konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marek O.:
Jolanta I.:
A jak się to ma do tematu?
Czy może coupe to jakaś odmiana kombi?
Pani Jolu jak zgodnie z durnymi przepisami zamontuje Pani z w jakimś np Aston Martinie tyłu kratkę to staje się on taki ni to ciężarowy ni to kombi.
Byle silnik miał z przodu bo jak z tyłu to nie wiem jak stanowi ten przepis i gdzie tę kratke przykręcić ze by uciec z VAT-u

W Katowicach jeździ Porsche Panamera z zamontowaną kasetką w podłodze. Zgodnie z przepisami nie dość, że ciężarowy to jeszcze specjalny zarejestrowany jako bankowóz. Nic tylko kupić kasetkę i zbierać do niej na poważną ciężarówkę jak Koenigsegg Agera. I nawet kratka staje się zbędna.
Pan mnie nie wkurwia :-)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Najlepiej dom z garażem na trzy samochody.

Na trzy? Mało perspektywiczne podejście. :)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
Ja tam jestem egoistą ;) i dlatego teraz mam dwa klasyczne coupe. Jak będę miał dzieci to trzeba będzie coś rodzinnego kupić.
No a jakie to drugie ?

BMW 3er E92... którego bagażnik jest tylko 10 litrów mniejszy niz kombi ;)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:
Ja tam jestem egoistą ;) i dlatego teraz mam dwa klasyczne coupe. Jak będę miał dzieci to trzeba będzie coś rodzinnego kupić.

Najlepiej dom z garażem na trzy samochody.

Czemu 3? Ja mam na 4... i 2 następne w opcji ;)
Obecnie stoi sąsiada S280 '68 w nim - oprócz moich dwóch coupe :D
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Kosma S.:
Marcin L.:
w kwestii turbiny - ciekawe jak długo wytryzma w aucie ze start-stop ;))

Turbinie to za bardzo różnicy nie robi, a to dlatego, że w korkach temperatura oleju jest raczej niska ;) Gorzej z klimatyzacją latem.

Hmmm ... wskaźnik temperatury oleju mówi mi coś innego - w korkach grzeje się bardzo szybko.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.02.14 o godzinie 22:53
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Marcin T.:
Ja tam jestem egoistą ;) i dlatego teraz mam dwa klasyczne coupe. Jak będę miał dzieci to trzeba będzie coś rodzinnego kupić.

Najlepiej dom z garażem na trzy samochody.

Czemu 3? Ja mam na 4... i 2 następne w opcji ;)
Obecnie stoi sąsiada S280 '68 w nim - oprócz moich dwóch coupe :D
To masz wyrozumiałych sąsiadów. Mieszkałem pod Krakowem i kilka dni przed domem stały 3 auta. Zaraz sąsiadka pouczała mnie, że mógłbym mieć jedno auto, maksymalnie jeszcze jedno dla żony, a nie wkurzać wszystkich wokół. Gdybym postawił 6 mógłbym skończyć gdzieś w rowie z bronami w plecach.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Marcin T.:
Czemu 3? Ja mam na 4... i 2 następne w opcji ;)
Obecnie stoi sąsiada S280 '68 w nim - oprócz moich dwóch coupe :D
To masz wyrozumiałych sąsiadów. Mieszkałem pod Krakowem i kilka dni przed domem stały 3 auta. Zaraz sąsiadka pouczała mnie, że mógłbym mieć jedno auto, maksymalnie jeszcze jedno dla żony, a nie wkurzać wszystkich wokół. Gdybym postawił 6 mógłbym skończyć gdzieś w rowie z bronami w plecach.

Myślę, że poziom zazdrości wśród sąsiadów jest dosyć niski, zwłaszcza że wszyscy mnie znają od małego. No i posiadanie większej ilości samochodów na ulicy nie jest niczym nadzwyczajnym

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Michał Ł.:
Kosma S.:
Marcin L.:
w kwestii turbiny - ciekawe jak długo wytryzma w aucie ze start-stop ;))

Turbinie to za bardzo różnicy nie robi, a to dlatego, że w korkach temperatura oleju jest raczej niska ;) Gorzej z klimatyzacją latem.

Hmmm ... wskaźnik temperatury oleju mówi mi coś innego - w korkach grzeje się bardzo szybko.
Ja od razu zastrzegam, ze nie jestem tak zaawansowany technicznie jak wielu z Panów wiec mogę napisać jak ten start stop działa w moich oczach. Wiec wyłacza silnik przy nasiśnięciu na hamulec i trzymania go mocno wcisniętym w czasie wielosekundowego często 30-40 sekundowego a niekiedy dłuższego postoju na światłach po krótkiej zwłoce. Lekkie odpuszczenie, ale takie naprawdę lekkie, odpala silnik ale dopiero wieksze odpuszczenie powoduje, ze samochłd zaczyna się toczyć. Skrzynia DSG naturalnie. Naciśniecie gazu powoduje juz normalne ruszenie. Ta sekwencja jest bardzo szybka i bez szarpnięć.
Ja jeżdżąc po miescie a w Szczecinie jest bardzo dużo rond przed rondem wyłaczm przyciskiem ten start stop, wtedy gdy czekam aby sie wpasować w rondo nie wyłacza się silnik i jak mi sie wydaje tak jest lepiej.
Ja gdzieś wczeniej przytoczyłem fragment instrukcji tego dotyczący.
Mam też jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu co ma służyć lepszemu doładowywaniu akumulatora, bo przecież przy każdym uruchamanie silnika jeżdżąc po miescie dostaje on najwięcej. Ale to jest już poza moją wiedzą techniczną.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
Michał Ł.:
Kosma S.:
Marcin L.:
w kwestii turbiny - ciekawe jak długo wytryzma w aucie ze start-stop ;))

Turbinie to za bardzo różnicy nie robi, a to dlatego, że w korkach temperatura oleju jest raczej niska ;) Gorzej z klimatyzacją latem.

Hmmm ... wskaźnik temperatury oleju mówi mi coś innego - w korkach grzeje się bardzo szybko.
Ja od razu zastrzegam, ze nie jestem tak zaawansowany technicznie jak wielu z Panów wiec mogę napisać jak ten start stop działa w moich oczach. Wiec wyłacza silnik przy nasiśnięciu na hamulec i trzymania go mocno wcisniętym w czasie wielosekundowego często 30-40 sekundowego a niekiedy dłuższego postoju na światłach po krótkiej zwłoce. Lekkie odpuszczenie, ale takie naprawdę lekkie, odpala silnik ale dopiero wieksze odpuszczenie powoduje, ze samochłd zaczyna się toczyć. Skrzynia DSG naturalnie. Naciśniecie gazu powoduje juz normalne ruszenie. Ta sekwencja jest bardzo szybka i bez szarpnięć.
Ja jeżdżąc po miescie a w Szczecinie jest bardzo dużo rond przed rondem wyłaczm przyciskiem ten start stop, wtedy gdy czekam aby sie wpasować w rondo nie wyłacza się silnik i jak mi sie wydaje tak jest lepiej.
Ja gdzieś wczeniej przytoczyłem fragment instrukcji tego dotyczący.
Mam też jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu co ma służyć lepszemu doładowywaniu akumulatora, bo przecież przy każdym uruchamanie silnika jeżdżąc po miescie dostaje on najwięcej. Ale to jest już poza moją wiedzą techniczną.

Sam system w założeniach jest ciekawym rozwiązaniem. Ale...
W trakcie rozruchu dostarczana jest większa dawka paliwa. Do tego obciążenie w trakcie ładowania akumulatora również podwyższa spalanie. Więc w przypadku jazdy po mieście i częstych ale krótkich postojów może nie dać żadnych oszczędności.

Przy projektowaniu systemu rozpatrywany był bezpośredni wpływ na środowisko. Tylko co z pośrednim?
System wymaga stosowania akumulatorów żelowych lub AGM. Zwykłe nie wytrzymują tak częstych cyklicznych obciążeń wysokim prądem w trakcie rozruchu. W przypadku AGM i żelowych odporność jest większa, ale częste obciążenia też nie są bez znaczenia dla ich żywotności. Do tego sam rozrusznik stanie się bardziej elementem eksploatacyjnym wymagającym częstszych wymian.

I teraz pytanie czy zysk wywołany mniejszą emisją związaną ze spalaniem paliw nie będzie zbyt mały żeby zrekompensować emisje związane z utrudnionym procesem recyklingu zużytych akumulatorów, recyklingu oraz regeneracji innych elementów zużywających się w większym tempie (np. rozruszniki) i procesu produkcji nowych podzespołów? Do tego dochodzi emisja związana z logistyką wyprodukowanych elementów, zużytych części oraz recyklatów. Ważny jest również aspekt składowania odpadów, których nie poddaje się recyklingowi oraz produktów ubocznych procesów jak np. pirolizy, zagazowania, hydrokrakingu i innych stosowanych w recyklingu surowcowym

Ogólnie może się okazać w końcowym rozrachunku, że system start-stop jest jedynie chwytem marketingowym nie mającym nic wspólnego z ochroną środowiska, a wręcz sprzyjającym jego większemu obciążeniu.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Ogólnie może się okazać w końcowym rozrachunku, że system start-stop jest jedynie chwytem marketingowym nie mającym nic wspólnego z ochroną środowiska, a wręcz sprzyjającym jego większemu obciążeniu.

Nie tylko marketingowym, co politycznie wymuszonym przez przepisy ograniczające emisję spalin. Generalnie można się pokusić o systemowe go wyłączenie, gdy profil jazdy jemu nie sprzyja.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marcin T.:
Szymon P.:
Ogólnie może się okazać w końcowym rozrachunku, że system start-stop jest jedynie chwytem marketingowym nie mającym nic wspólnego z ochroną środowiska, a wręcz sprzyjającym jego większemu obciążeniu.

Nie tylko marketingowym, co politycznie wymuszonym przez przepisy ograniczające emisję spalin. Generalnie można się pokusić o systemowe go wyłączenie, gdy profil jazdy jemu nie sprzyja.

Tylko nawet jak warunki mu sprzyjają i zauważysz jakieś oszczędności związane z paliwem to w globalnym rozrachunku może być całkiem odwrotnie.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

No więc ja zobaczę jak jest gdy go będę wyłaczał klawiszem po uruchumieniu silnika kazdorazowo bo nie mam jak sadzę, (ale przeczytam instrukcję jeszcze dokładnie) wyłaczenia systemowego i on sie aktywuje po kazdym uruchomieniem silnika. I tak po dwch trzech tankowaniach zobaczę czy jest jakaś róznica.
Jest ryzyko jest zabawa. Zresztą nie ma jednoznacznej opinii i trzeba sprawdzić bojem.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
No więc ja zobaczę jak jest gdy go będę wyłaczał klawiszem po uruchumieniu silnika kazdorazowo bo nie mam jak sadzę, (ale przeczytam instrukcję jeszcze dokładnie) wyłaczenia systemowego i on sie aktywuje po kazdym uruchomieniem silnika. I tak po dwch trzech tankowaniach zobaczę czy jest jakaś róznica.
Jest ryzyko jest zabawa. Zresztą nie ma jednoznacznej opinii i trzeba sprawdzić bojem.
Sprawdziłem w instrukcji i w samochodzie w ustawieniach komputera.
Funkcja ta uruchamia się automatycznie zawsze po włączeniu zapłonu.
Ustalilismy z Zoną ze bedziemy jeżdzić z wyłaczonym układem przez najbliższy czas a potem się zobaczy bo moze w jakichs okolicznosciach będzie pasować aby był aktywny. Po kilku tankowaniach zobaczę róznicę, ale tak na mój rozum to jest wynalazek i sprawdziłem ze w wersji tej co mam
1.8 TSI/132 kW (180 KM) 4X4 DSG Start-Stop jest wyposażeniem obowiazkowym z którego nie mozna zrezygnować co jest jak napisał Pan Marcin "wymuszonym przez przepisy ograniczające emisję spalin".
Ja popytam u elektryka-diagnosty w serwisie co on jest najlepszym elektrykiem w Skodzie w Polsce, a chyba czwartym we wszystkich serwisach Europejskich bo był jakiś konkurs i tak sie uplasował czy ewentualnie w przyszosci jest w stanie to gówno sprytnie zlikwidować. Tak aby ingerencja nie spowodowała utraty gwarancji no i nie sygnalizowało awarii na ekranie u mnie i w komputerze w serwisie po podłaczeniu wtyczki.
On mi mówił, że teraz to praktycznie te wszystkie obsługi zaczyna się od podłaczenia do komputera sprawdzenia czy były jakieś alarmy systemu i czas gdy można było cokolwiek zrobić bez tego jest out. Starsze modele jeszcze się do tego nie kwalifikują ale te ostatnio produkowane tak.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

W nowych modelach Skody juz podobno nie będzie możliwe majstrować przy liczniku,
fabryka sie tak chwalila.
Nowa Fabia, w 2013r., wyprodukowano 200.000szt., najwi.eksza produkcja po Octavii.
http://www.novinky.cz/auto/326978-nova-fabia-se-zacne-...
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
Marek O.:
No więc ja zobaczę jak jest gdy go będę wyłaczał klawiszem po uruchumieniu silnika kazdorazowo bo nie mam jak sadzę, (ale przeczytam instrukcję jeszcze dokładnie) wyłaczenia systemowego i on sie aktywuje po kazdym uruchomieniem silnika. I tak po dwch trzech tankowaniach zobaczę czy jest jakaś róznica.
Jest ryzyko jest zabawa. Zresztą nie ma jednoznacznej opinii i trzeba sprawdzić bojem.
Sprawdziłem w instrukcji i w samochodzie w ustawieniach komputera.
Funkcja ta uruchamia się automatycznie zawsze po włączeniu zapłonu.
Ustalilismy z Zoną ze bedziemy jeżdzić z wyłaczonym układem przez najbliższy czas a potem się zobaczy bo moze w jakichs okolicznosciach będzie pasować aby był aktywny. Po kilku tankowaniach zobaczę róznicę, ale tak na mój rozum to jest wynalazek i sprawdziłem ze w wersji tej co mam
1.8 TSI/132 kW (180 KM) 4X4 DSG Start-Stop jest wyposażeniem obowiazkowym z którego nie mozna zrezygnować co jest jak napisał Pan Marcin "wymuszonym przez przepisy ograniczające emisję spalin".
Ja popytam u elektryka-diagnosty w serwisie co on jest najlepszym elektrykiem w Skodzie w Polsce, a chyba czwartym we wszystkich serwisach Europejskich bo był jakiś konkurs i tak sie uplasował czy ewentualnie w przyszosci jest w stanie to gówno sprytnie zlikwidować. Tak aby ingerencja nie spowodowała utraty gwarancji no i nie sygnalizowało awarii na ekranie u mnie i w komputerze w serwisie po podłaczeniu wtyczki.
On mi mówił, że teraz to praktycznie te wszystkie obsługi zaczyna się od podłaczenia do komputera sprawdzenia czy były jakieś alarmy systemu i czas gdy można było cokolwiek zrobić bez tego jest out. Starsze modele jeszcze się do tego nie kwalifikują ale te ostatnio produkowane tak.

Spalanie jakoś sprawdzisz. Ale nikt nie sprawdzi czy padnięty akumulator nie wytrzymałby dłuższej eksploatacji. A nie dość ze może wytrzymać znacznie mniej, to jeszcze AGM lub żelowy dobrej klasy potrafi kosztować kilka razy więcej niż zwykły kwasowy. Podobnie sprawa wygląda z rozrusznikiem. Ilość cykli odpalania, które wytrzymują szczotki i komutator raczej się nie zmieni. Natomiast ilość odpaleń przy danym przebiegu znacznie wzrośnie.

Doliczyć do tego tak jak wcześniej wspomniałem koszty związane z obciążeniem środowiska w trakcie produkcji nowych podzespołów oraz recyklingu lub regeneracji starych to może się okazać, że producent zmieścił się w normach emisji, ale zapłacą za to inni.

Czas pokarze jak będzie wyglądał stan samochodu z systemem start-stop po przejechaniu 150-200 k km i wieku np. 10 lat. Może się okazać że tak jak w przypadku filtra cząstek stałych znalezienie systemu na liście wyposażenia będzie wadą zamiast zaletą sprzedawanego samochodu.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Ladislav Z.:
W nowych modelach Skody juz podobno nie będzie możliwe majstrować przy liczniku,
fabryka sie tak chwalila.
Nowa Fabia, w 2013r., wyprodukowano 200.000szt., najwi.eksza produkcja po Octavii.
http://www.novinky.cz/auto/326978-nova-fabia-se-zacne-...

To nie do końca jest w interesie producentów. Przecież jak raz, drugi natniesz się na auto z cofanym licznikiem to w końcu olejesz rynek wtórny z jego okazjami i na raty kupisz nowe. Podobnie jest z zabezpieczeniami przeciwkradzieżowymi. Przecież jak ukradną samochód i klient dostanie odszkodowanie to wróci do salonu po następny. A stary skończy w dziupli rozebrany na części lub zaopiekują się nim towarzysze ze wschodu.

Bez problemu można zastosować systemy monitorujące przebieg uniemożliwiające jakąkolwiek ingerencję. Tak samo można wykonać znacznie lepsze zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Okazuje się, że byle elektryk zrobi to lepiej i bardziej uprzykrzy życie złodziejowi niż fabryka.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Czas pokarze jak będzie wyglądał stan samochodu z systemem start-stop po przejechaniu 150-200 k km i wieku np. 10 lat. Może się okazać że tak jak w przypadku filtra cząstek stałych znalezienie systemu na liście wyposażenia będzie wadą zamiast zaletą sprzedawanego samochodu.
Zgadzam się całkowicie.
Stąd mam przekonanie, że ten wynalazek trzeba unieruchomić.
Mnie niektóre wynalazki pod hasłem ekologia wkurzają.
Tzn. nie wszystkie, ale wydaje mi się, że ten Start-Stop jest porażką tak jak np. ten filtr DPF w dieslach.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Marek O.:
Szymon P.:
Czas pokarze jak będzie wyglądał stan samochodu z systemem start-stop po przejechaniu 150-200 k km i wieku np. 10 lat. Może się okazać że tak jak w przypadku filtra cząstek stałych znalezienie systemu na liście wyposażenia będzie wadą zamiast zaletą sprzedawanego samochodu.
Zgadzam się całkowicie.
Stąd mam przekonanie, że ten wynalazek trzeba unieruchomić.
Mnie niektóre wynalazki pod hasłem ekologia wkurzają.
Tzn. nie wszystkie, ale wydaje mi się, że ten Start-Stop jest porażką tak jak np. ten filtr DPF w dieslach.

W latach 80-tych Mercedes produkował samochody praktycznie niezniszczalne. W123 i W124 potrafiły mieć przebiegi ponad milion km. Targane na potęgę wyeksploatowane taksówki z Niemiec jeździły jeszcze u nas wiele lat.. Miałem W123 z 3 litrowym dieslem i palił bez względu czy to było miasto czy trasa ok 7 litrów. Po mieście Passat 1.9 TDI ma problem osiągnąć takie spalanie.
Dlatego uważam, że większość rozwiązań zbyt komplikuje budowę samochodu i zwiększa jego awaryjność dając w zamian bardzo mało wymiernych korzyści. Za to nadają do użytku marketingowców i ładnie wyglądają w folderach reklamowych i na bilbordach.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
Bez problemu można zastosować systemy monitorujące przebieg uniemożliwiające jakąkolwiek ingerencję. Tak samo można wykonać znacznie lepsze zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Okazuje się, że byle elektryk zrobi to lepiej i bardziej uprzykrzy życie złodziejowi niż fabryka.
Również tak uważam. Gdy miałem takie bardziej kradliwe samochody to też szedłem w tym kierunku. Każda nietypowa blokada jest lepsza od fabrycznej.
Ja akurat mam blokadę mechaniczną skrzyni biegów którą zamontowałem na własne życzenie
http://www.niedzwiedz-lock.pl/
Zawsze to dodatkowy czas dla złodzieja, który musi działać bardzo szybko.
A wcześniej miałem takie wyłaczniki robione przez pewnego sprytnego elektryka.
On fajnie to robił, bo nie blokował zapłonu ale pompę wtrysku, więc złodziej kręcił rozrusznikiem ale bez efektu. Mozna by było podpierdolić auto naturalnie, ale należałoby je wciagnąć na lawetę czy do kontenera.
Ze 20 lat temu jak mojemu kumplowi pod Warszawą krojono z garazu S-klasse to wyskoczył z klamką, ale ci co mu drzwi garażu wyrwali i ładowali w kontener tego Merca mieli kałasznikowy więc odpuscił bo miał mniejsza siłe ognia :-)))
On pojechał do dowódctwa pewnej słuzby nie powiem jakiej i zaoferował prywatną nagrodę i tego TiR zatrzymano tuż przed granicą. To było coś koło 5% wartości auta. No ale auto odzyskał.

konto usunięte

Temat: Nowe kombi. Jakie wybrać?

Szymon P.:
W latach 80-tych Mercedes produkował samochody praktycznie niezniszczalne. W123 i W124 potrafiły mieć przebiegi ponad milion km. Targane na potęgę wyeksploatowane taksówki z Niemiec jeździły jeszcze u nas wiele lat.. Miałem W123 z 3 litrowym dieslem i palił bez względu czy to było miasto czy trasa ok 7 litrów. Po mieście Passat 1.9 TDI ma problem osiągnąć takie spalanie.
Dlatego uważam, że większość rozwiązań zbyt komplikuje budowę samochodu i zwiększa jego awaryjność dając w zamian bardzo mało wymiernych korzyści. Za to nadają do użytku marketingowców i ładnie wyglądają w folderach reklamowych i na bilbordach.
No ja tez miałem 123 200D w Berlinie w salonie przy Tiergarten 23 000DM żona płaciła, a wsześniej tego z pionowymi reflektorami jeszczee na wolne świece żarowe połaczone szeregowo. Jak mi trzy padły to porobiłem obejscie i odpalił na jednej i pociagnał reszte cylindrów. Jakoś te silniki wtedy miał chyba coś koło 70 KM ale przełozenia skrzyni były wyborne. A świece Beru tylko Pewex wtedy. Przed stanem wojennym i w trakcie to diesel był gwarancją mobilnosci. Takie czasy. Ale i teraz diesel co niby w samochodach osobowych jest obraza zdrowego rozumu to pasowałby, tylko ten pierdolony filtr wszystko psuje.

Następna dyskusja:

jakie kombi?




Wyślij zaproszenie do