Temat zamknięty.

nowy Citroen C5

nowy Citroen C5

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

C5 w nowej wersji to bardzo ładne auto, duzo ladniejsze od pokracznego i kompletnie nieforemnego poprzednika. Duzy plus! Z silnikow benzynowe zasługuja na uwagę.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
tys. to nie jest auto dla bogaczy, a bogaci są bogaci, bo nie wywalają pieniędzy bez sensu.

Pokaz mi bogacza, naprawde bogacza, ktory jezdzi dieslem. Nie znajdziesz. Zadnego. Pozdrawiam:)

a posiadacze bmw 740d albo s-klassy w dieslu to biedacy. rozumiem :)

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

od kazdej reguły jest wyjatek:) ja nie znosze, jak mi drga kierownica na wolnym biegu, nie cierpie klekotu, który slychac nawet w TDI, chronie srodowisko, bo spalanie ropy je zatruwa mocniej niz benzyny i kocham dynamike jazdy, jakiej silniki diesla nie mają w porownaniu z benzyną:)
Pozdrawiam
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
od kazdej reguły jest wyjatek:) ja nie znosze, jak mi drga kierownica na wolnym biegu, nie cierpie klekotu, który slychac nawet w TDI, chronie srodowisko, bo spalanie ropy je zatruwa mocniej niz benzyny i kocham dynamike jazdy, jakiej silniki diesla nie mają w porownaniu z benzyną:)
Pozdrawiam


ale nie o silnikach mowa. wiemy już, że nie lubisz diesli. ok. możemy o C5? bo o tym, że diesle są dla biedaków już wiemy :)

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

C5 auto warte wyboru. Po mazdzie 6, subaru legacy i volvo s60, to czwarte auto wedlug mnie, warte kupna, i uwagi.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
C5 auto warte wyboru. Po mazdzie 6, subaru legacy i volvo s60, to czwarte auto wedlug mnie, warte kupna, i uwagi.

mazda6 i volvo odpadają. subaru? fajne, ale nie ta liga. to auto zupełnie inne.

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

Legacy nie ta liga??? znaczy nizsza???
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
Legacy nie ta liga??? znaczy nizsza???


inna. tylko inna.
a co drgania kierownicy, mam diesle i jakoś nie drga na jałowym biegu, może mam popsute kierownice?
Artur D.

Artur D. Self-employed

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
NO dobra, zostanmy przy swoich zdaniach. Kosztow ogólnej obsługi diesli nie liczycie... No dobra, dosc:) ja NIE UZNAJE diesli.

Obsługi diesla ?:) Czytam te Twoje posty i zastanawiam się czy ty aby nie handlujesz benzyną i masz za konkurencję ropy. Nowe diesle sa praktycznie bezobsługowe i znacznie prostsze w budowie niż benzynowce co przekłada się na niżsżą awaryjność. Olej w dieslach nie musi być zmieniany co 20 tys - spokojnie można na nim robić i 150 tys zmieniając jedynie filtry ( chociaż to akurat groszowe sprawy i nie wnoszą do tematu ). Jeszcze inną rzeczą jest to że diesle to silniki długowieczne w porównaniu do benzyn, które po 250 tys zaczynają proces rozkładu. Kolega ma Peugeota 607 w dieslu 2.2 lub 2.4 HDI ( nie pamiętam ), jeździ nim 4 x w miesiącu do polski. W ciągu 3 lat zrobił ok 860 tys km i jedyne co robił z silnikiem to na samym początku wymieniał turbinę ( nie nauczył się że trzeba ją schłodzić), wymieniał olej + filtr, raz poprawiał lub wymieniał rozrząd, pasek i wtyczkę od listwy paliwowej.

Pokaż mi benzynę, która tyle przechodzi na takich drobnych naprawach

PS.
Za najlepszy silnik świata, uznano 2L. jednostkę diesla
mercedesa ( z lat 80-tych ... jakis taksówkarz zrobił na tym 3.700.000 km bez generalnego remontu )Artur Domagała edytował(a) ten post dnia 04.09.08 o godzinie 11:29

Temat: nowy Citroen C5

NOwe diesle bezobsługowe?

ciekawe :) Olej w Dieslach zmieniany co 150k? :)
W A3 1,9 TDI, jest zmiana co 20k, o dolewkach nie wspomne, bo Turbina niestety bierze olej...
Aha To Auto o ktorym mowie i ktorym jezdze ma 2 lata..i przebieg 70k.

z długowiecznoiscia sie zgodze, ale jak cos strzeli w dieslu to niestety koszty sa wyzsze niz w benzyniaku- chocby wspomniana wyzej turbina, nie kazdy wie ze trzeba chlodzic.
Piotr G.

Piotr G. security management,
internal control &
investigation

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
Wiesz, z całym szacunkiem dla odmiennych poglądow, trudno się zgodzić, ze silniki diesla są mocniejsze i bardziej dynamiczne od silników benzynowych o porównywalnej mocy. Prawda?
Jest jeszcze coś co się nazwya moment obrotowy, kolega słyszła pewnie? No i właśnie od wysokości momentu obrotowego tak naprawde zależy elastyczności silnika, co ma znaczenie podczas przyspieszania i wyprzedzania...
Niestety porównanie momentu obrotowego silników(benzyna i diesel) o tej samej pojemności i mocy wypada korzystniej na rzecz diesla, proponuje trochę o tym poczytać...kto próbował obu wariantów ten wie o czym mowa...ba nawet audi swojego czasu wprowadziło do DTM czy innej klasy bolida z dieslem!
Krzysztof Hołowczyc, to uwaga zupełnie na marginesie, powiedział kiedyś, ze nie jeździ dieslami, bo to klekoczące brzmienie nie pasuje mu do rasowego, dynamicznego auta.
Ja się z nim zgadzam.
Piotr Gatyński edytował(a) ten post dnia 04.09.08 o godzinie 12:10

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

Panie Kolego Domagała:) spokojnie, ja nie handluje benzyną:) prosze mi tylko powiedziec, dlaczego przez Europę przetacza się od pewnego czasu dyskusja na temat sensu i opłacalności produkowania diesli, skoro ropa będzie droższa od benzyny? Tak przynajmniej prognozują długoterminowo fachowcy.
A co Pan powie o ochronie srodowiska i porównaniu diesla z benzynowcem?
A co Pan powie o turbinach, dodatkowym elemencie silniejszych diesli? Samochody japońskie mniej się psują od europejskich między innymi dlatego, ze mają, liczbowo, mniej części. Turbina to element delikatny, wymagający umiejętnosci, w przypadku awarii dramatycznie drogi.
Co do drżenia kierownicy: prosze postawić benzyniaka i ropniaka obok siebie, odpalić silniki na jałowym, wsiąść do obu aut i posiedzieć w nich troszkę, trzymając kierownicę. Zobaczy Pan różnice i zrozumie o czym ja piszę.
Co do momentu obrotowego, proponuję podobny test porównawczy: proszę wziąć kolegę, wsadzić go do auta benzynowego o mocy równej mocy Pana ropniaka i dajcie czadu do setki. Jak kolega nie ma mułowatego refleksu, nigdy Pan z nim nie wygra.
O odpalaniu w mrozach minus 30 stopni nie wspomnę. Niech Pan odpali 10 razy benzyniaka i ropniaka wówczas. Jakie Pan wyciągnie wnioski?

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

Jeszcze dołoże cytat z mojeauto.pl:
„Pojazd z silnikiem diesla w momencie zakupu kosztuje kierowcę więcej, niż samochód z silnikiem benzynowym, jest także droższy w utrzymaniu i naprawie" – stwierdza Marek Godzieszka. Za możliwość jazdy dieslem trzeba w przypadku niektórych nowych aut dopłacić nawet mocno powyżej 10 tysięcy złotych. Te niedomagania rekompensuje jednak fakt: "Silnik diesla zużywa mniej paliwa na jednostkę mocy. Ropa, na którą napędzany jest diesel, jest tańsza niż benzyna, przez co pojazdy z takimi silnikami są oszczędniejsze."

Jednak zanim poczujemy że diesel się opłaca, musimy przejechać rocznie odpowiednią ilość kilometrów. Tak naprawdę tańsza jazda na dobre zacznie się "zwracać" dopiero po 3-4 latach. Ekspert z Auto-Boss doradza: "Nie polecam pojazdów z silnikiem diesla tym osobom, które pokonują małe przebiegi, czyli mniej niż 20 tys. km rocznie. Silniki wysokoprężne są wskazane dla tych, którzy przejeżdżają wiele kilometrów w ciągu roku, zwłaszcza, że potencjalne ryzyko napraw występuje dopiero po 150-200 tys. przejechanych kilometrów."
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
Panie Kolego Domagała:) spokojnie, ja nie handluje benzyną:) prosze mi tylko powiedziec, dlaczego przez Europę przetacza się od pewnego czasu dyskusja na temat sensu i opłacalności produkowania diesli, skoro ropa będzie droższa od benzyny? Tak


jeśli już to olej napędowy :) ropa na pewno nie :)
przynajmniej prognozują długoterminowo fachowcy.
A co Pan powie o ochronie srodowiska i porównaniu diesla z benzynowcem?
o filtrach cząstek stałych warto poczytać:)
A co Pan powie o turbinach, dodatkowym elemencie silniejszych
ogólnie jest tendencja w benzynie do małych pojemności z turbo, zatem argument chybiony, bo z zamierzchłej epoki.
diesli? Samochody japońskie mniej się psują od europejskich między innymi dlatego, ze mają, liczbowo, mniej części.

akurat odwrotnie, ale to detal.
Turbina to element delikatny, wymagający umiejętnosci, w przypadku awarii dramatycznie drogi.
w benzynie turbiny są za darmo.
Co do drżenia kierownicy: prosze postawić benzyniaka i ropniaka obok siebie, odpalić silniki na jałowym, wsiąść do obu aut i posiedzieć w nich troszkę, trzymając kierownicę. Zobaczy Pan różnice i zrozumie o czym ja piszę.

być może porównania dotyczą traktora. w nowoczesnych dieslach problem nie występuje. zapewniam, bo eksploatuję na codzień diesla i to nienajnowoczesniejszego (tdi) i problemu nie ma. ale ja mam zepsutą kierownicę :)
Co do momentu obrotowego, proponuję podobny test porównawczy: proszę wziąć kolegę, wsadzić go do auta benzynowego o mocy równej mocy Pana ropniaka i dajcie czadu do setki. Jak kolega nie ma mułowatego refleksu, nigdy Pan z nim nie wygra.

żarty :)
O odpalaniu w mrozach minus 30 stopni nie wspomnę. Niech Pan odpali 10 razy benzyniaka i ropniaka wówczas. Jakie Pan wyciągnie wnioski?


-30? a jakie to ma znaczenie w Polsce? poza tym, od wielu lat nie miałem z tym problemu nawet poniżej -20, ale ja mam zedpsutą kierownicę.

a teraz prośba:

czy nie możesz załozyc wątku o tym, jak to bardzo nie lubisz diesla i pozwolisz, że uzbieram trochę opinii o C5, bo rozważam zakup? a o wersji silnikowej nie zamierzam teraz dywagować. będę zobowiązany, za nie psucie temtu. dziękuję.

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

Cala Twoja odpowiedz to jedna wielka ironia. Nie potrafisz dyskutować merytorycznie? Po co ta ironia? Co to za argument np. "zarty"? Nikt Cie nie nauczył, ze dyskusja to wymiana argumentów?
Co do "nie dyskutowania o wersji silnikowej": ciekawe, dla Ciebie silnik w samochodzie nie ma znaczenia? Rozmawiamy o C5. Chcesz opinii i miękkosci zagłówków i pojemnosci popielniczki a nie o silnikach?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Radosław M.:
Cala Twoja odpowiedz to jedna wielka ironia. Nie potrafisz dyskutować merytorycznie? Po co ta ironia? Co to za argument np. "zarty"? Nikt Cie nie nauczył, ze dyskusja to wymiana argumentów?
Co do "nie dyskutowania o wersji silnikowej": ciekawe, dla Ciebie silnik w samochodzie nie ma znaczenia? Rozmawiamy o C5. Chcesz opinii i miękkosci zagłówków i pojemnosci popielniczki a nie o silnikach?


nigdzie nie napisałeś nic o konkretnego o silnikach hdi, tylko jakieś tam ogólniki.
piszmy o C5. o C5! nie o silnikach diesla w ogóle. samochód składa się min. również z zawieszenia itp. można pisać o wrażeniach z jazdy, o komforcie foteli, serwisie.. o wielu rzeczach. Ty uparłeś się zdyskredytować diesla. ok, przekonałeś mnie, diesel jest be. teraz poproszę coś o C5.
jak nie masz nic do powiedzenia na temat, proszę nie rób bałaganu wypowiedziami nie na temat. bo jak na razie mówisz co wiesz, ale nie wiesz co mówisz.
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: nowy Citroen C5

ja natomiast nie wyobrażam sobie zakupu benzynowego:)

sorry Arek, że też nie założę sobie osobnego wątku, ale za stówkę, to jak dla mnie tylko lekko używane a6. przynajmniej marka konkretna, auto niezniszczalne i generalnie same zalety. ale już się nie wtrącam:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowy Citroen C5

Mateusz P.:
ja natomiast nie wyobrażam sobie zakupu benzynowego:)

sorry Arek, że też nie założę sobie osobnego wątku, ale za stówkę, to jak dla mnie tylko lekko używane a6. przynajmniej marka konkretna, auto niezniszczalne i generalnie same zalety. ale już się nie wtrącam:)


ale ja nie chcę używanego niemca :) mam niemca w dieslu i mam dość :)
a nowy niemiecki odpowiednik C5 jest idiotycznie drogi.

konto usunięte

Temat: nowy Citroen C5

Wrażenia z jazdy sa subiektywne. Tobie podoba się to a innemu tamto. Auto, jak to cytryniak, jest miękkie. Ja wole twardsze zawiechy. Niemniej szukając samochodu w tej klasie równiez i C5 pojezdziłem. Ale oczywiscie benzynowym.
Co do funkcjonalności wnętrza, wszystkie auta w podobnych klasach mają podobną funkcjonalność. Oczekujesz, ze ktoś Ci powie, ze popielniczka mogłaby być umiejscowiona bardziej w prawo?
Deska rozdzielcza. O, o tym mogę mowic. Jeden z powodów dla których nie jezdze cytrynami. Klasyczna deska to jest to, a cytryniaki uparły się lansować jakies pseudo kosmiczne mody. Szczytem jest deska w C4: kompletna porażka. W C5 jest z tym lepiej.
Ale, w moim pojęciu, dużo gorzej niz w poprzedniej edycji C5.
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: nowy Citroen C5

Arkadiusz Piotr Z.:

mam niemca w dieslu i mam dość :)


naaapraaawdę???:)

a nowy niemiecki odpowiednik C5 jest idiotycznie drogi.


z całym szacunkiem, ale Citroen????:)

Następna dyskusja:

Citroen C6




Wyślij zaproszenie do