konto usunięte
Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?
Szymon P.:Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko.
Po podłączeniu pod kombajn
konto usunięte
Szymon P.:Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko.
Po podłączeniu pod kombajn
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
No właśnie ten silnik to znam. W wersji Turbo zrobiłem nim ponad 100kkm i chwalę :) O wolnossącym słyszałem, że solidny, ale ani mocy, ani oszczędności...
Tylko bez przesady, żeby Skoda spaliła tyle co Audi A8 D2 z silnikiem 4.2. Miała problem spalić mniej niż 16 l po mieście. Do tego na trasie 10 to była minimalna norma. W trakcie wizyt w serwisie wymienili wtryski, ECU. O przepływomierzach i sondach lambda nie wspomnę. Nic nie pomagało. Ale co dziwne mocy miała całkiem sporo. Ale to ponoć nie był odosobniony przypadek pierwszych modeli z tym silnikiem.
To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...
Michał
Ł.
Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...
Szymon P.:
Marcin T.:
Szymon P.:
Ciekawe której zimy będzie wymieniany akumulator w Skodzie klepanej w Chinach. Producent twierdzi, że to posunięcie mające na celu opanowanie rynku chińskiego. Mi bardziej wydaje się, że chodzi o testowanie chińskich podzespołów przed zastosowaniem w Europie.
No ale ta Skoda przecież nie będzie importowana do Europy. Z doświadczenia wiem, że Chińczycy dostają coś z lekkim opóźnieniem, ale czy tak u wszystkich jest tego nie wiem... chociaż przypuszczam. I Chińczycy dostają inne podzespoły... takie bardziej chińskie :)
Tylko jak popatrzysz na to co kupujemy to większość rzeczy zaczyna być bardziej chińska. Skoro Japończycy wpadli na pomysł, że telewizory, sprzęt grający najlepiej produkować w Chinach to nie zdziwiłbym się gdyby w ładnym metalowym pudełeczku z napisem Bosch siedział Foxcon.
I myślę, że nawet o tym nie wiemy jak dużo części w europejskich samochodach już produkują Chińczycy.
Michał
Ł.
Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...
Piotr K.:
Szymon P.:Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko -
Po podłączeniu pod kombajn
konto usunięte
Michał Ł.:Obiektywnie rzecz biorąc, trochę sami jesteśmy temu winni. Chcemy kupować taniej, taniej i coraz taniej ... a zarabiać coraz więcej. Ot taka ekonomiczna i mentalna sprzeczność. ;)
Przez ekodebili z EU niedługo w EU nic się nie będzie produkowało - będziemy tylko kupować ... ciekawe na czym będziemy zarabiać.
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Michał Ł.:
Piotr K.:
Szymon P.:Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko -
Po podłączeniu pod kombajn
Tiaaa ... ogranicza się do odczytania tego co wyświetli komputer diagnostyczny - niestety w ASO coraz trudniej o dobrego mechanika - kto będzie się dzielił jakby nie było sporą wiedzą za grosze.
Marcin
T.
Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.
Szymon P.:
Marcin T.:
To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...
W to nie wierze. Szukając pierścieni do Leona 1.6 miałem w jednej ręce z Golfa, a w drugiej z Audi A3. Ten sam silnik (oznaczenie literowo cyfrowe) a pierścienie różniły się kolorem (różnica w składzie stopu oraz jego twardości) oraz kształtem (w Golfie gładki pierścień natomiast w Audi z wycięciem). Z Seata w tym momencie akurat nie mieli. Wszystko oglądałem w jednym serwisie przy tej samej ladzie. Różnica w numerze katalogowym dotyczyła tylko jednej litery na końcu.
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...
W to nie wierze. Szukając pierścieni do Leona 1.6 miałem w jednej ręce z Golfa, a w drugiej z Audi A3. Ten sam silnik (oznaczenie literowo cyfrowe) a pierścienie różniły się kolorem (różnica w składzie stopu oraz jego twardości) oraz kształtem (w Golfie gładki pierścień natomiast w Audi z wycięciem). Z Seata w tym momencie akurat nie mieli. Wszystko oglądałem w jednym serwisie przy tej samej ladzie. Różnica w numerze katalogowym dotyczyła tylko jednej litery na końcu.
Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)
Marcin
T.
Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.
Szymon P.:
Marcin T.:
Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)
Silnik AGN. W skodzie Octawia od 06.1996. W 98 zmiana głowicy (zgodnie z ETKA). Ten sam silnik w A3 od tego samego roku ale głowica inna. Różnica w jednej literze na końcu nr. I możliwe, że stąd brały się problemy. Wada głowicy.
Ten sam silnik w Golfie ETKA podaje od 1998
Szymon Pawlak Właściciel ALPARI
Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)
Silnik AGN. W skodzie Octawia od 06.1996. W 98 zmiana głowicy (zgodnie z ETKA). Ten sam silnik w A3 od tego samego roku ale głowica inna. Różnica w jednej literze na końcu nr. I możliwe, że stąd brały się problemy. Wada głowicy.
Ten sam silnik w Golfie ETKA podaje od 1998
Z tego co wiem to AGN jest poprzeczną wersją ADR. Teoretycznie można sobie wyobrazić, że poprzeczna wersja ma inną głowicę (z konstrukcyjnego punktu widzenia), ale tak nie musi być. Ergo: silnik przetestowany już w Audi, ale żeby zaoszczędzić w wersji do Skody zmienili coś (materiał / dostawcę).
Ladislav
Zaparka
właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z
konto usunięte
Ladislav Z.:Tak na oko to w Scoucie te listwy na drzwiach szpecą trochę.
W Skodzie silnik 1,8 jest poprzecznie ustawiony i przechylony, z powodu braku miejsca,
a to pisza ze powoduje jego gorsze chlodzenie, spala wiecej paliwa.
W Audi jest podobno podluznie i poprawnie sie sprawuje, tak pisza.
Nowe kombi Skody - Octavia Scout.
http://www.novinky.cz/auto/327267-skaut-odhalen-oplast...
Jest podniesiona o 33mm od modelu standart.
Ryszard S. Wolny strzelec
konto usunięte
Ryszard S.:A Łada ? 1300 i 1500. Rospusta konsumpcyjna w człowieku siedzi. Jak se kupiłem pierwsze Levisy 501 to się bałem siadać :-))) Pawie pióra mi z dupy wyrosły, taki byłem dumny.
A jak już się pojawił duży Fiat z dwoma silnikami do wyboru to był dylemat, ale tylko dla tych co kupowali za dolary albo bony. :)
Ladislav
Zaparka
właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z
Michał
Ł.
Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...
Ladislav Z.:
Skaut dopiero bedzie na Targach, w sprzedazy jesienia,
mysle ze tak duzo sie od twojego nierózni, a mysle ze te oslony nadkoli możeś kupić i przyklejić i do swojego pieknego auta.
konto usunięte
Ladislav Z.:Ja wiem, ale już nie będę robił takiego tunningu. To takie sztukownie trochę.
Skaut dopiero bedzie na Targach, w sprzedazy jesienia,
mysle ze tak duzo sie od twojego nierózni, a mysle ze te oslony nadkoli możeś kupić i przyklejić i do swojego pieknego auta.
konto usunięte
Marek O.:
Jednak kiedyś ci co w USA kupowali [...]
konto usunięte
Piotr W.:Ale to było przed wojną ;-))
Marek O.:
Jednak kiedyś ci co w USA kupowali [...]
Nie wywołuj wilka z lasu!!! :D
konto usunięte
Następna dyskusja: