konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Po podłączeniu pod kombajn
Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
No właśnie ten silnik to znam. W wersji Turbo zrobiłem nim ponad 100kkm i chwalę :) O wolnossącym słyszałem, że solidny, ale ani mocy, ani oszczędności...

Tylko bez przesady, żeby Skoda spaliła tyle co Audi A8 D2 z silnikiem 4.2. Miała problem spalić mniej niż 16 l po mieście. Do tego na trasie 10 to była minimalna norma. W trakcie wizyt w serwisie wymienili wtryski, ECU. O przepływomierzach i sondach lambda nie wspomnę. Nic nie pomagało. Ale co dziwne mocy miała całkiem sporo. Ale to ponoć nie był odosobniony przypadek pierwszych modeli z tym silnikiem.

To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...

W to nie wierze. Szukając pierścieni do Leona 1.6 miałem w jednej ręce z Golfa, a w drugiej z Audi A3. Ten sam silnik (oznaczenie literowo cyfrowe) a pierścienie różniły się kolorem (różnica w składzie stopu oraz jego twardości) oraz kształtem (w Golfie gładki pierścień natomiast w Audi z wycięciem). Z Seata w tym momencie akurat nie mieli. Wszystko oglądałem w jednym serwisie przy tej samej ladzie. Różnica w numerze katalogowym dotyczyła tylko jednej litery na końcu.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:
Szymon P.:
Ciekawe której zimy będzie wymieniany akumulator w Skodzie klepanej w Chinach. Producent twierdzi, że to posunięcie mające na celu opanowanie rynku chińskiego. Mi bardziej wydaje się, że chodzi o testowanie chińskich podzespołów przed zastosowaniem w Europie.

No ale ta Skoda przecież nie będzie importowana do Europy. Z doświadczenia wiem, że Chińczycy dostają coś z lekkim opóźnieniem, ale czy tak u wszystkich jest tego nie wiem... chociaż przypuszczam. I Chińczycy dostają inne podzespoły... takie bardziej chińskie :)


Tylko jak popatrzysz na to co kupujemy to większość rzeczy zaczyna być bardziej chińska. Skoro Japończycy wpadli na pomysł, że telewizory, sprzęt grający najlepiej produkować w Chinach to nie zdziwiłbym się gdyby w ładnym metalowym pudełeczku z napisem Bosch siedział Foxcon.

I myślę, że nawet o tym nie wiemy jak dużo części w europejskich samochodach już produkują Chińczycy.

Przez ekodebili z EU niedługo w EU nic się nie będzie produkowało - będziemy tylko kupować ... ciekawe na czym będziemy zarabiać.

{Chińczyk nie robi źle ... oczywiście jak ktoś mu każe zrobić akumulator za 10$ to zrobi za 10$ ale jak mu się normalnie zapłaci zrobi dobrą cześć - pytanie tylko czy z punktu widzenia ekonomi nie jest to dla nas w dłuższej perspektywie samobójstwo.}

Do tego niedługo wszyscy będziemy jeździć 1-dno cylindrowymi silnikami o pojemności 0.1 litra z 10 turbinami ... a silniki takie jak mamy z Markiem (1.8 Turbo) będą miały status dzisiejszych 6.7 V12.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Piotr K.:
Szymon P.:
Po podłączeniu pod kombajn
Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko -

Tiaaa ... ogranicza się do odczytania tego co wyświetli komputer diagnostyczny - niestety w ASO coraz trudniej o dobrego mechanika - kto będzie się dzielił jakby nie było sporą wiedzą za grosze.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Przez ekodebili z EU niedługo w EU nic się nie będzie produkowało - będziemy tylko kupować ... ciekawe na czym będziemy zarabiać.
Obiektywnie rzecz biorąc, trochę sami jesteśmy temu winni. Chcemy kupować taniej, taniej i coraz taniej ... a zarabiać coraz więcej. Ot taka ekonomiczna i mentalna sprzeczność. ;)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Piotr K.:
Szymon P.:
Po podłączeniu pod kombajn
Mam wrażenie, że w większości serwisów wiedza mechaników nt. układu klimatyzacji ogranicza się do właśnie obsługi tego "kombajnu", który sam zrobi wszystko -

Tiaaa ... ogranicza się do odczytania tego co wyświetli komputer diagnostyczny - niestety w ASO coraz trudniej o dobrego mechanika - kto będzie się dzielił jakby nie było sporą wiedzą za grosze.

Dlatego ASO nie remontuje skrzyń automatycznych tylko zleca firmom zewnętrznym. Oczywiście cena jest odpowiednia.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:
To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...

W to nie wierze. Szukając pierścieni do Leona 1.6 miałem w jednej ręce z Golfa, a w drugiej z Audi A3. Ten sam silnik (oznaczenie literowo cyfrowe) a pierścienie różniły się kolorem (różnica w składzie stopu oraz jego twardości) oraz kształtem (w Golfie gładki pierścień natomiast w Audi z wycięciem). Z Seata w tym momencie akurat nie mieli. Wszystko oglądałem w jednym serwisie przy tej samej ladzie. Różnica w numerze katalogowym dotyczyła tylko jednej litery na końcu.

Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
To było coś nie tak, bo aż tyle nie paliło... ale ten silnik najpierw był stosowany w Audi...

W to nie wierze. Szukając pierścieni do Leona 1.6 miałem w jednej ręce z Golfa, a w drugiej z Audi A3. Ten sam silnik (oznaczenie literowo cyfrowe) a pierścienie różniły się kolorem (różnica w składzie stopu oraz jego twardości) oraz kształtem (w Golfie gładki pierścień natomiast w Audi z wycięciem). Z Seata w tym momencie akurat nie mieli. Wszystko oglądałem w jednym serwisie przy tej samej ladzie. Różnica w numerze katalogowym dotyczyła tylko jednej litery na końcu.

Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)

Silnik AGN. W skodzie Octawia od 06.1996. W 98 zmiana głowicy (zgodnie z ETKA). Ten sam silnik w A3 od tego samego roku ale głowica inna. Różnica w jednej literze na końcu nr. I możliwe, że stąd brały się problemy. Wada głowicy.
Ten sam silnik w Golfie ETKA podaje od 1998
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:
Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)

Silnik AGN. W skodzie Octawia od 06.1996. W 98 zmiana głowicy (zgodnie z ETKA). Ten sam silnik w A3 od tego samego roku ale głowica inna. Różnica w jednej literze na końcu nr. I możliwe, że stąd brały się problemy. Wada głowicy.
Ten sam silnik w Golfie ETKA podaje od 1998

Z tego co wiem to AGN jest poprzeczną wersją ADR. Teoretycznie można sobie wyobrazić, że poprzeczna wersja ma inną głowicę (z konstrukcyjnego punktu widzenia), ale tak nie musi być. Ergo: silnik przetestowany już w Audi, ale żeby zaoszczędzić w wersji do Skody zmienili coś (materiał / dostawcę).
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
Uwierz mi... 1,8 z kodem ADR znalazł się po raz pierwszy w Audi A4 B5 w listopadzie 1994 (ten samochód był "refencyjnym" dla tego silnika). Wtedy to Skoda i Seat na chleb mówiły jeszcze beb ;)

Silnik AGN. W skodzie Octawia od 06.1996. W 98 zmiana głowicy (zgodnie z ETKA). Ten sam silnik w A3 od tego samego roku ale głowica inna. Różnica w jednej literze na końcu nr. I możliwe, że stąd brały się problemy. Wada głowicy.
Ten sam silnik w Golfie ETKA podaje od 1998

Z tego co wiem to AGN jest poprzeczną wersją ADR. Teoretycznie można sobie wyobrazić, że poprzeczna wersja ma inną głowicę (z konstrukcyjnego punktu widzenia), ale tak nie musi być. Ergo: silnik przetestowany już w Audi, ale żeby zaoszczędzić w wersji do Skody zmienili coś (materiał / dostawcę).

Ale na tym to polega. Niby to samo, a jednak całkowicie inne. Jak zobaczysz wszystkie wersje 2.5 TDI to wyglądają prawie tak samo. Tylko w jednych układ rozrządu sypie się, a w innych nie. Masz koło siebie dwa silniki benzynowe o tej samej pojemności. Napinacze rozrządu, rolki odwracające są te same, a nagle okazuje się, że paski mają inną liczbę zębów i długością. Jedna głowica przykręcona jest śrubami 10, druga 12. A dalej to ten sam typ silnika, ale różne lata produkcji i różne modele samochodów gdzie był stosowany.

Jak miałem starą Audi 80 B2 to były dwa silniki 1.8. Różniły się stopniem sprężania, ale osprzęt był identyczny. Teraz masz ten sam silnik o identycznych oznaczeniach w Audi, Skodzie i do tego w różnych rocznikach i okazuje się, że niby podobne, a jednak w każdym inne. Stąd te wpadki, że nagle sprawdzona konstrukcja ma błąd konstrukcyjny. I ten sam typ silnika w jednym okresie produkcyjnym jest lepszy, a w innym gorszy.

To co pisałem o pompowtryskach. Jeden typ silnika, ta sama moc, ten sam producent i możliwości jest po kilka. A każdy wygląda identycznie. Niestety nie możesz ich pomieszać bo komputer nie jest w stanie ich wysterować.

I to co pisałeś o tym, że producenci zmniejszają liczbę typów ze względów logistycznych. Samych silników 1.8 w A3 pierwszej generacji masz kilka. AGN, APG, AGU,AQA, ARZ, AUM, AJQ, APP, AUQ, APY, AUL. I w każdym z nich jakieś zmiany w trakcie produkcji.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

W Skodzie silnik 1,8 jest poprzecznie ustawiony i przechylony, z powodu braku miejsca,
a to pisza ze powoduje jego gorsze chlodzenie, spala wiecej paliwa.
W Audi jest podobno podluznie i poprawnie sie sprawuje, tak pisza.
Nowe kombi Skody - Octavia Scout.
http://www.novinky.cz/auto/327267-skaut-odhalen-oplast...
Jest podniesiona o 33mm od modelu standart.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Ladislav Z.:
W Skodzie silnik 1,8 jest poprzecznie ustawiony i przechylony, z powodu braku miejsca,
a to pisza ze powoduje jego gorsze chlodzenie, spala wiecej paliwa.
W Audi jest podobno podluznie i poprawnie sie sprawuje, tak pisza.
Nowe kombi Skody - Octavia Scout.
http://www.novinky.cz/auto/327267-skaut-odhalen-oplast...
Jest podniesiona o 33mm od modelu standart.
Tak na oko to w Scoucie te listwy na drzwiach szpecą trochę.
Ale osłony nadkoli fajne, te 33mm to jest plus. Reszta to praktycznie taka jak w mojej jak zrozumiałem z artykułu.
Niesprawiedliwy ten swiat bo jak człowiek kupi nowy samochód to za pół roku coś zamontują czy zmienią, co by człowiek chciał mieć ale jeszcze nie było.
Nigdy bym cholera, samochodu nie kupił tylko czekał na nowinki i czytał prasę fachową.
No chyba, ze co pół roku bym zamawiał najnowszy model.
Ale to musiałbym być obrzydliwie bogaty. A z drugiej strony to wtedy bym se kupił Bentleya a oni tak często nie zmieniają. W ogóle zycie nie jest proste i sie człowiek namęczy w wyborach. Jednak kiedyś ci co w USA kupowali
Forda T pozbawieni byli takich dylematów. Albo jak w Polsce były Warszawy czy Syreny i luksusowe Moskwicze czy IFY na przydziały.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.02.14 o godzinie 11:28
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

A jak już się pojawił duży Fiat z dwoma silnikami do wyboru to był dylemat, ale tylko dla tych co kupowali za dolary albo bony. :)

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Ryszard S.:
A jak już się pojawił duży Fiat z dwoma silnikami do wyboru to był dylemat, ale tylko dla tych co kupowali za dolary albo bony. :)
A Łada ? 1300 i 1500. Rospusta konsumpcyjna w człowieku siedzi. Jak se kupiłem pierwsze Levisy 501 to się bałem siadać :-))) Pawie pióra mi z dupy wyrosły, taki byłem dumny.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Skaut dopiero bedzie na Targach, w sprzedazy jesienia,
mysle ze tak duzo sie od twojego nierózni, a mysle ze te oslony nadkoli możeś kupić i przyklejić i do swojego pieknego auta.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Ladislav Z.:
Skaut dopiero bedzie na Targach, w sprzedazy jesienia,
mysle ze tak duzo sie od twojego nierózni, a mysle ze te oslony nadkoli możeś kupić i przyklejić i do swojego pieknego auta.

Co kropelka sklei, sklei .... ROTFL :)

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Ladislav Z.:
Skaut dopiero bedzie na Targach, w sprzedazy jesienia,
mysle ze tak duzo sie od twojego nierózni, a mysle ze te oslony nadkoli możeś kupić i przyklejić i do swojego pieknego auta.
Ja wiem, ale już nie będę robił takiego tunningu. To takie sztukownie trochę.
Jest kombi, niech bedzie kombi.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
Jednak kiedyś ci co w USA kupowali [...]

Nie wywołuj wilka z lasu!!! :D

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Piotr W.:
Marek O.:
Jednak kiedyś ci co w USA kupowali [...]

Nie wywołuj wilka z lasu!!! :D
Ale to było przed wojną ;-))

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Nie kombi. Czy ładny ? Kwestia gustu ale robi wrazenie:
http://moto.onet.pl/mercedes-oficjalnie-pokazal-klase-...
Tylko na cholerę te kryształy Swarovskiego ?
Auto dedykowane Dodzie ?

Następna dyskusja:

jakie kombi?




Wyślij zaproszenie do