od człowieka, który o niego dbał...
widziałam kilka innych Meganek... przebieg niby niecałe 100 tys... a ostatni przegląd 2 lata temu przy 89 tys... no aż żal d... ściska... bo jak cofać to też z głową... :)
w każdym razie... przekonam się sama, ale jestem pozytywnie nastawiona...
też słyszałam wiele obiegowych opinii, z których wynika, że najlepiej kupować japończyki... że w żadnym wypadku francuzy... kupuję na własną odpowiedzialność :)
na tym forum szczególnie Hondy cieszą się poważaniem... ale jakoś fakt, że są montowane w Anglii moim zdaniem mocno dewaluuje te samochody... no bo to w sumie już nie do końca japończyk ;)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Obiektywnie: Honda jest co prawda montowana w GB, ale nadal na japonskich podzespolach. Osobiscie znam kilki uzytkownikow Meganek i opinie sa rozne, ale w wiekszoci przypadkow te osoby narzekaja nie tyle na awarie powazne, co raczej na czeste i upierdliwe "male naprawy", zwlaszcza elektroniki (zarowno tej funkcjonalnej jak i silnika) oraz zawieszen. jak zawsze opinia opinii nie rowna...

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Powiem Ci Aniu, że ja akurat byłem fanem Renówek. Swój pogląd zacząłem zmieniać od 2003 r. kiedy to kupiłem parę szt. do firmy i na dodatek z rozpędu małżonce. Być może autka te zarażone były jeszcze chorobą wieku dziecięcego? :-)
Wówczas Megane jawił się jako nowa jakość. Żona była zachwycona.:-)
I nie powiem, że nie miał zalet. Bardzo sympatyczne wnętrze, świetne prowadzenie, silnik 1,5 Dci doskonale sobie radzi i na dodatek ma niewielki apetyt na "ropkę" (po mieście 6,1 - 6,6 z komputera), ale ... tych "ale" było trochę za dużo a gwarancja była jeszcze na 1 rok.
Cena dla kupującego używany jest faktycznie bardzo atrakcyjna - gorzej dla sprzedającego.:-) Ja np. za swoją zapłaciłem wraz z dodatkami 72k a teraz na wiosnę z przebiegiem 18 000 km. udało mi się sprzedać za 30k.

P.S.
Nie jestem zwolennikiem japończyków, poza jednym wyjątkiem - 1/2 Hondy. :-)))

P.S.2
Gdybyś potrzebowała kiedyś pomocy technicznej ws. np. regeneracji wtryskiwaczy, pompy CR, skrzyni biegów, turbosprężarki, itp. mam namiary na profesjonalne niedrogie (sprawdzone) warsztaty.

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

plyny, filtry, rozrzad.
i NIGDY nie wierz sprzedajacemu, ze cos wymienil. ja sam moge miec na za 5minut faktury zarowno na czesci jak i usluge do kazdego samochodu :)
daj mi 2 dni, a bede mial ksiazke serwisowa z pieczatkami itepe :)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Patryk M.:
Obiektywnie: Honda jest co prawda montowana w GB, ale nadal na japonskich podzespolach. Osobiscie znam kilki uzytkownikow Meganek i opinie sa rozne, ale w wiekszoci przypadkow te osoby narzekaja nie tyle na awarie powazne, co raczej na czeste i upierdliwe "male naprawy", zwlaszcza elektroniki (zarowno tej funkcjonalnej jak i silnika) oraz zawieszen. jak zawsze opinia opinii nie rowna...
Honda może jest i montowana z japońskich części. Ja miałem kiedyś angielską Primerę i okazało się, że wiele akcesoriów montowanych w samochodzie miało pochodzenie holenderskie.

Wracając do elektroniki Meganki to nie jest tak źle. Największa upierdliwość to czujniki ciśnienia w oponach. Druga z kolei to alarmy i błędy w komputerze w obwodzie bezpieczeństwa (poduszki) wynikające z braku kontaktu w wiązce do pirotechnicznych napinaczy pasów. (nieraz wystarczy poruszać wiązkę pod fotelem a często serwis)Często w czasie jazdy otwierają się drzwi tzn. sam centralny zamek + kontrolka. (ale śmiało można jechać dalej)
UWAGA! Aniu - włączenie wycieraczki szyby przedniej, gdy nawet latem lekko przykleją się gumki (o zimie już nie wspominam) skutkuje pożarem silnika wycieraczek. (1 080zł.) Obwód ten nie ma zabezpieczenia i dopóki wycieraczki nie zrobią pełnego ruchu silnik dostaje prąd aż do spalenia.

To takie chyba główne "rzeczy". :-)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Piotr K.:
Patryk M.:
Obiektywnie: Honda jest co prawda montowana w GB, ale nadal na japonskich podzespolach. Osobiscie znam kilki uzytkownikow Meganek i opinie sa rozne, ale w wiekszoci przypadkow te osoby narzekaja nie tyle na awarie powazne, co raczej na czeste i upierdliwe "male naprawy", zwlaszcza elektroniki (zarowno tej funkcjonalnej jak i silnika) oraz zawieszen. jak zawsze opinia opinii nie rowna...
Honda może jest i montowana z japońskich części. Ja miałem kiedyś angielską Primerę i okazało się, że wiele akcesoriów montowanych w samochodzie miało pochodzenie holenderskie.

Tyle, ze Almera to Nissan, a ten jak wiadomo jest wlasnoscia Renault i produkowany wg. francuskiej, nie japonskiej technologii...
Piotr K.:
Patryk M.:
Obiektywnie: Honda jest co prawda montowana w GB, ale nadal na japonskich podzespolach. Osobiscie znam kilki uzytkownikow Meganek i opinie sa rozne, ale w wiekszoci przypadkow te osoby narzekaja nie tyle na awarie powazne, co raczej na czeste i upierdliwe "male naprawy", zwlaszcza elektroniki (zarowno tej funkcjonalnej jak i silnika) oraz zawieszen. jak zawsze opinia opinii nie rowna...

Wracając do elektroniki Meganki to nie jest tak źle. Największa upierdliwość to czujniki ciśnienia w oponach. Druga z kolei to alarmy i błędy w komputerze w obwodzie bezpieczeństwa (poduszki) wynikające z braku kontaktu w wiązce do pirotechnicznych napinaczy pasów. (nieraz wystarczy poruszać wiązkę pod fotelem a często serwis)Często w czasie jazdy otwierają się drzwi tzn. sam centralny zamek + kontrolka. (ale śmiało można jechać dalej)
UWAGA! Aniu - włączenie wycieraczki szyby przedniej, gdy nawet latem lekko przykleją się gumki (o zimie już nie wspominam) skutkuje pożarem silnika wycieraczek. (1 080zł.) Obwód ten nie ma zabezpieczenia i dopóki wycieraczki nie zrobią pełnego ruchu silnik dostaje prąd aż do spalenia.

To takie chyba główne "rzeczy". :-)

Przeciez wszystkie wymienione usterki to elekronika... :)

Ktos kiedys powiedzial, ze samochodow na F sie nie kupuje (czyli Fiat, Ford i Francuskie)... i o ile do Forda jestem w stanie sie przekonac, to do pozostalych wymienionyc nie.

Inna sprawa, ze kupujac np. Megane oszczedzamy na wejsciu sporo funduszy w stosunku do np. VW czy Hondy, wiec cos za cos....Patryk M. edytował(a) ten post dnia 27.10.08 o godzinie 21:53

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Patryk M.:
Honda może jest i montowana z japońskich części. Ja miałem kiedyś angielską Primerę i okazało się, że wiele akcesoriów montowanych w samochodzie miało pochodzenie holenderskie.

Tyle, ze Almera to Nissan, a ten jak wiadomo jest wlasnoscia Renault i produkowany wg. francuskiej, nie japonskiej technologii...
Hej...
Ja mówię o Primerze z 1994 r. kiedy to jeszcze Nissan był Nissanem.:-)

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Piotr K.:
Patryk M.:
Honda może jest i montowana z japońskich części. Ja miałem kiedyś angielską Primerę i okazało się, że wiele akcesoriów montowanych w samochodzie miało pochodzenie holenderskie.

Tyle, ze Almera to Nissan, a ten jak wiadomo jest wlasnoscia Renault i produkowany wg. francuskiej, nie japonskiej technologii...
Hej...
Ja mówię o Primerze z 1994 r. kiedy to jeszcze Nissan był Nissanem.:-)

A... to wracam honor :) Zaskoczyles mnie w temacie holenderskich czesci. Mimo to nie psula sie, prawda?Patryk M. edytował(a) ten post dnia 27.10.08 o godzinie 22:04

konto usunięte

Temat: Nowy używany - co wymienić

Patryk M.:
A... to wracam honor :) Zaskoczyles mnie w temacie holenderskich czesci. Mimo to nie psula sie, prawda?
Popsuło się holenderskie sprzęgiełko mechanizmu szyberdachu. Naprawa gwarancyjna trwała prawie rok i w tym czasie zdarzało się wylewać wiaderkiem wodę ze środka. :-)

Samochód niby się nie psuł, ale pierwsza w Polsce 3-letnia gwarancja kosztowała mnie majątek. Przeglądy w 2,0 Dlx były co 7,5 tys.km. więc nierzadko 2 x w miesiącu.

Następna dyskusja:

Nowy a używany...




Wyślij zaproszenie do