Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Każdy swojego konia widzi, a BMW i tak jest lepsze ;) i od Skody i od VW oraz Forda :)
generalnie tak, ale to i tak zależy :) odwieczne pytanie, co lepsze, trampki czy lakierki? a wszystko zależy, do czego :) bo co to znaczy, lepsze?

Dlatego też ten ;) Dla niektórych trampki są lepsze, a dla innych lakierki. Dla mnie sportowe buty (BMW) oraz wygodne "trampki" (Mercedes).
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

Superb to samochód klasy D - tej samej co Passat. Audi A6 to już klasa E.
i tu się z Tobą nie zgadzam, superb jest samochodem klasy E i to miałem na myśli, popełniłem błąd i napisałem D, ponieważ nie wiem dlaczego, pisząc myślałem o octavii.
w zamyśle VAG, moim zdaniem, było stworzenie skody segmentu E dla ubogich, ale że to określenie niepolityczne, marketingowcy wolą mieszać i pisać o efemerydzie w klasie D.

Ale przeciez Superb jest technicznie Passatem. Czyli klasą D. Marketingowo można ją sprzedawać jako segment E dla ubogich, ale to się nie sprzedaje.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Marcin T.:
Ale przeciez Superb jest technicznie Passatem. Czyli klasą D. Marketingowo można ją sprzedawać jako segment E dla ubogich, ale to się nie sprzedaje.
moim zdaniem się sprzedaje, bo kupowany jest jako służbowe auto dla managerów wyższego szczebla.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Marcin T.:
No właśnie poniósł taką klęskę, bo przedwojenna historia się nie liczyła.

no to chyba niezorientowany jesteś :) przyczyna porażki był brak historii, dla szejków oczywiście, bo przegrał z S klasą mercedesa.
Nie, nie z ostatnich lat, ale sprzed 30 lat - jak najbardziej. VW kojarzony jest przecież z Garbusem i Golfem II, które w porównaniu do innych samochodów pod względem bezawaryjności były lepsze.

to prawda.
Tak - dużej różnicy nie ma.

polemizowałbym.


Mniej więcej :) Ale do Evandy można było zamówić kilka "bajerów" kojarzonych w tym czasie z klasą do której aspirował, co ratowało sytuację. Ale klientów nie przyciągnęło.

a widzisz! ergo VAG celowo deklasuje superb, który z powodzeniem byłby autem klasy E :)
Szanuję Skodę i uważam, że to bardzo dobry wybór. Ale jeśli Octavia by była klasą średnią to Golf także. A nie jest. Prawdą jest natomiast, że samochody wszystkich klas poczyniły kroki do przodu i obecna Octavia nie miałaby problemu z załapaniem się do klasy średniej powiedzmy 15 czy 20 lat temu. Poza tym kosztuje trochę mniej, a to też jest wyznacznik.

no nie! tak było w przypadku poprzedniej wersji octavii :) cena nie jest wyznacznikiem klasy a segmentu. jaki rozstaw osi ma golf a jaki nowa octavia? no właśnie. golf to rapid..
Dla mnie Polska jest marginalnym rynkiem... patrzę głównie na główny rynek Europejski - Niemcy. Przy czym nie zmienia to niczego w tym co napisałeś. Ale Superb też się nie różni w takiej praktyczności od Octavii - a różnica klas jest.

niemiecki rynek jest zupełnie nieporównywalny do innych. Niemiec jest święcie przekonany o bezawaryjności samochodów niemieckich i wielkiej usterkowości samochodów na F, a nawet statystyki ADAC temu przeczą :)

To jest przykład transakcji win-win. A żeby tak było to właśnie taką strategię pozycjonowania marek trzeba stosować. Co przez cały czas próbuję przekazać. :)
no nie zgodzę się z Tobą, a co z seatem? no właśnie :) pamiętasz octavię I z silnikiem 1,8T? dlaczego ten silnik wycofano szybciutko z oferty? bo samochód klasy golfa, wyglądający na większy odebrał klientów passatowi, a kwestia marzy jest kluczowa, poza tym jaki to byłby wstyd przyznać, że czeska koncepcja VW jest lepsza od niemieckiej? :) a w przypadku golfa IV i V vs octaviaII i III to czeska koncepcja jest zdecydowanie lepsza, bo praktyczniejsza, tańsza a reszta to to samo.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Marcin T.:
Dlatego też ten ;) Dla niektórych trampki są lepsze, a dla innych lakierki. Dla mnie sportowe buty (BMW) oraz wygodne "trampki" (Mercedes).
no tak, ale głupio iść w nich do opery :) a odwożenie dzieci do przedszkola maybachem to obciach moim zdaniem :) sam użytkuję starszy model bmw e46 i sprawia mi sporo radości, ale do pracy jeżdżę klekotem od puga, poza tym kombi, więc który lepszy? no właśnie :)
wszystko zależy do czego, i tak vintage'owy poljot de luxe za kilkaset złotych, mający tylko wskazówki będzie lepiej wygladał do garnituru niż wszystkomający diver omegi na bransolecie za kilkadziesiąt tysięcy :) Bond to nie jest szczyt elegancji :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.04.15 o godzinie 12:41
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Ale przeciez Superb jest technicznie Passatem. Czyli klasą D. Marketingowo można ją sprzedawać jako segment E dla ubogich, ale to się nie sprzedaje.
moim zdaniem się sprzedaje, bo kupowany jest jako służbowe auto dla managerów wyższego szczebla.

Zależy gdzie. W Polsce i Czechach tak, ale w Niemczech już nie. Passata tam też nie sprzedasz managerom wyższego szczebla...
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
No właśnie poniósł taką klęskę, bo przedwojenna historia się nie liczyła.

no to chyba niezorientowany jesteś :) przyczyna porażki był brak historii, dla szejków oczywiście, bo przegrał z S klasą mercedesa.

Przecież o tym piszę. Przed wojną Maybach to było to... ale Szejkowie to wtedy jeszcze na Wielbłądach zasuwali.
Nie, nie z ostatnich lat, ale sprzed 30 lat - jak najbardziej. VW kojarzony jest przecież z Garbusem i Golfem II, które w porównaniu do innych samochodów pod względem bezawaryjności były lepsze.

to prawda.
Tak - dużej różnicy nie ma.

polemizowałbym.

Owszem - na tym to polega :)

Mniej więcej :) Ale do Evandy można było zamówić kilka "bajerów" kojarzonych w tym czasie z klasą do której aspirował, co ratowało sytuację. Ale klientów nie przyciągnęło.

a widzisz! ergo VAG celowo deklasuje superb, który z powodzeniem byłby autem klasy E :)

Ale nie jest. Bo jest "nadmuchanym" Passatem dla tych, którzy nie chcą / nie mogą wydać pieniędzy na A6.
Szanuję Skodę i uważam, że to bardzo dobry wybór. Ale jeśli Octavia by była klasą średnią to Golf także. A nie jest. Prawdą jest natomiast, że samochody wszystkich klas poczyniły kroki do przodu i obecna Octavia nie miałaby problemu z załapaniem się do klasy średniej powiedzmy 15 czy 20 lat temu. Poza tym kosztuje trochę mniej, a to też jest wyznacznik.

no nie! tak było w przypadku poprzedniej wersji octavii :)

Tej też.
cena nie jest wyznacznikiem klasy a segmentu.

Zasadniczo tak, ale też ma wpływ na klasyfikację.
jaki rozstaw osi ma golf a jaki nowa octavia? no właśnie. golf to rapid..

2637mm vs. 2667mm vs. 2602mm czyli Gofowi bliżej do Octavii niż do Rapida. Co dokładnie jest o czym cały czas piszę. Octavia do "klasa Ć" ale Ć jest nadal pochodną C. Do Passata Octavii III brakuje 12cm rozstawie osi.
I tutaj widzimy "genialność" MQB - praktycznie dowolne skalowanie samochodów.
Dla mnie Polska jest marginalnym rynkiem... patrzę głównie na główny rynek Europejski - Niemcy. Przy czym nie zmienia to niczego w tym co napisałeś. Ale Superb też się nie różni w takiej praktyczności od Octavii - a różnica klas jest.

niemiecki rynek jest zupełnie nieporównywalny do innych. Niemiec jest święcie przekonany o bezawaryjności samochodów niemieckich i wielkiej usterkowości samochodów na F, a nawet statystyki ADAC temu przeczą :)

Nie znasz Niemców tak jak ja. :) I wcale tak nie myślą. Ale mają to na ogół w 4 literach, bo znaczna część jeździ służbówkami.
To jest przykład transakcji win-win. A żeby tak było to właśnie taką strategię pozycjonowania marek trzeba stosować. Co przez cały czas próbuję przekazać. :)
no nie zgodzę się z Tobą, a co z seatem? no właśnie :)

Seat miał (ma) wyzwalać emocje, ale kiepsko mu z tym idzie, bo nie ma na niego miejsca na rynku. Ergo VW subsydiuje markę, która u innych pewnie zostałaby zamknięta. Chyba, żeby pasowała do portfolio.
pamiętasz octavię I z silnikiem 1,8T? dlaczego ten silnik wycofano szybciutko z oferty? bo samochód klasy golfa, wyglądający na większy odebrał klientów passatowi, a kwestia marzy jest kluczowa, poza tym jaki to byłby wstyd przyznać, że czeska koncepcja VW jest lepsza od niemieckiej? :) a w przypadku golfa IV i V vs octaviaII i III to czeska koncepcja jest zdecydowanie lepsza, bo praktyczniejsza, tańsza a reszta to to samo.

Pamiętam tę Ocatvię. Pamiętam też Golfa z tym silnikiem i Passata. I ze wszystkich oprócz Octy ten silnik zniknął. To była kwestia strategii produkcji silników. Kwestia marży jest kluczowa i lepiej sprzedawać Passaty niż Octavie - dlatego VAG wszystko dobrze robi. I tu nie ma nic do koncepcji.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Marcin T.:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Ale przeciez Superb jest technicznie Passatem. Czyli klasą D. Marketingowo można ją sprzedawać jako segment E dla ubogich, ale to się nie sprzedaje.
moim zdaniem się sprzedaje, bo kupowany jest jako służbowe auto dla managerów wyższego szczebla.

Zależy gdzie. W Polsce i Czechach tak, ale w Niemczech już nie. Passata tam też nie sprzedasz managerom wyższego szczebla...
a superba? bo o superbie pisałem.
Krzysztof Pszczółkowski

Krzysztof Pszczółkowski "Nie mam żadnych
talentów - prócz
namiętnej
ciekawości." ...

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

A czy ktoś jeszcze pamięta o czym był ten wątek?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Ale przeciez Superb jest technicznie Passatem. Czyli klasą D. Marketingowo można ją sprzedawać jako segment E dla ubogich, ale to się nie sprzedaje.
moim zdaniem się sprzedaje, bo kupowany jest jako służbowe auto dla managerów wyższego szczebla.

Zależy gdzie. W Polsce i Czechach tak, ale w Niemczech już nie. Passata tam też nie sprzedasz managerom wyższego szczebla...
a superba? bo o superbie pisałem.

Superba też nie. Audi, BMW albo Mercedes - ewentualnia Volvo lub Porsche.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Krzysztof P.:
A czy ktoś jeszcze pamięta o czym był ten wątek?

Conajmniej 3 osoby. W każdej wpowiedzie pojawia się słowo Passat więc nie ma OT ;)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

powracając do pytania czy Octavia III należy do segmentu D, nie możemy porównywać jej tylko do passata czy mondeo. Chyba zgodzisz się, że do tej klasy należą laguna, insignia, C5, avensis itp. (o, u toyoty tez mamy podobny zabieg jak u VAG z corollą) oraz pojazdy marek typu chevrolet i porównując do nich octavię, aż takich różnic chyba nie będzie?szczególnie w porównaniu do marek low budget. poza tym, tak jak napisałeś, modułowe płyty podłogowe pozwalają na wiele, ale mnie to zaczyna irytować, bo mamy do czynienia z sytuacją, kiedy producenci wymyślają produkt a dopiero potem marketingowcy tworzą na niego zapotrzebowanie rynkowe, trochę jak w tym żarcie, wynaleźliśmy superlekarstwo, teraz trzeba dopasować do niego chorobę :) (choć w wypadku skody VAG broni się przed wewnętrzną konkurencją, na szczęście dla skody nie skończyło się tak jak z seatem, gdzie miał byc hiszpański temperament ale po niemieckim wurstcie z kapustą) podobnie przecież było z SUV, wygląda to jak terenówka, ale nie jeździ jak terenówka :) takim paskudnym przykładem jest dla mnie X6, brzydkie i niefunkcjonalne toto jak mało co, wulgarne, a jak się sprzedaje! marketing to potęga :) myślę, że generalnie nawet bmw podążać zaczęło tą drogą (czy dobrą?) czego przykładem seria 4....
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Marcin T.:
Superba też nie. Audi, BMW albo Mercedes - ewentualnia Volvo lub Porsche.
to chyba tylko na terenie Niemiec, bo te same niemieckie koncerny polskim managerom kupują passaty, mondeo itp. co najwyżej audi i to najchętniej a4. to akurat wiem na pewno. i albo nie do końca jest jak piszesz albo tak równość po niemiecku wygląda :)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:
Superba też nie. Audi, BMW albo Mercedes - ewentualnia Volvo lub Porsche.
to chyba tylko na terenie Niemiec, bo te same niemieckie koncerny polskim managerom kupują passaty, mondeo itp. co najwyżej audi i to najchętniej a4. to akurat wiem na pewno. i albo nie do końca jest jak piszesz albo tak równość po niemiecku wygląda :)

To jest równość procesu, gdzie samochód może być częścią wynagrodzenia i się do tego odnosi, a że w Polsce wynagrodzenie jest niższe to i samochody tańsze. Poza tym na ogół w polskich filiach niemieckich firm są najwyżej menedżerowie średniego szczebla...
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159

Arkadiusz Piotr Z.:
powracając do pytania czy Octavia III należy do segmentu D, nie możemy porównywać jej tylko do passata czy mondeo. Chyba zgodzisz się, że do tej klasy należą laguna, insignia, C5, avensis itp. (o, u toyoty tez mamy podobny zabieg jak u VAG z corollą) oraz pojazdy marek typu chevrolet .

Jak najbardziej się z tym zgodzę.
i porównując do nich octavię, aż takich różnic chyba nie będzie?szczególnie w porównaniu do marek low budget.

Aż takich nie będzie - powiem nawet, że będą bardzo niewielkie. Ale z drugiej strony pisząc "aż takich różnic nie będzie" przyznajesz mi rację, że w przypadku tego porównania jest jakaś poważna różnica :) My tu prowadzimy w sumie bardzo akademicką dyskusję...
poza tym, tak jak napisałeś, modułowe płyty podłogowe pozwalają na wiele, ale mnie to zaczyna irytować, bo mamy do czynienia z sytuacją, kiedy producenci wymyślają produkt a dopiero potem marketingowcy tworzą na niego zapotrzebowanie rynkowe, trochę jak w tym żarcie, wynaleźliśmy superlekarstwo, teraz trzeba dopasować do niego chorobę :) (choć w wypadku skody VAG broni się przed wewnętrzną konkurencją, na szczęście dla skody nie skończyło się tak jak z seatem, gdzie miał byc hiszpański temperament ale po niemieckim wurstcie z kapustą) podobnie przecież było z SUV, wygląda to jak terenówka, ale nie jeździ jak terenówka :) takim paskudnym przykładem jest dla mnie X6, brzydkie i niefunkcjonalne toto jak mało co, wulgarne, a jak się sprzedaje! marketing to potęga :) myślę, że generalnie nawet bmw podążać zaczęło tą drogą (czy dobrą?) czego przykładem seria 4....

Trochę doświadczenia mam (zwłaszcza z BMW) i mimo wszystko najpierw jest marketing, a później inżynierowie i controllerami :) A patrząc na wyniki finansowe i sprzedażowe BMW (czy innych marek stosujących taka strategię, np. w ostatnim czasie Mercedesa) to to jak najbardziej się opłaca. A oto w tym wszystkim chodzi - a nie o zaspokajanie wymagań osób, którzy kupują głównie samochody używane (w tym niżej podpisanego) ;)

Następna dyskusja:

Peugeot 206 czy Alfa Romeo ...




Wyślij zaproszenie do