Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR
Temat: nowy Citroen C5
właśnie w sobotę miałem nim jazdę próbną:DTylko, żeby nie było, że chcę kupić, po prostu pojechałem się przejechać;)
Ogólnie auto ze średnim wyposażeniem, dwulitrowym dieselkiem nie kosztuje majątku (mówię w funtach: 18 tys funtów w porównaniu do 16 tys za wersję podstawową lub 25 tys za VTSa z ilomaś dodatkami i opcjami) a jest bardzo wygodny. Deska rozdzielcza co prawda ma nieco małe przyciski i pokrętła, ale nie są zbyt małe. Jest w miarę (czyli dobrze, choć zawsze mogłoby być lepiej) intuicyjna obsługa komputera pokładowego i navi, a do tego dochodzi jeszcze kwestia wygody i ilości miejsca. Przy standardowo ustawionym fotelu pod siebie (mam 188cm n.p.m.) to z tyłu jest przyzwoicie miejsca na nogi dla osoby mojego wzrostu.
Jest to udana limuzyna, chociaż uważam, że mały kąt nachylenia przedniej szyby niepotrzebnie zmniejszył (skądinąd spore) wnętrze tego auta. Jest MNÓSTWO miejsca pomiędzy dolną krawędzią szyby a krawędzią deski rozdzielczej.
Silniczek dynamiczny (148 kuca, ale jeździłem na automacie), hamulce stawiają auto praktycznie w miejscu z prędkości 60 km/h. Kierownica jest dziwna. Mianowicie środek się nie kręci. Jest kółko a NA NIM jest zainstalowana poduszka powietrzna. Jest to dla mnie dziwne i przyciąga wzrok, chociaż pewnie się można do tego przyzwyczaić. Ponoć tak bezpieczniej.
Bagażnik pojemny, długi i płaski. Kanapa dzielona na 1/3 i 2/3, niestety nie wiem czy po złożeniu jest płaska podłoga. W fotelu, w tej wersji jest wbudowany masażer lędźwi - zachodzę w głowę ile czasu to będzie działać.
Klima dwusferowa, esp (wyłączalne), ABS, radio z mp3 są w standardzie. Średnie wyposażenie obejmuje też dysk twardy (10GB), navi + parę detali;)
Ja tam polecam jak ktoś szuka dobrej limuzyny :)Bogusz K. edytował(a) ten post dnia 03.09.08 o godzinie 18:31
Tomasz Biniecki Ninja
Temat: nowy Citroen C5
Wyglada fajnie.Ja obecnie mam C5 poprzednia wersje, samochod wygodny dobry na dlugie trasy, ogrom miejsca ale czasm elektronika szwankuje.
Drobne wkurzajace pierdolki. Mechanicznie jest OK.
Nie kupie jednak nastepnego bo przesiadam sie na Land Rover Discovery 3
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Estetycznie sto razy lepszy od poprzedniej wersji. tylko nie diesel. Diesle do tak duzych aut to pomyłka. Jak kogoś nie stać na benzynę, niech kupi mniejsze auto po prostu. Duże, ciezkie auta muszą jechać na benzynie, w przeciwnym razie to osiołki drogowe.Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Estetycznie sto razy lepszy od poprzedniej wersji. tylko nie diesel. Diesle do tak duzych aut to pomyłka. Jak kogoś nie stać na benzynę, niech kupi mniejsze auto po prostu. Duże, ciezkie auta muszą jechać na benzynie, w przeciwnym razie to osiołki drogowe.
cóż za nieprawdziwe twierdzenie! bmw 530d, audi 3,0d... tak, to muły :) choćby taki passat (nie lubię vw) w dieslu 170KM też muł:) w nowym C5 jest 2,7 hdi V6 208 KM też muł pewnie :)
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Wiesz, z całym szacunkiem dla odmiennych poglądow, trudno się zgodzić, ze silniki diesla są mocniejsze i bardziej dynamiczne od silników benzynowych o porównywalnej mocy. Prawda?Krzysztof Hołowczyc, to uwaga zupełnie na marginesie, powiedział kiedyś, ze nie jeździ dieslami, bo to klekoczące brzmienie nie pasuje mu do rasowego, dynamicznego auta.
Ja się z nim zgadzam.
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Estetycznie sto razy lepszy od poprzedniej wersji. tylko nie diesel. Diesle do tak duzych aut to pomyłka. Jak kogoś nie stać na benzynę, niech kupi mniejsze auto po prostu. Duże, ciezkie auta muszą jechać na benzynie, w przeciwnym razie to osiołki drogowe.
Wlasnie do duzych aut diesle są jak znalazł - nie jakieś 1,1 D czy 1,3 D.. Kwestia włożenia "odpowiedniego" silnika i można szaleć :)
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Wiesz, z całym szacunkiem dla odmiennych poglądow, trudno się zgodzić, ze silniki diesla są mocniejsze i bardziej dynamiczne od silników benzynowych o porównywalnej mocy. Prawda?
Krzysztof Hołowczyc, to uwaga zupełnie na marginesie, powiedział kiedyś, ze nie jeździ dieslami, bo to klekoczące brzmienie nie pasuje mu do rasowego, dynamicznego auta.
Ja się z nim zgadzam.
nikt nie pisał, że są mocniejsze. Ty napisałeś, że są słabe, a to nieprawda.
ps.
a kto to jest Hołowczyc? :) ja mam własne zdanie.Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 03.09.08 o godzinie 23:20
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Wiesz, z całym szacunkiem dla odmiennych poglądow, trudno się zgodzić, ze silniki diesla są mocniejsze i bardziej dynamiczne od silników benzynowych o porównywalnej mocy. Prawda?
Krzysztof Hołowczyc, to uwaga zupełnie na marginesie, powiedział kiedyś, ze nie jeździ dieslami, bo to klekoczące brzmienie nie pasuje mu do rasowego, dynamicznego auta.
Ja się z nim zgadzam.
1. Porownaj moment obrotowy przy tej samej mocy pls :)
2. C5 to nie jest auto sportowe
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Jedyną zaletą diesla jest obiektywnie mniejsze spalanie paliwa. To jedyna przewaga nad silnikami benzynowymi o porównywalnej mocy. Nie ma innej przewagi. Częsciowo, w jakimś stopniu jest ona neutralizowana przez wyższą cenę aut dieslowskich. Oczywiście, jak ktoś dużo jeździ, to ten argument nie ma znaczenia.Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Jedyną zaletą diesla jest obiektywnie mniejsze spalanie paliwa. To jedyna przewaga nad silnikami benzynowymi o porównywalnej mocy. Nie ma innej przewagi. Częsciowo, w jakimś stopniu jest ona neutralizowana przez wyższą cenę aut dieslowskich.
znowu nieprawda. w związku z ceną ON ceny diesli spadły bardzo mocno.
Oczywiście, jak ktoś dużo jeździ, to ten argument nie ma znaczenia.
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Spadły mocno, racja. Co nie zmienia faktu, ze jedyną zaletą i przewagą nad benzyniakami jest mniejsze zużycie paliwa. I literalnie, absolutnie nic więcej.Artur D. Self-employed
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Wiesz, z całym szacunkiem dla odmiennych poglądow, trudno się zgodzić, ze silniki diesla są mocniejsze i bardziej dynamiczne od silników benzynowych o porównywalnej mocy. Prawda?
Krzysztof Hołowczyc, to uwaga zupełnie na marginesie, powiedział kiedyś, ze nie jeździ dieslami, bo to klekoczące brzmienie nie pasuje mu do rasowego, dynamicznego auta.
Ja się z nim zgadzam.
Słyszałeś nowego diesla z podwójną turbiną ? Przy 2000 obrotów dźwięk niczym się nie różni od "rasowej" benzyny. Arnold Swarzeneger gdy walczył o ekologię w swoim stanie, zamówił sobie jedynego Veyrona diesla - tylko 700 KM. Ja bym się takim chętnie potoczył ;)
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Podwójna turbina ma swoje minusy: kolejny element samochodu, który moze się zepsuć a turbinę niewprawny kierowca rozłoży bardzo szybko:)Ale po co o turbinie. Odpal benzynę i diesla i zostaw silniki na wolnych obrotach. usłyszysz to, o czym mówił Hołek. Tytułem uzupełnienia: Hołek mówil nie o wyścigach czy rajdach ale o prywatnym podejsciu do aut, o tym, czym jezdzil i jezdzi i dlaczego.
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Spadły mocno, racja. Co nie zmienia faktu, ze jedyną zaletą i przewagą nad benzyniakami jest mniejsze zużycie paliwa. I literalnie, absolutnie nic więcej.
ale C5 to auto długodystansowe, nie sportowe, zatem zużycie paliwa jest jakby pierwszoplanowe i to zarówno z punktu widzenia ekonomiki jak i ekologii. n'est pas?
ale powróćmy do dyskusji o nowym C5 :)
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
Radosław M.:
Podwójna turbina ma swoje minusy: kolejny element samochodu, który moze się zepsuć a turbinę niewprawny kierowca rozłoży bardzo szybko:)
Ale po co o turbinie. Odpal benzynę i diesla i zostaw silniki na wolnych obrotach. usłyszysz to, o czym mówił Hołek. Tytułem uzupełnienia: Hołek mówil nie o wyścigach czy rajdach ale o prywatnym podejsciu do aut, o tym, czym jezdzil i jezdzi i dlaczego.
bzdura. dla dźwięku mam hi-fi w aucie. reszta to tylko silnik
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Tutaj tkwi rożnica w podejsciu: dla wielu kierowców dzwięk silnika ma znaczenie a klekot dieslowski jest trudny do akceptacji.Co do cen: mozna z brzegu porównać ceny C5 z silnikami benzyna i diesel o tej samej mocy i tym samym wyposażeniu (wersja dynamique). No i co nam wyjdzie: obecnie za benzyne zapłacimy 89 900 a za diesla 101 900. Róznica wynosi 12 tysiecy: niby niewiele, ale ile to miesiecy czy lat jazdy, aby wyjsc "na swoje"? policzmy: jesli przejedziemy 20 tys rocznie, to przy 2 litrach na sto km i tej samej cenie ropy i benzyny, mamy 400 litrow. Powiedzmy ze 500 (bo roznica moze byc wieksza niz te 2 litry). Policzmy?
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: nowy Citroen C5
robisz OT. ja przejeżdżam ok 60-80 tys. rocznie.możemy powrócić do C5?
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
No to ci sie opłaca na pewno. jednak srednia kierowców w Polsce to, jak pamiętam, 15 albo 18 tys km. Jestes przedstawicielem handlowym:)? moze citroena:))?Zartuje ale to wcale nie jest OT. Rozmawiamy o nowym C5; i ja uwazam, ze zdecydowanie nalezy kupowac benzyne a nie diesla.
konto usunięte
Temat: nowy Citroen C5
Mój kolega ma takie auto w dieselku, po pierwsze ciasne, klaustrofobiczne auto, szczerze mówiąc po wpadkach poprzedniego C5 nigdy nie kupiłbym tego auta.Podobne tematy
-
Motoryzacja » Citroen C6 -
-
Motoryzacja » Citroen C Crosser - ciekawostka -
-
Motoryzacja » a jednak nowy podatek... -
-
Motoryzacja » Nowy Rekord Polski - 205punktów w 10min :) -
-
Motoryzacja » Q7,A4allroad,DiscoveryIV,X5,X6,Touareq nowy model - który? -
-
Motoryzacja » Nowy sposób na walkę "Piratami Drogowymi" -
-
Motoryzacja » Czy opłaca się w październiku zamawiać nowy samochód? -
-
Motoryzacja » Nowy Fiat Freemont -
-
Motoryzacja » a może by tak nowy samochód za.... 16 tys zł?! -
-
Motoryzacja » citroen C5 vs. alfa romeo gulietta -
Następna dyskusja: