Michał
Ł.
Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...
Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?
Szymon P.:
Marcin T.:
Ja mówię z doświadczenia związanego z projektowaniem i wdrażaniem do produkcji silników. Jak nam B&R wyjeżdżało z nowym producentem / wariantem części to zaraz z kolegami z montażu staraliśmy im ten pomysł wyperswadować. Wyjątek: pełna zamienność części - bo wtedy nam to było obojętne. Więc może owszem tysiąc różnych wariantów i można szukać po VINie dokładnie tego numeru, ale przydałaby się informacja o tożsamych zamiennikach, które to z pewnością są stosowane. A że ciągle jakieś nowe wersje się mnożą to właśnie może wynikać ze strategii wielu dostawców.
Na tym też polega jakość marki. Znam proces projektowania w Delphi. Najpierw trzeba coś zrobić bo klient czeka. Poprawia się już później. I stąd tyle rodzajów różniących się w sumie drobiazgami, ale nie będących kompatybilnymi.
Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.
Do tego został uknuty termin facelifting - czyli problemy, których nie dało się rozwiązać wizytą w serwisie rozwiązuje się wprowadzając nowy model.
Co zaś się tyczy części o których wspominałeś - to nie jest tak, że one nie pasują - rzecz leży gdzie indziej - idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.