Temat: Nie będzie żadnej inwestycji na Żeraniu - Magna zaprzecza...
Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo.
Andrzej Pieniazek:
Dariusz Rojek:
Informacje, które podał Dziennik Gazeta Prawna o nowym życiu Żerania i inwestycji 1 mld złotych w produkcję Mini i Infiniti okazała się zwykłą kaczką dziennikarską.
Cóż... jaki rząd, takie informacje...
No ale co ma rzad do DGP?
Panie Andrzeju, DGP uzyskało informację w Ministerstwie Gospodarki.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=a...
Andrzej Pieniazek:
Dariusz Rojek:
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów, w Europie są w odwrocie...
Również pozdrawiam.
:
Pisał Pan tam np:
Można było w czasie niedawnego bumu gospodarczego sprzedać nieruchomości po FSO,
które miały wartość ok. 2 mld pln, wynająć majątek po byłej FSC w Nysie i przenieść
linie produkcyjne dla przyszłej produkcji.
A kupca na te 2 mld to by Pan znalazł? Rynek nieruchomości komercyjnych w całej Polsce to jakieś 2 mld rocznie. Zastanawiam się jaka miałaby to być inwestycja, gdzie same tereny budowlane miałyby kosztować 2 mld zł, musiałaby jednak być rzędu parę razy większego niż sama wartość parcel. Nawet jak docelowo udałoby się zabudować te tereny czy to komercyjnie czy mieszkaniowo to trwałoby to kilka jak nie kilkanaście lat.
Zapewne Pan zna wielu takich, którzy wykorzystali boom na rynku nieruchomości do sprzedaży nieruchomości w atrakcyjnych cenach, wszyscy chyba wiemy jakie szaleństwo było na rynku i znamy ceny transakcji jakie były zawierane w Warszawie.
Nikt nie powiedział, że całą nieruchomość trzeba sprzedać w całości, na pewno podzielenie nieruchomości na mniejsze części pozwoliłoby znaleźć klienta znacznie szybciej i sprzedać w znacznie lepszej cenie, niż całość, to tylko kwestia techniczna. Ze względu na położenie Żerania i infrastruktury, nieruchomość, bo nie są to wyłącznie parcele ale również budynki, zdecydowanie nadaje się na działalność komercyjną, co w czasie silnego wzrostu gospodarczego ułatwiało znalezienie nabywcy w atrakcyjnej cenie. Tyle, że do tego potrzeba było menedżera...
Pani Jolu, wiadomość podałem za TVN CNBC, która bezpośrednio kontaktowała się w tej sprawie z Magna International i przekazała informację z pierwszej ręki, nie wszystkie informacje muszą pojawić się najpierw w internecie.
Marek J.:
Dariusz Rojek:
>
jesli sie znam na analizie tekstu pisanego (a mowia, ze znam sie niezle ;) to ktos podal informacje,
ze pozyskal jakies dane od mg.
pytanie: gdzie sa tu jakies 'rzadowe informacje' pozostaje otwarte.
A co do mojej wypowiedzi sprzed pół roku, to właśnie już dawno napisałem co można / można było
zrobić z FSO, zamiast czekać na inwestora, w czasach gdy inwestycje w produkcję samochodów,
w Europie są w odwrocie...
ps
temat wlasnie leci w tvn24 i tvn cnbc :)
Panie Marku, odpowiedź na Pańskie pytanie jest w linku do informacji Gazety Prawnej na górze postu.
Apropos cytowania całościowego, to sam Pan sobie odpowiedział doczytując, że prócz GP, szefie FSO, Magnie napisałem również o Ministerstwie Gospodarki, których w poprzednim pytaniu nawyraźniej Pan nie doczytał :)
Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 12:32