Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.

Samochody marek Mini i Infiniti nie będą wytwarzane na warszawskim Żeraniu - kandayjski producent części Magna przekazała w komunikacie, że nie zamierza ze względu na kryzys inwestować w Europie ani w Polsce, a wszelkie informacje na ten temat są nieprawdziwe.

Wczoraj pojawiły się informacje, że Janusz Woźniak prezes FSO Żerań jednak nie chce komentować tych informacji podobnie jak Magna, i że dane pozyskane od Ministerstwa Gospodarki mówią o inwestycji około miliarda złotych. Projekt maiłby być realizowany w dwóch etapach, pierwszy przewiduje produkcję 60 tysięcy samochodów, w drugim docelowo ma być produkcja na poziomie 200 tysięcy aut. Zatrudnienie może znaleźć na początku 2-3 tysiące osób, później nawet 7-8 tysięcy.

Cóż... jaki rząd, takie informacje...

Gdyby ktoś pytał co z tym można zrobić, to podzieliłem się tutaj swoimi spostrzeżeniami

http://www.goldenline.pl/forum/2355200/stworzenie-nowo...Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 04.09.12 o godzinie 17:16
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.

Samochody marek Mini i Infiniti nie będą wytwarzane na warszawskim Żeraniu - kandayjski producent części Magna przekazała w komunikacie, że nie zamierza ze względu na kryzys inwestować w Europie ani w Polsce, a wszelkie informacje na ten temat są nieprawdziwe.

Wczoraj pojawiły się informacje, że Janusz Woźniak prezes FSO Żerań jednak nie chce komentować tych informacji podobnie jak Magna, i że dane pozyskane od Ministerstwa Gospodarki mówią o inwestycji około miliarda złotych. Projekt maiłby być realizowany w dwóch etapach, pierwszy przewiduje produkcję 60 tysięcy samochodów, w drugim docelowo ma być produkcja na poziomie 200 tysięcy aut. Zatrudnienie może znaleźć na początku 2-3 tysiące osób, później nawet 7-8 tysięcy.

Cóż... jaki rząd, takie informacje...
panie darku :)
a to byly jakies rzadowe informacje? ;)
bo ja czytam o gazecieprawnej, prezesie fso zeran, magnie.
rzadu nie moge sie dopatrzyc w zrodlach informacji ;)))
Gdyby ktoś pytał co z tym można zrobić, to podzieliłem się tutaj swoimi spostrzeżeniami

http://www.goldenline.pl/forum/2355200/stworzenie-nowo...

edytka: tyle ze pol roku temu.
swiat sie zmienia :)

pozdrawiam,
mjkMarek J. edytował(a) ten post dnia 04.09.12 o godzinie 18:05
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Panie Marku,

"... i że dane pozyskane od Ministerstwa Gospodarki mówią o inwestycji około miliarda złotych." - tak ważne ministerstwo jak resort gospodarki, powinno być najlepiej poinformowane w całym rządzie o inwestycji tej wielkości. Tak więc określenie rząd jest chyba oczywiste...??

A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów, w Europie są w odwrocie...

Również pozdrawiam.

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.

Cóż... jaki rząd, takie informacje...

No ale co ma rzad do DGP?

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów, w Europie są w odwrocie...

Również pozdrawiam.


Pisał Pan tam np:
Można było w czasie niedawnego bumu gospodarczego sprzedać nieruchomości po FSO,
które miały wartość ok. 2 mld pln, wynająć majątek po byłej FSC w Nysie i przenieść
linie produkcyjne dla przyszłej produkcji.

A kupca na te 2 mld to by Pan znalazł? Rynek nieruchomości komercyjnych w całej Polsce to jakieś 2 mld rocznie. Zastanawiam się jaka miałaby to być inwestycja, gdzie same tereny budowlane miałyby kosztować 2 mld zł, musiałaby jednak być rzędu parę razy większego niż sama wartość parcel. Nawet jak docelowo udałoby się zabudować te tereny czy to komercyjnie czy mieszkaniowo to trwałoby to kilka jak nie kilkanaście lat.
Marcin M.

Marcin M. Sprzedaż Audi

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Jeszcze do niedawna jedna z firm rekrutacyjnych prowadziła rozmowy z osobami które miały pracować dla MAGNY w FSO, niestety projekt rekrutacji został wycofany. Z jakiego powodu ,nie wiem.

konto usunięte

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.

Jakiś link gdzie Magna zaprzecza?
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

edytka: ripley sie zrobil ;)Marek J. edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 09:28
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Panie Marku,

"... i że dane pozyskane od Ministerstwa Gospodarki mówią o inwestycji około miliarda złotych." - tak ważne ministerstwo jak resort gospodarki, powinno być najlepiej poinformowane w całym rządzie o inwestycji tej wielkości. Tak więc określenie rząd jest chyba oczywiste...??

panie darku :)
prosze cytowac swoje wypowiedzi calosciowo (pisze o calosci tematycznej, a nie o tym, zeby wklejac wszystko jak leci :)
Dariusz Rojek:
(...)
Wczoraj pojawiły się informacje, że Janusz Woźniak prezes FSO Żerań jednak nie chce
komentować tych informacji podobnie jak Magna, i że dane pozyskane od Ministerstwa
Gospodarki
mówią o inwestycji około miliarda złotych. (...)
<wytluszczenie mjk>

jesli sie znam na analizie tekstu pisanego (a mowia, ze znam sie niezle ;) to ktos podal informacje, ze pozyskal jakies dane od mg.
pytanie: gdzie sa tu jakies 'rzadowe informacje' pozostaje otwarte.
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów, w Europie są w odwrocie...

Również pozdrawiam.

ps
temat wlasnie leci w tvn24 i tvn cnbc :)Marek J. edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 09:30
Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo.
Andrzej Pieniazek:
Dariusz Rojek:
Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.

Cóż... jaki rząd, takie informacje...
No ale co ma rzad do DGP?

Panie Andrzeju, DGP uzyskało informację w Ministerstwie Gospodarki.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=a...
Andrzej Pieniazek:
Dariusz Rojek:
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów, w Europie są w odwrocie...

Również pozdrawiam.
:
Pisał Pan tam np:
Można było w czasie niedawnego bumu gospodarczego sprzedać nieruchomości po FSO,
które miały wartość ok. 2 mld pln, wynająć majątek po byłej FSC w Nysie i przenieść
linie produkcyjne dla przyszłej produkcji.

A kupca na te 2 mld to by Pan znalazł? Rynek nieruchomości komercyjnych w całej Polsce to jakieś 2 mld rocznie. Zastanawiam się jaka miałaby to być inwestycja, gdzie same tereny budowlane miałyby kosztować 2 mld zł, musiałaby jednak być rzędu parę razy większego niż sama wartość parcel. Nawet jak docelowo udałoby się zabudować te tereny czy to komercyjnie czy mieszkaniowo to trwałoby to kilka jak nie kilkanaście lat.

Zapewne Pan zna wielu takich, którzy wykorzystali boom na rynku nieruchomości do sprzedaży nieruchomości w atrakcyjnych cenach, wszyscy chyba wiemy jakie szaleństwo było na rynku i znamy ceny transakcji jakie były zawierane w Warszawie.
Nikt nie powiedział, że całą nieruchomość trzeba sprzedać w całości, na pewno podzielenie nieruchomości na mniejsze części pozwoliłoby znaleźć klienta znacznie szybciej i sprzedać w znacznie lepszej cenie, niż całość, to tylko kwestia techniczna. Ze względu na położenie Żerania i infrastruktury, nieruchomość, bo nie są to wyłącznie parcele ale również budynki, zdecydowanie nadaje się na działalność komercyjną, co w czasie silnego wzrostu gospodarczego ułatwiało znalezienie nabywcy w atrakcyjnej cenie. Tyle, że do tego potrzeba było menedżera...

Pani Jolu, wiadomość podałem za TVN CNBC, która bezpośrednio kontaktowała się w tej sprawie z Magna International i przekazała informację z pierwszej ręki, nie wszystkie informacje muszą pojawić się najpierw w internecie.
Marek J.:
Dariusz Rojek:
>
jesli sie znam na analizie tekstu pisanego (a mowia, ze znam sie niezle ;) to ktos podal informacje,
ze pozyskal jakies dane od mg.
pytanie: gdzie sa tu jakies 'rzadowe informacje' pozostaje otwarte.
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było
zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów,
w Europie są w odwrocie...
ps
temat wlasnie leci w tvn24 i tvn cnbc :)

Panie Marku, odpowiedź na Pańskie pytanie jest w linku do informacji Gazety Prawnej na górze postu.
Apropos cytowania całościowego, to sam Pan sobie odpowiedział doczytując, że prócz GP, szefie FSO, Magnie napisałem również o Ministerstwie Gospodarki, których w poprzednim pytaniu nawyraźniej Pan nie doczytał :)Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 12:32
Marek Jerzyk

Marek Jerzyk nie zawsze pisze co
wiem, ale zawsze
wiem, co pisze :)
__...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo.
zaden problem :)
(...)

Panie Marku, odpowiedź na Pańskie pytanie jest w linku do informacji Gazety Prawnej na górze postu.
ale to jest informacja gp a nie 'rzadowa'
Apropos cytowania całościowego, to sam Pan sobie odpowiedział doczytując, że prócz GP, szefie FSO, Magnie napisałem również o Ministerstwie Gospodarki, których w poprzednim pytaniu nawyraźniej Pan nie doczytał :)
rece mi opadly i juz dalej nie bede komentowal.
doczytalem - slowo :)
a propos: nie odpowiedzialem sobie sam - nie mam takiego zwyczaju :)
pozwole sobie krotko wytlumaczyc, co wczesniej napisalem: nie mozna mowic (pisac) o informacji 'rzadowej' gdyz wszystkie pokazane tu informacje (co najwyzej) 'opieraja sie' na jakichs 'danych' np. z mingosp :)
a najczesciej sa to po prostu 'dziennikarskie' interpretacje, o jakosci ktorych nie bede sie wypowiadac (i 'dziennikarzy', i ich interpretacji ;)))

pozdrawiam,
mjk

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Dariusz Rojek:
Panie Marku, odpowiedź na Pańskie pytanie jest w linku do informacji Gazety Prawnej na górze postu.
Apropos cytowania całościowego, to sam Pan sobie odpowiedział doczytując, że prócz GP, szefie FSO, Magnie napisałem również o Ministerstwie Gospodarki, których w poprzednim pytaniu nawyraźniej Pan nie doczytał :)

No więc nie ma nigdzie żadnego oficjalnego stanowiska Ministerstwa Gospodarki w tej sprawie poza takimi informacjami, że "dziennikarz dowiedział się od urzędnika MG". Natomiast w ostatnich dniach pojawiają się takie dziwne komunikaty:

Magna chooses Poland over Hungary, Austria for EUR 240 m car assembly project
http://www.portfolio.hu/en/economy/magna_chooses_polan...

Magna eyes Warsaw car factory
http://www.canada.com/nationalpost/financialpost/story...

POLAND: Magna Steyr refutes Mini/Infiniti assembly reports but leaves east Europe door ajar
http://www.just-auto.com/news/magna-steyr-refutes-mini...

Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...

Marek J.:
a najczesciej sa to po prostu 'dziennikarskie' interpretacje, o jakosci ktorych nie bede sie wypowiadac (i 'dziennikarzy', i ich interpretacji ;)))

Tak jak luźna wypowiedź wiceministra Dychy (nomen omen).. Tak powstają "legendy".. :)

"Co ciekawe, lokalizacja zakładu produkcyjnego, który miałby zająć się budową nowych infiniti nie została ogłoszona. Jedną z opcji, jest żerańska fabryka FSO, która obecnie znajduje się w stanie „hibernacji”. Przedstawiciele austriackiej firmy nie wykluczają takiego scenariusza. W czerwcu, cytowany przez Polską Agencję Prasową wiceminister gospodarki Andrzej Dycha przekonywał, że Magna mogłaby wytarzać w Warszawie 200 tysięcy pojazdów już w pięć lat po ewentualnym przejęciu polskiej fabryki."

http://pim.pl/w-fso-beda-budowac-infiniti-to-mozliwe/



Wyślij zaproszenie do