Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:

Ja mówię z doświadczenia związanego z projektowaniem i wdrażaniem do produkcji silników. Jak nam B&R wyjeżdżało z nowym producentem / wariantem części to zaraz z kolegami z montażu staraliśmy im ten pomysł wyperswadować. Wyjątek: pełna zamienność części - bo wtedy nam to było obojętne. Więc może owszem tysiąc różnych wariantów i można szukać po VINie dokładnie tego numeru, ale przydałaby się informacja o tożsamych zamiennikach, które to z pewnością są stosowane. A że ciągle jakieś nowe wersje się mnożą to właśnie może wynikać ze strategii wielu dostawców.

Na tym też polega jakość marki. Znam proces projektowania w Delphi. Najpierw trzeba coś zrobić bo klient czeka. Poprawia się już później. I stąd tyle rodzajów różniących się w sumie drobiazgami, ale nie będących kompatybilnymi.

Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.

Do tego został uknuty termin facelifting - czyli problemy, których nie dało się rozwiązać wizytą w serwisie rozwiązuje się wprowadzając nowy model.
Co zaś się tyczy części o których wspominałeś - to nie jest tak, że one nie pasują - rzecz leży gdzie indziej - idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Piotr K.:
Szymon P.:
Widzę, że jesteś miłośnikiem marki Audi. Co myślisz o Audi Q3?
Samochód prawie w temacie kombi ;)
Pytam, bo mimo moich rad, syn jednak kupił :/

Pierwsze pytanie czy kupił z napędem na obie czy na jedną oś. Jeśli na obie to proponuję żebyś sam zobaczył jak prowadzi się np. w górach na śniegu. Wtedy sens tekstu "zima zaskoczyła drogowców" traci znaczenie. Osobiście już nie kupie samochodu z napędem na jedną oś. A Audi cenię właśnie za to, że nawet w zwykłych samochodach i limuzynach od dawna wprowadzali napęd quattro. To było i jest nadal nieosiągalne dla wielu marek.

.... z tym zaskoczeniem to ja tylko przypominam, że auto 4x4 rusza inaczej ale każde w zimie hamuje tak samo ...

Ja niestety Audi cenię sobie tylko za quattro - Audi po prostu mi się nie podoba.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Szymon P.:
Piotr K.:
Szymon P.:
Widzę, że jesteś miłośnikiem marki Audi. Co myślisz o Audi Q3?
Samochód prawie w temacie kombi ;)
Pytam, bo mimo moich rad, syn jednak kupił :/

Pierwsze pytanie czy kupił z napędem na obie czy na jedną oś. Jeśli na obie to proponuję żebyś sam zobaczył jak prowadzi się np. w górach na śniegu. Wtedy sens tekstu "zima zaskoczyła drogowców" traci znaczenie. Osobiście już nie kupie samochodu z napędem na jedną oś. A Audi cenię właśnie za to, że nawet w zwykłych samochodach i limuzynach od dawna wprowadzali napęd quattro. To było i jest nadal nieosiągalne dla wielu marek.

.... z tym zaskoczeniem to ja tylko przypominam, że auto 4x4 rusza inaczej ale każde w zimie hamuje tak samo ...

Ja niestety Audi cenię sobie tylko za quattro - Audi po prostu mi się nie podoba.

Rzecz gustu.

I masz rację. Żaden zastosowany napęd czy system bezpieczeństwa nie zwalnia kierowcy z myślenia. Niestety wielu uważa, że jak ma dużo systemów z trzyliterowymi symbolami to już im nic nie grozi.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Szymon P.:
Na tym też polega jakość marki. Znam proces projektowania w Delphi. Najpierw trzeba coś zrobić bo klient czeka. Poprawia się już później. I stąd tyle rodzajów różniących się w sumie drobiazgami, ale nie będących kompatybilnymi.
Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.

Owszem tak jest, ale nawet tak to wygląda tak: dostajesz trzy cele - czas, specyfikacje i budżet. I robisz wszystko, żeby te cele osiągnąć. A jak jakość spada... trudno. Niech się martwi gościu od jakości ;)
Do tego został uknuty termin facelifting - czyli problemy, których nie dało się rozwiązać wizytą w serwisie rozwiązuje się wprowadzając nowy model.

Facelift ma jednak więcej powodów. Głównym powodem jest likwidacja "obycia" samochodu na rynku - można wtedy sprzedać go jako nowy. Oczywiście przy okazji likwiduje się znane niedociągnięcia.
Co zaś się tyczy części o których wspominałeś - to nie jest tak, że one nie pasują - rzecz leży gdzie indziej - idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.

No właśnie... przypomina mi się dyskusja czy w silnikach do Mini mają być inne (czytaj gorsze) materiały przewodów niż BMW....

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Pierwsze pytanie czy kupił z napędem na obie czy na jedną oś. Jeśli na obie to proponuję żebyś sam zobaczył jak prowadzi się np. w górach na śniegu. Wtedy sens tekstu "zima zaskoczyła drogowców" traci znaczenie. Osobiście już nie kupie samochodu z napędem na jedną oś. A Audi cenię właśnie za to, że nawet w zwykłych samochodach i limuzynach od dawna wprowadzali napęd quattro. To było i jest nadal nieosiągalne dla wielu marek.
Kupił topową wersje S-line, quattro, z silnikiem benzynowym 2,0 turbo 211KM i cała listą nie zawsze sensownych bajerów.
Z tego co wyczytałem to quattro w samochodach z silnikiem ustawionym poprzecznie, to nie to samo co w limuzynach. Napęd 4x4 znam, bo długo jeździłem Jeep'em :)
Widziałem Q3 w salonie w Łodzi i powiem, że zrobiło na mnie marne wrażenie. Syn twierdzi, że jego wersja, to całkiem inny samochód - właśnie wiezie go z Bielska Białej, bo był jedyny dostępny w Polsce w czarnym kolorze. Jutro pooglądam w naturze.
Po oględzinach salonowych ten samochód nie podobał mi się. Takie nie wiadomo co. Powiedziałem synowi, że to auto udaje Vana/terenówkę, a on będzie potem udawał, że jest zadowolony ;) Generalnie malutkie krzesełeczka w środku, bardzo wąsko, bagażnik płyciutki ... i testowy diesel (chyba 170 KM) praktycznie nie jedzie. Nie widzę powodu, żeby ten samochód kosztował aż tyle.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Szymon P.:
Marcin T.:

Ja mówię z doświadczenia związanego z projektowaniem i wdrażaniem do produkcji silników. Jak nam B&R wyjeżdżało z nowym producentem / wariantem części to zaraz z kolegami z montażu staraliśmy im ten pomysł wyperswadować. Wyjątek: pełna zamienność części - bo wtedy nam to było obojętne. Więc może owszem tysiąc różnych wariantów i można szukać po VINie dokładnie tego numeru, ale przydałaby się informacja o tożsamych zamiennikach, które to z pewnością są stosowane. A że ciągle jakieś nowe wersje się mnożą to właśnie może wynikać ze strategii wielu dostawców.

Na tym też polega jakość marki. Znam proces projektowania w Delphi. Najpierw trzeba coś zrobić bo klient czeka. Poprawia się już później. I stąd tyle rodzajów różniących się w sumie drobiazgami, ale nie będących kompatybilnymi.

Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.

Do tego został uknuty termin facelifting - czyli problemy, których nie dało się rozwiązać wizytą w serwisie rozwiązuje się wprowadzając nowy model.
Co zaś się tyczy części o których wspominałeś - to nie jest tak, że one nie pasują - rzecz leży gdzie indziej - idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.
Jeszcze raz proponuje sprawdzić katalogi. Bardzo ciekawie zrobiony jest ten intercarsu. Masz dostęp do zdjęć. I skoro na zdjęciu widać, że coś jest zupełnie inne to niestety nie pasuje. Tak jak wspomniałem na przykładzie Skody Octavii w jednym roku w samym silniku 1.9 TDI 4 całkowicie różne filtry paliwa. A to jest o tyle chore, że poza samym wkładem filtra różne są obudowy i podłączenia (średnica oraz kąty złączek itp.). Spotykam się z tym w trakcie napraw. I to jak często klient musi oddać zakupioną część w ASO na podstawie VINu z powodu różnic w tym co kupił a co faktycznie ma w samochodzie wskazuje, że nawet serwisy sobie powoli z tym nie radzą.

Ale co do jednego masz rację. Wraz ze wzrostem klasy auta ilość rozwiązań maleje. Po prostu Skoda stała się poligonem doświadczalnym grupy VAG.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Piotr K.:
Szymon P.:
Pierwsze pytanie czy kupił z napędem na obie czy na jedną oś. Jeśli na obie to proponuję żebyś sam zobaczył jak prowadzi się np. w górach na śniegu. Wtedy sens tekstu "zima zaskoczyła drogowców" traci znaczenie. Osobiście już nie kupie samochodu z napędem na jedną oś. A Audi cenię właśnie za to, że nawet w zwykłych samochodach i limuzynach od dawna wprowadzali napęd quattro. To było i jest nadal nieosiągalne dla wielu marek.
Kupił topową wersje S-line, quattro, z silnikiem benzynowym 2,0 turbo 211KM i cała listą nie zawsze sensownych bajerów.
Z tego co wyczytałem to quattro w samochodach z silnikiem ustawionym poprzecznie, to nie to samo co w limuzynach. Napęd 4x4 znam, bo długo jeździłem Jeep'em :)
Widziałem Q3 w salonie w Łodzi i powiem, że zrobiło na mnie marne wrażenie. Syn twierdzi, że jego wersja, to całkiem inny samochód - właśnie wiezie go z Bielska Białej, bo był jedyny dostępny w Polsce w czarnym kolorze. Jutro pooglądam w naturze.
Po oględzinach salonowych ten samochód nie podobał mi się. Takie nie wiadomo co. Powiedziałem synowi, że to auto udaje Vana/terenówkę, a on będzie potem udawał, że jest zadowolony ;) Generalnie malutkie krzesełeczka w środku, bardzo wąsko, bagażnik płyciutki ... i testowy diesel (chyba 170 KM) praktycznie nie jedzie. Nie widzę powodu, żeby ten samochód kosztował aż tyle.

Osobiście wolę duże samochody. Wolałbym używane Q7 z silnikiem 4.2 benzyna. Strata na wartości w pierwszych 3 latach, konieczność korzystania z ASO dla zachowania gwarancji to czynniki skutecznie zniechęcające mnie do kupna nowego samochodu. Wolę samochód wyższej klasy, używany i samodzielnie zająć się jego serwisowaniem.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Michał Ł.:
Szymon P.:
Marcin T.:

Ja mówię z doświadczenia związanego z projektowaniem i wdrażaniem do produkcji silników. Jak nam B&R wyjeżdżało z nowym producentem / wariantem części to zaraz z kolegami z montażu staraliśmy im ten pomysł wyperswadować. Wyjątek: pełna zamienność części - bo wtedy nam to było obojętne. Więc może owszem tysiąc różnych wariantów i można szukać po VINie dokładnie tego numeru, ale przydałaby się informacja o tożsamych zamiennikach, które to z pewnością są stosowane. A że ciągle jakieś nowe wersje się mnożą to właśnie może wynikać ze strategii wielu dostawców.

Na tym też polega jakość marki. Znam proces projektowania w Delphi. Najpierw trzeba coś zrobić bo klient czeka. Poprawia się już później. I stąd tyle rodzajów różniących się w sumie drobiazgami, ale nie będących kompatybilnymi.

Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.

Do tego został uknuty termin facelifting - czyli problemy, których nie dało się rozwiązać wizytą w serwisie rozwiązuje się wprowadzając nowy model.
Co zaś się tyczy części o których wspominałeś - to nie jest tak, że one nie pasują - rzecz leży gdzie indziej - idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.
Jeszcze raz proponuje sprawdzić katalogi. Bardzo ciekawie zrobiony jest ten intercarsu. Masz dostęp do zdjęć. I skoro na zdjęciu widać, że coś jest zupełnie inne to niestety nie pasuje. Tak jak wspomniałem na przykładzie Skody Octavii w jednym roku w samym silniku 1.9 TDI 4 całkowicie różne filtry paliwa. A to jest o tyle chore, że poza samym wkładem filtra różne są obudowy i podłączenia (średnica oraz kąty złączek itp.). Spotykam się z tym w trakcie napraw. I to jak często klient musi oddać zakupioną część w ASO na podstawie VINu z powodu różnic w tym co kupił a co faktycznie ma w samochodzie wskazuje, że nawet serwisy sobie powoli z tym nie radzą.

Ale co do jednego masz rację. Wraz ze wzrostem klasy auta ilość rozwiązań maleje. Po prostu Skoda stała się poligonem doświadczalnym grupy VAG.

Poligonem doświadczalnym to jest raczej Audi - obecna królowa lawet w USA ... tam pakuje się wszelkie nowinki i elektronikę.

Do Skody trafia to co już raczej jest znane i problemy wieku dziecięcego ma za sobą ... ale może jest poligonem co do części zamiennych.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Do Skody trafia to co już raczej jest znane i problemy wieku dziecięcego ma za sobą ... ale może jest poligonem co do części zamiennych.

Miałem styczność z pierwszym silnikiem 2 litry 5 zaworów na cylinder, który właśnie jako nowość był zastosowany w Skodzie. W czym był problem? Spalanie w mieście na poziomie mojego A8 4.2. Po kilku wizytach w serwisie mechanik stwierdził, że to był pierwszy typ z wadą fabryczną i najlepiej się go pozbyć. I wbrew Twojej opinii zarówno do VW jak i Audi trafiły silniki już bez błędów.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Osobiście wolę duże samochody. Wolałbym używane Q7 z silnikiem 4.2 benzyna. Strata na wartości w pierwszych 3 latach, konieczność korzystania z ASO dla zachowania gwarancji to czynniki skutecznie zniechęcające mnie do kupna nowego samochodu. Wolę samochód wyższej klasy, używany i samodzielnie zająć się jego serwisowaniem.
Hmmm ... liczyłem na bardziej merytoryczną opinię ;)

Wiesz, ja też wolę samochód wyższej klasy ... i nawet wolę nowy niż używany, bo o takich ten wątek :)
Zresztą stary samochód syn już ma, a teraz chodziło o nowy, aby właśnie odpowiednio "stracić".
Tak więc kryterium było małe kombi, bądź mały SUV. Silnik wyłącznie benzynowy, oczywiście nówka, 4 drzwiowy, bezawaryjny na 5 lat (po tym okresie będzie pewnie miał przebieg ok. 400 kkm), jak najlepiej wyposażony, budżet ok. 200 kPln. ... i najlepiej gdyby nie jeździł gorzej niż stara Corolla TTS.

I w tym momencie robi się krucho na rynku, a wybór ogranicza się pomiędzy X1 i Q3. No i jeszcze kwestia dostępności, bo młody napalony człowiek nie będzie czekał 3 - 4 miesiące na zamówienie.
Wbrew pozorom szału nie ma.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Michał Ł.:
Do Skody trafia to co już raczej jest znane i problemy wieku dziecięcego ma za sobą ... ale może jest poligonem co do części zamiennych.

Miałem styczność z pierwszym silnikiem 2 litry 5 zaworów na cylinder, który właśnie jako nowość był zastosowany w Skodzie.

A który to silnik?
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Michał Ł.:
Do Skody trafia to co już raczej jest znane i problemy wieku dziecięcego ma za sobą ... ale może jest poligonem co do części zamiennych.

Miałem styczność z pierwszym silnikiem 2 litry 5 zaworów na cylinder, który właśnie jako nowość był zastosowany w Skodzie.

A który to silnik?

Yyyy to był 1.8 20v także w wersji turbo stosowany w RS i o ile się nie mylę w wersji 4x4.

Nie wiem jakie były początki ale silnik bardzo chwalony na forum Octavii.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Piotr K.:
Szymon P.:
Osobiście wolę duże samochody. Wolałbym używane Q7 z silnikiem 4.2 benzyna. Strata na wartości w pierwszych 3 latach, konieczność korzystania z ASO dla zachowania gwarancji to czynniki skutecznie zniechęcające mnie do kupna nowego samochodu. Wolę samochód wyższej klasy, używany i samodzielnie zająć się jego serwisowaniem.
Hmmm ... liczyłem na bardziej merytoryczną opinię ;)

Wiesz, ja też wolę samochód wyższej klasy ... i nawet wolę nowy niż używany, bo o takich ten wątek :)
Zresztą stary samochód syn już ma, a teraz chodziło o nowy, aby właśnie odpowiednio "stracić".
Tak więc kryterium było małe kombi, bądź mały SUV. Silnik wyłącznie benzynowy, oczywiście nówka, 4 drzwiowy, bezawaryjny na 5 lat (po tym okresie będzie pewnie miał przebieg ok. 400 kkm), jak najlepiej wyposażony, budżet ok. 200 kPln. ... i najlepiej gdyby nie jeździł gorzej niż stara Corolla TTS.

I w tym momencie robi się krucho na rynku, a wybór ogranicza się pomiędzy X1 i Q3. No i jeszcze kwestia dostępności, bo młody napalony człowiek nie będzie czekał 3 - 4 miesiące na zamówienie.
Wbrew pozorom szału nie ma.

Bo tak śmiesznie wygląda rynek. Gdyby miał 50 tys to miałby duży wybór aut francuskich, włoskich itd. A że ma 200 tys to nagle okazuje się, że zakup nie jest tak prosty jak mogłoby się wydawać. A ponoć od przybytku głowa nie boli;)

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Do tego trzeba zaznaczyć, że cały proces tworzenia i testowania danego rozwiązania trwa i dość dużo kosztuje. Znacznie łatwiej zrobić sobie poligon doświadczalny z klientów. A częstotliwość zmian wprowadzanych zwłaszcza w małych samochodach jest na tyle duża, że czas poświęcony na testy jest zbyt krótki żeby wychwycić błędy. Dlatego małe samochody to częste zmiany, a luksusowe dużo rzadsze.
Małe japończyki tak miały, ze co roku częśto kilkakrotnie coś wprowadzano czy modifikowano i ja przyszło zamawiać części to był kłopot bo trzeba było numery podawać bo katalogi fabryczne typów i roczników też nie dawały gwarancji, ze będzie pasować.
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
>
- idzie linia produkcyjna w pewnym momencie masz kontrolę jakości. Część bez błędu idzie do Audi, z małym błędem do VW, ze średnim do Skody.

Wiesz, wydaje Ci się, czy slyszales? Bo ja nie.

WIEM natomiast, że czasem na aftermarket, czyli do serwisów, idą części, które nie poszły do fabryki na pierwszy montaż. Czasami to pierdoly jak krzywy nadruk (część niewidoczna), czasem coś poważniejszego, skutkujacego szybszą awaria.

Swoją droga, w Corolli z 2005 mam wciąż oryginalny akumulator :-)

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Osobiście wolę duże samochody. Wolałbym używane Q7 z silnikiem 4.2 benzyna. Strata na wartości w pierwszych 3 latach, konieczność korzystania z ASO dla zachowania gwarancji to czynniki skutecznie zniechęcające mnie do kupna nowego samochodu. Wolę samochód wyższej klasy, używany i samodzielnie zająć się jego serwisowaniem.
Panie Szymonie Pan ze względu na profesje nie jest typowym uzytkownikiem :-)

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Łukasz S.:
Swoją droga, w Corolli z 2005 mam wciąż oryginalny akumulator :-)
Ja też :)
Swoją drogą Corolla jest jakimś ewenementem, sztuką samą w sobie. U mnie jest jeszcze wszystko oryginalne i w samochodzie (mimo ostrego traktowania) nie psuje się kompletnie nic. Nawet oleju do silnika pomiędzy wymianami nie mam szansy dolać :)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Marcin T.:
Szymon P.:
Michał Ł.:
Do Skody trafia to co już raczej jest znane i problemy wieku dziecięcego ma za sobą ... ale może jest poligonem co do części zamiennych.

Miałem styczność z pierwszym silnikiem 2 litry 5 zaworów na cylinder, który właśnie jako nowość był zastosowany w Skodzie.

A który to silnik?

Yyyy to był 1.8 20v także w wersji turbo stosowany w RS i o ile się nie mylę w wersji 4x4.

Nie wiem jakie były początki ale silnik bardzo chwalony na forum Octavii.

Sorry za błąd ale to chyba właśnie jeden z pierwszych 1.8 20V AGN (bez turbo). Niestety problemu spalania nikt nie potrafił rozwiązać. Dlatego serwis zachęcał do pozbycia się problemu.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Łukasz S.:

Swoją droga, w Corolli z 2005 mam wciąż oryginalny akumulator :-)

Kiedyś zdziwienie wywoływał Mercedes 123 230E z oryginalnym akumulatorem, który miał 10 lat. W tamtych latach Centry miały problem wytrzymać 5.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Akumulator w Jeepie WG wymieniłem dziewiątej zimy :)

Następna dyskusja:

jakie kombi?




Wyślij zaproszenie do